Gå till innehåll

GS Group - Spelfond 2012 - Ränta på ränta...


Diaaz

Recommended Posts

Vad sägs om att ta en försäkring? På så sätt kan ni vara helt säkra på att aldrig gula.

 

Går typ inte att försäkra sig på den typen av spel.

 

Det är klart att det går att räkna på, jag gjorde det precis: Du har knappt 40% chans att gula på 1000 st 1.001-spel, om 1.001 är ett "rättvist odds".

 

Och det är inte ett rättvist odds - spelbolagen har statistik på alla dessa spel, och lämnar inte överodds ens på dessa. De är, som du kanske vet, inte Ebberöds Bank.

 

Nu ska jag försöka ge dig ett mer konkret exempel på vilken typ av odds och situationer vi jagar. I helgen så spelade Barcelona match på Teneriffa och ledde planenligt med 0-3 i halvtid. Då kunde man, i halvtid, och kanske några minuter in på andra halvlek fortfarande spela på X2 till Barcelona till oddset 1.001. Det är enligt min och mina kollegors åsikt ett överodds, då Barcelona(år 2010) i 1000 av 1000 matcher aldrig tappar alla 3 poäng mot teneriffa med 3-0s ledning och 45min kvar. Inte ens med två man mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 580
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är enligt min och mina kollegors åsikt ett överodds, då Barcelona(år 2010) i 1000 av 1000 matcher aldrig tappar alla 3 poäng mot teneriffa med 3-0s ledning och 45min kvar. Inte ens med två man mindre.
Vem tror du har rätt, ett stort spelbolag med en jävla massa statistik i ryggen, eller tre polare som "anser något".

 

Om de aldrig, inte ens 1 på 1000, tappar 3-0 till 3-4, så kan man fråga sig varför ni inte investerar alla era tillgångar i detta vad, varför begränsa sig till en tusenlapp när ni kan gå all-in?

 

Går typ inte att försäkra sig på den typen av spel.
Jo, det går det. Men eftersom du inte förstår hur, så förstår du heller inte hur sportsbetting fungerar. Därför är det inte lönt för mig att ens fortsätta diskussionen.. Good luck.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag försöka ge dig ett mer konkret exempel på vilken typ av odds och situationer vi jagar. I helgen så spelade Barcelona match på Teneriffa och ledde planenligt med 0-3 i halvtid. Då kunde man, i halvtid, och kanske några minuter in på andra halvlek fortfarande spela på X2 till Barcelona till oddset 1.001. Det är enligt min och mina kollegors åsikt ett överodds, då Barcelona(år 2010) i 1000 av 1000 matcher aldrig tappar alla 3 poäng mot teneriffa med 3-0s ledning och 45min kvar. Inte ens med två man mindre.

+10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem tror du har rätt, ett stort spelbolag med en jävla massa statistik i ryggen, eller tre polare som "anser något".

 

Om de aldrig, inte ens 1 på 1000, tappar 3-0 till 3-4, så kan man fråga sig varför ni inte investerar alla era tillgångar i detta vad, varför begränsa sig till en tusenlapp när ni kan gå all-in?

 

Jo men vårt all-in är just det vi är inne med. Det är ett experiment vi håller på med. Trodde folk skulle tycka det var intressant att följa. Men menar du då att ett 1.001odds sällan är ett överodds?

 

 

Jo, det går det. Men eftersom du inte förstår hur, så förstår du heller inte hur sportsbetting fungerar. Därför är det inte lönt för mig att ens fortsätta diskussionen.. Good luck.

 

Hur menar du då att man kan försäkra sig? Jag vill lära mig om sportsbetting. =)

 

EDIT. Jag är inte sarkastisk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja säga att spelbolagen har klart större "edge" på sina 1.01/1.02 odds än deras "vanliga" odds som är cirkus 3% edge? :) Bara en magkänsla. hf grabbar tills ni bustar! Hoppas det aldrig sker!

 

 

Fast isf så ger de ju bort pengar...vid eftertanke så kanske det är dax att köra en spegelbild av den här dagboken. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande experiment, absolut. Men jag tror att den här dagboken bara kommer bevisa att spelbolagen har ett övertag när de sätter sina odds (höga som låga). Jag säger, precis som de flesta andra, att det bara är en fråga om NÄR och inte om ni kommer gula...

 

På ett sätt tänker ni ändå rätt men samtidigt fel. Ni anser att lag x inte kan förlora (dvs allt över 1,0000000 är ett överodds) så ni spelar på att de vinner eller spelar lika till oddset 1,001 typ. Så långt är allt okej. MEN. Lag x kan faktiskt förlora och de kommer göra det oftare än 1 gång på 1000 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På ett sätt tänker ni ändå rätt men samtidigt fel. Ni anser att lag x inte kan förlora (dvs allt över 1,0000000 är ett överodds) så ni spelar på att de vinner eller spelar lika till oddset 1,001 typ. Så långt är allt okej. MEN. Lag x kan faktiskt förlora och de kommer göra det oftare än 1 gång på 1000 gånger.

 

Man kan ju inte se in i framtiden helt klart men som jag visade i mitt experiment så tror jag aldrig att Barcelona förlorar den matchen, inte ens med två man mindre. Men nog tjat nu smäller jag upp den 6:e januaris avkastning...

 

1.95%!!!!!!

bettingjan6.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej!!!

 

Ni fick inte 1,95% avkastning! Ni fick 0,5% avkastning eftersom det var det ni spelade på...

Förmodligen är ni spelbolagens dröm - ni kan inte grundläggande spelteori och ni kan inte räkna och sedan tror ni att era spel är nästan 4ggr så bra som de egentligen är!

 

Ok det här verkar allvarligt, förklara hur du menar att vi bara får 0.5% avkastning?? Vill ju inte räkna fel i mitt lilla experiment...

 

problem3.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går typ inte att försäkra sig på den typen av spel.

 

 

 

Nu ska jag försöka ge dig ett mer konkret exempel på vilken typ av odds och situationer vi jagar. I helgen så spelade Barcelona match på Teneriffa och ledde planenligt med 0-3 i halvtid. Då kunde man, i halvtid, och kanske några minuter in på andra halvlek fortfarande spela på X2 till Barcelona till oddset 1.001. Det är enligt min och mina kollegors åsikt ett överodds, då Barcelona(år 2010) i 1000 av 1000 matcher aldrig tappar alla 3 poäng mot teneriffa med 3-0s ledning och 45min kvar. Inte ens med två man mindre.

 

Eftersom att det konkreta exemplet var Barcelona 2010 där ni var överens om att de skulle vinna 1000 gånger av 1000 så undrar jag hur ni kan vara lika säkra på t.ex. Ebbsfleet i Conference North som ni hade spelat den 1/1. Är det bara att det ser säkert ut att det är 1.002 i odds som gör det intressant eller hur kommer ni fram till att det är spelbart?

 

jag önskar er givetvis all lycka, alla som hittar en enkel lösning till att bli rika är värda det :-) . var bara nyfiken på lite mer info om hur ni tänker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...