Gå till innehåll

Vad gör Isildur/Blom90 så bra?


6månadersförsöket

Recommended Posts

Rätt kul tråd, för om vi visste vad han gjorde så bra så hade vi suttit där själva vilket vi inte gör. Ingen vet.
Om man vet att Zlatan är bra på x, y och z på fotbollsplan så kan man göra det själv? Hmm, måste ut och prova!

 

Ok, inte exakt samma sak då det ena handlar om fysisk aktivitet och det andra om logisk, men bara för att man kan analysera vad någon gör bra på ett område innebär inte att man själv kan göra om samma sak.

 

Orädd, smart, strävan efter att bli bäst, tvångsmässighet/besatthet skulle jag säga är styrkor som han verkar ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utesluter det ena det andra eller?

 

Han kanske är hyfsat nära gto men absurbt bra på att se motståndarnas avvikelser från gto och exploatera dessa.

 

Ja, de utesluter väl varandra. Med GTO vinner man inte max (förutom om motståndaren också kör GTO, då man vinner 0), men man kan heller aldrig förlora på det.

 

För att göra det enkelt: sten-sax-påse:

GTO är att slumpa. Har man en motståndare som inte kör GTO, utan nåt så dumt som att ta sten varje hand, så avviker vi såklart från GTO och tar påse (=exploaterar) varje hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det basta med att ha en annorlunda icketajt vinnande spelstil e att du i mangas ogon ser usel ut nar du torskar och nar du vinner ar det bara tur...

 

Helt underbart hur utdomd han tidigare blivit har pa pokerforum och hur det nu gar for honom :-)

 

Förutsatt att det nu är Blom90 som är Isi så betyder det inte att folk hade fel när de fiskförklarade honom i början.

 

Isi spelar ju mkt bättre än Blom90 gjorde i början så killen har uppenbarligen utvecklats i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att det nu är Blom90 som är Isi så betyder det inte att folk hade fel när de fiskförklarade honom i början.

 

Isi spelar ju mkt bättre än Blom90 gjorde i början så killen har uppenbarligen utvecklats i så fall.

 

E det han e det klart han utvecklats antar jag, kanns logiskt Det han var duktig pa redan da har han sakert forfinat och de lackor han hade har han sakert tappt till atminstonde nagorlunda. Min poang var mest att folk ar valdigt snabba att doma sa fort nagon gor nagot annorlunda som inte foljer normen. Och som han spelade da maste val anda ligga till grund for hur han spelar nu, vilket val kanns som bevis for att han knappast var helt fel ute!? Gick val valdigt bra ganska lange dessutom tills han borja tilta ordentligt alternativt motte pa for tufft motstand just da.

 

Hursomhelst anser jag det vara sanning att manga spelare tror sig veta hur poker ska spelas, och om de da ser nagot som inte foljer normen sa ar det automatiskt daligt. Att vaga testa okonventionella spel och inte vara radd for att se ut som en idiot nar du misslyckas tror jag for en del personer kan vara extremt utvecklande forutsatt att de besitter nagon form av talang. Finns olika stilar och aven om da 2 ar varandras motsatser betyder det inte det inte finns mojlighet att spela vinnande poker med bada.

 

Sjalv notgrajndar jag mest dock och spelar bara AA och KK, QQ om jag har knappen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att det nu är Blom90 som är Isi så betyder det inte att folk hade fel när de fiskförklarade honom i början.

 

Isi spelar ju mkt bättre än Blom90 gjorde i början så killen har uppenbarligen utvecklats i så fall.

 

Dom hade inte alls fel, han var en rushande fisk som vart jävligt bra. Så enkelt ere :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...