killerwolf Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Funderat på en sak, är det bara jag som upplever att ha t.ex. en chippad xbox360 kontraproduktivt? Jag spelar inget alls, eller grymt lite om jag har oändligt utbud att välja på, medan om jag har typ 3 spel hemmavid så har jag ett större intresse av att spela igenom dem, oavsett om jag har lånat eller köpt så sitter inte i pengarna. Funderar typ om jag hade sett det på samma sak då jag var liten, antagligen inte med tanke på hur otroligt förälskad jag var i tv-spel av alla dess sorter, hade en diger lista på varvade spel(faktiskt uppskrivet once upon a time), var en bit över 150 SNES spel, 100-talet NES(ingen 1000spel-i-1 skit) och 30+ på gameboyen och då hade jag innan de konsolerna avverkat både amiga 1200 och c64... <3 Hade ju lyxen dock att varje fredag under hela mellanstadiet att bli hämtad av pappa för att åka och hyra ett spel på videopalatset.... det var tider, sen var det ett jävla race att varva spelet innan det skulle lämnas tillbaka, vilket lyckades 9 ggr av 10, nåt enstaka horspel som vägrades klara, tre första som poppar upp är ghosts and goblins, gauntlet te nintendo och te snes den där jävla horungen som ser ut som harry potter men som hette nemo, man hoppade omkring i hans drömvärld eller nå. tilt edit; gauntlet var väl ett av de där skitspelen som säkert var o-varvbara också. Citera
Burning Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 ~ Too many people grow up. That's the real trouble with the world, too many people grow up. They forget. They don't remember what it's like to be 12 years old. They patronize, they treat children as inferiors. Well I won't do that. ~ Walt Disney Citera
svint0 Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Funderat på en sak, är det bara jag som upplever att ha t.ex. en chippad xbox360 kontraproduktivt? Jag spelar inget alls, eller grymt lite om jag har oändligt utbud att välja på, medan om jag har typ 3 spel hemmavid så har jag ett större intresse av att spela igenom dem, oavsett om jag har lånat eller köpt så sitter inte i pengarna. Funderar typ om jag hade sett det på samma sak då jag var liten, antagligen inte med tanke på hur otroligt förälskad jag var i tv-spel av alla dess sorter, hade en diger lista på varvade spel(faktiskt uppskrivet once upon a time), var en bit över 150 SNES spel, 100-talet NES(ingen 1000spel-i-1 skit) och 30+ på gameboyen och då hade jag innan de konsolerna avverkat både amiga 1200 och c64... <3 Hade ju lyxen dock att varje fredag under hela mellanstadiet att bli hämtad av pappa för att åka och hyra ett spel på videopalatset.... det var tider, sen var det ett jävla race att varva spelet innan det skulle lämnas tillbaka, vilket lyckades 9 ggr av 10, nåt enstaka horspel som vägrades klara, tre första som poppar upp är ghosts and goblins, gauntlet te nintendo och te snes den där jävla horungen som ser ut som harry potter men som hette nemo, man hoppade omkring i hans drömvärld eller nå. tilt edit; gauntlet var väl ett av de där skitspelen som säkert var o-varvbara också. Jag tröttnade också på spel väldigt snabbt när man kunde ladda ner nya hela tiden. Annan sak när man köper spelen, då nöter man mer, så länge inte spelet suger! Citera
benknackan Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 +1 på killerwolf och svint0. Men samtidigt vill jag personligen inte köpa spel när de kommer ut i alla fall för jag tycker att de är så överprissatta tacka vet jag android/ios spel de är de lagom pris på (: Om HP måste jag säga att det är de enda böckerna ever som jag läst frivilligt. Grymt bra är de filmerna är också bra men går ju självklart att få in så mycket mer i en bok. Den sista boken kommer jag ihåg att jag sträckläste i princip kunde inte låta bli hehe Citera
Moneypulation Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Funderat på en sak, är det bara jag som upplever att ha t.ex. en chippad xbox360 kontraproduktivt? Jag spelar inget alls, eller grymt lite om jag har oändligt utbud att välja på, medan om jag har typ 3 spel hemmavid så har jag ett större intresse av att spela igenom dem, oavsett om jag har lånat eller köpt så sitter inte i pengarna. Funderar typ om jag hade sett det på samma sak då jag var liten, antagligen inte med tanke på hur otroligt förälskad jag var i tv-spel av alla dess sorter, hade en diger lista på varvade spel(faktiskt uppskrivet once upon a time), var en bit över 150 SNES spel, 100-talet NES(ingen 1000spel-i-1 skit) och 30+ på gameboyen och då hade jag innan de konsolerna avverkat både amiga 1200 och c64... <3 Hade ju lyxen dock att varje fredag under hela mellanstadiet att bli hämtad av pappa för att åka och hyra ett spel på videopalatset.... det var tider, sen var det ett jävla race att varva spelet innan det skulle lämnas tillbaka, vilket lyckades 9 ggr av 10, nåt enstaka horspel som vägrades klara, tre första som poppar upp är ghosts and goblins, gauntlet te nintendo och te snes den där jävla horungen som ser ut som harry potter men som hette nemo, man hoppade omkring i hans drömvärld eller nå. tilt edit; gauntlet var väl ett av de där skitspelen som säkert var o-varvbara också. ~ Too many people grow up. That's the real trouble with the world, too many people grow up. They forget. They don't remember what it's like to be 12 years old. They patronize, they treat children as inferiors. Well I won't do that. ~ Walt Disney Jag kunde hålla med mer. Tror och tycker dock inte det är svart på vitt. Tex tror jag inte man får ut lika mycket av att läsa barnböcker när man är 30 som man fick när man var 7. Däremot tror jag att man kan tycka att det är precis lika kul att delta i ett snöbollskrig hur gammal man än är. Citera
sexyterran Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 hp e säkert bra, men jag hater newayz. olagligt faktiskt... Citera
XaaL Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Fattar inte sånt här. Jag har t.ex spelat Super Nintendo idag. Det gjorde jag även när jag var 14. Varför placera saker i ålder? IMO så njuter man ju inte alls på samma sätt som man gjorde när man var ett litet barn. Men man kan ju fram gamla liren ändå... Citera
svint0 Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 +1 på killerwolf och svint0. Men samtidigt vill jag personligen inte köpa spel när de kommer ut i alla fall för jag tycker att de är så överprissatta tacka vet jag android/ios spel de är de lagom pris på (: Om HP måste jag säga att det är de enda böckerna ever som jag läst frivilligt. Grymt bra är de filmerna är också bra men går ju självklart att få in så mycket mer i en bok. Den sista boken kommer jag ihåg att jag sträckläste i princip kunde inte låta bli hehe Bästa böckerna jag har läst är nog serien "Imorgon när kriget kom", den serien funderar jag faktiskt på att läsa om nu när de börjar släppa filmer i Australien på den. Än så länge är 1 av 8 filmer ute. Citera
DL Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Håller med om imorgon när kriget kom, ruskigt bra.. ingen aning om de är lika bra nu då man är äldre dock. Citera
padrinosftw Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Håller med om imorgon när kriget kom, ruskigt bra.. ingen aning om de är lika bra nu då man är äldre dock. this typ, gillade starkt när jag var mindre men tveksam till hur de skulle vara nu Citera
jodan Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 När vi snackar barn- böcker/program etc som är värda än så måste jag nämna Avatar - Den sista luftbändaren. (Den som också blivit till värdelös film). http://www.imdb.com/title/tt0417299/ Tecknat barnprogram som gått på Nickelodeon. Grindade igenom nästan alla avsnitt på bara några veckor. Det är på något sätt mysigt och smått beroendeframkallande att titta på. Måste vara nöten för barn. Citera
SunTzu Postad 8 Februari , 2011 Rapport Postad 8 Februari , 2011 Imorgon etc är en bra bokserie när man är 12, håller dock inte bra vidare. Jag är dock bög för harry potter, har läst dom iaf 4 gånger. Tjejen säkert 10. Citera
matjo Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Bästa "nya" fantasyboken jag läst: The name of the wind Patrik Rothfuss Löjligt bra, lite frustrerande dock att det är del 1/3 och det har tagit 3 år för honom att värka ut del 2 (trots mer eller mindre färdigt manus). Den kommer om ett par veckor. Det lär bli ytterligare ett par års väntan på sista delen... Citera
sulla Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Fattar inte sånt här. Jag har t.ex spelat Super Nintendo idag. Det gjorde jag även när jag var 14. Varför placera saker i ålder? Rätt dassig jämförelse tycker jag, men för att svara. Äta glass-Håller idag med Leka med puttekulor- Håller inte Byta pokemonkort-Håller inte Spela tv-spel- Håller idag med Leka krig-Håller bara om det är liknande paintball eller lazedome och om det inte är ens enda hobby Bygga koja- Håller förutsatt att man bygger åt/med sina barn och inte har tänkt bo där själv när den är färdig. Vara uppe sent-Håller idag med Läsa Harry potter och inte förstå att det är en barnsaga-Håller inte Åka rutschkana-Håller inte Citera
boman Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 vad betyder "håller" och "håller inte"? obs inte en level Citera
exxe Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Rätt dassig jämförelse tycker jag, men för att svara. Åka rutschkana- HÅLLER!!! FYP Citera
svint0 Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Imorgon etc är en bra bokserie när man är 12, håller dock inte bra vidare. Jag är dock bög för harry potter, har läst dom iaf 4 gånger. Tjejen säkert 10. http://www.imdb.com/title/tt1456941/Imorgon när kriget kom filmatisering 2010 Spontant tycker jag det känns som serien skulle vara en bra orgie av filmer. Citera
NikLasVegas Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Se på Astrid Lindgrens filmer - Håller! Citera
schumme Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Borsta tänderna samtidigt som du sitter och skiter - Håller inte! Citera
Elitloppet Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 vem bestämmer vad som håller och vad som inte håller? Sulla? Moddarna? KungKroon? Regeringen? tycker det är bättre att var och en själva får bestämma! Mvh Stolt Potter-fan Citera
Burning Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 Hade jag fått hade jag lekt krig med paintball när jag var 10 också, wtf sulla väx ner! Mvh Emil i Lönneberga Citera
Supertequila Postad 9 Februari , 2011 Rapport Postad 9 Februari , 2011 obv så håller det inte o bestämma vad som ska hålla allmänt. Upp till var och en o göra det som gör livet lyckligare för dem. t ex gillar Puni att toffla, jag att vara pedo, Shahin att whina, slaktavfall att bekämpa sina psykos-demoner, Hjort att ta tillväxthormoner, heltok ladyboys, PK att vara allmänt kunglig, Kungkroon att vara årets forumit, officegänget att heja på soplag i fotboll, GG och Emop1 att vara GTO, IFS att föredra 2+2 före pf.nu, mm. Lycka är subjektiv och odefinierbar. Citera
Recommended Posts