Gå till innehåll

Spelare 28/18/5 på SvSp 2.5/5 nl


Sh4rkbite

Recommended Posts

grundat på alla miljarrderrrrr´s händer vi mött varandra i guess?

 

fast antar att det bara beror på bitterhet av att bo i norrland, inte plussa 2009 osv.....men antar att det är coolare att vara BE-spelare på 25/50 än hålla en riktigt fin winrate på 2,5/5-5/10.

 

är upp mer än dig så ta det lugnt med dina hobbyanalyser hotshot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Blir så jävla trött på alla som tror att man inte kan vinna och bara har en jävla tur om man råkar ha 28/18 i stats.

 

Skrev precis om detta i en annan tråd. Finns ju en del annat att ta hänsyn i poker än att man ska ha dessa jävla nits stats på 18/16 för att vinna mest på SVS. På 2.5/5 nivå på SVS är det fan bättre med "tomte" stats som mina på 30/14!

 

Sen hur det är på högre nivåer och på andra sidor är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir även trött på er som snackar om goodrun, under EV, och varians in i förbannelse... Enligt er kan man väl bara snacka om hur man är som pokerspelare när man ligger på dödsbädden. Vänta bara några år (minst 50 år och några miljoner händer) så kan vi bedöma om du är vinnande eller om du bara har en jävla tur... Skitsnack.

 

Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tycker mig ha läst i forum så är 2.5/5 på SvSp. en tomtenivå med en hel del bingolotto-tanter & Harryboyare vilket de flesta medelmåttiga pokerspelare borde krossa, eller har det ändrats?

 

Jo, men det är här det. På PF sitter folket på sina NL20-bord och ser ner på idioterna som inte har tagit sig högre än till fisknivån NL2000, och skrattar åt hur tomtarna där har sjukt obalanserade check-raise-ranger på turn.

 

Har din polare spelat 18.3BB/100 över 70 000 händer, är han med mycket stor sannolikhet bättre än flertalet pokerspelare någonsin kommer bli, även om han såklart aldrig kommer komma i närheten av grabbarna på PF.nu, som förvisso behöver bonusar för att vara break even på NL20, men som har en jävligt tydlig uppfattning om explospel kontra GTO. Och nej, 2.5/5 på SvS är INTE så lätt att vem fan som helst som har läst Pokerhandboken sätter sig ner och plussar rakt ut.

 

Det låter inte som att du är så imponerad av din polare. Vilken nivå krossar du själv, om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur mycket som är levlingar i den här tråden så jag ska inte ens kommentera något även om jag kanske skulle vilja.

 

Jag skulle dock vilja säga, som "regular" på 2,5/5, att det inte alls är särskilt svårt att vinna pengar på nivån. Detta på grund utav att jag gör det och jag anser att jag är rätt dålig pokerspelare i teorin. Jag har i princip ingen koll på odds och ser mig själv som rätt vek-tight. Jag kör på känsla.. och när jag skriver den meningen fattar jag ju hur pinsamt det är, för det är ju det fiskarna säger när de sätter färgen på river.

 

Jag är iaf betydligt mer passiv än vad resten av regsen på nivån är. Ibland t.o.m scared money.. Jag brukar fundera på det när det går dåligt, FAN vad glad jag är att det fortfarande finns så sjukt mycket fisk. Sen lirar jag typ aldrig mot regs, finns ju ingen anledning. Andra grinders snackar om att de har 10k+ händer på varandra.. jag har väl kanske max 2k på nån grinder, typ dwarfen och jacken..

 

Jag håller ungefär 15bb/100, något högre senaste 4 månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså 2,5/5...en nivå i klass för sig i jämförelse med andra siters low/micro-stakesnivåer, har som standard 200bbinköp på varje bord vilket även mkt sämre regs/fisk untnyttjar. OM det är nån nivå där man ha en rätt sjuk winrate så är det nog just den.

 

 

Min polare lirar alltid bara med 100bb och byter oftast bord när han dubblat.

 

 

 

Folk blandar ju ihop ptbb och bb hela tiden. Är det ptbb kan han ju gå och lägga sig, är det bb så kanske det inte är så jävla långt ifrån iaf. Om han aldrig spelar trött, aldrig tiltar, tableselectar, kör absolut max 4 bord och är helt och okey så varför inte 9 ptbb på en nivå med otroligt mycket nybörjare liksom...

 

Större sannolikhet att han springer över EV dock. Vet att det finns några få regs där som sprungit helt magiskt långt över EV. Bakgrunden till det är att de har rungood-sessioner där de tror att de ligger under EV. Småkul. Skulle kunna namedroppa iaf två (som iaf spelat där) men vill inte.

 

Mitt senaste sample på 5:- på 26k händer ligger på över 15ptbb (>30bb/100), men det är förståss för att jag är lite bättre än er.

Nä men summa summarum så släpper ingen något och variansen är sjukt hög.

 

Statsen är dock antagligen inget att gnälla över i sig. Snarare ser han ut att ha gjort en rätt logisk justering för omständigheterna. Sen är jag fullkomligt övertygad om att just det är dumb luck snarare än eftertanke men det betyder ju inte att det är dåligt.

 

 

Det är bb & han tiltar ganska sällan, tableselectar gör han dock aldrig samt spelar oftast 3 bord max 4 bord shorthanded

 

Han springer inte över ev, han har lirat på SvSp sedan de startade 2006 med liknande resultat.

 

Om det bara är "dumb luck" betyder ju det att han e kass :-P

 

 

 

Har din polare spelat 18.3BB/100 över 70 000 händer, är han med mycket stor sannolikhet bättre än flertalet pokerspelare någonsin kommer bli, även om han såklart aldrig kommer komma i närheten av grabbarna på PF.nu, som förvisso behöver bonusar för att vara break even på NL20, men som har en jävligt tydlig uppfattning om explospel kontra GTO. Och nej, 2.5/5 på SvS är INTE så lätt att vem fan som helst som har läst Pokerhandboken sätter sig ner och plussar rakt ut.

 

Det låter inte som att du är så imponerad av din polare. Vilken nivå krossar du själv, om man får fråga?

 

 

Att han är duktig jämnfört med de flest 2.5/5 regs på SvSp tvivlar jag inte på, men han påstår att han skulle vara vinnande på högre nivåer typ 2/4$ & 3/6$!!!!

Grejen är att han är över 30 har 2 barn, fru och ett riktigt välbetalt jobb (~45k/mån) så pokern är mer som en hobby för honom som han inte vill ska uppta för stor del av hans liv, därav spelar han inte högre.

 

Min "polare" är min storebrossa så jag blir jämt plågad till att lyssna på olika teorier och därför ska man göra si & så, samt hur bra det skulle vara för mig att läsa någon av hans 30 pokerböcker, jag kör push & klonk funkar bra för mig, runt 8-10 bb/100 ligger jag på, åxå 2.5/5 8-)

 

 

 

 

 

Han är även helt övertygad om att det kommer att komma ett förbud/restriktioner mot poker på internet innom en överskådlig framtid, synpunkter på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle tro att han får finslipa sitt spel lite för att slå nl400+ (då han säkert är extremt explo och samma exploitspel funkar inte alltid på nl50 som nl400) men han verkar ju vara rätt smart och har en riktigt bra wr över stort sample så skulle tro att om han inte är vinnande redan skulle han kunna bli det rätt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir även trött på er som snackar om goodrun, under EV, och varians in i förbannelse... Enligt er kan man väl bara snacka om hur man är som pokerspelare när man ligger på dödsbädden. Vänta bara några år (minst 50 år och några miljoner händer) så kan vi bedöma om du är vinnande eller om du bara har en jävla tur... Skitsnack.

 

Tack för mig

 

Jag blir trött på folk som snackar om stats hit och dit. Det är helt oväsentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att han är duktig jämnfört med de flest 2.5/5 regs på SvSp tvivlar jag inte på, men han påstår att han skulle vara vinnande på högre nivåer typ 2/4$ & 3/6$!!!!

Grejen är att han är över 30 har 2 barn, fru och ett riktigt välbetalt jobb (~45k/mån) så pokern är mer som en hobby för honom som han inte vill ska uppta för stor del av hans liv, därav spelar han inte högre.

 

 

Sämsta ursäkten jag hört...

 

Chefen: Hej Mr duktig, tänkte höja din lön från 45k till 55k vad sägs?

 

Mr duktig: nja jag är ju över 30 och har ju fru och barn och tjänar så bra redan, men tack ändå.

 

Chefen: hmm....ooooooookej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 bb/100 är väldigt bra över 70K händer.

 

Eftersträva vissa stats blir bara patetiskt. Varje spelare har sitt sätt att slå nivån. Kan vara olika spelstilar på olika sidor. Det kvittar, bara man hittar sitt spel. Den som vinner mest över tid och tillräckligt antal händer är bäst. Poker handlar om att samla pengar på hög 8-).

 

Sedan kan typ alla spelare förbättra sitt spel någonstans men det är en annan fråga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 bb/100 är väldigt bra över 70K händer.

 

Eftersträva vissa stats blir bara patetiskt. Varje spelare har sitt sätt att slå nivån. Kan vara olika spelstilar på olika sidor. Det kvittar, bara man hittar sitt spel. Den som vinner mest över tid och tillräckligt antal händer är bäst. Poker handlar om att samla pengar på hög 8-).

