Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Folk som anmärker på hur andra spelar mot en är sorgsna figurer. Isildur1 ska endast bekymra sig om sitt eget spel och låta Galfond spela hur fan han vill.

 

Du missar min poäng, enda anledningen galfond spelar mot honom är för att han anser sig ha edge. Om "fisken" vill spela potlimit omaha, så gör du ju som han säger annars tappar du ju actionen, såvida du fortfarande anser du har edge. Vill han spela 3x poker preflop så gör du även det. Är inga konstigheter imo.

 

Detta kan aldrig jämföras med att typ spela schack under vatten eller liknande... Detta är inte prestige, galfond la av med prestige för längesen, särskilt nu när han säger att han är någorlunda shortrollad pga livsev-inköpen han har gjort.

 

Det är surt att bli av med action mot någon som man anser sig vara bättre än, för att han hellre spelar mot någon annan som ger mer action. (Exempelvis bumhunters som försöker bumhunta med typ 30/26 stats hu lol)

Den fisk de nu plusar mot, drar illa kvickt för de blir less.

 

Eller så ser du det såhär herr chocolate, om isildur inte vill spela smallball poker så ska han ju inte tvingas till det, det är det enda han begär. Han frågar om han vill 3x'a istället, annars e dem klara... Helt och hållet upp till galfond om han vill gå med på det eller inte.

 

Jag som glad fisk ska ju inte behöva spela mot shortstacks bara för att det är tillåtet eller shortstackens spel-strategi eller hur? Nä, jag sitter ut istället eller drar och spelar mot någon som vill spela 100bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej? De köar för att spela mot honom, bara igår lirade han 3 st maraton NLHE sessioner mot tre olika spelare, så ät chips istället och gör något du är bra på.

 

Javisst köar dom, men endast pga den matematiska omöjligheten att han skulle spela mot dom allihopa samtidigt. Det har ingenting att göra med att Isildur1 är så gravt beroende av action att mitt påstående i förra inlägget är helt korrekt. Tillgång och efterfrågan, mina vänner.

 

Sen är jag faktiskt inget vidare bra på att äta chips. Spelar med scared stomach och är rädd att gå all in av skäl jag inte bildligen kan visa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst köar dom, men endast pga den matematiska omöjligheten att han skulle spela mot dom allihopa samtidigt. Det har ingenting att göra med att Isildur1 är så gravt beroende av action att mitt påstående i förra inlägget är helt korrekt. Tillgång och efterfrågan, mina vänner.
Tillgången på motstånd är större än tillgången på Isi, alltså är motståndarna mer beroende av Isi än tvärtom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chocolate. Isildur är en person. Dom andra är många. Alla vill spela honom och han nekar ingen action. Hur får du det till att han är beroende av enskilda motståndare, exv Galfond?

 

Säg till exempel att Isildur1 spelar mot 40 olika personer. Eftersom Isildur1 inte bryr sig om smådetaljer som EV så spelar det heller ingen roll vem han spelar mot så länge han får action. Dessa 40 personer kan därför ses som en enhet. Isildur1 är beroende av denna enhet för att kunna spela. Galfond representerar denna enhet och därför är Isildur1 beroende av Galfond. Isildur1 representerar å andra sidan inte Galfonds motståndarenhet. Vilket i sin tur betyder att Galfond inte behöver Isildur1 lika mycket som Isildur1 behöver Galfond.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till exempel att Isildur1 spelar mot 40 olika personer. Eftersom Isildur1 inte bryr sig om smådetaljer som EV så spelar det heller ingen roll vem han spelar mot så länge han får action. Dessa 40 personer kan därför ses som en enhet. Isildur1 är beroende av denna enhet för att kunna spela. Galfond representerar denna enhet och därför är Isildur1 beroende av Galfond. Isildur1 representerar å andra sidan inte Galfonds motståndarenhet. Vilket i sin tur betyder att Galfond inte behöver Isildur1 lika mycket som Isildur1 behöver Galfond.

