Gå till innehåll

M1978 - Cashar ut


m1978

Recommended Posts

  • Svars 307
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

1,5 miljoner i kanada som springer omkring på isen med sopborstar och kastar stenar.

trodde finland hade tagit den lätta vägen till finalen när dom förlora mot sverige i gruppspelet men tydligen inte, vilken kross ikväll :-D

 

Spela just en turnering där jag undra om killen läste sönder mig, om han inte kunde poker eller bara var en jätte fisk. Spelet jag gör är väl inte optimalt men det är ca 100 pers kvar av 1200 och jag spelar för finalbord allt innan det är bara småsummor.

Ingen HH men ca 40k i stacken på 1,2/2,4k blinds, höjer upp utg3 med AK till 5,5k och får en syn och ligger ca 14k i potten. Flop kom 775 och jag cb 10k och lämnar ca 25k bakom och får syn igen, turn 9 och jag ställer in och han instasynar med 44 och täcker mig knappt. river blank.

 

Som sagt spelar man väl den inte optimalt själv gick bara för finalbord och förstår väl inte riktigt hur han kan sätta alla sina marker att syna med 44, men men :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon fler som kör fantasy premier league kanske?

 

Börjar ju närma sig slutet nu av premier league, är med i en liga med 23 lag och ligger för närvarande 3a med en av mina bästa polare som 2a, inte ok!

Svårt att ta igen då flera i toppen har hälften av lagen likadana men jag hoppas att Fabregas ska kunna plocka massa poäng nu då Arsenal har klarat av alla svåra lag redan.

 

Go Arsenal 2day.

 

Nu ska man snart ut till Haninge för lite fest, in i dimman.

 

4 arbetsdagar kvar sen frihet, siktar på ledighet iaf ett halvår och njuta av sommaren. Blir nog att lira lite mera livepoker då, lite cc och krukan lär det bli i slutat av mars och april.

 

9 dagar till costa rica, ska bli jävligt skönt med sol och bad och lira lite poker med. dryg flygresa själv bara men får ju lite sällskap där borta av jennes och lisa iaf det ska bli trevligt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 dagar till costa rica, ska bli jävligt skönt med sol och bad och lira lite poker med. dryg flygresa själv bara men får ju lite sällskap där borta av jennes och lisa iaf det ska bli trevligt :-)

 

Oh yes, kommer att bli grymt som fan. :-) Har dock ingen resfeber än, har väl inte fattat att vi faktiskt ska åka.

22 timmar kommer det att ta för oss från Arlanda till San José... Och så lägger man på ca 4 timmar på det så har vi 26 timmar dörr till dörr. Inget partande första dagen med andra ord, då är det sova som gäller!

 

En annan snubbe i vårt sällskap har brutit benet så det är inte säkert att han kan åka... sjukt tråkigt då han bara får tillbaka turreavgiften + hotell. 7-8k rakt ner i sjön alltså... Nåja, vi hoppas på det bästa!

 

Ses snart i solen! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett dugg riggat turn kort

 

Table 1 6-max (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: naegood ( 1,460 )

Seat 2: Big Club ( 1,470 )

Seat 3: mRrEtAaArD ( 2,470 )

Seat 4: Andy9992505 ( 1,290 )

Seat 5: drofnuds ( 1,390 )

Seat 6: gamebug ( 920 )

Tourney Level:2 Blinds(15/30-(no ante))

drofnuds posts small blind [15]

gamebug posts big blind [30]

** Dealing down cards **

Dealt to mRrEtAaArD [ Js, Jd ]

naegood folds

Big Club raises to [80]

mRrEtAaArD raises to [240]

Andy9992505 calls [240]

drofnuds calls [225]

gamebug folds

Big Club calls [160]

** Dealing Flop ** [ 4s, Kd, Qs ]

drofnuds checks

Big Club checks

mRrEtAaArD checks

Andy9992505 checks

** Dealing Turn ** [ Jh ]

drofnuds checks

Big Club bets [525]

mRrEtAaArD raises to [1,050]

Andy9992505 folds

drofnuds folds

Big Club goes all-in

Big Club raises to [1,230]

mRrEtAaArD calls [180]

** Showdown **

Big Club shows [ Ts, As ]

mRrEtAaArD shows [ Js, Jd ]

** Dealing River ** [ 5h ]

** Hand Conclusion **

Big Club wins 3,450 from main pot with a straight, Ace to Ten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh yes, kommer att bli grymt som fan. :-) Har dock ingen resfeber än, har väl inte fattat att vi faktiskt ska åka.

22 timmar kommer det att ta för oss från Arlanda till San José... Och så lägger man på ca 4 timmar på det så har vi 26 timmar dörr till dörr. Inget partande första dagen med andra ord, då är det sova som gäller!

