Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Båda spelar handen rätt uselt, Blom har över 250 bb och amatören täcker.

 

Jag antar att historian bakom är att Blom vart cp-aggro som vanligt och att amatören tröttnat och är blixtsäker på att han sitter tom.

 

Normalt är ju spelet Blom gör underbart då random spelare proffs som amatör instaviker om man inte vet att Blom är kapabel till såna bluffar vilket få på wsope antagligen är då varken bordet eller kommentatorerna visste vem han var.

 

Å andra sidan kan blom aldrig vara säker på att amatören inte har AQ AK här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är princip commitad i den potten som spelat på flopp, så tycker snarare det är en rätt rejäl överspelning från Bloms sida. Det vore betydligt sämre att folda A7 av fi än syna när det är Blom ställer;-)

 

Tycker du trebetten på flopp av amatören är ett bra spel? Förutsatt att han inte vet vem Blom är som han inte vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du trebetten på flopp av amatören är ett bra spel? Förutsatt att han inte vet vem Blom är som han inte vet.

 

Ne klart det inte är bra att 3betta där. Men var väll kanske inte det som togs upp, utan mer Bloms 4bett all-in och fi:s syn. Blom har massa marker kvar att spela för om han foldar mot 3betten och går vidare. Men är väll inte direkt hans melodi att vika i ett sånnt läge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne klart det inte är bra att 3betta där. Men var väll kanske inte det som togs upp, utan mer Bloms 4bett all-in och fi:s syn. Blom har massa marker kvar att spela för om han foldar mot 3betten och går vidare. Men är väll inte direkt hans melodi att vika i ett sånnt läge...

 

Trodde vi pratade om hela handen, flesta hade ju valt att betta pre som stöld och sen checkfolda allt utom bra drag eller bra hand på flopp.

 

Som jag sa tycker jag båda spelar handen dåligt men amatören spelar den sämre än Blom. Frågar du amatören där så har han inte satt Blom på en range alls och faktum är att även Blom kan ofta sitta med starkare A här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne den är väldigt bra eftersom han vet isildur kommer pusha på bluff

 

Nä, han gjorde en donk-3bet för att se vart han stod och när han fick svaret klarade han inte lägga. Blom gav väl honom för mkt cred helt enkelt.. Gjorde han spelet för att induca så all respekt men det såg inte ut så på hans min när Blom gick all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, han gjorde en donk-3bet för att se vart han stod och när han fick svaret klarade han inte lägga. Blom gav väl honom för mkt cred helt enkelt.. Gjorde han spelet för att induca så all respekt men det såg inte ut så på hans min när Blom gick all in.

 

+10000

 

när blom gick all in så började ju killen tveka och visste inte om han skulle syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...