XeroxFin Postad 21 Februari , 2010 Rapport Share Postad 21 Februari , 2010 Vart kollar ni på dessa avsnitt? Har testat på tuben men när videosarna bara får vara 10 minuter blir det inget flow och bara jobbigt ist ! http://www.pokertube.com/free-poker-videos?movie=13143&title=High_Stakes_Poker_S06_Ep01_1_2&player=1&FreeText=high%20stakes%20poker&list=103 http://www.pokertube.com/free-poker-videos?movie=13144&title=High_Stakes_Poker_S06_Ep01_2_2&player=1&FreeText=high%20stakes%20poker&list=103 2 filmer á 21.30. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lindl Postad 21 Februari , 2010 Rapport Share Postad 21 Februari , 2010 Det sägs att man kan ladda ner från pokerbukten, men det är relativt olagligt. FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 "im not folding" hahaha gogo norrbagge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Vad är det för parodi på en pundare som ska vara med i nästa avsnitt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SanntaClaus Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Jason Mercier?? Lite laidback stil bara Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 sömnpiller igen. rsp-liknelsen var rejäl fail. hur ser timeline ut för isildur vs durrrrr och hsp s06? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 hur ser timeline ut för isildur vs durrrrr och hsp s06? det var väl precis innan inspelningarna, överlappade möjligen lite? Dwan skrev väl i chatten att han var tvungen att sticka till inspelningen, om jag inte missminner mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Har för mig att Durrr monsterbackade precis innan hsp startade, typ var tvungen att quitta pga det. Han förklarade i chatten att han inte skulle ha tid att lira Isildur under några dar pga hsp, men han hittade ändå in på nätet och backade ytterligare nåt i stil med 600-800K under hsp. Rätta mig gärna om jag har fel, men typ så har jag för mig att det var. Märks på Durrr att han är svagt tiltad i min opinion. Förövrigt tycker jag Gus verkar sjukt osympatisk numera. Istället för att lira hårt försöker han se aggro ut och snacka massa. Ser nästan lite tjackad eller manisk ut när han håller på med markerna. Okej att det kanske är värde att tilta motståndare men tycker han är lite väl respektlös när han needlar PH och i senaste avsnittet Durrr (angående hans storback mot Isi). Överlag sitter han och snackar konstant under andras intressanta potter. Förövrigt är det ju bara att hålla med om att det blivit klart sämre när Gabe inte har AJ att dra sina skämt inför. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 det var väl precis innan inspelningarna, överlappade möjligen lite? Dwan skrev väl i chatten att han var tvungen att sticka till inspelningen, om jag inte missminner mig. Mesta av durrrr's back skedde under DURRR MILLION avsnitten i london, de snackar ganska mkt där om matcherna, Ike är en av kommentatorerna. (ILuvWNBA) på FTP, han snackar en del om matcherna mot isildur. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Vad är det för parodi på en pundare som ska vara med i nästa avsnitt? Kan bli riktigt kul, kika på wsope så förstår du att det blir game när han sätter sig på bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 x Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Lolzor, tack för att du letade rätt på bilden. Jag tycker den är hur skön som helst. Någon som har koll på vilken veckodag de visar nya avsnitt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Kan bli riktigt kul, kika på wsope så förstår du att det blir game när han sätter sig på bordet. Jason är ganska nittig. Eller, nittig är fel ord, men passiv åtminstone. Har spelat massvis mot honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattie Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Nu är du elak. Han var med i en allvarlig bilolycka där han närapå dog för ett par år sedan. Han är en mkt trevlig kille och duktig pokerspelare. Ingen av dessa egenskaper framkom dock ordentligt under hans HSP-framträdande. har reflekterat lite sedan jag såg programmet... norrmannen är nog inavlad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Jason är ganska nittig. Eller, nittig är fel ord, men passiv åtminstone. Har spelat massvis mot honom. Uppfattningen man fått av diverse tv sändningar ger en annan bild... we will see. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohanLj Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Uppfattningen man fått av diverse tv sändningar ger en annan bild... we will see. Ja, det är möjligt. Jag tänkte på CG dock. Ska bli spännande. Med position på Ivey hoppas jag han ger honom en match. Än så länge har det ju varit aningen ensidigt med Ivey's överlägsenhet och rungood. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Såg avsnitt 2 nyss... Blir ju ledsen av att se Negreanu checka A4 tvåpar i position på river mot Ivey... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Att beta där hade varit riktigt uselt. Det är i princip bara J9 som han kan få värde av. Ivey borde inte syna med KJ, eftersom det bara lönar sig om Daniel synade med QJ eller JT (toppar alltså) på floppen och gör om den till en bluff på the river, vilket jag inte tror att han någonsin skulle göra. Det innebär faktiskt att Ivey borde folda J9o också. (Att göra om KJ eller J9 till en bluff-C/R är för riskabelt då Daniel har färg för ofta där). Det som jag verkligen inte gillar med Daniels spel är att han synar en höjning med A4o i SB. Det är ett riktigt nybörjardrag. Flopsynen är inte bra heller, men den är inte lika dålig som preflop. Det blev ännu tydligare i det här avsnittet hur dumt det var att sparka A.J. och ersätta servitriserna med Kara. (Man får ju inte intrycket att det är A.J. hon har ersatt). "Did you know?"-segmentet är riktigt värdelöst. Den som är ansvarig för de besluten borde åtminstone få ett rejält kalsongryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Att beta där hade varit riktigt uselt. Det är i princip bara J9 som han kan få värde av. Ivey borde inte syna med KJ, eftersom det bara lönar sig om Daniel synade med QJ eller JT (toppar alltså) på floppen och gör om den till en bluff på the river, vilket jag inte tror att han någonsin skulle göra. Det innebär faktiskt att Ivey borde folda J9o också. (Att göra om KJ eller J9 till en bluff-C/R är för riskabelt då Daniel har färg för ofta där). Det som jag verkligen inte gillar med Daniels spel är att han synar en höjning med A4o i SB. Det är ett riktigt nybörjardrag. Flopsynen är inte bra heller, men den är inte lika dålig som preflop. Det blev ännu tydligare i det här avsnittet hur dumt det var att sparka A.J. och ersätta servitriserna med Kara. (Man får ju inte intrycket att det är A.J. hon har ersatt). "Did you know?"-segmentet är riktigt värdelöst. Den som är ansvarig för de besluten borde åtminstone få ett rejält kalsongryck. Problemet är ju inte att han inte värdebettar, problemet är att han aldrig skjuter bluff på river där vilket gör det lätt för Ivey. 100% i hans bettingrange är värdebetshänder och resten checkas ner. Av samma anledning har PH svårt att få betalt med sina fina händer, han skjuter aldrig tom förutom ytterst få händer pre och några c-bets. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Bara för att klargöra några saker, anser du att Negreanu sitter med en polariserad range, är han i alfa eller gamma? Och anser du alltså att man aldrig ska beta om man tror att man bara får syn av sämre händer? Vilken range sitter Ivey på och hur har tyngdpunkterna förflyttats under handen? Kan du öht något om poker? Lol. Problemet är ju inte att han inte värdebettar, problemet är att han aldrig skjuter bluff på river där vilket gör det lätt för Ivey. Vilka händer skulle han syna med på flop och turn och sedan bluffa med? TT och QJo kanske? (Med en c). Även om han bluffar 100% av de gånger han har sämre än A4 så är det ju en väldigt liten andel bluffar i hans range, och alla bluffhänderna har showdown-värde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 22 Februari , 2010 Rapport Share Postad 22 Februari , 2010 Nu är du elak. Han var med i en allvarlig bilolycka där han närapå dog för ett par år sedan. Han är en mkt trevlig kille och duktig pokerspelare. Ingen av dessa egenskaper framkom dock ordentligt under hans HSP-framträdande. ber om ursäkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
groggy Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Kanske är bara jag, men tycker denna säsong känns lite sämre på ngt sätt jämfört med de tidigare säsongerna. Lite som rocky 5 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Lite fräckt ändå att de snackar om Isildur Har en fråga om en hand.. Eli sitter med och synar bara Durrrs raise pre, Ivey hänger på och ser floppen , alla check Turn , alla check River Ligger 11.200 i potten och Eli bettar 14.000, varför? Vilka händer blir han synad av här? Det ligger färg och stegdrag, bör han inte beta lite mindre ifall han får omslag? Vill han ha omslag i form av bluff från Ivey eller Dwan så bör han väl beta mycket mindre? Någon som förstår hans tankegångar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 23 Februari , 2010 Rapport Share Postad 23 Februari , 2010 Någon som förstår hans tankegångar? "Min slowplay misslyckades och jag vägrar visa handen som jag spelade dåligt utan att få bra betalt" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts