Gå till innehåll

ElkY vann WCOOP-43.


spelberoende

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag gick in med hela min bankrulle på Railheaven $21,434, jag degade varje hand och otroligt nog vann jag varje flip.

 

Tillslut satt jag med $400k! Jag tog bort lägg mörkar eftersom jag var nöjd för dagen men när jag sitter UTG så tittar jag ner på 73 SUITED i ruter (min favorithand) så jag bestämmer mig för att sno blindsen, så jag ställde alla mina 400k för maximal fear equity. Lita på att jag blev rädd när durrr syna mina $400k med AA.... Men otroligt nog kommer floppen 4:d:5:d:6:d: och jag tar hem potten på 800k.

 

Jag ökade rullen med nästan $780k på en dag! det gjorde jag bra imo!

 

Äh kom igen, det är ju skönt med tursnubbar. kolla på Björn Borg tex han hade värsta flaxet och klonkade hem 4 Wimbledons i rad och det vet ju alla att han var ju sämre i tennis då, än vad Christopher Reeves är i dagsläget! Jag tycker det är löjligt med folk som ens inbillar sig att Elky kan reglerna i hold em, killen skulle definitivt hålla sig till Starcraft och fortsätta ha tur där istället, för det hade han ju tydligen också om jag inte är helt ute och cyklar! Jello tex är ju enligt sig själv och en hel del andra på det här forumet lååååångt mycket bättre än vad tur-knutten-utan-skill-Stu-Ungar någonsin var för 3 klonkade WSOP betyder ju inte ett skit.

 

Måste bara som slutsats säga hur jävla patetiskt det är med alla tattare som tror att dom fattar någonting kommer och påstår hur jävla värdelösa alla kända pokerspelare är. INGEN spelare kommer någonsin ligga på sitt exakta EV, det är ju så jävla självklart att en 5-åring förstår det. Men lika jävla självklart är det ju att du radar inte upp de bedrifterna som Elky, Ivey, Ungar, Hansen, Antonius (jag kan fortsätta rabbla namn i all evighet här) gör, om du inte är duktig och har en oerhört bra uppfattning om hur poker skall spelas. Det börjar kännas jävligt old att läsa poster om hur stora fiskar Elky, Hansen etc etc är. Tro det eller ej, till och med Anette Obrestad är en duktig pokerspelare!

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att han har en EPT-titel, en WPT-titel, 2 WCOOP-titlar, ett par hundratusen $ i tidigare WCOOP-cashes och flertalet andra framskjutna placeringar i liveturrar så gissar jag att han vet vad han håller på med.

Läste du grafen? Om du vill fortsätta att förespråka din tes kanske du ska komma med något överhuvudtaget som talar för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste du grafen? Om du vill fortsätta att förespråka din tes kanske du ska komma med något överhuvudtaget som talar för det.

 

Avsedde inte grafen sng's? Jag kanske fick det om bakfoten. Btw antar jag att han har lirat ganska dyra sng's på stars och de är faktiskt i stort sett oslagbara - även fast man är duktig inom andra grenar i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men samma spår:

Enligt HSDB.com:

Gus Hansen $-4.272.794,72 585888 Hands

 

Detta samtidigt som Guy Laliberte mer eller mindre donerat över $20 miljoner.

 

Är det verkligen möjligt att vara en, i allas ögon, vass turneringsspelare samtidigt som man suger nåt fruktansvärt på cashgame (riktig poker?) Är det helt omöjligt att tänka sig att herr Hansen kanske har haft en jävla massa flyt i viktiga lägen i stora turneringar men att detta flyt inte går att förlita sig på (jag vet det låter fel men ändå) i längden i ett cashgame.

 

Är inte cashgame ett mer "rättvist" sätt att mäta skillsen hos en pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men samma spår:

Enligt HSDB.com:

Gus Hansen $-3.576.011,72 584753 Hands

 

Detta samtidigt som Guy Laliberte mer eller mindre donerat över $20 miljoner.

 

Är det verkligen möjligt att vara en, i allas ögon, vass turneringsspelare samtidigt som man suger nåt fruktansvärt på cashgame (riktig poker?) Är det helt omöjligt att tänka sig att herr Hansen kanske har haft en jävla massa flyt i viktiga lägen i stora turneringar men att detta flyt inte går att förlita sig på (jag vet det låter fel men ändå) i längden i ett cashgame.

 

Är inte cashgame ett mer "rättvist" sätt att mäta skillsen hos en pokerspelare?

 

Inte om man är dålig på cg men bra på tours. Känns överflödigt att säga igen men man kan vara duktig på en sak inom poker och värdelös i en annan gren. Har du bara spelat cg och är grym på det kommer du vara jättefisk första gången du ska spela en tour och vice versa. De som hänger på $500-sng's på stars är mattemonsterretarddödshajar och det är absolut inget som helst värde i dem. Bläh.. alltså allt det här är redan sagt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Stenmark, född 18 mars 1956 i Joesjö nära Tärnaby, är en svensk före detta slalomåkare.

 

* "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."

* "Hä ä bar å´ åk´"

* "Åk bättre själv din jävel!". Svar till en journalist som undrade om Ingemar var slut som skidåkare efter en mindre lyckad insats i en världscuptävling.

 

* "Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på det

 

EDIT: Lite kul att man räknas som dålig på sngs/cg bara för att man inte slår de absolut högsta gamesen på nätet. Inte så många som är bra då imo.

 

Allting är ju relativt. Säg att en kille från superettan i fotboll skulle få spela i La liga, skulle du då när du ser honom på TV säga att han är bra eller dålig?

Jag menar han är ju klart bättre fotbollsspelare än medelsvensson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting är ju relativt. Säg att en kille från superettan i fotboll skulle få spela i La liga, skulle du då när du ser honom på TV säga att han är bra eller dålig?

Jag menar han är ju klart bättre fotbollsspelare än medelsvensson.

 

Tja, Jocke Björklund lirade ju i La liga så och han var kanske inte nån Messi i bollbehandling.

 

Är man bra på nåt specifikt och lyckas med det optimalt efter sina förutsättningar så ska man vara nöjd och fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...