Gå till innehåll

Intresse för spelfond?? (spel av profesionella cappers)


Recommended Posts

Jag funderar på hur stort intresse det kunde finnas kring att gå med i en spelfond. Cyntax hade ju en spelfond förra året där han spelade efter något slags system han själv knåpat ihop och det gick ju tyvärr ej så bra för alla inblandade. :(

Det jag funderar över är om man i fonden skulle köpa ett abonemang hos några av de bättre handicappers som säljer tips, finns ju många scams bland de försäljarna, men finns även många väldigt bra. Problemet med dessa är ju att de kostar en del så som enskild person är det ju inget att köpa om man inte har en jättespelkassa, ett säsongsabbonemang hos t.ex wunderdog för NBA,Nhl,CBB kostar 999$.

Därför undrar jag om det finns intresse om jag startar en spelfond där vi bara kommer följa spel från dessa kompetenta handicappers och isåfall hur stort intresset är. Är ju ingen mening att starta en fond om kapitalet i fonden är under 100k då abbonemangskostnaden äter upp så stor del.

 

Mitt upplägg skulle isåfall vara att spela 1% flat av kassan på varje spel och aldrig mer. Detta skulle inte vara en supersnabb uppgång eller nergång utan förhoppningsvis en stadig kurva. Antalet handicappers skulle utökas om fonden får in mer kapital/går upp. Tanken är att det ej ska gå mer 1% i förvaltning till köp av spelen.

 

Vid eventuellt inköp av fler handicappers har jag tänkt PureLocks och Rocketman för NHL som båda är stabila.

 

Jag skulle ta ut en förvaltningsavgift på 2.5% vilket förmodligen inte ens kommer täcka mina kostnader men jag gör detta för jag tycker det skulle vara ett kul projekt och då jag ändå följer mycket amerikansk sport på nätterna när jag spelar.

 

Spelen skulle alltid postas minst 5minuter innan avspark/nedsläpp/uppkast

 

Om det finns intresse för detta skriv gärna i denna tråd.

 

Kan läsa mer om mig på min blogg.

 

http://blogg.aftonbladet.se/28105

 

Ursäkta alla stavfel/grammatiska snedsteg så här sent på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja det är helt korrekt Ezkash. Tanken är att inte lägga mer än 1% av fondens kapital att köpa säsongsabonemang hos profesionella cappers räknat på månad. Så är fonden t.ex 100.000 så får inte kostnaden för spelen vara mer än 1000kr per månad.

Utöver det tänkte jag ta en förvaltningsavgift på 2.5% årsbasis för att just täcka kostnader som jag själv kan tänkas få.Är fonden på t.ex på 100000 och lever ett halvår kommer jag alltså ta ut 1250kr totalt. Det är för att täcka utgifter jag kan tänkas ha. avgifter vid uttag/usbminne att säkerhetskopiera alla spel/info vilka som har fondandelar. Vet ej vad jag kan få för kostnader men gör verkligen inte detta för att tjäna några stora pengar.

Om intresse finns så skicka ett PM.

Har aldrig drivit en sak som denna så tar gärna emot tips på hur det på bästa sätt görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommenterat ämnet i en tidigare tråd:

Det är tveksamt om det finns någon speltipstjänst (gratis eller betal) som fungerar i praktiken. Många värdeodds sänks så fort att det blir svårt att hinna få in spelet till samma höga odds som i tipset.

Jag har testat att följa några och har då satsat på de rekommenderade spelen de gånger oddset inte hunnit sjunka. ROI:t har då blivit betydligt lägre än vad de redovisar. Man måste i princip sitta vid datorn 24/7 för att komma upp i samma ROI.

 

Har du testat de föreslagna betaltjänsterna i praktiken?

Ger de rekar på spel hos spelbolag som inte snabbt drar ner limiten samt har sin juridiska hemvist inom EU?

Efter Sportinginvest-historien och Cyntax-fondens negativa resutat måste man vara väldig riskbenägen och kanske lite naiv för att satsa pengar i ytterligare en spelfond. För att fondandelarna överhuvudtaget ska gå plus efter de föreslagna avgifterna måste totala TBP ligga på över 103,5% vilket är svårt även för proffsen när det gäller spel på de stora ligorna/sporterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommenterat ämnet i en tidigare tråd:

Det är tveksamt om det finns någon speltipstjänst (gratis eller betal) som fungerar i praktiken. Många värdeodds sänks så fort att det blir svårt att hinna få in spelet till samma höga odds som i tipset.

Jag har testat att följa några och har då satsat på de rekommenderade spelen de gånger oddset inte hunnit sjunka. ROI:t har då blivit betydligt lägre än vad de redovisar. Man måste i princip sitta vid datorn 24/7 för att komma upp i samma ROI.

 

Har du testat de föreslagna betaltjänsterna i praktiken?

Ger de rekar på spel hos spelbolag som inte snabbt drar ner limiten samt har sin juridiska hemvist inom EU?

Efter Sportinginvest-historien och Cyntax-fondens negativa resutat måste man vara väldig riskbenägen och kanske lite naiv för att satsa pengar i ytterligare en spelfond. För att fondandelarna överhuvudtaget ska gå plus efter de föreslagna avgifterna måste totala TBP ligga på över 103,5% vilket är svårt även för proffsen när det gäller spel på de stora ligorna/sporterna.

 

Spelen kommer bara var i de amerikanske ligorna där det inte är ett problem med limits förrens fonden kanske skulle uppgå till ett par miljoner. Kostnaden för att köpa spelen blir ju mindre del av fonden ju mer kapital som finns. Att köpa mer än 3paket är ju ej aktuellt. Den första jag tänkte införskaffa skulle alltså vara Wunderdog för att få spel i 3olika ligor, Nhl CBB och Nba deras resultat finns på deras sida och ej läst något ont om dem på de olika stora amerikanska spelforumen.

Här kan man se Wunderdogs resultat över alla sporter.

http://www.toptencappers.com/leaders//0

Andra jag skulle kunna tänka mig att investera i är Rocketman som är väldigt vass på NHL.

Och den tredje som iofs är väldigt dyr men är grym på CBB är Rickstarks A.kA helmuth som träffat över 60% ATS senaste tre säsongerna i CBB.

Executive är oxå en bra tjänst men deras spel får jag tag på gratis.

Mike lineback toppar oxå monitorsiterna senaste åren och är stabil, inne i svacka nu dock, får oxå tag på hans spel ofta utan kostnad.

 

Förstår folks tveksamhet, själv tyckte jag det skulle vara ett kul projekt att köra vid sidan av pokern för att få lite nerv i den Amerikanska sporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken är självklart stor som alltid vid sportsbetting, finns ju inga garantier. Tanken är ju att man med hjälp av "proffscappers" ska kunna få värdespel och med en strategi där varje bet bara får stå för 1% av kassan för att minska variansen ska kunna nå vinst. Men kanske är det som du säger omöjligt att slå viggen på de stora Amerikanska sporterna om man investerar mycket pengar på cappers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju lägga in spelen vi hade spelat som en "pappersfond" för att se hur det går. Spelar dessa spel privat.

 

NHL

Buffalo sabres 1,524

Dallas stars 2.50

Dallas under 5,5 1,833

Minnesota 1,735

Edmonton 1,781

Philadelphia 1,84

Philadelphia under 5.5 2,09

 

Uppadaterat 20:31

 

CBB

Nebraska -1 1,82

Butler -4,5 1,893

arkansas state -5 1,935

Utah state +3 1,885

VCU -6,5 1,917

kent state -3 1,926

cornell -3 1,971

 

NBA

Milwaukee Bucks under 187 2,0

LA clippers över 199 1,99

Oklahoma +12,5 1,909

 

Uppdaterat 22:47

NBA

Washington wizards +4 1,952

 

Uppdaterat 23:12

NCAAF

Central Michigan -14 1,852

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant! Men istället för att strula till det med en fond, varför inte ha en som organiserar köpen av picks och sen skickar ut dem i mejl eller om ni har en hemlig blogg.

 

Surebettingprojektet (som aldrig blev verklighet) tänkte köpa surebets tillsammans och sen ha en bot som la ut dem på en server/websida som bara vi kände till.

 

Spinn vidare på den. Blanda inte ihop varandras pengar = strul och risk för konflikter.

 

Jag kan vara intresserad senare. Håll oss uppdaterade över hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant! Men istället för att strula till det med en fond, varför inte ha en som organiserar köpen av picks och sen skickar ut dem i mejl eller om ni har en hemlig blogg.

 

Surebettingprojektet (som aldrig blev verklighet) tänkte köpa surebets tillsammans och sen ha en bot som la ut dem på en server/websida som bara vi kände till.

 

Spinn vidare på den. Blanda inte ihop varandras pengar = strul och risk för konflikter.

 

Jag kan vara intresserad senare. Håll oss uppdaterade över hur det går.

 

Att starta en fond var mest för att jag tyckte det skulle vara kul att hålla i. Plus givetvis att det skulle göra det möjligt att få tag på alla spel från bra cappers. Men du har nog alldeles rätt i det du säger med strul och att det är en mängd jobb som inte gör det värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju lägga in spelen vi hade spelat som en "pappersfond" för att se hur det går. Spelar dessa spel privat.

 

NHL

Buffalo sabres 1,524 :evil: -1

Dallas stars 2.50 :twisted: +1,5

Dallas under 5,5 1,833 :twisted: +0,833

Minnesota 1,735 :evil: -1

Edmonton 1,781 :twisted: +0,781

Philadelphia 1,84 :twisted: +0,84

Philadelphia under 5.5 2,09 :twisted: +1,09

 

Uppadaterat 20:31

 

CBB

Nebraska -1 1,82 :evil: -1

Butler -4,5 1,893 :twisted: +0,893

arkansas state -5 1,935 :twisted: +0,935

Utah state +3 1,885 :twisted: +0,885

VCU -6,5 1,917 :evil: -1

kent state -3 1,926 :twisted: +0,926

cornell -3 1,971 :twisted: +0,971

 

NBA

Milwaukee Bucks under 187 2,0 :twisted: +1

LA clippers över 199 1,99 :evil: -1

Oklahoma +12,5 1,909 :evil: -1

 

Uppdaterat 22:47

NBA

Washington wizards +4 1,952 :twisted: +0,952

 

Uppdaterat 23:12

NCAAF

Central Michigan -14 1,852 :twisted: +0,852

Totalt +6,458units

 

Bra natt i natt med mycket tur i philadelphiamatchen där LA hade en puck på mållinjen med 10sekunde kvar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant! Men istället för att strula till det med en fond, varför inte ha en som organiserar köpen av picks och sen skickar ut dem i mejl eller om ni har en hemlig blogg.

 

Surebettingprojektet (som aldrig blev verklighet) tänkte köpa surebets tillsammans och sen ha en bot som la ut dem på en server/websida som bara vi kände till.

 

Spinn vidare på den. Blanda inte ihop varandras pengar = strul och risk för konflikter.

 

Jag kan vara intresserad senare. Håll oss uppdaterade över hur det går.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger dessa spel oxå. Ny post då en match i gamla posten startat nu och ej vill redigera i den posten efter matcher har startat.

 

CBB

Ohio state +2,5 1,806

Eastern kentucky +16,5 1,971

Boston U +15 1,952

missisippi -10,5 1,952

california -2 2,07

richmond -5 1,885

long beach state +15,5 1,952

 

Uppdaterat 21:24

NBA

Chicago bulls under 196 1,952

NFL

Carolina panthers -3 1,8

http://www.justin.tv/atlbossplaya1117 stream till dagens första spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fonden glömmer vi finns inget intresse och jag förstår folk, kan fortsätta posta spelen jag lägger när jag får tag på spel från en av de cappers jag följer om det finns intresse för det.

Tulane 26-31 i halvtid så spreaden täckt än så länge :)

Mosade i andra halvlek :(

Kör en pappersfond först ett tag, för att skapa ett (större) intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger dessa spel oxå. Ny post då en match i gamla posten startat nu och ej vill redigera i den posten efter matcher har startat.

 

CBB

Ohio state +2,5 1,806 :evil: -1

Eastern kentucky +16,5 1,971 :-P +0,971

Boston U +15 1,952 :-P +0,952

missisippi -10,5 1,952 :-P +0,952

california -2 2,07 :evil: -1

richmond -5 1,885 :evil: -1

long beach state +15,5 1,952 :evil: -1

 

Uppdaterat 21:24

NBA

Chicago bulls under 196 1,952 :evil: -1

NFL

Carolina panthers -3 1,8 -1

http://www.justin.tv/atlbossplaya1117 stream till dagens första spel.

 

Torsdagens spel

 

CBB

Tulane +11,5 1,971 tidig start på denna :evil: -1

 

Uppdaterat 19:23

NBA

Phoenix/New Orleans över 214 1,877 :evil: -1 213poäng i denna standard bad beat ;)

 

Resultatet igår -5,125 units

Totalt +1,333 units

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det kommer in lite spel idag och hoppas det går bättre än igår.

Dagens första är lagt.

 

NCAAF

Utah State +23 1,935

 

 

Uppdaterat 19:41

NCAAB

Troy +16,5 1,952

Boston college -8 1,82

Ohio state -2,5 1,952

missisipi -1 1,962

Wilmington +13,5 2,04

San jose state +21 1,99

Lousiana Tech +2 1,962

Vanderbilt +4,5 1,952

Eastern michigan -4,5 1,952

cornell -3 2,0

La salle -1,5 2,01

syracuse pk 1,935

 

Uppdaterat 19:45

NBA

Memphis över 194 1,917

Oklahoma city -3,5 1,893

Orlando under 192 1,926

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NHL

Washington över 6 2,08 :evil: -1

San jose ML 1,719 inkl OT :-P +0,719

Minnesota ML 1,752 inkl OT :-P +0,752

 

NBA

Charlotte +3,5 1,935 :evil: -1

Denver över 206,5 1,943 :evil: -1

NCAAF

Utah State +23 1,935 :evil: -1

 

 

Uppdaterat 19:41

NCAAB

Troy +16,5 1,952 :evil: -1

Boston college -8 1,82 :evil: -1

Ohio state -2,5 1,952 :-P +0,952

missisipi -1 1,962 :-P +0,962

Wilmington +13,5 2,04 :-P +1,04

San jose state +21 1,99 :-P +0,99

Lousiana Tech +2 1,962 :-P +0962

Vanderbilt +4,5 1,952 :-P +0,952

Eastern michigan -4,5 1,952 :evil: -1

cornell -3 2,0 :evil: -1

La salle -1,5 2,01 :-P +1,01

syracuse pk 1,935 :-P +0,935

 

Uppdaterat 19:45

NBA

Memphis över 194 1,917 :-P +0,917

Oklahoma city -3,5 1,893 :-P +0,893

Orlando under 192 1,926 :-P +0,926

 

Bra dag +4,01unit

Totalt +5,343 units

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar fylla på med dagens spel

NCAAF

Oregon -5,5 1,917

Kentucky +10 1,855

Michigan state +3 1,962

Nevada -30 1,952

texas a&m -5,5 1,962

Syracuse +10 1,893

Ul monroe -3 1,826

 

uppdaterat 16:42

NCAAF

Teenesee -17 1,935

 

uppdaterat 17:18

NCAAF

LSU +3,5 1,971

Boston college -3 1,893

 

Uppdaterat 17:47

BYU -9,5 1,935

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...