dekutree Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Men syftet är att spelare ska ge fan i att lägga ut sina resultat om de inte vill att SKV ska uppmärksamma dom. Varför är det så svårt att förstå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Spelar ingen roll om du förlorar. Det är vinsterna du ska skatta för enligt lag. Enligt lag ja,men nu behöver ju inte skatteverket följa lagarna till punkt och pricka... Sätter du in 10 000$ på en sida och tar ut 9000 efter ett års cyklande i badkaret så har du enligt skatteverket "tjänat" 9000$ Om skatteverket säger att du tjänade 250 00kr under förra året medan du i själva verket har tjänat 15 000kr så är det det som dom säger som gäller:-) Om en pokersida har sin verksamhet utspridd på flera olika platser i världen så kommer det alltid att enligt skatteverket vara på den icke skattefria platsen där sajten har sin "huvudsakliga verksamhet". Sedan har vi ju även ett kanonfint system med omvänd bevisbörda. Pengar vunna på en skattefri sida kan ju när som helst bli skattepliktiga tex genom att sidan eller nätverket förvinner eller att det inte går att bevisa klart och tydligt att sidan/nätverket varit/är skattefritt på ett enkelt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Frågan handlar inte om man ska betala skatt eller smita. Frågan är om det är rätt o gola. Svaret är nej. Om du bevittnar ett mord, våldtäkt eller liknande, då ringer du inte polisen och berättar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Fyfan vilka dåliga jämförelser folk kommer med i denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Om du bevittnar ett mord, våldtäkt eller liknande, då ringer du inte polisen och berättar? Ringer du till polisen om du ser någon cykla mot rött på ett tomt övergångsställe också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Buellen Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Hela högen måste vara släkt med min fru. Hon brukar också höra något helt annat än det jag sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 16 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 November , 2009 shit va lågt. Iofs inte så konstigt att skv tittar in här och letar stackare att sätta dit, men att sätta dit en kompis... DET är fan inte ok.Jo, dom var kompisar. Vi är 100% säkra på att tipset kommer från någon på pokerforum. Det finns ingen tvekan om det. Vad ska man göra då? Inte skriva ut vinster i dagbocker och liknande?Starta en fejkad dagbok/blogg i annans namn och skryt om påhittade vinster. varför? och outa snälla..För att vi är inte 100% säkra på vem det är.Vad har han för vinning av detta? anledning till att personen gör deT?Hämnd?får en mullvad provision per anmälan eller sker det pga jantelag?Haha. Nej.Härlig skyddning av sina källor SKV har. Fast dom kanske inte ens lovar något källskydd till golbögarna som tar kontakt med dom.Okej, jag erkänner att det var en liten lögn från mig. SKV har inte sagt något till oss om vem det är.... ännu. Syftet med den lögnen var att röra om i huvudet på tjallaren.Lönt att öht lägga ut info om att du i princip vet vem det är men inte vill outa. Hjälper ju mkt...ska folk sitta och gissa/spekulera i evighet? Löjligt ju.Syftet var att röra om i tjallarens lilla hjärna.Varför inte bara skita i andra och sköta sig själv? Hålla på att tjalla, vilket trams!Wörd!Tämligen svag trådstart, utan någon som helst fakta eller information som ges. Vad är syftet? Att han ska bli rädd och sluta ange folk (om det du nu säger stämmer)? Hmm...Ja.vänta nu, vem är det vi diskuterar. är det Martin Svensson 43 år familjefar som av någon outgrundlig anledning gillar att jävlas med skattesmitare på fritiden eller är det Josef Fritzl?Hehe Avundsjuka är väl en svensk välfärdssjukdom. Är det någon som är förvånad egentligen? Sen kan jag ju också i ärlighetens namn tycka att det är anmärkningsvärt att någon på Skatteverket delar med sig av den här typen av information. Ökar ju inte direkt Skatteverkets trovärdighet i mina ögon. Det var en liten lögn från mig. Syfte att röra om i tjallarens hjärna.Så denna någon har ett pf nick på fem bokstäver? Njae. Kanske...kanske inte. Fyra eller fem bokstäver i IRL-namnet kanske?! Jag sa väl aldrig hur många bokstäver han hade i sitt nick här. Han kanske inte är känd på pf under sitt nick? Vem vet?!Good damn, It´s Jello Hehe.Måste vara årets sämsta trådstart om du ändå inte ska ge mer infoTack för den. Jag har faktiskt funderat på att ge upp pokerforum. Kanske dags att gå i pension nu?Geewhiz förslag är ju golden, måste bara kunna narrow it down a bit först. Jag är lite nyfiken på om han har skrivit i den här tråden, vet att om jag skulle vara en sån fitta skulle jag gjort det iaf Nej. Varken den misstänkta tjallaren eller min klient har skrivit i tråden.Tycker vi ringer Cyntax och begär ett svar. Inte mer än rätt imo!Oh just fan. Ni kan sluta skicka PM till mig btw och be mig ta bort dagböcker, jag är inte moderator längre, sedan fleramånader.Och ni kan sluta skicka PM till mig och be nicket. Jag ger det inte heller på msn... det hjälper inte att skicka mejl eller ringa heller. Vad exakt är poängen med tråden överhuvudtaget om du inte tänker tala om vem det är?Huvudsyftet är att röra om i tjallarens hjärna... och att... varna folk?.och golaren.Bingo.Riktigt dåligt gjort av Cyntax att inte outa.Tack för den. Kan väl om inte annat outa den som blivit outad hos skatteverket så kan man börja ringa in de som hatar honom.Tjah, det är upp till honom att göra. Han har inte skrivit i tråden.Tror på FernaNej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caroline87 Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Jag fick uppfattningen att han systematiskt gjorde detta mot många eller iallafall flera dagboksskrivare. Har jag missuppfattat dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Jag fick uppfattningen att han systematiskt gjorde detta mot många eller iallafall flera. Har jag missuppfattat dig?Dito - har han bara gjort det mot någon enstaka för att få ut hämnd för brustna affärsrelationer så bryr jag mig faktiskt inte ett skvatt. Bryr mig nog inte ett skvatt ändå, när jag tänker efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mpee Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Jag fick uppfattningen att han systematiskt gjorde detta mot många eller iallafall flera dagboksskrivare. Har jag missuppfattat dig? This. Stor skillnad om "golaren" gjorde detta som hämnd på en person eller om han gjort detta till sitt livsverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Varken den misstänkta tjallaren eller min klient har skrivit i tråden. Och du hade uppmärksammat Klykas post på sida 7 när du skrev detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ringer du till polisen om du ser någon cykla mot rött på ett tomt övergångsställe också? Nej, eftersom det är ett brott utan offer. Eller vänta, om det var du som cyklade skulle jag kanske ringa ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pezdawg Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Kan ni inte släppa en lista på alla med 5 bokstäver så vi kan börja leta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Dito - har han bara gjort det mot någon enstaka för att få ut hämnd för brustna affärsrelationer så bryr jag mig faktiskt inte ett skvatt. Bryr mig nog inte ett skvatt ändå, när jag tänker efter. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 +1 Lika mycket bryr vi oss om att ni inte bryr er :-D Så du kommer outa när du är 100% säker cyntax? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Nej nu blev jag sugen! Var kan man ringa SKV och börja gola på alla som är dryga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IBetUFold Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Kan ni inte släppa en lista på alla med 5 bokstäver så vi kan börja leta? Ett tips, kolla länken nedan och leta. Finns inte så jättemånga att välja på med fem bokstäver. http://pokerforum.nu/forum/members/list/?order=DESC&sort=posts&pp=30 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Är väl klart du ska berätta så andra kan ta avstånd från personen och inte råka ut för liknande saker själva. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Kan man se fram emot skattejämkning för sina pokerförluster nu då, eller hur fungerar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ändra på $ till sek i alla era handanalyser o dagböcker så löser sig allt. ...o 5 stjärnor för 5 bokstäver är väl lika säkert som ändelsen i Isildur har något med durrr o göra. Se det som info istället att de är här o kollar. Inte helt oväntat kanske då det här är en site där ickeskattande samlas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Nej, eftersom det är ett brott utan offer. Eller vänta, om det var du som cyklade skulle jag kanske ringa ändå. Jo, det finns ett offer; staten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekenstar Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ett tips, kolla länken nedan och leta. Finns inte så jättemånga att välja på med fem bokstäver. http://pokerforum.nu/forum/members/list/?order=DESC&sort=posts&pp=30 Om det är en kändis på forumet (=hög postcount, mer än 500 inlägg?) (stod väl att båda var kända medlemmar innan Cyntax editerade sin post?) och fem eller fyra bokstäver i nicket ("Njae. Kanske...kanske inte. Fyra eller fem." som Cyntax svarade i tråden) och med reservation att jag kan missat någon och att jag inte kan räkna så finns det en jävla massa misstänkta: Fem bokstäver: Hjort Djens Klyka hajen sulla parre Appel Myt4z Verdi Haslo Fudge xlars jello Leooo Swede Neuen HTDrD Stahl m1978 Bojen jozoa JohnH busen decoy spyse boman Ferna (bekräftad inte mullvad av Cyntax) Miami Jegor Tiggr Blado mbman Timmi Mikey kydyl Elvis joeki RayIV draft Morbo Zalon Bernt Gekko Zarec Gummo Steel mawam Rille Ector Snaso lethe Aaaah Frege Bisox Arnan freso Laser tordi Nidot SaInT mitmy Fyra bokstäver: ulaf RaMz Gyre bzkt brut Puni Okok XaaL Kape Roob SKSK lost Joey skaz Fido Luap aglo mpee fl0w hnat EmWi Plox anth Alow León Ving raol Yxel back Aeis edsf Hume Aike yesz Macc Om mellanslag, punkt och streck räknas/inte räknas: Bjorn_ All in _zed_ gretko. K_MaN Thorn- green__ a_o_s jm_j Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 lista över misstänkta Du kan redigera bort alla som redan skrivit i tråden, för cyntax sa att golarn inte skrivit i tråden än. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Såja, det är nu det börjar bli skoj. Lite som en middag på temat "Mord på slottet". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Lägg upp en omröstning med alla alternativen:) Kul med lite hets! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts