Gå till innehåll

Spelare 28/18/5 på SvSp 2.5/5 nl


Sh4rkbite

Recommended Posts

skulle tro att han får finslipa sitt spel lite för att slå nl400+ (då han säkert är extremt explo och samma exploitspel funkar inte alltid på nl50 som nl400) men han verkar ju vara rätt smart och har en riktigt bra wr över stort sample så skulle tro att om han inte är vinnande redan skulle han kunna bli det rätt snabbt.

 

 

hmm du låter precis som honom :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det du skriver är bara löjligt. Ökad inkomst innebär nästan alltid mer arbete och/eller ansvar. Han skriver ju att killen inte vill att pokern ska ta mer tid och energi i anspråk. För mig låter det som en sund inställning i hans livssituation.

 

behöver det inte alls göra, tänk efter, hankan lira hälften av tiden på 3-6 och plusa mer ändå = mer fritid + mer cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

agreed, han kan sitta och garva lite och donka på 2/5 svs men på $2/4 och $3/6 kanske han upplever att han måste lägga så mycket mer arbete i det hela att de inte blir kul på samma sätt.

 

Önskar jag vore i hans situation också så man slapp pressa så mkt poker och ångest och gnagande tankar i bakhuvudet kring händer, motståndare och allt möjligt som dras med mig.

 

lol poker ska vara kul, tycke du det suger så sluta då? ingen tvingar dig att spela poker, blir så trött på folk som gnäller om nöjen man missbrukar tills det blir en börda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver det inte alls göra, tänk efter, hankan lira hälften av tiden på 3-6 och plusa mer ändå = mer fritid + mer cash.

 

Det är inte tiden han lägger ner på att spela som han syftar på utan snarare all tid han behöver lägga ner för att studera sitt och andras spel för att kunna vara en vinnande spelare på den aktuella nivån (NL600).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol poker ska vara kul, tycke du det suger så sluta då? ingen tvingar dig att spela poker, blir så trött på folk som gnäller om nöjen man missbrukar tills det blir en börda.

 

Det är du som gör ett felaktigt antagande, du antar att det är ett nöje... Det slutade vara ett nöje den dagen jag valde att spela för ett leverne.

 

Mina bröder gnäller var och varannan dag på deras jobb också men inte slutar dem för det? Är inte särskilt ovanligt skulle jag tro.

 

Om du verkligen läste min post innan så borde du ha fattat det också iom att jag avundades honom för att ha ett så fint jobb som gör att han kan spela 2/5 "for fun" istället för att squeeza ut maxprofit / timmar, jag älskar/älskade poker då jag spelade för att det var roligt, nu spelar jag för att det är så jävla mycket bättre pengar än något irl jobb jag någonsin kan ha så för nuvvarande kör jag på detta för det är ju trots allt mer uthädligt för mig än ett random jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du som gör ett felaktigt antagande, du antar att det är ett nöje... Det slutade vara ett nöje den dagen jag valde att spela för ett leverne.

 

Mina bröder gnäller var och varannan dag på deras jobb också men inte slutar dem för det? Är inte särskilt ovanligt skulle jag tro.

 

Om du verkligen läste min post innan så borde du ha fattat det också iom att jag avundades honom för att ha ett så fint jobb som gör att han kan spela 2/5 "for fun" istället för att squeeza ut maxprofit / timmar, jag älskar/älskade poker då jag spelade för att det var roligt, nu spelar jag för att det är så jävla mycket bättre pengar än något irl jobb jag någonsin kan ha så för nuvvarande kör jag på detta för det är ju trots allt mer uthädligt för mig än ett random jobb.

 

gnäll inte då? att vara proffs e att leva sin dröm, man gör det för att det är kul. 99% av alla proffs i någon form älskar det dom gör annars slutar dom och gör något annat. Kanske du också borde göra, njuta av livet istället för att "plåga" dig sj dag in och dag ut så du kan ha en lite dyrare tv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gnäll inte då? att vara proffs e att leva sin dröm, man gör det för att det är kul. 99% av alla proffs i någon form älskar det dom gör annars slutar dom och gör något annat. Kanske du också borde göra, njuta av livet istället för att "plåga" dig sj dag in och dag ut så du kan ha en lite dyrare tv osv.

 

-1 på allt du skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...