heltok Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Av principskäl tycker jag självklart att det vore fel att lyncha någon som rapporterar demokratiskt beslutade lagbrott. ok, själv ser jag inte så mkt förmildrande med att brotten är demokratiskt framröstade. var det fel att hänga ut läkarna som tvångssteriliserade 30 000 "sinnesslöa" i Sverige? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Det är här ju en sån typisk Klyka-grej... tror inte ens vi behöver diskutera saken Håller faktiskt inte med. Att dra upp gamla forumfajter känns rätt meningslöst. Det här är mitt fel, jag kunde inte hålla fingrarna i styr och började gorma om skatter och rättvisa i en tråd som handlade om att tjalla. My bad, se det hela som en parentes. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Håller faktiskt inte med. Att dra upp gamla forumfajter känns rätt meningslöst. Det här är mitt fel, jag kunde inte hålla fingrarna i styr och började gorma om skatter och rättvisa i en tråd som handlade om att tjalla. My bad, se det hela som en parentes. Ban för felcitering Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Lite som att släppa in en katolsk präst på ett dagis och sedan debattera om vem det är som förgripit sig på barnen... det här är ju ett typiskt paradnummer signerat vår vän Klyka -1 obv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Ban för felcitering Ban för smygedit? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
falukorven Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Visst är det fult att lägga näsan i blöt. Men om man spelar på en sida som inte är skattefri och inte har tänkt skatta för sina vinster så borde man ju själv fatta att det inte är så smart att skriva om sina vinster etc från den sidan på ett publikt Internetforum, i alla fall vad man har för nick.. Fan om TV-pejlarn står å glor in i sovrumsfönstret å passar på att runka medans din fru byter kläder att kolla om du har en tv så är det väl inte så konstigt om skattmasen jagar folk på ett sådant här forum... Kom på en sak, om tex skattmasen vet att en svensk har nick "vunnitenmiljon" på Pokerstars. Som vunnit en massa stålar. Ifall skattmasen kontaktar pokerstars och frågar vem det är lämnar pokerstars ut de uppgifterna då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hox Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 ok, själv ser jag inte så mkt förmildrande med att brotten är demokratiskt framröstade. var det fel att hänga ut läkarna som tvångssteriliserade 30 000 "sinnesslöa" i Sverige? Du inser skillnaden mellan att tvångssterilisera folk och att ange folk till SKV för att de inte skattat för pokervinster? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Du inser skillnaden mellan att tvångssterilisera folk och att ange folk till SKV för att de inte skattat för pokervinster? antar att du menar att vi ska jämföra med folk som angav sin granne som sinneslö så att grannen blev tvångssterliserad. bra att du påpekade det, för givetvis debatten framåt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hox Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 antar att du menar att vi ska jämföra med folk som angav sin granne som sinneslö så att grannen blev tvångssterliserad. bra att du påpekade det, för givetvis debatten framåt... Ok, du ville föra argumnetationen framåt, my bad. Jag trodde bara du ville göra absurda jämförelser för att visa en poäng som egentligen inte finns i detta fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 (i det här fallet att skatta mer än vinsten, Astrid Lindgren anyone?) Pomperipossaskatten:-) Jo, jag minns det, men kommer inte ihåg historien Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 http://sv.wikipedia.org/wiki/Pomperipossa_i_Monismanien Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Sätt dit tjallaren. Sätt dit alla framtida tjallare, och var även pro-aktiva. Lycka till allihopa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Cleburne är som vanligt vilsen. Alterantiven är inte "riv skattesystemet" och "behåll allt som det är idag", givetvis inte. Inget av ovanstående borde knappt någonsin alls vara aktuella. Det är förstås fullt rimligt att vara en av de >99% av människor som är för det här med statsapparat, och samtidigt se att vissa justeringar borde göras. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Cleburne är som vanligt vilsen. Alterantiven är inte "riv skattesystemet" och "behåll allt som det är idag", givetvis inte. Inget av ovanstående borde knappt någonsin alls vara aktuella. Det är förstås fullt rimligt att vara en av de >99% av människor som är för det här med statsapparat, och samtidigt se att vissa justeringar borde göras. så om man tycker systemet borde ändras är det okej att skattefiffla godtyckligt mycket som du gör? gäller det vanliga arbetare också eller bara pokerspelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 så om man tycker systemet borde ändras är det okej att skattefiffla godtyckligt mycket som du gör? gäller det vanliga arbetare också eller bara pokerspelare? Nej, du har missförstått saken. När Eury skattefuskar är det solidaritet, när andra skattefuskar är de "borgarbrackor". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 ok, själv ser jag inte så mkt förmildrande med att brotten är demokratiskt framröstade. var det fel att hänga ut läkarna som tvångssteriliserade 30 000 "sinnesslöa" i Sverige?Känns ganska meningslöst att besvara i sammanhanget faktiskt. Men i princip var det fel att hänga ut läkarna. Har svårt att tro att detta skedde i det tysta under så lång tid? Därmed borde varit demokratiskt förankrat? Var sak har sin tid. Dock mycket tragiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 så om man tycker systemet borde ändras är det okej att skattefiffla godtyckligt mycket som du gör? gäller det vanliga arbetare också eller bara pokerspelare? Nej, du har missförstått saken. När Eury skattefuskar är det solidaritet, när andra skattefuskar är de "borgarbrackor". Som sagt, ni förstår båda två att det jag skrev ovan var sant. Ni spelar bara korkade. Ni har båda stora brister mentalt, men så korkade är ni inte. Det är förstås oerhört hjärndött att ens påstå att man måste vara 100% till freds med hur skattesystemet idag är uppbyggt, för att inte vara emot skatter som helhet. Så hjärndöda personer kan inte logga in på forum. Nu finns det iofs utomstående hjälp och autoinloggning, men jag är ändå osäker. Jag ville alltså bara kommentera en oerhört korkad grej som Cleburne skrev. I övrigt ville jag inte få mycket sagt. Det vore skönt om vi kunde få bort Cleburnebrus från samtal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 så om man tycker systemet borde ändras är det okej att skattefiffla godtyckligt mycket som du gör? gäller det vanliga arbetare också eller bara pokerspelare? För att besvara din oerhört korkade fråga - nej, givetvis inte. Det var aldrig frågan om det. Jag skrev något helt annat. Det ser du också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Frågan handlar inte om man ska betala skatt eller smita. Frågan är om det är rätt o gola. Svaret är nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Hoppas han loggar min dagbok förresten, jag backar så inåt i helvete just nu. Kan jag göra avdrag för mina förluster då? Eller är det bara "one way"? Spelar ingen roll om du förlorar. Det är vinsterna du ska skatta för enligt lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MaybePirog Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Hur fan pallar man vara så äcklig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Hur kan vi kommit upp i 120 posts och inte fått ut ett nick än?! Outa nu eller lås skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ElegantBB Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 han ahr väl torskat hela sitt liv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Tämligen svag trådstart, utan någon som helst fakta eller information som ges. Vad är syftet? Att han ska bli rädd och sluta ange folk (om det du nu säger stämmer)? Hmm... +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 16 November , 2009 Rapport Share Postad 16 November , 2009 Hur kan vi kommit upp i 120 posts och inte fått ut ett nick än?! Outa nu eller lås skiten. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts