Gå till innehåll

ElkY vann WCOOP-43.


spelberoende

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Variansen i turrar är stor, men det är ju inte en eller två turrar han har vunnit så känns som att man borde kunna avfärda att det enbart är tur iaf.
Vet inte, men borde väl räcka med att ändra 4-5 flips för honom för att hans livenetto ska vara minus. Något sånt.

 

Vem bryr sig om någon är plus på sng om man inte räknar dennes rejk?
Breakeven mot hårt motstånd säger mer än storplus mot kasst motstånd. Misstänker lite att nätbacket är en bättre merit än liveplusset.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, men borde väl räcka med att ändra 4-5 flips för honom för att hans livenetto ska vara minus. Något sånt.

 

Breakeven mot hårt motstånd säger mer än storplus mot kasst motstånd. Misstänker lite att nätbacket är en bättre merit än liveplusset.

Så du tror att Stu Ungar bara hade tur?! Tillåt mig småle åt din ignorans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Breakeven mot hårt motstånd säger mer än storplus mot kasst motstånd. Misstänker lite att nätbacket är en bättre merit än liveplusset.

 

Så idiotiskt av honom att spela på detta vis. Själv tar jag hellre storplus än breakevenmeriter (fast hans mttklonks byter jag gärna till mig).

Men vi diskuterade om han var bra på poker eller inte, och då är han det (minus tableselection)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte elky skulle ha någon chans på nobelpris i spelteori om man säger så

 

Det är ju knappast Nobelpris i spelteori som krävs för att kunna vara väldigt duktig pokerspelare. Vissa har en sjuk känsla för spelet och motståndarna och kan krossa med denna kunskap/färdighet utan att behöva större kunskaper i avancerad pokerteori.

 

Råder väl knappast några tvivel om att Elky är en otroligt skicklig MTT-spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker hellre jorden runt och tjänar miljoner som aggro explospelare i form av Elky än att sitta hemma gnällandes i en dassig 2a i sollentuna om att alla är sämre på spelteori än mig.

 

han springer knappast bättre för att han spelar explo. klart han har sprunigt bra som ett svin om han vunnit två wcoopevents, och ja sen så är han troligtvis bättre än avgspelaren. varför måste alla här få det till att det är BARA TUR eller PURE SKILL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker hellre jorden runt och tjänar miljoner som aggro explospelare i form av Elky än att sitta hemma gnällandes i en dassig 2a i sollentuna om att alla är sämre på spelteori än mig.

 

Hahaha snälla lilla du, det du inte har förstått är att det finns hundratals andra "Elkys" som det inte har gått riktigt lika bra för men som ändå besitter samma "förmåga" som honom. Tänkte säga att du kanske är en av dom men vid närmare eftertanke så... :roll:

 

Jag bor inte i Sollentuna. Jag avundas absolut inte Elkys livsstil däremot tycker jag inte att han har förtjänat så mycket tur som han har haft, men vem tycker man har förtjänat tur å andra sidan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han springer knappast bättre för att han spelar explo. klart han har sprunigt bra som ett svin om han vunnit två wcoopevents, och ja sen så är han troligtvis bättre än avgspelaren. varför måste alla här få det till att det är BARA TUR eller PURE SKILL

Fast skillnaden är ju att det är ingen som försökt få det till "bara tur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker hellre jorden runt och tjänar miljoner som aggro explospelare i form av Elky än att sitta hemma gnällandes i en dassig 2a i sollentuna om att alla är sämre på spelteori än mig.

 

Och jag foldar mig hellre till två finalbord i sunday million än att förlora en 80/20ai för stor cl i samma turnering och bustar på elfte plats.

 

(och ännu hellre så får jag in det med 88 vs QQ 3handat och suger ut i liknande turnering).

 

Man får nästan känslan av att du sitter och skrapar trisslotter som heltidsjobb sulla (DET HAR FAN GÅTT BRA HITTILLS OCH DET SKA FAN GÅ BRA FÖR MIG I FORTSÄTTNINGEN)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinna pengar är allt som räknas. Därför gör han det bra imo

 

Jag gick in med hela min bankrulle på Railheaven $21,434, jag degade varje hand och otroligt nog vann jag varje flip.

 

Tillslut satt jag med $400k! Jag tog bort lägg mörkar eftersom jag var nöjd för dagen men när jag sitter UTG så tittar jag ner på 73 SUITED i ruter (min favorithand) så jag bestämmer mig för att sno blindsen, så jag ställde alla mina 400k för maximal fear equity. Lita på att jag blev rädd när durrr syna mina $400k med AA.... Men otroligt nog kommer floppen 4:d:5:d:6:d: och jag tar hem potten på 800k.

 

Jag ökade rullen med nästan $780k på en dag! det gjorde jag bra imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in med hela min bankrulle på Railheaven $21,434, jag degade varje hand och otroligt nog vann jag varje flip.

 

Tillslut satt jag med $400k! Jag tog bort lägg mörkar eftersom jag var nöjd för dagen men när jag sitter UTG så tittar jag ner på 73 SUITED i ruter (min favorithand) så jag bestämmer mig för att sno blindsen, så jag ställde alla mina 400k för maximal fear equity. Lita på att jag blev rädd när durrr syna mina $400k med AA.... Men otroligt nog kommer floppen 4:d:5:d:6:d: och jag tar hem potten på 800k.

 

Jag ökade rullen med nästan $780k på en dag! det gjorde jag bra imo!

 

Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...