Elitloppet Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Hela handen är griskasst spelad av Blom och alla som försöker motivera hans spel bara för att han är en grym spelare känns lite väl färgade av sin kärlek till Blom. Synen preflop är dålig. Checkraisen på flopp är ju helt sjukt dålig (inte movet i sig men storleken, hade han sizeat normalt hade han kanske kanske kanske haft iaf ett uns FE på en 4bets jam), och jammen efter att en random amatör smetat in halva stacken på AAx med flushdrag känns svårmotiverad den också. Och ja, jag vet att Blom är en mycket bättre spelare än mig och jag inte har en aning om hur hans tankebanor går osv osv osv osv, men även de bästa gör misstag, och det är bara inskränkt att inte inse att det här är ett grovt sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Hela handen är griskasst spelad av Blom och alla som försöker motivera hans spel bara för att han är en grym spelare känns lite väl färgade av sin kärlek till Blom. Synen preflop är dålig. Checkraisen på flopp är ju helt sjukt dålig (inte movet i sig men storleken, hade han sizeat normalt hade han kanske kanske kanske haft iaf ett uns FE på en 4bets jam), och jammen efter att en random amatör smetat in halva stacken på AAx med flushdrag känns svårmotiverad den också. Och ja, jag vet att Blom är en mycket bättre spelare än mig och jag inte har en aning om hur hans tankebanor går osv osv osv osv, men även de bästa gör misstag, och det är bara inskränkt att inte inse att det här är ett grovt sådant. Ja, check-raise-storleken fattade jag inte alls. Ja, liksom, hur man än vrider och vänder på det kan jag inte hitta någon logik där. Att försöka bluffa en sån gubbe känns ju dessutom inte särskilt genomtänkt. Han var väl ryss också. Ryska amatörer är obluffbara. (edit1; Var engelsman tydligen, men såg ut som en ryss for sure.) (edit2; skulle det kunna vara så att han sizear så för att övertyga amatören att han aldrig bluffar och är kommitad med den sizen medans han tror att det är större sannolikhet att amatören sniffar bluff med en mindre raise och blir envis med alla sina par och A-rag? /MTT-donk) Fick nästan intrycket att han var trött på hur jävla seg en live-turre är... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 +10000 när blom gick all in så började ju killen tveka och visste inte om han skulle syna Att han inte från första sekund vet om han ska syna betyder inte att han har tänkt lägga sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Tror att det var så enkelt att Blom kände sig ganska säker på att han hade KK/QQ/JJ/TT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 HEHEH mindfuck lvl av hög nivå imo.. iskallt spel men det var väl grusinköp för blom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Blom gör väl alltid megastora bets som alla cashgame-donks i turrar () så han lär väl göra det med hela rangen och hade säkert bombat på tidigare på bordet. Kan väl dock hålla med om att det var ganska onödigt att spola ner alla marker i toaletten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Isildur igång på 6 PLO cap-bord nu, upp 245k för dygnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ryanatwood Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 är detta comebacken? (ta i trä) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Don't call it a comeback, I've been here for years... Angående WSOPE så kan man ju undra om det fanns några saftiga sidegames som han kanske hellre satt med i a la Phil Ivey. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mickeboyy Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 isildur igång igen, 6 bord plo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Blom gör väl alltid megastora bets som alla cashgame-donks i turrar () Precis som när tourney donkeys försöker spela cash game. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Isildur vs Haxton nu, NL 6 bord 100/200 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pfoskariot Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Isildur kör över luvtheWNBA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 han har haft några flips på sin sida, inte alls säkert att han har en edge här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pfoskariot Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 han har haft några flips på sin sida, inte alls säkert att han har en edge här Skojar du? Vilka flips? bara den med AJ mot 99. isi losa tom mot en runner runner kåk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Har svårt att se honom köra över Haxton i NL över ett substantiellt antal händer, men man kan ju hoppas. Det svänger rätt ordentligt nu, kul match! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Har svårt att se honom köra över Haxton i NL över ett substantiellt antal händer, men man kan ju hoppas. Det svänger rätt ordentligt nu, kul match! Det kunde man ju tro också om Dwan. Sen spela de 75k händer(vilket för övrigt är mer än vad någon hu spelare har spelat någon annan i princip, krantz sa det bl.a..kring alla som whina över "tiny samplesize.. 75k means nothing yadayada" hans största db mot någon hu är på typ 20k hands.) det är som vi vet inget sample som sätter saker skrivet i sten, men det är det största samplet vi har hu mellan 2 spelare typ, på kort tid dessutom när de andras db's är månader/års tid under deras möten Jungleman fick även han bita i det sura äppletoch han är ansedd som en av de bästa också. Hoppas innerligt haxton får käka...... men jag är sånt fanboi av isildur att de finns inte ord..... vilken hjälte ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 ja ja, det är klart jag också sitter och hejar på isildur...! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 ja ja, det är klart jag också sitter och hejar på isildur...! , skööön 80k pott där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Kanske inte så gul ändå Isildur1: 200400? hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Kanske inte så gul ändåIsildur1: 200400? hehe. skönt av han att fråga direkt han behöver en tilt-paus efter den där 80k potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Någon som har HH på 80k potten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 fan vad hårt han kör, undrar vad han ligger på i 3bet% pf...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Som jag sa tycker jag båda spelar handen dåligt men amatören spelar den sämre än Blom. Frågar du amatören där så har han inte satt Blom på en range alls och faktum är att även Blom kan ofta sitta med starkare A här. Är du full? Relativt till pottoddset så sätter amatören obv Bloms avg range här på en hand svagare än A7. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 15 Februari , 2010 Rapport Share Postad 15 Februari , 2010 Är du full? Amatören sätter obv Bloms avg. range här på en hand svagare än A7, relativt till pottoddset. han tänkte snarare, zomg.. va gör han, han insta4betshova mig, jag har A7.. fucking trips, men jag är ju slagen, han kan ju inte bluffa i det här läget med de potoddsen han ger mig. Vänta nu, vafan är potodds? turneringsliv? vem bryr sig, köper in mig imorrn till APPT. jag kör! LOL! K2, inte ens flushdrag... HAHAAHAHAH!!!! DONKJÄVEL LOL *high five med todd* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts