Gå till innehåll

ElkY vann WCOOP-43.


spelberoende

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tja, Jocke Björklund lirade ju i La liga så och han var kanske inte nån Messi i bollbehandling.

 

Är man bra på nåt specifikt och lyckas med det optimalt efter sina förutsättningar så ska man vara nöjd och fortsätta.

 

Förstår inte riktigt, men antar att du menar att elkY ska fortsätta spela $5K HUsng och vara nöjd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du grafen? Om du vill fortsätta att förespråka din tes kanske du ska komma med något överhuvudtaget som talar för det.

 

Grafen (tillsammans med hans rakesiffror) visar att spelarkollektivet inte vinner pengar på honom, detta trots att han tydligen bumhuntas ordentligt enligt uppgift. Skulle grafen säga att han är enormt dålig, ja då kan inte de som bumhuntar honom heller vara särskilt bra, plus att den förmodade lilla del av spelare som inte bumhuntar honom måste vara riktigt jävla usel.

 

Som jag har sagt tidigare i tråden så går det säkert att argumentera för att han har brister i sitt spel (eller rent utav är dålig). "Öh, det måste vara tur" och "Öh, han är kass" är dock inga argument att använda, och det var de argumenten som hade lagts fram när jag kommenterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tiotusentals spelare singlade slant mot varandra under en period skulle också några st få helt galna resultat. Det betyder ju knappast att det därmed är bevisat att de är bättre på att singla slant.

 

Med det sagt är det ju sannolikt att Elky är över avg iaf.

 

Beror ju iförsig på hur lång period du pratar om. Snackar vi tiotusen år så kommer ju alla ligga otroligt nära 50%. Snackar vi om ett år så tror jag inte heller nån kommer springa ens 55% bra i slantsinglingen om de singlar slant 24/7 hela tiden i ett år. Snackar vi om en vecka så, ja, då är det antagligen några stycken som sprungit väldigt bra.

 

Några här verkar ju inte förstå att Elky är en sjuk jävel på att skrapa ihop chips där andra inte gör det och på så sätt överleva coins han förlorar för att sen kunna vinna en viktig coin där andra inte hade haft tillräckligt med marker för att ens vara med om den coinen.

 

Han vinner precis lika mycket coins som vi andra men han har råkat vinna några otroligt viktiga coins i sitt liv men det har ju inget att göra med att han flippar bättre än oss, han har bara lyckats flippa och vunnit ett fåtal gånger där det varit som viktigast.

 

Sen att gud älskar han det vet vi alla, men det är en annan fråga.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju iförsig på hur lång period du pratar om. Snackar vi tiotusen år så kommer ju alla ligga otroligt nära 50%. Snackar vi om ett år så tror jag inte heller nån kommer springa ens 60% bra i slantsinglingen om de singlar slant 24/7 hela tiden i ett år. Snackar vi om en vecka så, ja, då är det antagligen några stycken som sprunigt väldigt bra.

 

Antal slantsinglingar är självklart avgörande. Däremot kommer det inte jämna ut sig i absoluta tal, men väl i relativa.

 

Hur som helst är det antal MTTs som de flesta spelar alldeles för lågt för att ge ett något så när tillförlitligt resultat. Kom också ihåg att det är en mycket stor mängd spelare, vilket gör att någon/några med stor sannolikhet kommer att få resultat långt ut på normalfördelningskurvan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med det sagt är det ju sannolikt att Elky är över avg iaf.

 

Klart som fan han är över avg. Är väl ingen som säger något mot det.

 

Beror ju iförsig på hur lång period du pratar om. Snackar vi tiotusen år så kommer ju alla ligga otroligt nära 50%. Snackar vi om ett år så tror jag inte heller nån kommer springa ens 55% bra i slantsinglingen om de singlar slant 24/7 hela tiden i ett år. Snackar vi om en vecka så, ja, då är det antagligen några stycken som sprungit väldigt bra.

 

Vad pratar du om? Konstanta slantsinglingar hela tiden så man får in löjligt många på en dag? Hoppas inte du menar i samma volym som många får in mtts iaf då det kommer vara väldigt stor procent som inte ligger i spannet på 45-55%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pratar du om? Konstanta slantsinglingar hela tiden så man får in löjligt många på en dag? Hoppas inte du menar i samma volym som många får in mtts iaf då det kommer vara väldigt stor procent som inte ligger i spannet på 45-55%.

 

Asså jag vet inte ens om du och jag pratar om samma sak. Det var någon här innan som påstod att ElkY sprungit över EV i coins nåt så enormt i sin karriär och då sa jag i princip att han har förmodligen vunnit lika mycket coins som oss andra men enda skillnaden är att han har säkert vunnit väldigt viktiga coins vid turre-tillfällen som påverkat hans EV nåt enormt men det har inget att göra med om att han är någon övermänsklig-riggkille som vinner mer coins än oss andra.

 

Han har bara lyckats vinna de viktigaste coinsen, men efter flera års spelande så kommer dina, mina och hans coins vara i princip väldigt lika varandra. Inte EV mässigt men procentmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elkys graf uppstod då han jagade supernova elite-status hos pokerstars.Han erkänner själv att han mer eller mindre sket i resultaten mot slutet.Allt han ville uppnå var Supernova Elite status.Kanske det är så lönsamt i sig att det är värt 360000 dollar,vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså elky är en maskin som aldrig slutar spela, han kanske inte är ett matematiskt geni eller mest talangfull men han har motiviationen att spela cp mycket. i slutändan har han spelat 5x mer pokerhänder än alla andra och har bildat sig en sjukt bra känsla för spelet. det va likadant när han lirade broodwar, han spelade förmodligen mest av alla men blev aldrig bäst pga att hans talang kanske inte riktigt räckte till.

 

det är ju möjligt att han kan ha haft lite mer tur än average i stora turneringar men det är ju bara en tidsfråga innan vi får se om det är så eller inte så mycket som han spelar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en ton hos vissa i tråden om att alla som vinner MTTs springer över sin EV och bara är klonkapor, det i sin tur borde ju betyda att alla som loosar i MTTs bara har dålig varians som springer under sitt EV.

Är ju lite som att säga att Sumpas/Antesvante mfl bara är stora turapor, och i förlängningen hävda att MTT inte kräver någon skill för de som vinner har bara tur.

Naturligtvis är det ju inte så utan det finns duktiga och dåliga spelare, och en del av de grupperna får boost av god varians och en del tvärtom.

 

Att Elky sprungit bra är ju såklart givet men orkar knappt läsa poster som hävdar att han är en dålig spelare, inte kan nåt om spelteori mm mm. För visst är han mil över sin EV men det är de flesta som är stort + på sina MTTs. Men huvudsaken är att han troligen inte vart så många mil över om han inte varit just en duktig MTT spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...