Gå till innehåll

Uttag FTP!


Drekari

Recommended Posts

Stämmer inte. Hittar inget sätt att göra uttag i dollar på FT.

 

Hur menar du nu? Pengarna ligger ju i dollar på FTP-kontot. Tar jag t ex ut till Neteller (där US$ är min valuta) skeppas pengarna utan växlingar. En MGR-hit är enda kostnaden.

 

När det gäller Local Bank Transfer så lämnar tydligen pengarna FTP i form av $, anländer sedan till Envoy Services Ltd som sköter växlingen och sedan skickar vidare pengarna i SEK till den svenska banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iaf bra att det bara är för dig det försvinner 4%:lol:

Du kanske kan skriva hur du cashar ut så kan jag berätta vad du gör för fel?

 

Först hånskrattar du åt mig för att jag förlorar 4% av uttagna pengar och skriver samtidigt att jag är den ende på planeten som råkar ut för detta.

 

Sedan vill du berätta vad jag gör för fel i min Local Bank Transfer.

 

Till slut visar det sig att du aldrig ens använt dig av Local Bank Transfer för du använder VISA. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Gå och lägg dig Roland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en ny banköverföring från FTP till Swedbank för att verkligen kolla en gång för alla vilken växlingskurs man får.

 

Beställningen gjordes i måndags. Den processades och accepterades inom några minuter. Kursen var då 7,20 enligt Oanda och 7,21 enligt http://www.valuta.se. Sedan dess har kursen varit mycket stabilare än vid det förra uttaget jag gjorde. I princip har den varit mellan 7,20 och 7,23 kr. Idag kom pengarna in på bankkontot med växlingskurs 7,059 kr.

 

Om jag räknar med att jag hade otur och fick pengarna växlade när dollarkursen var som lägst, dvs 7,20 kr, blev förlusten 1,96%. Alltså betydligt bättre än de 4% jag yrade om tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en ny banköverföring från FTP till Swedbank för att verkligen kolla en gång för alla vilken växlingskurs man får.

 

Beställningen gjordes i måndags. Den processades och accepterades inom några minuter. Kursen var då 7,20 enligt Oanda och 7,21 enligt http://www.valuta.se. Sedan dess har kursen varit mycket stabilare än vid det förra uttaget jag gjorde. I princip har den varit mellan 7,20 och 7,23 kr. Idag kom pengarna in på bankkontot med växlingskurs 7,059 kr.

 

Om jag räknar med att jag hade otur och fick pengarna växlade när dollarkursen var som lägst, dvs 7,20 kr, blev förlusten 1,96%. Alltså betydligt bättre än de 4% jag yrade om tidigare.

 

Fortsätt du med dina banköverföringar:)

Verkar ju funka bra för dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt du med dina banköverföringar:)

Verkar ju funka bra för dig...

 

Ja banköverföring är väldigt smidigt och enkelt. Men växlingskursen är jag inte riktigt nöjd med.

 

Nästa steg blir att prova FTP ---> Neteller ---> Valutakonto ---> Vanliga bankkontot.

 

Förresten är det stor humor, på så många olika sätt, att du fortfarande skriver i den här tråden. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej på er allihopa!

Jag tog ut 2150 dollar med lokal banköverföring.

Begärde uttaget i Söndags fick in pengarna idag 15206 kronor det roliga var att dom döpte transaktionen till europainbetalning! Det framgår inte att pengarna kommer ifrån FullTillt. Ha det bäst och lycka till på pokerborden:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er allihopa!

Jag tog ut 2150 dollar med lokal banköverföring.

Begärde uttaget i Söndags fick in pengarna idag 15206 kronor det roliga var att dom döpte transaktionen till europainbetalning! Det framgår inte att pengarna kommer ifrån FullTillt. Ha det bäst och lycka till på pokerborden:-D

 

Du fick ju å andra sidan en totalt värdelös kurs.

