Gå till innehåll

GS Group - Spelfond 2012 - Ränta på ränta...


Diaaz

Recommended Posts

  • Svars 580
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För att förklara valet av spel lite närmare kan vi ta ett exempel.

 

En 2.0oddsare innehåller 1000st 1.001odds. Så med ett spel på 2ggr pengarna så dubblar man helt enkelt sin insats. Men om man skulle välja att spela ett tusen 1.001-matcher med hela kapitalet och vinsten som insats skulle man till slut få ett odds på 2.7 istället för 2.0

 

1000 x 2.0 = 2000

 

1000 x 1.001(upphöjt till 1000)= 2716

 

Sjukt mycket mer värde i det senare spelet. Risken pratar jag inte om, det är en annan femma :)

 

Nu spinner vi vidare med den 4 och 5 januari...en saftig ökning med 4.4%

bettingjan45.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man skulle välja att spela ett tusen 1.001-matcher med hela kapitalet och vinsten som insats skulle man till slut få ett odds på 2.7 istället för 2.0
Chansen är dock 37% att du gular någon gång på vägen, om 1,001 är ett "rättvist" odds. Och nu är det inte rättvist, spelbolagen har en vig även i detta odds.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns en liknande tråd på flashback för ett tag sen där en snubbe gjorde ett likadant försök som du.

 

Och han stupa i CL där liverpool vände 3-0 till 3-3 mot milan (Inte jätte säker på det var liverpool mot milan eller vem som vände men har för mig jag har rätt ) Och så grät han sig till sömns och undrade hur det kunde hända det var ju mikroskopisk chans att liverpool skulle vända i andra halvlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen är dock 37% att du gular någon gång på vägen, om 1,001 är ett "rättvist" odds. Och nu är det inte rättvist, spelbolagen har en vig även i detta odds.

 

Det går faktiskt inte att räkna på det så eftersom det inte är några fasta förutsättningar. Ny match, nya förutsättningar. Inte riktigt som roulette som du kan räkna på.

 

Fanns en liknande tråd på flashback för ett tag sen där en snubbe gjorde ett likadant försök som du.

 

Och han stupa i CL där liverpool vände 3-0 till 3-3 mot milan (Inte jätte säker på det var liverpool mot milan eller vem som vände men har för mig jag har rätt ) Och så grät han sig till sömns och undrade hur det kunde hända det var ju mikroskopisk chans att liverpool skulle vända i andra halvlek.

 

Hehe ball, kan du försöka länka till den tråden? vore sjukt kul.

 

Nu är de ju inte så att vi spelar på singel utan oftast dubbelchans. alltså 1x även om det står 3-0. och helst går vi inte in innan andra halvlek är igång. du vet, game of two halves :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förklara valet av spel lite närmare kan vi ta ett exempel.

 

En 2.0oddsare innehåller 1000st 1.001odds. Så med ett spel på 2ggr pengarna så dubblar man helt enkelt sin insats. Men om man skulle välja att spela ett tusen 1.001-matcher med hela kapitalet och vinsten som insats skulle man till slut få ett odds på 2.7 istället för 2.0

 

1000 x 2.0 = 2000

 

1000 x 1.001(upphöjt till 1000)= 2716

 

Sjukt mycket mer värde i det senare spelet. Risken pratar jag inte om, det är en annan femma :)

 

Nu spinner vi vidare med den 4 och 5 januari...en saftig ökning med 4.4%

bettingjan45.jpg

 

16778/16699 = 1,0047. dvs en ökning med ca 5 promille. 4,4% är ca 735kr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOOOL! :lol:

Jag har väl slutat nästan helt med pokern. Så Cosmo har fått känna på den kalla handen. Inte spelat en hand på 6 månader och det är väl ganska länge. Men visst när fondens snöboll är i fet rullning då lär man nog glida förbi. Hur går det för dig?

Jodå, dyker in på CC i perioder, kan gå ett halvår mellan besöken för att sen bli fyra på två veckor. 20/20-regsen snackar fortfarande om hur du MASSAKRERADE dem med ditt trapspel pre btw. Dags för lite gambling här också, skicka in rullen på en trippel på kvällens elitserie så spar du in 4-5 månaders bettande om den sitter.

 

Edit:

 

Här har du:

 

HV 71 - Skellefteå

X 4.70

Färjestad - Modo

X 4.40

Timrå - Rögle

X 4.40

90.99

 

150 enkla tegel, det är ingen Swedbankränta. Du kommer aldrig förlåta dig själv om denna sitter nu och du inte bettat så det är inget att tveka på. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går faktiskt inte att räkna på det så eftersom det inte är några fasta förutsättningar. Ny match, nya förutsättningar. Inte riktigt som roulette som du kan räkna på.

 

Men isåfall måste du ju ändå ha edge på oddset... ¤#¤#%#¤&% Du vet ju heller inte om du har det isåfall. gahhh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är jag medveten om allt det där men vem kan ens räkna ut sannolikheten för att ett lag torskar i situationen då oddset är 1.001? Det är väl ganska omöjligt att räkna ut eftersom det är den mänskliga faktorn vi snackar om. HEEEEELT OMÖJLIGT att räkna ut. Jag har förstått det. Därför kan jag inte backa upp mitt påstående eftersom det är omöjligt. Tanken är bara att ni ska följa den dokumenterande dagboken och hålla tummarna för vår skull :)

 

Om det är omöjligt att räkna ut, varför i hela fridens namn har du fått för dig att det skulle vara möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, dyker in på CC i perioder, kan gå ett halvår mellan besöken för att sen bli fyra på två veckor. 20/20-regsen snackar fortfarande om hur du MASSAKRERADE dem med ditt trapspel pre btw. Dags för lite gambling här också, skicka in rullen på en trippel på kvällens elitserie så spar du in 4-5 månaders bettande om den sitter.

 

Edit:

 

Här har du:

 

HV 71 - Skellefteå

X 4.70

Färjestad - Modo

X 4.40

Timrå - Rögle

X 4.40

90.99

 

150 enkla tegel, det är ingen Swedbankränta. Du kommer aldrig förlåta dig själv om denna sitter nu och du inte bettat så det är inget att tveka på. :-)

 

Jag önskar jag hade dina balls för då hade jag redan haft 150 tegel meeeen rulle är lika stor som mina balls så det får bli bögbetting för hela slanten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men isåfall måste du ju ändå ha edge på oddset... ¤#¤#%#¤&% Du vet ju heller inte om du har det isåfall. gahhh...

 

Om det är omöjligt att räkna ut, varför i hela fridens namn har du fått för dig att det skulle vara möjligt?

 

Av den enkla anledningen att jag är en människa och gillar att testa mig fram. Det är ett relativt billigt experiment så varför inte. Dessutom så älskar jag ränta på ränta :)

 

Sluta hata vännen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ball, kan du försöka länka till den tråden? vore sjukt kul.

 

Nu är de ju inte så att vi spelar på singel utan oftast dubbelchans. alltså 1x även om det står 3-0. och helst går vi inte in innan andra halvlek är igång. du vet, game of two halves :)

 

 

 

Leta lite på flashback tror du hittar den relativt enkelt :) Har ens glömt själv vad den hette. Tror han oxå betade i typ 65 min eller ngt. Så en bit in på andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går faktiskt inte att räkna på det så eftersom det inte är några fasta förutsättningar. Ny match, nya förutsättningar. Inte riktigt som roulette som du kan räkna på.
Det är klart att det går att räkna på, jag gjorde det precis: Du har knappt 40% chans att gula på 1000 st 1.001-spel, om 1.001 är ett "rättvist odds".

 

Och det är inte ett rättvist odds - spelbolagen har statistik på alla dessa spel, och lämnar inte överodds ens på dessa. De är, som du kanske vet, inte Ebberöds Bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...