Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Hela handen är griskasst spelad av Blom och alla som försöker motivera hans spel bara för att han är en grym spelare känns lite väl färgade av sin kärlek till Blom.

 

Synen preflop är dålig. Checkraisen på flopp är ju helt sjukt dålig (inte movet i sig men storleken, hade han sizeat normalt hade han kanske kanske kanske haft iaf ett uns FE på en 4bets jam), och jammen efter att en random amatör smetat in halva stacken på AAx med flushdrag känns svårmotiverad den också.

 

 

Och ja, jag vet att Blom är en mycket bättre spelare än mig och jag inte har en aning om hur hans tankebanor går osv osv osv osv, men även de bästa gör misstag, och det är bara inskränkt att inte inse att det här är ett grovt sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela handen är griskasst spelad av Blom och alla som försöker motivera hans spel bara för att han är en grym spelare känns lite väl färgade av sin kärlek till Blom.

 

Synen preflop är dålig. Checkraisen på flopp är ju helt sjukt dålig (inte movet i sig men storleken, hade han sizeat normalt hade han kanske kanske kanske haft iaf ett uns FE på en 4bets jam), och jammen efter att en random amatör smetat in halva stacken på AAx med flushdrag känns svårmotiverad den också.

 

 

Och ja, jag vet att Blom är en mycket bättre spelare än mig och jag inte har en aning om hur hans tankebanor går osv osv osv osv, men även de bästa gör misstag, och det är bara inskränkt att inte inse att det här är ett grovt sådant.

 

Ja, check-raise-storleken fattade jag inte alls.

Ja, liksom, hur man än vrider och vänder på det kan jag inte hitta någon logik där. Att försöka bluffa en sån gubbe känns ju dessutom inte särskilt genomtänkt. Han var väl ryss också. Ryska amatörer är obluffbara.

 

(edit1; Var engelsman tydligen, men såg ut som en ryss for sure.)

(edit2; skulle det kunna vara så att han sizear så för att övertyga amatören att han aldrig bluffar och är kommitad med den sizen medans han tror att det är större sannolikhet att amatören sniffar bluff med en mindre raise och blir envis med alla sina par och A-rag? /MTT-donk)

 

Fick nästan intrycket att han var trött på hur jävla seg en live-turre är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se honom köra över Haxton i NL över ett substantiellt antal händer, men man kan ju hoppas. Det svänger rätt ordentligt nu, kul match!

 

Det kunde man ju tro också om Dwan. Sen spela de 75k händer(vilket för övrigt är mer än vad någon hu spelare har spelat någon annan i princip, krantz sa det bl.a..kring alla som whina över "tiny samplesize.. 75k means nothing yadayada" hans största db mot någon hu är på typ 20k hands.)

 

det är som vi vet inget sample som sätter saker skrivet i sten, men det är det största samplet vi har hu mellan 2 spelare typ, på kort tid dessutom när de andras db's är månader/års tid under deras möten

 

Jungleman fick även han bita i det sura äppletoch han är ansedd som en av de bästa också.

 

Hoppas innerligt haxton får käka...... men jag är sånt fanboi av isildur att de finns inte ord..... vilken hjälte !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa tycker jag båda spelar handen dåligt men amatören spelar den sämre än Blom. Frågar du amatören där så har han inte satt Blom på en range alls och faktum är att även Blom kan ofta sitta med starkare A här.

 

Är du full? Relativt till pottoddset så sätter amatören obv Bloms avg range här på en hand svagare än A7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du full? Amatören sätter obv Bloms avg. range här på en hand svagare än A7, relativt till pottoddset.

 

han tänkte snarare, zomg.. va gör han, han insta4betshova mig, jag har A7.. fucking trips, men jag är ju slagen, han kan ju inte bluffa i det här läget med de potoddsen han ger mig. Vänta nu, vafan är potodds? turneringsliv? vem bryr sig, köper in mig imorrn till APPT. jag kör! LOL! K2, inte ens flushdrag... HAHAAHAHAH!!!! DONKJÄVEL LOL *high five med todd*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...