Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

reggade bara tours till kl 20 idag så tänkte grinda film resten av natten när jag bustat de sista tre turrarna.. uppskattar lite filmtips. ös på! helst inte komedier och helst över 7 på imdb.

om det redan finns nån bra tråd med filmtips så länka gärna till den.

 

mvh

jonny bustorovich

 

Das leben der andersen

 

Max Manus

 

Der untergang

 

Där har du tre klockrena filmer.

 

Edit: några fler:

 

Un prophete

 

Glengary glen ross

 

En kvinnas doft

 

The insider

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) hihi , Har en annan oxå "If Only" mkt romantisk. Jätte bra imo. Dock mer tjej än kill film och man ska nog inte se den utan en tjej. Förbered med näsdukar innan dock för det lär komma regn av tårar.

 

The Notebook är en annan klassiker. Gammal men gold för att få till det typ =)

 

Om vi är inne på det spåret med tårar och grejer är det väldigt konstigt ingen nämt My sisters keeper med bland annat Cameron Diaz. Min t-shirt var helt blöt efter flickvännens tårar och hon slutade inte lipa förrän 1h efter filmen, det gick liksom inte att få stopp på henne.

 

En mycket gripande film. Fick själv en liten klump i halsen men lyckades hålla emot..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu ska spåra över till filmer allmänt och inte bara nya så kan jag ju slänga in Hotel Rwanda, Deer Hunter, Das Boot, Blood in blood out, Reservoir Dogs, This is England, Gudfadern, Shawshank Redemption, Lost in translation och Den gode, den onde, den fule för att komma med en löjligt uppenbar helgardering.

 

Lite mer bortglömda tycker jag Spike Lees rullar har blivit, typ Do the right thing och Clockers, grymt sköna filmer. Sideways dök upp i skallen som är lite mysig feelgoodrulle på nåt sätt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte the notebook och twilight! Två höjdarfilmer!

 

Jajajaja självklart. Notebook tycker jag är grym på riktigt, Twilight not so much, men kommer självklart se de sista två ändå.

 

Sluta hata Twilight! Nuts!

Ska ut och köpa nysläppta boken imån och nöta den på Sweden Rock. Känner på mig att jag kommer få en hel del skit av campet :P

 

Hahaha herregud vilken sjuk bild. Kroon i mitten av ett gäng stupfulla dödsrockade, sittandes i en sån där ihopfällbar stol med läsglasögon och twilight-boken i högsta hugg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som inte sett Das leben der andersen se den så otroligt jävla bra. Tragiskt om man missar den.

 

Verkar faktiskt intressant, ska kollas in. Mer känd under De andras liv titeln antar jag dock.

 

Kan väl reka de två filmerna jag såg igår:

Reservoir dogs - http://www.imdb.com/title/tt0105236/

Bang, Bang, you are dead - http://www.imdb.com/title/tt0288439/

 

Elephant är bättre om skolskjutningar i USA dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...