Gå till innehåll

High stakes poker säsong 6


RobertL

Recommended Posts

  • Svars 627
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja i vanliga fall resulterar det väl i en varning?

 

Om någon random säger så blir det varning , har själv fått erfara detta. Men är det gretko , jello eller någon annan som säger det så går det fint. Beror liksom på vem du är tyvärr. Eury borde tex ha perma ban efter vad han kallat folk men kollar tillbaka ban efter ban..bara acceptera att det sköts så liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan sagt, men herregud(!) vad trist det blivit. Gabe drar en massa skämt utan respons från någon låter ju urlöjligt. Och ännu löjligare hur producenterna tror att man hellre vill se Kara än att lyssna på AJ tsm med Gabe. Har ingen aning om varför, hon ser inte ens bra ut, enligt mig. Och som henke larsson skrev, om 30 seconds med Kara? Negreanu snackar om the real död mans hand? Man vill väl ändå titta på pokern och lyssna på Gabe och AJ. Sen att sidebetsen blivit bannade är också tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg avsnittet igår. Extremt korkat att sparka A.J. Benza så att Gabe får sitta där ensam. (Jag hade inte behövt se programmet för att kunna säga det, men resultatet bekräftar vad jag har tänkt hela tiden). OK att 95% av tittarna hellre skulle sätta på Kara än AJ, men för helvete, vem ser ett pokerprogram för att få se snygga tjejer? Alla andra TV-serier man ser har ju någon som är ännu snyggare, och Kara fick ju inte mycket mer tid i rutan än servitriserna de hade tidigare.

 

Synd att Hellmuth drog så snabbt. Han är en av de som är roligast att kolla på.

 

Är det ens möjligt att Sammy Farha är en vinnande spelare i the big game?

Eller spelar han kanske lägre nivåer normalt?

Jag kan inte tänka mig att han skulle kunna vara vinnande på 2/4 NL online. Förresten om någon kan länka till den genialiska photshoppade bilden av Sammy som kapten på Enterprise så skulle det uppskattas. Den postades ursprungligen i en 2+2-tråd med titeln "Where does Sammy Farha get his money?" (eller något liknande), men när jag kollade i den tråden så hade länken till bilden gått sönder.

 

Jag har spelat ett par turrar mot honom [...] Han gjorde flera stycken openlimp-mini3bet ca 100bb djupt i sb mot mig när jag hade bb.

Det var rätt intressant. Fick du någon uppfattning om vilken range han har där? I eftersnacket kring den berömda AA vs TT-handen HU mot durrrr med typ 40 bb stacks så var det någon som menade att durrrr borde ha slängt sina tior för han inte har pottodds för att försöka floppa set och för att Hellmuth är så sjukt dålig att han skulle limp-syna AK 100% av gångerna, vilket då skulle innebära att han alltid har JJ+ när han limp-reraisar. Jag vet inte vad jag ska tro själv. Har inte så bra koll på hans ranges. Men jag håller med om att han ofta spelar riktigt uselt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten om någon kan länka till den genialiska photshoppade bilden av Sammy som kapten på Enterprise så skulle det uppskattas. Den postades ursprungligen i en 2+2-tråd med titeln "Where does Sammy Farha get his money?" (eller något liknande), men när jag kollade i den tråden så hade länken till bilden gått sönder.

Google bildsök "sammy farha enterprise", andra träffsidan.

 

farha.jpg

 

HSP har fö nu totalförstört allt som under de första säsongerna var lite småputtrigt kul och intressant.

 

Och jag börjar hata Gus Hansen allt mer. PH är en självgod slemklump, men GH är fan äckligare. Hans jävla hånflabb ála uppblåst fjortistjej får mig att vilja spy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men det var inte den bilden jag menade. Hans ansikte är photoshoppat på William Shatners kropp. Han sitter i kaptenens stol på bryggan av Enterprise, omgiven av Mr. Spock och de andra. Spock säger "Captain, the Klingons are attacking." och Sammy svarar "LOL R U serious? Inform the scum I will flip for starships".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var rätt intressant. Fick du någon uppfattning om vilken range han har där? I eftersnacket kring den berömda AA vs TT-handen HU mot durrrr med typ 40 bb stacks så var det någon som menade att durrrr borde ha slängt sina tior för han inte har pottodds för att försöka floppa set och för att Hellmuth är så sjukt dålig att han skulle limp-syna AK 100% av gångerna, vilket då skulle innebära att han alltid har JJ+ när han limp-reraisar. Jag vet inte vad jag ska tro själv. Har inte så bra koll på hans ranges. Men jag håller med om att han ofta spelar riktigt uselt.

 

Alla vet att Durrr spelade den handen bajsdåligt, mot alla motståndare i världen är det instapush, deg eller syn för att få in det, men mot just PH i den spotten med 40BB djup är det cp dåligt. PH får aldrig in det sämre än QQ+ och om han har feber möjligen AKs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...