 

 

Ahhhh...

Nu föll polletten ner.

Nu vet vi ALLA vem du är, kakaomannen, nu vet vi...

 

Hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till exempel att Isildur1 spelar mot 40 olika personer. Eftersom Isildur1 inte bryr sig om smådetaljer som EV så spelar det heller ingen roll vem han spelar mot så länge han får action. Dessa 40 personer kan därför ses som en enhet. Isildur1 är beroende av denna enhet för att kunna spela. Galfond representerar denna enhet och därför är Isildur1 beroende av Galfond. Isildur1 representerar å andra sidan inte Galfonds motståndarenhet. Vilket i sin tur betyder att Galfond inte behöver Isildur1 lika mycket som Isildur1 behöver Galfond.

 

Att en spelare kan tänka sig att spela mot precis vem som helst, gör honom alltså mer beroende av varje enskild spelare. Där gick det upp ett ljus! Jag satt nämligen just och funderade på var gränsen går för hur korkat ett inlägg på ett internetforum kan bli, men jag inser nu att det inte finns någon sådan gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till exempel att Isildur1 spelar mot 40 olika personer. Eftersom Isildur1 inte bryr sig om smådetaljer som EV så spelar det heller ingen roll vem han spelar mot så länge han får action. Dessa 40 personer kan därför ses som en enhet. Isildur1 är beroende av denna enhet för att kunna spela. Galfond representerar denna enhet och därför är Isildur1 beroende av Galfond. Isildur1 representerar å andra sidan inte Galfonds motståndarenhet. Vilket i sin tur betyder att Galfond inte behöver Isildur1 lika mycket som Isildur1 behöver Galfond.

 

Och du dumförklarar folk i andra trådar... Troll var ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till exempel att Isildur1 spelar mot 40 olika personer. Eftersom Isildur1 inte bryr sig om smådetaljer som EV så spelar det heller ingen roll vem han spelar mot så länge han får action. Dessa 40 personer kan därför ses som en enhet. Isildur1 är beroende av denna enhet för att kunna spela. Galfond representerar denna enhet och därför är Isildur1 beroende av Galfond. Isildur1 representerar å andra sidan inte Galfonds motståndarenhet. Vilket i sin tur betyder att Galfond inte behöver Isildur1 lika mycket som Isildur1 behöver Galfond.

lamer.jpg

 

"Mediocrity is Lamer's salient characteristic, yet the word "mediocre" seems inadequate to fully encompass the crushing dullness of his personality. Not one of his utterances demonstrates the faintest insight on any topic, no glimmer of wit or humor brightens his conversation, nor does stone ignorance of the subject at hand discourage him from sharing his views. He isn't even obnoxious enough to justify banning him from the forum. He's a very weak Warrior in the conventional sense, but not even the most stalwart opponent can withstand prolonged contact with this truly fearsome Warrior."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bryter ner och analyserar situationen lite kortfattat (jag vet, har inget bättre för mig en lördagkväll som denna), anta att:

 

* Isi är beroende av motståndarna pga att han är actionjunkie

* Motståndarna är beroende av Isi pga att de anser honom vara värde

 

Så vem är mest beroende av vem? Vem kommer vika sig först för den andres krav?

 

Att motståndarna skulle ingå en pakt/kartell och börja ställa krav på en actionberoende Isi med abstinensbesvär är inte troligt. De är många, det blir komplicerat och vad är det som säger att inte någon förrädare bryter pakten så Isi får sin fix?

 

Att Isi ställer krav och får igenom dem på enskilda motståndare är däremot mer troligt. Galfond exempelvis anser sig ha edge på Isi. Han kommer gå med på så många krav från Isi's sida tills att en jämvikt uppnås där hela hans edge är uppäten av de (orimliga) kraven Isi ställer. Det finns då inte längre någon anledning för honom att spela. Uppenbarligen tror han sig fortfarande ha edge trots restriktionen om att inte få limpa på knappen vilket var anledningen till att han accepterade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...