Teh_MoUsE Postad 24 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrClemetnz Postad 24 November , 2009 Rapport Share Postad 24 November , 2009 Det tycker inte jag. När han synar min c/r flop och det landar en 9a som troligen inte har hjälpt min range och inte hans heller kommer han syna en bet på turn med. Så jag gav helt enkelt upp där. Så c/r flop är nog snäppet sämre. Och när ska du lära dej att Puni har rätt och du har fel?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 24 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 24 November , 2009 Rapport Share Postad 24 November , 2009 Det tycker inte jag. När han synar min c/r flop och det landar en 9a som troligen inte har hjälpt min range och inte hans heller kommer han syna en bet på turn med. Så jag gav helt enkelt upp där. Så c/r flop är nog snäppet sämre. Samma argument kan användas för varenda hand i rangen som inte är en värdehand, möjligen med undantag för KQ. Alltså vill du bara ha värdehänder när du cr flopp o sen betar turn? Kul med tanke på att du försvarade KJ-handen med motiveringen "måste ju ha nån bluff också" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 24 November , 2009 Rapport Share Postad 24 November , 2009 Din argumentering är verkligen urbota korkad. När vi ändå antar massa randomsaker som du verkar gilla, så säger jag att folk på alla nivåer kan få för sig att floata din c/r med all möjlig skit just för att brädan är så torr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 24 November , 2009 Rapport Share Postad 24 November , 2009 Inte folk som spelar ABC-poker över 8bord. De floatar inte. oooh yes we do Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 November , 2009 Rapport Share Postad 25 November , 2009 fold syn betfold skulle jag förespråka! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 25 November , 2009 Rapport Share Postad 25 November , 2009 foldsyn betfold skulle jag förespråka! Rooney har väl typ 4x mina CG-skills men jag vågar ändå anmäla avvikande mening på hand 2 som jag foldar. En gubbe bakom ooch trolig fyrmannapott - då känns AQo som helt fel beväpning eftersom så gott som alla träffar och tänkbara dragträffar för oss mycket troligt kan ge en eller flera fi en ännu bättre hand och kosta oss mycket. AQo känns också för marginell att våga sig på att försöka trycka ut 2 spelare med en fyrbetspush där ju dessutom utdelningen vid lyckat resultat är rätt mager (jag räknar med att vi i snitt som bäst flippar mot lillstacken) och vid syn antagligen är ännu sämre. edit: Intheheatofthemoment tror jag att jag själv synar lite för ofta i situationer liknande denna. 3-betad pott med flera spelare borde väl ändå normalt vara rejäla varningslampor på de flesta händer att gå med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 25 November , 2009 Rapport Share Postad 25 November , 2009 en random dude på nl100 lär väl inte ha så balanserad callingrange i BTN mot CO så jag kan tänka mig isolera och syna shove. (AQ handen alltså) är inte säker jag förstod rätt och det sagt. Ville du betfolda QJ på flopp rooney? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 25 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henjon Postad 25 November , 2009 Rapport Share Postad 25 November , 2009 Låter vettigt. AQo är en grym hand att trycka bort 2 spelare med i en sånn här pot. Killen som ställer med typ 11bb kan ju vad fan som helst. Så där har vi INTE som bäst 5050. Snarare som sämst 5050. Killen i BB som synade kändes det som att han inte skulle släppa om jag pusha ändå. Eftersom han var ganska tight kan han retard-syna med AKo eller ngt där. Fold finns inte på kartan. Då är man rädd för att förlora och borde inte spela poker. Jag spelade syn och folda på flop T94 där BB betade ut. Hehe... du verkar ha en mer optimistisk syn på motståndarranger än jag. Visst ser man shortstacks trycka med skräp här ibland. Men har man inga reads tycker jag att man varken ska anta hög kompetens eller extrem fiskighet/ev. aggrotilt. Det är möjligt att jag är lite för pessimistisk här ang 50-50, men en normalspelare går nog inte in här utan något semihyggligt i bakfickan. Okänd spelare sätter jag på nåt i stil med 66+, AJs och AQo+ samt insikten att han ger både dig och button 2 mot 1 i synodds vilket åtminstone nån av er lär ta - om det är ett squeezespel är det helt enkelt för lamt eftersom det inte finns någon mer ammo bakom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 25 November , 2009 Rapport Share Postad 25 November , 2009 Det är ju BB vi är oroliga över som är tight. Är det inte bättre att pusha själva bara? Neej, han menar KK handen. oj såg inte ens det, lol ja men syn/fold känns standard om inte BB är fish Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 25 November , 2009 Rapport Share Postad 25 November , 2009 Vi får ju jätteodds på synen med AQ, inget snack om spelet där tycker jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 26 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 26 November , 2009 Rapport Share Postad 26 November , 2009 Ingen grind idag, kände mig inte sugen helt enkelt. Känns nästan som break till December nu när jag nått BE. Måste ju spara krafter också. Nu är det Starcraft-rail och Marabou! NOT OK! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 26 November , 2009 Rapport Share Postad 26 November , 2009 Jag flatsynar nog bara AQ, känns segt att re-raisea och syna omslag då man är slagen 98 ggr av 100. AQ är nog dessutom en bra hand att bara flatta med där, kan reppa massa lägre pockets och brukar oftast ta en lite mer passiv linje postflop och får ofta värde av bluffar/spew. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 26 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 November , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kossa_mu Postad 26 November , 2009 Rapport Share Postad 26 November , 2009 I AQ handen, om BB är en spelare som kan få för sig att syna pre med AK, QQ och sen syna din push så ju en syn att föredra. Men jag gillar oftast en push där då man får ta ner en del pengar pre och du står dig bra emot SB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KaptenMugg Postad 26 November , 2009 Rapport Share Postad 26 November , 2009 Tycker AQ annars är perfekt att pusha här. Vill egentligen bara ha 3 alternativ här, Syn/fold/push. Men ville inte ha onödig varians så tog bara syn. Vilket de flesta tycker är bäst också. Varför är inte raise ett alternativ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts