Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?


Ferna

Recommended Posts

Direktsänd hockeymatch från svt, Staffan Lindeborg, Micke Renberg och Niklas Wikegård hörs i bakgrunden. Kände ganska fort att det var dags att ge upp här, radio måste jag väl också betala för, om jag hade dragit den lögnen.

 

Betala avgiften en månad eller 2. Sedan skickar du ett mail till dem att du gett bort tv:en och därför inte längre ska betala någon avgift. Klart och betalt. Funkar kanonbra.

 

Har själv en "fejd" med radiotjänst just nu. De ringde mig häromdagen och sa att det hade uppgifter om att jag köpt en tv från Onoff. Jag meddelade att jag köpte den till morsan i födelsedagspresent. Vilket den här gången faktiskt var sant. Samtalet slutade med att jag nekade i alla fall innehav av TV och Ann-Sofie på radiotjänst sa att det kommer att komma en kontrollant. Välkomna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Betala avgiften en månad eller 2. Sedan skickar du ett mail till dem att du gett bort tv:en och därför inte längre ska betala någon avgift. Klart och betalt. Funkar kanonbra.

 

Har själv en "fejd" med radiotjänst just nu. De ringde mig häromdagen och sa att det hade uppgifter om att jag köpt en tv från Onoff. Jag meddelade att jag köpte den till morsan i födelsedagspresent. Vilket den här gången faktiskt var sant. Samtalet slutade med att jag nekade i alla fall innehav av TV och Ann-Sofie på radiotjänst sa att det kommer att komma en kontrollant. Välkomna!!

 

Vad säger du när kontrollanten kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju sjuuuukt orutinerat att öppna dörren för någon man inte känner igen.

 

Vad för positivt kan hända? Ingne säger att du vunnit en mille på lotto liksom. Antingen vill grannarna ha en tjänst, eller så har något jobbigt hänt, försäljare, undersökningar, kontrollåsnor.

 

Fattar inte hur man kan öppna dörren.

 

O grattis om du hejar på Dif.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju sjuuuukt orutinerat att öppna dörren för någon man inte känner igen.

 

Vad för positivt kan hända? Ingne säger att du vunnit en mille på lotto liksom. Antingen vill grannarna ha en tjänst, eller så har något jobbigt hänt, försäljare, undersökningar, kontrollåsnor.

 

Fattar inte hur man kan öppna dörren.

 

O grattis om du hejar på Dif.

 

Jag var stressad satt i kalsonger slänger på mig morgonrock, han har nu vid det här laget redan plingat på 2 ggr, tänker mig inte för att kolla i "nyckelhålet eller vafan det heter" öppnar dörren, samma sekund som jag öppnar och ser han får jag rejäl ångest! Då sätter han sin fotjävel mot dörren så jag inte ska kunna slå igen dörren!

 

Tack förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar väldigt bra att endast blåneka till att man har en tv. Har en bekant som körde det tricket fast hans tv väldigt tydligt stod och var igång två meter bakom honom.

 

Så småningom drogs det hela till både tingsrätt och hovrätt (eller blir det kanske länsrätt och kammarrätt när det gäller avgifter, troligtvis? Två instanser i alla fall.). Killen bara blånekade och sa att han hade ett akvarium som kontrollanten måste ha misstagit för en tv.

 

Båda domstolarna konstaterade att ingen av de två inblandade var mer trovärdig än den andra (har fått för mig att kontrollanter jobbar på provision, stämmer det?). Ord mot ord alltså och då ligger bevisbördan på kontrollanten.

 

Man behöver förresten inte vänta alls med att säga upp sin tv-licens. Det räcker med att du har lämnat tillbaka den efter att ha haft den på prov eller sålt den för att det är för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar väldigt bra att endast blåneka till att man har en tv. Har en bekant som körde det tricket fast hans tv väldigt tydligt stod och var igång två meter bakom honom.

 

Så småningom drogs det hela till både tingsrätt och hovrätt (eller blir det kanske länsrätt och kammarrätt när det gäller avgifter, troligtvis? Två instanser i alla fall.). Killen bara blånekade och sa att han hade ett akvarium som kontrollanten måste ha misstagit för en tv.

 

Båda domstolarna konstaterade att ingen av de två inblandade var mer trovärdig än den andra (har fått för mig att kontrollanter jobbar på provision, stämmer det?). Ord mot ord alltså och då ligger bevisbördan på kontrollanten.

 

Man behöver förresten inte vänta alls med att säga upp sin tv-licens. Det räcker med att du har lämnat tillbaka den efter att ha haft den på prov eller sålt den för att det är för dyrt.

