Gå till innehåll

Vad gör vi på river?


PokerLeffe

Recommended Posts

Jag har redan dubblat mot Fi en gång och han spelar smått irrationellt.

Hans stats e 66/21/2,3

Hur spelar vi river? Syna eller fold?

 

***** Hand History for Game 1197072583 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, December 20, 18:40:12 ET 2009

Table Britta 52 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Messing91 ( $182.61 )

Seat 2: HERO( $435.05 )

Seat 4: Tetrao ( $570.21 )

Seat 3: jr18 ( $345.61 )

Seat 5: JLB11 ( $188 )

jr18 posts small blind [$1].

Tetrao posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to OscarGBG [ Kd Qs ]

JLB11 folds.

Messing91 folds.

HERO raises [$7].

jr18 calls [$6].

Tetrao folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, Ts, Qd ]

jr18 checks.

HERO bets [$12].

jr18 calls [$12].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

jr18 checks.

HERO bets [$30].

jr18 calls [$30].

** Dealing River ** [ 5d ]

jr18 is all-In [$296.61]

HERO?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

timetells?

Nej inget som jag har på han direkt. Men det var ett hyffsat snabb push om jag inte minns fel....

 

Min tankebana e ju floppat set som blev kåk... tvåpar som blev kåk eller AQ.. Men även alla möjliga Qx, missat stegdrag, totalbluff etc.

 

Jag cbettar rätt mkt och blir ibland ner synad och visat upp ngt missat drag etc. Så han kan ju bluffa rakt ut också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga drag som kan träffat och du har ju en schysst kicker på din Q. Dock så känns det ju idiotiskt av honom och tokställa på en dålig dam. Tror han bettar/raisar dig på turn med kåk, för att kunna spela om hela en större kaka av stacken på river. Jag skulle i princip aldrig folda den näven, var det ganska nyligen du dubblade upp mot honom så sitter han väl 8 av 10 gånger på complete air eller KJ, om han inte tänker ett steg längre. Aja, syn syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan dubblat mot Fi en gång och han spelar smått irrationellt.

Hans stats e 66/21/2,3

Hur spelar vi river? Syna eller fold?

 

***** Hand History for Game 1197072583 *****

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, December 20, 18:40:12 ET 2009

Table Britta 52 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Messing91 ( $182.61 )

Seat 2: HERO( $435.05 )

Seat 4: Tetrao ( $570.21 )

Seat 3: jr18 ( $345.61 )

Seat 5: JLB11 ( $188 )

jr18 posts small blind [$1].

Tetrao posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to OscarGBG [ Kd Qs ]

JLB11 folds.

Messing91 folds.

HERO raises [$7].

jr18 calls [$6].

Tetrao folds.

** Dealing Flop ** [ 7c, Ts, Qd ]

jr18 checks.

HERO bets [$12].

jr18 calls [$12].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

jr18 checks.

HERO bets [$30].

jr18 calls [$30].

** Dealing River ** [ 5d ]

jr18 is all-In [$296.61]

HERO?????

Tack för svaren alla. Lite motvilligt så synade jag ner honom. Resonerade att jag borde ligga rätt bra till mot hans range.

 

Till min stora förtret så visade han upp Q5 och en rivrad kåk. Är dock i efterhand ganska säker på att han hade spelat Qx/missad stege/(ev. andra par) på samma sätt och jag hade förmodligen synat ner honom i ett liknande spel i framtiden igen.

 

Denna hand kändes lite som kronan på verket i en riktigt sugig helg förövrigt. Hela lördagen gick käpprätt åt helvete, alla drag satt mot mig och inga av mina drag ramla in. Sprang 10 inköp under EV under lördagen (100 BB djupt på 1/2 på SvS) Visst är HM lite missvisande på SvS, men i verkligheten räcker inte 10 inköp, för fiskfi lyckades hitta stört 3outare och två outare etc. på river utan att pusha så de inte visas med i "All in EV". // Så fick man whinat lite om det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren alla. Lite motvilligt så synade jag ner honom. Resonerade att jag borde ligga rätt bra till mot hans range.

 

Till min stora förtret så visade han upp Q5 och en rivrad kåk. Är dock i efterhand ganska säker på att han hade spelat Qx/missad stege/(ev. andra par) på samma sätt och jag hade förmodligen synat ner honom i ett liknande spel i framtiden igen.

 

Denna hand kändes lite som kronan på verket i en riktigt sugig helg förövrigt. Hela lördagen gick käpprätt åt helvete, alla drag satt mot mig och inga av mina drag ramla in. Sprang 10 inköp under EV under lördagen (100 BB djupt på 1/2 på SvS) Visst är HM lite missvisande på SvS, men i verkligheten räcker inte 10 inköp, för fiskfi lyckades hitta stört 3outare och två outare etc. på river utan att pusha så de inte visas med i "All in EV". // Så fick man whinat lite om det också.

 

Fi sätter 300 för att vinna 100. Det bör du ha i åtanke när du synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade som sagt spelat extremt illa innan och gjort likanande tunga bluffar och jag hade en känsla av att han var tiltad på mig.

 

Några händer senare så bluffa han stort mot en annan spela som syna ner med top par och tog en stor del av hans stack...

 

Men det är alltid lätt att vara efterklok, det var ju en motvillig syn...

Nåja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...