Gå till innehåll

skaffa "bankman"


Donkeyboy

Recommended Posts

Funderar på att låta en kompis agera bankman åt mig och sköta BRM. Detta eftersom jag är kass på det själv. Han ska ha 90% av rullen på banken och resten på pokersidan, samt se till att fördelningen är 90/10 en gång om dagen efter vinst/förlust.

Vad tycker ni är rimlig ersättning för detta arbete?

Kan det bli problem eftersom pokerkontot kommer stå i hans namn och jag spelar på det? Kompisen kommer inte spela något alls.

 

Och ja, jag litar på honom till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att låta en kompis agera bankman åt mig och sköta BRM. Detta eftersom jag är kass på det själv. Han ska ha 90% av rullen på banken och resten på pokersidan, samt se till att fördelningen är 90/10 en gång om dagen efter vinst/förlust.

Vad tycker ni är rimlig ersättning för detta arbete?

Kan det bli problem eftersom pokerkontot kommer stå i hans namn och jag spelar på det? Kompisen kommer inte spela något alls.

 

Och ja, jag litar på honom till 100%

 

5000kr/månad låter rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ge honom en viss procent av eventuellt vinst verkar ju löjligt. Antar att du inte spelat så högt, men han kan ju ändå bli duktigt överbetald ibland.

 

Ge honom typ 100 kr/timme med en minilön på x kr/månad.

 

Problem som kan uppstå:

- Vid eventuella skatteproblem är det din kompis som får skit.

- Eventuella kostnader för att föra pengar fram och tillbaka till banken varje dag (verkar väldigt onödigt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, mycket som jag inte tänkt på av de ni skrivit.

 

Som sagt jag suger själv på BRM så även om jag missar några % av vinsten på att ha bankman så skulle det vara sjukt mycket +EV för mig personligen.

 

Uttag kan jag ju göra själv, så det är bara dagar jag backar som han behöver lägga ner ett par minuter för insättning.

 

faktiskt arbete för honom per månad blir max 5 timmar om man räknar högt, så funderar på 5% av vinsten upp till 5k kr. Högt kanske men känns som det är värt de. Ska dock tänka på det ett extra varv med tanke på skatten som någon nämnde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ta tag i dina problem själv istället....

 

....och usch vad jag hatar ordet bankman. Man tjänar betydligt mer än de "snoffsiga" bankgrabbarna/flickorna ändå tilltalar dem en som om man vore en dum kriminell när man förklarar vad insättningarna till kontot är ifrån för branch och vad man lever på. Sen blotta vetskapen på att man inte få ta lån som pokerspelare drar ju knappast ner agget mot svinen. #"¤"#¤!!!"#!"#!!

 

edit: du latjar alltså NL10 och ska ha en bankman som får 5% av din vinst? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ta tag i dina problem själv istället....

 

....och usch vad jag hatar ordet bankman. Man tjänar betydligt mer än de "snoffsiga" bankgrabbarna/flickorna ändå tilltalar dem en som om man vore en dum kriminell när man förklarar vad insättningarna till kontot är ifrån för branch och vad man lever på. Sen blotta vetskapen på att man inte få ta lån som pokerspelare drar ju knappast ner agget mot svinen. #"¤"#¤!!!"#!"#!!

 

bankman säger jag bara för jag inte har fantasi nog att komma på annat ord :roll:

 

edit: du latjar alltså NL10 och ska ha en bankman som får 5% av din vinst? :mrgreen:

 

Lirar NL50 och en del skott på NL100 just nu... får väl uppdatera dagboken kanske...

 

WTF?!?! Ska du ge bort upp till 5000kr på det?

 

Känns som din polare är en bra försäljare.. Skippa honom och fixa neteller eller liknande om du inte har det.

 

 

Har inte ens pratat med honom om några villkor, men skulle jag dra in 100k en månad har jag inga problem med det. Kan ju tillägga att det är en riktig kompis, inte någon chattpolare;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ta tag i dina problem själv istället....

+1

 

....och usch vad jag hatar ordet bankman. Man tjänar betydligt mer än de "snoffsiga" bankgrabbarna/flickorna ändå tilltalar dem en som om man vore en dum kriminell när man förklarar vad insättningarna till kontot är ifrån för branch och vad man lever på. Sen blotta vetskapen på att man inte få ta lån som pokerspelare drar ju knappast ner agget mot svinen. #"¤"#¤!!!"#!"#!!

Chilla, är det inte du som övertolkar rätt mycket nu? Sen är väl de bankfolk som du snackar med i de här ärendena knappast några bigshots så varför hetsa upp sig? Angående lånen är det ju rätt självklart att bankerna drar sig för att låna ut till random pokerspelare, det är ju inte direkt lätt att sålla ut de duktiga spelarna med bra money management bland alla standarddonks som turat ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chilla, är det inte du som övertolkar rätt mycket nu? Sen är väl de bankfolk som du snackar med i de här ärendena knappast några bigshots så varför hetsa upp sig? Angående lånen är det ju rätt självklart att bankerna drar sig för att låna ut till random pokerspelare, det är ju inte direkt lätt att sålla ut de duktiga spelarna med bra money management bland alla standarddonks som turat ett tag.

 

Klart det är random fotfolk jag varit i kontakt med vid mina få bankbesök, men avskyr människor med överlägsen attityd och beska kommentarer IRL. Sen förstår jag ju faktikst att dem inte ger några lånelöften, vi bor i trångsynthetens mecka! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är random fotfolk jag varit i kontakt med vid mina få bankbesök, men avskyr människor med överlägsen attityd och beska kommentarer IRL. Sen förstår jag ju faktikst att dem inte ger några lånelöften, vi bor i trångsynthetens mecka! :cry:

hade varit rejält orolig om pokerspelare i allmänhet hade fått lånelöfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar NL50 och en del skott på NL100 just nu... får väl uppdatera dagboken kanske...

 

 

 

 

Har inte ens pratat med honom om några villkor, men skulle jag dra in 100k en månad har jag inga problem med det. Kan ju tillägga att det är en riktig kompis, inte någon chattpolare;-)

 

En riktig kompis hjälper väl dig gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...