Lär ju ha skett en växling två gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det verkar vara lite lotto över det här med vilken kurs man får och framför allt vem tar dessa % av våra vinstpengar? Likväl som att man numera får en uppgift av FullTillt över hur mycket dom ska dra från ens konto i sek när man gör en insättning så borde det vara likadant åt andra hållet när man gör ett uttag. Mvh Kwai:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså..

Dom har ju tagit bort visa alternativet nu av nån anledning.

Så det går ju inte att ta ut till visa längre, när jag försöker ta ut med local bank transfer (har swedbank) så vill de ha SE<23 siffror>, IBAN nummret jag får av swedbank är SE<22 siffror>.. Hur gör jag?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså..

Dom har ju tagit bort visa alternativet nu av nån anledning.

Så det går ju inte att ta ut till visa längre, när jag försöker ta ut med local bank transfer (har swedbank) så vill de ha SE<23 siffror>, IBAN nummret jag får av swedbank är SE<22 siffror>.. Hur gör jag?!

 

nvm det var jag som var blind... men undrar ändå varför i hela friden de tagit bort visa alternativet, var ju dyngsmidigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja banköverföring är väldigt smidigt och enkelt. Men växlingskursen är jag inte riktigt nöjd med.

 

Nästa steg blir att prova FTP ---> Neteller ---> Valutakonto ---> Vanliga bankkontot.

Det var det överlägset bästa sättet att ta ut pengar för några år sedan, men det går väl inte att göra längre? Neteller slutade ju tillåta uttag i dollar för ett par år sedan, för att tvinga oss att betala växlingsavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det överlägset bästa sättet att ta ut pengar för några år sedan, men det går väl inte att göra längre? Neteller slutade ju tillåta uttag i dollar för ett par år sedan, för att tvinga oss att betala växlingsavgiften.

 

Sssch. Tror jag redan har förklarat detta för Cooper några gånger:-D, men det är rätt mycket som inte är helt vaj där och bl a detta verkar tyvärr inte gå in.

Vill man som Cooper betala netellers växlingsavgifter på ca 3% plus bankens avgifter så är detta ett alldeles utmärkt alternativ:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det överlägset bästa sättet att ta ut pengar för några år sedan, men det går väl inte att göra längre? Neteller slutade ju tillåta uttag i dollar för ett par år sedan, för att tvinga oss att betala växlingsavgiften.

Nä precis. Inte tillåtet längre, så jag kör vidare med banköverföringar.

 

Vill man som Cooper betala netellers växlingsavgifter på ca 3% plus bankens avgifter så är detta ett alldeles utmärkt alternativ:)

 

Nej jag vill inte betala Netellers växlingsavgifter. Det var därför jag ville ta ut från Neteller till mitt valutakonto. Det förstod förmodligen alla utom du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vill inte betala Netellers växlingsavgifter. Det var därför jag ville ta ut från Neteller till mitt valutakonto. Det förstod förmodligen alla utom du.

 

Så du ska ta ut från neteller i dollar låta neteller växla till SEK, låta banken växla tillbaka till dollar för att sedan sätta in dom på valutakontot och efter det flytta pengarna från valutakontot till ditt vanliga SEK-konto? (Med en till växling.)

 

Ok, du gör som du vill.

 

Verkar iaf som att du äntligen fattat att det inte går att göra uttag från neteller i dollar (Om än jävligt sent.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du ska ta ut från neteller i dollar låta neteller växla till SEK, låta banken växla tillbaka till dollar för att sedan sätta in dom på valutakontot och efter det flytta pengarna från valutakontot till ditt vanliga SEK-konto? (Med en till växling.)

 

Nej det ska jag inte. Jag kör med banköverföringar från FTP till mitt svenska bankkonto. Du verkar vara ännu mer trögtänkt än jag trodde. :lol: Förklarar kanske varför du är playmoney-grinder...:lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...