 

En annan snubbe i vårt sällskap har brutit benet så det är inte säkert att han kan åka... sjukt tråkigt då han bara får tillbaka turreavgiften + hotell. 7-8k rakt ner i sjön alltså... Nåja, vi hoppas på det bästa!

 

Ses snart i solen! 8-)

 

 

Nä ingen resfeber här heller.

26 timmar är ju en bit, jag som har skit svårt att sova på plan jag lyckas aldrig med det, får ta några grogg och förhoppningsvis somna av det :-D

 

Ajdå fan vad illa =/ Hur många är det mer som åker då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skulle varit iaf 8 pers med dig. Nu ser det alltså ut att bli 7. Men vad fan, det blir ett bra gäng ändå! :-D

 

Ryktas om ett par svenskar till förutom oss men inga jag har koll på vilka det är.

 

 

 

Blir kanon, ska alla lira turneringen?

 

Dilemma över packningen, jag har en väska som är gigantiskt och en som är ganska liten. Den stora känns lite overkill för en vecka medans jag inte vet om jag får med mig tillräckligt i den lilla. Är det såhär tjejer brukar känna? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir kanon, ska alla lira turneringen?

 

Det är tre par och åtminstone en av de andra tjejerna ska inte lira. Den andra tjejen har jag aldrig träffat och vet inte om hon lirar eller inte.

 

Det spelar ändå ingen roll eftersom jag eller Lisa kommer att vinna turneringen. Procentbyte klart och allt (haha, sucker Lisa!). Men du kan få komma trea om du vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tre par och åtminstone en av de andra tjejerna ska inte lira. Den andra tjejen har jag aldrig träffat och vet inte om hon lirar eller inte.

 

Det spelar ändå ingen roll eftersom jag eller Lisa kommer att vinna turneringen. Procentbyte klart och allt (haha, sucker Lisa!). Men du kan få komma trea om du vill. ;)

 

 

Jag och massa par med andra ord, ungefär som min vardag då alla polare är i förhållanden :-D

Så du och Lisa har bokat plats 1 å 2 alltså hehe.

 

Såg just det tomtigaste spelet ever. Spelar en omaha turnerning och jag och en kille är inblandade i en pott. Han har ca 11k när vi börjar potten och jag 16k.

Handen som så och hur det bettats är inte så jätte viktigt och minns det inte men det är river som är helt sjuk. Inför river har han 6175 kvar och bettar 6000 och är ju i princip all in.. jag ställer för att pusha in hans sista marker och då hittar killen fold knappen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Killen lägger in 11k i potten för att sen folda och spara 175.. jösses :-D :-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag blivit så rövknullad senaste veckorna så jag kan ju inte annat än att klonka på Costa rica.

 

Jag nötfärg = bord paras BOOOM kåk

 

Jag set = fi träffar färg/stege bord paras inte

 

 

5 såna händer.. 5 torsk.. boom boom boom boom boom 5 inköp på 10(?) min.

yeeeeeey :-D

 

Hårfin skillnad på succe och fiasko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och massa par med andra ord, ungefär som min vardag då alla polare är i förhållanden :-D

Så du och Lisa har bokat plats 1 å 2 alltså hehe.

 

Ja, det skulle ju vara en singelkille med också men han har brutit benet och vet inte om han kan åka, får besked imorgon... :( Men det är kul folk och ingen av oss är några "hålla-oss-för-oss-själva"-muppar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det skulle ju vara en singelkille med också men han har brutit benet och vet inte om han kan åka, får besked imorgon... :( Men det är kul folk och ingen av oss är några "hålla-oss-för-oss-själva"-muppar. :D

 

 

Hur löd beskedet? Lite jobbigt att flyga med ett paket på benet bara, tullen i usa ska väl sprätta upp det och kolla bomber eller nåt.

 

 

Nu är man med i det där Diamond Club som Ola prata om, vette fan om jag regga mig rätt men jag tror det. Fick ett member number på en jävla massa siffror och level blue

 

Någon som vet om man måste säga detta nummer i både incheckningen i sverige och i ny vid mellanlandning eller om det räcker här på arlanda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur löd beskedet? Lite jobbigt att flyga med ett paket på benet bara, tullen i usa ska väl sprätta upp det och kolla bomber eller nåt.

 

Efter mycket om och men kommer han med. Det är en lång historia, han bröt egentligen benet för rätt längesen men skruven han har inopererad i skelettet har lossnat så han kan typ inte gå. Han får studsa runt på sina kryckor och som rutinerad bajare räknar jag med att du kan supa ikapp med honom för att döva smärtan lite grann... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mycket om och men kommer han med. Det är en lång historia, han bröt egentligen benet för rätt längesen men skruven han har inopererad i skelettet har lossnat så han kan typ inte gå. Han får studsa runt på sina kryckor och som rutinerad bajare räknar jag med att du kan supa ikapp med honom för att döva smärtan lite grann... ;)

 

 

Jag skiljer mig lite från andra bajare när det gäller supandet då jag föredrar sprit och andra alkoholhaltiga drycker framför bärs, även om någon sådan slinker ner ibland med =)

Men gratis booooooz låter ju aningen farligt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista dagen på jobbet var igår, ikväll ska vi ut med jobbet och "fira" av mig och chefen som oxå slutar. Ska på la cucaratcha eller hur det nu stavas och äta lite tapas och dricka gott.

 

Glad att jag inte har nåt program när jag spelar poker då jag inte vill veta hur mycket under ev jag ligger, börjar bli löjligt detta men jag är glad ändå :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hemma igen, verkligen underbart i Costa rica.

Skönt väder, bra hotell, grymma människor osv osv, fattades bara en klonk i turren oxå men fick gå miniplus på cashgames iaf.

Turren gick som sagt inte jätte bra, busta efter några timmar med A9 vs A6 då jag var rätt short och pusha knappens bet från min bb pos.

Innan dess tycker jag liret flytit på helt ok även om Jennez tycker jag var och rotade i många potter, fast han såg ju inte heller mina kort :-D

Spelade som jag ska tycker jag fast fick aldrig någon action när jag hade bra.

 

Jätte Grattis igen till Lisa som fick till en riktigt bra placering.

 

Just varit nere och handlat och kom på att jag faktiskt måste betala för maten å drickan här hemma, grymma värld!

 

CL ikväll och kanske kanske lite poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska försöka sig på en liten summering av gårdagen då, väldigt trevlig och lyckad kväll måste jag säga, stort tack till JohnH först å främst.

 

Börjar dagen med att möta upp Omalley vid Centralen, beger oss till nåt matställe och slänger i oss lite tapas och ett par glas. Därifrån drar vi till Ballbreaker där vi är först då vi är lite tidiga, droppar sakta in lite folk men majoriteten blir inte helt oväntat sena :-)

 

Sen börjar bowlingen ca kvarten sent, inga specialla förväntningar då man inte är nåt proffs direkt. Men börjar ändå med att lägga ribban rätt högt med strike dom första två, en ledning man sen aldrig släppte och tydligen vann sammanlagt med. Mycket oväntat.

Sen blev det lite fotbolls spel och pilkastning.

 

Vidare till Gamblerz. Verkar inte vara vana vid så mycket folk då det var lite rörigt och dåligt med dealers men trevligt ändå.

Börjar rätt kallt, inga speciella händer och när man får se en flop är det så långt ifrån träff man bara kan komma. Dubblar iaf upp efter ett tag genom Omalley som blivit lite glad i mössan vid detta laget, trist att busta denna otroligt trevliga kille men sån är väl pokern.

 

Sen händer inte så jätte mycket får byta bord och foldar mest. sen med ca 17k i stacken och bb på 1600 tittar man äntligen ner på AA på big blind, att dessutom killen innan mig höjt varenda ohöjd pott i sen position gör ju inte läget sämre. Det foldas runt till honom som säger all in och jag instasynar ju självklart inge slowrolls här inte.

När han visar KQ gör jag mig redo att gå då han täcker mig med några tusen, hur ska AA kunna slå KQ offsuite liksom?

Flop J 10 9.. jomenvisst.. så död man bara kan vara, halvvägs till baren då dealern slänger upp J turn och J river.. skönt!

 

Med två bord kvar hade jag John till vänster av mig med rätt stor stack vilket var en plåga då det var svårt att spela, fick spela rätt tajt å vänta på händer. Sitter med ca 40k på small blind med bb på 2k, john limpar och det foldas till mig som lägger in 12k och John ställer. Undrar om han limpat nån AA eller KK utg men känns inte som jag kan vika AKs där, han visar iaf AJ och min hand får stå.

Därifrån handlar det mest om att sno potter hit och dit och minns inga speciella händer. På finalbordet sprang skolboken sen ganska bra, var väl all in för alla sina marker som underdog en 3-4 gånger men drog ut, är väl sånt man behöver för att sen vinna en turnering =)

 

Väl heads up har man bara ca 90k eller nåt med bb på 16k så K9 i spader fick räcka för att ta en all in syn. Tyvärr visar skolboken som haft ett grymt kortsnitt på slutet upp JJ som får stå.

 

Stort grattis till schoolbook, nöjd med andra platsen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...