 

Sedan kan typ alla spelare förbättra sitt spel någonstans men det är en annan fråga...

 

typ inte, att ha semifasta openranger som speglar en viss vpip/pfr kan verkligen inte vara fel.

 

förövrigt vill jag inte ens spekulera hur svspoker fungerar då jag själv alltid blir superparanoid på den sidan:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

typ inte, att ha semifasta openranger som speglar en viss vpip/pfr kan verkligen inte vara fel.

 

förövrigt vill jag inte ens spekulera hur svspoker fungerar då jag själv alltid blir superparanoid på den sidan:(

 

Jag förstår dock hans tanke. Att 3beta den handen bara för "oh jag måste upp till 8 % 3bet" är inte att föredra. Efter alla PC-videos vill alla börja spela 3betspoker för "det är korrekt" och vissa hanterar det inte. Och gärna 24-22 för det anses bra och för att nå upp till dessa 24 måste jag spela denna handen fast jag inte vill. Jag tror detta är vad han menar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dock hans tanke. Att 3beta den handen bara för "oh jag måste upp till 8 % 3bet" är inte att föredra. Efter alla PC-videos vill alla börja spela 3betspoker för "det är korrekt" och vissa hanterar det inte. Och gärna 24-22 för det anses bra och för att nå upp till dessa 24 måste jag spela denna handen fast jag inte vill. Jag tror detta är vad han menar..

 

nej jag håller med till viss del men att sen kan det ju faktiskt vara en bra riktlinje att gå efter när man lägger upp sitt spel.

Får jag välja mellan att ha en 3bet på 4% eller 10% i sb mot btn väljer jag ju självklart 10% och ska jag då ha en 10% range så använder jag ju de 10% av händerna som jag anser fungera bäst för att komma kring de procenttalen.. rent teoretiskt såklart men bra grundtankar att försöka sträva efter men självklart är ju inte målet i sig att spela speciella stats..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämsta ursäkten jag hört...

 

Chefen: Hej Mr duktig, tänkte höja din lön från 45k till 55k vad sägs?

 

Mr duktig: nja jag är ju över 30 och har ju fru och barn och tjänar så bra redan, men tack ändå.

 

Chefen: hmm....ooooooookej...

 

Det du skriver är bara löjligt. Ökad inkomst innebär nästan alltid mer arbete och/eller ansvar. Han skriver ju att killen inte vill att pokern ska ta mer tid och energi i anspråk. För mig låter det som en sund inställning i hans livssituation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni är så cp, det enda JKKMAN hävdar är att det är troligare att han är en average player som är på en good run än att han är sänd från ovan, handlar inte om att han är bitter eller något.

 

kompisen frågade, och han gav ett svar. Han kan inte tyda från stats eller något om killen har löst NLHE, antagligen(min åsikt) explospelar han bara så gott han kan(hur han har hittat dem linjerna är väl med lite trial and error style). Ingenting som säger att han skulle kunna kliva upp ett par nivåer och fortsätta krossa, mer troligt skulle han springa in i en vägg då samma hans explolinjer inte blir lika.. explo då folk justerar.

 

självklart finns det en chans att han är patrik antonius(gud), men risken är större att han har haft en mindre goodrun. Dock oavsett om han är gud eller inte så kommer han att få det tuffare ett tag innan han justerar sig till det spel som råder där, hur snabbt han justerar och liknande kan vi ju inte annat än vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämsta ursäkten jag hört...

 

Chefen: Hej Mr duktig, tänkte höja din lön från 45k till 55k vad sägs?

 

Mr duktig: nja jag är ju över 30 och har ju fru och barn och tjänar så bra redan så vad skulle det innebära?

 

Chefen: hmm.. Jo "bara" tio timmars arbete till i veckan

 

FYP.

 

Då kanske det kommer i ett annat ljus. Att prioritera familj framför inkomst är en sund inställning när man ändå har så man klarar sig gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver är bara löjligt. Ökad inkomst innebär nästan alltid mer arbete och/eller ansvar. Han skriver ju att killen inte vill att pokern ska ta mer tid och energi i anspråk. För mig låter det som en sund inställning i hans livssituation.

 

agreed, han kan sitta och garva lite och donka på 2/5 svs men på $2/4 och $3/6 kanske han upplever att han måste lägga så mycket mer arbete i det hela att de inte blir kul på samma sätt.

 

Önskar jag vore i hans situation också så man slapp pressa så mkt poker och ångest och gnagande tankar i bakhuvudet kring händer, motståndare och allt möjligt som dras med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...