Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

vilka korkade semibluffar med gutshots han kör när han har 0 fold equity

 

4 bet av cts pre och 10000 i potten och 20000 kvar

357 och Cole checkar

K turn och han bettar pot in i Cole som aldrig viker sitt höga par i den situationen och betar all luft på floppen, 4 outs med 89TJ, listigt

 

de kan bara vänta på stora misstag

 

han verkligen skänker bort hela stackar i vissa potter, han verkar tro det här holdem som han spelar där det finns massor av fold equity i vissa situationer, dessutom envisas han med att 3betta 25% ur position pre med djupa stackar.

 

Spelar bra i många potter postflop men gör massor med nybörjarmisstag så de plockar honom lätt på rullen igen, trist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som man underskattat Isildurs BR. 2miljoner $ back på Fulltilt och skyfflar in ett antal 100k till. Lite tråkit för han om han har säg 3miljoner $ i BR som han spelat in under hela 2009 och bränner allt på 2 månader mot proffsen på Fulltilt... Jaja han kanske tänker det är lika bra busta 2009 BR så börjar vi om på nytt 20108-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

erikjw, inte för att jag kan bättre eller bara för att dryga mig, men när du säger att Cole alltid gör si eller så eller aldrig släpper så tappar du en hel del trovärdighet.

 

helt rätt

man gör ju aldrig alltid samma sak men preciserade mig inte så noga utan skrev snabbt

 

men spelar han höga par så så kommer han i 95%+ av fallen ställa in när en blank kommer däremot kommer han oftare checka igenom en del luft som har många bra kort som kan komma på turn som double suited med 2 backdoor färgdrageller liknande och ge upp med viss luft också eftersom han träffar den brädan så dåligt med en 4b men beta en övervägande del av den

 

jag tycker det är synd att Isildur inte spelar mer NL där han dominerar och förmodligen är bäst i världen just nu

 

edit: för bättre balans kan han inte beta för mycket luft på floppen eftersom han så sällan har monsterhänder han kan balansera det mot så om han checkar sina höga par vilket är majoriteten av hans range så kommer han reppa sin luft på turnen med en delayed cbet oftare än att bara beta de på floppen även om det i ett vakum är +EV att beta 2/3 pot på floppen med luft på den brädan givet att han möter en observant motståndare vilket ju är fallet här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

helt rätt

man gör ju aldrig alltid samma sak men preciserade mig inte så noga utan skrev snabbt

 

men spelar han höga par så så kommer han i 95%+ av fallen ställa in när en blank kommer däremot kommer han oftare checka igenom en del luft som har många bra kort som kan komma på turn som double suited med 2 backdoor färgdrageller liknande och ge upp med viss luft också eftersom han träffar den brädan så dåligt med en 4b men beta en övervägande del av den

 

jag tycker det är synd att Isildur inte spelar mer NL där han dominerar och förmodligen är bäst i världen just nu[/QUOT

 

är ju typ ingen som vill spela NL med han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker det är synd att Isildur inte spelar mer NL där han dominerar och förmodligen är bäst i världen just nu

 

Han ville spela NLH mot Cole i natt, Cole nekade och sa att Isil var för bra för honom.

 

Så jävla mkt action Isil bidrar med i plo tycker man att det inte vore mer än rätt att han fick lite nlh-spel tillbaka. Verkar som ingen vågar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Han ville spela NLH mot Cole i natt, Cole nekade och sa att Isil var för bra för honom.

 

Så jävla mkt action Isil bidrar med i plo tycker man att det inte vore mer än rätt att han fick lite nlh-spel tillbaka. Verkar som ingen vågar dock.

 

Liksom livet i sig är poker inget rättvist spel. Varför spela någon som man vet är bättre än en själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är övertygad om att isil skulle få action på nl också om han bara slutade spela plo.

 

Varför möta honom i nlh när han är mycket svagare i plo.

Tycker han ska sätta sig tåldmodigt och vänta på nl borden så kommer säkert action

 

Det skulle ta en överjävligt lång tid i alla fall för att de skulle köra "vem ger upp först" mot honom då de verkligen inte vill spela NLHE mot honom, och actionen han skulle få skulle vara ytterst marginell imo efter vad han har visat upp mot durrrr&jungleman, randomspelandet mot PA,Ivey säger inte så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är övertygad om att isil skulle få action på nl också om han bara slutade spela plo.

 

Varför möta honom i nlh när han är mycket svagare i plo.

Tycker han ska sätta sig tåldmodigt och vänta på nl borden så kommer säkert action

 

En spelmissbrukare har inte tålamodet och disciplinen som krävs för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analys, klargöranden, skvaller och andra yttranden om highstakespoker tycker iaf jag passar utmärkt i den här tråden.

Dock känns uttalanden som just ditt ovan väldigt överflödigt och onödigt imo.

 

Tiltar på att folk tror dom vet vad som är bäst för isildur närom inte har en jävla anning.

 

Hans intressern är obv inte samma som era, så låt han köra sitt race och titta på från sidan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...