Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar


Drunken_Penguin

Recommended Posts

Bara jag som tänker att PA i intervjun antingen inte säger allt/hela sanningen alternativt inte har så värst mycket tankar kring händerna utan spelar på feeling.

 

Kan såklart ockå vara dessa stora potter som ofta är nobrainers, men störde mig på en sak, han info5bettar sina AKKxds pre för att vika mot raise. Är det verkligen korrekt, och kan Isil veklrigen bara dega med AAxx där i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tänker att PA i intervjun antingen inte säger allt/hela sanningen alternativt inte har så värst mycket tankar kring händerna utan spelar på feeling.

 

Hade jag varit PA hade jag inte heller berättat för hela pokervärlden exakt hur jag tänkte med mina händer... Lite som att berätta facit för hur man ska slå en liksom... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, "Phatrich Antonius" :D.

 

Dem där resultaten som proffsen tjänat är ju bara vid pokerborden, sen ska man ju komma ihåg vad dem får utanför borden så blir det rätt schysst årslön :). Läskigt dock vad Gus donerat, trodde inte det va så illa...

 

Edit: ty för del2 tamtaram.

 

Gus har väll vart känd som en riktig Omaha fisk ända sedan han började med det spelet. Dock så har han ju 5miljoner $ i turneringsvinster och 10miljoner$ fick han väll när han sålde pokerchamps plus massa miljoner som Fulltilt lär ge honom. Så han borde ha lite pengar kvar på fickan...

 

Han va ju sjukt grym turneringsspelare och dominerade ju WPT första säsongerna, så kan ju undra varför han gick över till att bli Omaha fisk, istället för att fortsätta sattsa på turneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han har säkert ännu mer pengar än det du skrev, han drog ju in en hel del via pokerchamps.

 

Men precis som du säger, det är ju inte under några veckor han har förlorat utan han har ju donerat under lång tid via omahan men det såg lite chockande ut när summan va 50 miljoner SEK. Lär ju svida för vem som helst... men antar att Gus precis som isildur gillar actionen som PLO erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tänker att PA i intervjun antingen inte säger allt/hela sanningen alternativt inte har så värst mycket tankar kring händerna utan spelar på feeling.

 

Kan såklart ockå vara dessa stora potter som ofta är nobrainers, men störde mig på en sak, han info5bettar sina AKKxds pre för att vika mot raise. Är det verkligen korrekt, och kan Isil veklrigen bara dega med AAxx där i så fall?

 

superstandard läggning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL.

 

Om han nu ser ut sån så gissar jag på Cortison för nåt, vet dock ej vad.

 

Klassiskt Cortison utseende på ansiktet. Väldigt likt det man ser hos Cancer patienter, MS sjuka etc.

Du, det kan man inte avgöra utifrån den där bilden. Vid långvarig kortisonbehandling i höga doser får man en fettomfördelning till ansikte, nacke/axlar och buken, s k Cushingoid kroppskonstituiton. Har svårt att tro att så skulle vara fallet i Antonius fall då man inte ser ngt av det på axlar och buk, åtminstone inte utifrån dom där bilderna. Dessutom ser han ju pigg ut. Och jag har svårt att se att han skulle sitta och garva om poker i TV med Phil Gordon om han hade metastaserad cancer, för att inte tala om att multitabla artontimmarspass med Isildur.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du, det kan man inte avgöra utifrån den där bilden. Vid långvarig kortisonbehandling i höga doser får man en fettomfördelning till ansikte, nacke/axlar och buken, s k Cushingoid kroppskonstituiton. Har svårt att tro att så skulle vara fallet i Antonius fall då man inte ser ngt av det på axlar och buk, åtminstone inte utifrån dom där bilderna. Dessutom ser han ju pigg ut. Och jag har svårt att se att han skulle sitta och garva om poker i TV med Phil Gordon om han hade metastaserad cancer, för att inte tala om att multitabla artontimmarspass med Isildur.

 

På dem där bilderna kan man inte säga med exakthet nåt om det nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du att random Skattesmitare, låt oss säga svartjobbare, är skyldig dig pengar?
Jag skulle säga att en hantverkare som jobbar svart förskingrar pengar och skulle gladeligen se honom bli upptaxerad, ja. Regelverket är rätt tydligt. Men Isildur har ju för närvarande inte tjänat några pengar på FTP som jag anser honom inte vara skyldig mig eller staten något, nej. Lotterilagen om att varje pott ska beskattas är ju fullkomligt bisarr och tillämpas väl inte i praktiken. Det han tjänat på EU-siter är ju skattefritt. Jag anser för övrigt personligen att all onlinepoker borde vara skattefri men det är en annan femma.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är alla efterblivna här? Har låtit bli att posta detta nu ett par dagar, men nu blir jag tiltad på den fortsatta diskussionen om PA´s "fettma".

 

Det är ju så sjukt OBV att han håller på att säga ett ord som gör att hans kinder blåses upp och då ser fet ut. Har inget med hans vikt att göra. Han kanske har gått upp marginellt lite men inget som märks ala "WOW" manér.

 

Back to HS och inte massa OT crap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är alla efterblivna här? Har låtit bli att posta detta nu ett par dagar, men nu blir jag tiltad på den fortsatta diskussionen om PA´s "fettma".

 

Det är ju så sjukt OBV att han håller på att säga ett ord som gör att hans kinder blåses upp och då ser fet ut. Har inget med hans vikt att göra. Han kanske har gått upp marginellt lite men inget som märks ala "WOW" manér.

 

Back to HS och inte massa OT crap

 

photoshoppad väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och info5betfolden är bra?

 

jupp

men det är ingen info5bet, den är för värde men tappar värdet mot en 6b

 

om han blir synad där har han väldigt hög equity och det händer nog 80%+ av gångerna eftersom hans 4b range är så stor jämfört med hans 6b vilket är som Antonius säger 99% AA** och han håller ett A och det halverar AA händerna.

 

Mot AA** har han runt 34% equity så att spela med mellan SPR där på floppen är självmord. Han har 45%+ equity på enbart 25% av flopparna.

 

handen blir dessutom mycket mer lättspelad för synar han bara 4b så vet han inte om Isildur har AA och det blir väldigt svårspelat och han kommer göra många misstag på floppen genom att lägga KK som kan vara bäst(55-60% mot rundowns med svag träff eller 80% mot miss) eller spela en 800BB pot utan träff mot AA där han har 15-20% equity vilket är en katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...