 

Sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var stressad satt i kalsonger slänger på mig morgonrock, han har nu vid det här laget redan plingat på 2 ggr, tänker mig inte för att kolla i "nyckelhålet eller vafan det heter" öppnar dörren, samma sekund som jag öppnar och ser han får jag rejäl ångest! Då sätter han sin fotjävel mot dörren så jag inte ska kunna slå igen dörren!

Orutinerat.. Du borde kollat genom ""nyckelhålet eller vafan det heter"", när du såg att det var nån ifrån radiotjänst (Det ser man antingen genom deras deprimerade grådaskiga uppsyn eller om man har tur genom ett emblem på jackan.) borde du genast tagit av dig näck, hämtat den största kökskniven i köket, och öppnat dörren med orden;

"VAD ÄR DET OM?? SER DU INTE ATT JAG HAR FULLT UPP MED ATT LAGA MAT?"

OM radiotjänstsnubben är modig nog att ändå stiga in hos en fullfjädrad psycho... Ja då har han vunnit den psykologiska krigföringen fair and square. Kudos isf :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sätter han sin fotjävel mot dörren så jag inte ska kunna slå igen dörren!

 

Det där låter ju som snudd på olaga intrång. Jag skulle sagt "Flyttar du inte foten pronto så jag kan stänga om mitt hem så ringer jag polisen".

 

Min tjej råkade skaffa oss tv-licens för 1-2 månader sen när jag var på pokerklubben, iofs har vi inte fått nån notifiering eller räkning ännu. Får se om man orkar va en risig medborgare som polarn var, han ringde direkt efter de kommit på honom och sa att han sålt tvn. Tror han fick nåt papper att skriva på bara och skicka in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter ju som snudd på olaga intrång. Jag skulle sagt "Flyttar du inte foten pronto så jag kan stänga om mitt hem så ringer jag polisen".

 

Min tjej råkade skaffa oss tv-licens för 1-2 månader sen när jag var på pokerklubben, iofs har vi inte fått nån notifiering eller räkning ännu. Får se om man orkar va en risig medborgare som polarn var, han ringde direkt efter de kommit på honom och sa att han sålt tvn. Tror han fick nåt papper att skriva på bara och skicka in.

 

Han var MYCKET otrevlig, oförskämd, totalt humorlös, detta gör ju det dessvärre inte roligare att betala den förbannade licensen, om det nu kan vara "roligt", men det hade ju iaf varit lite trevligare om en uppiffad tjej i 25års åldern stod där när man öppnade med ett härligt flin och frågade om jag hade tv, då hade jag glatt sagt ja, och frågat om vi ska skriva på papperen i trappuppgången eller inne hos mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju sjuuuukt orutinerat att öppna dörren för någon man inte känner igen.

 

Vad för positivt kan hända? Ingne säger att du vunnit en mille på lotto liksom. Antingen vill grannarna ha en tjänst, eller så har något jobbigt hänt, försäljare, undersökningar, kontrollåsnor.

 

Fattar inte hur man kan öppna dörren.

 

O grattis om du hejar på Dif.

 

 

Nja, ngt positivt hände mig när jag öppna dörren för greenpeace för nå månader sedan.... dom hade prackat på mig att donera 50kr i månaden till dom vid ett tidigare besök och som jag kände mig korkad för att ha varit så "easy" att få med.

 

Nu var jag dessutom lite tiltad då man precis avslutat en dålig session. Så tog ut all min tilt på honom och svarade som ett riktigt rövhål på alla hans frågor innan jag hade fått nog av hur han vände och vred på allt för att försöka hitta ngn slags medkänsla från mig och bad han då gå över till grannen istället. Syrran som satt på balkongen ovanför och lyssnade skrattade jag mkt med när jag kom in igen. Riktigt roligt faktiskt, och lugn och fin blev man också då tilten la sig ngt.

 

Köpte jultidningar från några barn som knacka på för nån månaden sedan också. Gudfadernboxen blev det, inte sett ngn av dom så klonk typ.

 

Oftast kommer dom j dock bara med otrevliga grejer som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard att folk vrålar om konstanta utdragningar och håller 40+bb/100.

 

€800 är bra på en månad på NL10. Hur många händer har du spelat Ferna?

 

Det är lite mer än en månad skulle tippa på drygt 5 veckor, har fått ihop nånstans mellan 50 och 60k, som tidigare nämnt så kan jag inte använda Hold em manager tillsammans med den klienten jag spelar på nu, så jag kan inte veta exakt, men nånstans mellan 50-60k händer nånstans där!

 

Hur många bb/100 blir det i ~ räknat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...