Gå till innehåll

Bettingdagboken


sankento

Recommended Posts

Tjena folket på Pokerforum.se!

 

Jag har varit in och ut i pokersvängen ett längre tag utan att göra något direkt väsen av mig. Var en ung lovande spelare back in the days men ska väl inte anse mig vara någon stjärna idag direkt.

 

Tanken är dock inte att jag ska blogga om poker här. Som de flesta pokerspelare är även jag "spelberoende" och har mer eller mindre bettat på allt som går att betta på mest hela mitt liv. Jag har såklart spelat en massa poker också och vann ganska mycket när jag gick på gymnasiet.

 

Bettat har jag gjort hela mitt liv och det finns inget bättre!

Tanken med den här bloggen är att jag ska spela på fotboll. Bettar nästan uteslutande på de tre stora ligorna i England, Spanien och Italien + Champions League såklart! Hjärtat klappar extra för Manchester United och Barcelona

 

Började smygspela lite på Premier League redan nu i helgen som var och tänkte redovisa lite siffror. Passade på att lägga 3 bet på kvällens Champions League också och kände att jag lika gärna kunde presentera allt i en bettingblogg då det blir mycket roligare och än mer seriöst.

 

Jag bettar tillsammans med en kompis och alla beslut som tas gör vi tillsammans. Rullen börjar på 20.000 och vi ska försöka hålla någorlunda br-krav och inte flyga iväg och bli allt för kaxiga.

 

Vi börjar så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 426
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte redovisa resultaten från helgen och även från kvällens Champions League. Det började väldigt bra vilket givetvis bidrog till att slänga upp den här dagboken.

 

Helgens matcher innebar 4 spel:

 

Tottenham - Manchester United 2.25 på United a 500kr

 

Birmingham - Aston Villa 2.25 på Villa a 500kr

 

Getafe - Barcelona 1.57 på Barca a 1000kr

 

Espanyol - Real Madrid 1.61 på Real a 500kr

 

Alla ni som följer toppfotbollen i världen har säkert koll på hur det gick och alla lagen gjorde precis det som förväntades. Mest jobbig var Aston Villa som drog ut på det enda till 85 minuten innan Agbonlahor dunkade in 1-0 :-)

 

Sen till kvällens Champions League-matcher. Det blev tre spel:

 

Juventus - Bordeaux 1.78 på Juventus a 500kr

 

Macabi Haifa - Bayern Munchen 1.43 på Bayern a 500kr

 

Besiktas - Manchester United 1.53 på United a 1000kr

 

United hade det märkbart svårt med turkarna på bortaplan, även om det absolut inte var någon lätt match på något sätt trodde jag inte att vi skulle vara så tafatta :cry: Bayern hade en lätt dag på jobbet och enda besvikelsen var Juvetus som saknade Diego väldigt mycket. Dock ska det sägas att målet kom i offside så egentligen borde Juve vunnit med 1-0 ;-)

 

Jag har alltså fina siffror att visa redan innan jag kommit igång med denna dagbok (givetvis kom tanken upp efter att det börjat så bra)

 

Lagda bet 7

Vunna bet 6

Bankrulle efter 7 matcher + 2390kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oddsen inför morgondagen ligger givetvis redan uppe så kan väl redan nu börja fundera lite över morgondagens spel. Matcherna som spelas i morgon är:

 

Dynamo Kiev v Rubin Kazan 2.05 3.30 3.80

 

Inter v Barcelona 3.00 3.30 2.40

 

Liverpool v Debrecen 1.10 9.00 26.00

 

Lyon v Fiorentina 1.80 3.50 4.75

 

Olympiakos v AZ 2.05 3.40 3.75

 

Sevilla v Unirea Urziceni 1.22 6.50 13.00

 

Standard Liege v Arsenal 7.00 4.00 1.50

 

VfB Stuttgart v Rangers 1.61 3.75 6.00

 

Reglerna jag brukar följa när jag bettar är inte speciellt svåra. Det måste vara ett attraktivt odds, oftast spelar jag aldrig om det är under 1.40. Jag spelar nästan aldrig på lag som jag inte kan så mycket om hur attraktivt än oddset verkar. Mitt standardbet är på 2.5% av rullen = ca 500kr atm. Men på "säkra" matcher som Barcelona mot något pissgäng på 1.40 tex brukar jag spela för 5% alltså runt 1000kr för tillfället.

 

Det finns inte jätte många attraktiva spel i omgång 2 tyvärr.

 

Match 1.

Dynamo Kiev v Rubin Kazan 2.05 3.30 3.80

 

Faller på att jag inte kan ett skit om något av lagen och är inte direkt sugen på att lägga pengar på något jag inte har en susning om vart det lutar.

 

Match 2.

Inter v Barcelona 3.00 3.30 2.40

 

Matchen alla pratar om. Kan väl sluta precis hur som helst och är egentligen inget spel jag gillar eftersom man inte riktigt vet hur bra Barcelona är än. Visst de har vunnit sina matchen men inte spelat speciellt bra och har aldrig matchat fullt lag heller så är lite svårt att veta hur de ligger till. :-( Men det lutar ändå åt spel på Barcelona men väntar med det tills jag rådfrågat och diskuterat saken med min "bettingbuddy" i morgon.

 

Match 3.

Liverpool v Debrecen 1.10 9.00 26.00

 

Finns inget att hämta där tyvärr.

 

Match 4.

Lyon v Fiorentina 1.80 3.50 4.75

 

Här är jag faktiskt lite sugen att betta på Fiorentina. Det kommer inte bli något stort spel om så nu händer kanske 250kr max. Lyon har tappat en ganska viktig kugge i Benzeman och är inte vad de brukar vara. Visst på hemmaplan är de alltid starka och Fiorentina vet man aldrig riktigt vart man har. Men 4.75 är riktigt lockande!

 

Match 5.

Olympiakos v AZ 2.05 3.40 3.75

 

Här finns också ett intressant spel. Grekerna är alltid starka på hemmaplan och AZ är inte ett speciellt starkt lag om du frågar mig. Har ingen riktig koll på skador och sådant i lagen och måste kolla vilka de ställer upp innan jag gör något där men det kollar vi i morgon. Om inget konstigt händer åker nog 500kr in på Olympiakos skulle jag tro.

 

Match 6. Match 7. och match 8. hittar jag inget spelvärd och där kommer det knappast att läggas några pengar. Kanske på Standard Liege hemma mot Arsenal till 7.0 eftersom Arsenal är så jävla kassa atm. Men samma sak där, blir en chansning och inga stora pengar kommer läggas där isf.

 

Vad tycker ni om detta? Logiska argument? Några invändningar, tankar eller ideér?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man verkligen räkna italien som en av de tre stora ligorna?

Tycker tyska ligan är bättre

 

och GL

 

Haha ja det tycker jag nog fortfarande även om jag köper ditt resonemang. Kolla sett över hela ligan tycker jag fortfarande italienska ligan är bättre än tyska. Inter, Juventus är fortfarande riktigt bra. Milan gillar jag inte alls, men de får väl ses som ett helt ok lag? ;-) Och de har några till som kan trilla boll, men om något eller några år är förmodligen tyska ligan bättre.

 

Och tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Match 5.

 

Match 6. Match 7. och match 8. hittar jag inget spelvärd och där kommer det knappast att läggas några pengar. Kanske på Standard Liege hemma mot Arsenal till 7.0 eftersom Arsenal är så jävla kassa atm. Men samma sak där, blir en chansning och inga stora pengar kommer läggas där isf.

 

Vad tycker ni om detta? Logiska argument? Några invändningar, tankar eller ideér?

 

waaat? tycker arsenal har varit riktigt bra i säsongupptakten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja det tycker jag nog fortfarande även om jag köper ditt resonemang. Kolla sett över hela ligan tycker jag fortfarande italienska ligan är bättre än tyska. Inter, Juventus är fortfarande riktigt bra. Milan gillar jag inte alls, men de får väl ses som ett helt ok lag? ;-) Och de har några till som kan trilla boll, men om något eller några år är förmodligen tyska ligan bättre.

 

Och tack så mycket!

 

Jag håller med om att Juve och Inter har bra och intressanta lag samt att Milan suger. Tycker däremot att tyska ligan verkar vara lite vassare när det gäller de övriga lagen, ligan är vädigt oviss och jämn. Italienska ligan saknar oxå de stora namnen även om det inte är fler av dem i Tyskland så finns iaf Ribery. Sen om man ser på yttre faktorer som arenor, publik och attraktiv fotboll så är bundesliga överlägsen,vilket känns lovande för framtiden då jag tror att ligan bara kommer att bli bättre för varje år.

 

 

Tycker inte heller att några av matcherna imorrn ser speciellt roliga ut, spelas det inte europa league oxå? kan va ngt intressant där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

waaat? tycker arsenal har varit riktigt bra i säsongupptakten

 

Med halva laget skadade och efter förlusten mot City och United, visst de spelade mycket bättre än United och hade oflyt, men fortfarande tycker inte alls att Arsenal spelat den fotboll som de en gång kunde. Tror inte alls att det blir deras säsong på något sätt och ska jag vara ärlig tror jag de missar CL nästa år.

 

Men jag är givetvis lite färgad av att jag är stor Unitedsupporter. Har dem hela laget friska, visst, men eftersom alla bryter benen stup i kvarten tror jag verkligen inte på dem i år. Tycker du att de gjorde en bra match mot City nu senast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att Juve och Inter har bra och intressanta lag samt att Milan suger. Tycker däremot att tyska ligan verkar vara lite vassare när det gäller de övriga lagen, ligan är vädigt oviss och jämn. Italienska ligan saknar oxå de stora namnen även om det inte är fler av dem i Tyskland så finns iaf Ribery. Sen om man ser på yttre faktorer som arenor, publik och attraktiv fotboll så är bundesliga överlägsen,vilket känns lovande för framtiden då jag tror att ligan bara kommer att bli bättre för varje år.

 

 

Tycker inte heller att några av matcherna imorrn ser speciellt roliga ut, spelas det inte europa league oxå? kan va ngt intressant där

 

I anseendet att ligan i Tyskland är mer attraktiv, absolut. Hatar italienska ligan och tycker verkligen det är skittrist att kolla på den fotboll som produceras där, men den är tyvärr ändå 3e största ligan i mina ögon. Kollar tex mycket hellre på franska eller holländska-ligan än den i Italien!

 

Men du är givetvis fri att tycka vad du vill :-D

 

Det är möjligt, inte ens tänkt på att den startat också. Kan ta en snabb swoop och kolla om det finns något spelvärt. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte heller att några av matcherna imorrn ser speciellt roliga ut, spelas det inte europa league oxå? kan va ngt intressant där

 

Europa League spelas på Torsdag men inte hittade jag något roligt där. Sen är det väldigt svårspelat eftersom jag inte har någon riktig koll på de flesta lagen som är med där :-(

 

Men hittar du något som är spelvärt och kan övertyga mig är jag mer än välkommen att lyssna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ju en del lag man inte känner till men något kul finns väl kanske :P

 

FC Basel 1893 - Roma 4,20 3,30 1,85 Roma e ju inte bra just nu så kanske kan vara intressant med en slant på Basel.

 

Rapid Wien - Hamburger SV 4,45 3,50 1,70 Hamburg är i stor form. Känns som att Berg nätar:mrgreen:

 

Benfica - Bate Borisov 1,30 4,60 10,00 Bate körde ju CL förra året o var väl inte super dåliga, kanske kan va värt ngt till det oddset.

 

Nacional Madeira - Werder Bremen 4,30 3,40 1,75 Kallt om bremen inte skulle vinna, men skulle aldrig spela på dom:-( helt opålitliga.

 

Känns ju som att det borde finns en del pengar att hämta om man har bra koll på ligorna, men det e svårt.

 

plockade btw från unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ju en del lag man inte känner till men något kul finns väl kanske :P

 

FC Basel 1893 - Roma 4,20 3,30 1,85 Roma e ju inte bra just nu så kanske kan vara intressant med en slant på Basel.

 

Rapid Wien - Hamburger SV 4,45 3,50 1,70 Hamburg är i stor form. Känns som att Berg nätar:mrgreen:

 

Benfica - Bate Borisov 1,30 4,60 10,00 Bate körde ju CL förra året o var väl inte super dåliga, kanske kan va värt ngt till det oddset.

 

Nacional Madeira - Werder Bremen 4,30 3,40 1,75 Kallt om bremen inte skulle vinna, men skulle aldrig spela på dom:-( helt opålitliga.

 

Känns ju som att det borde finns en del pengar att hämta om man har bra koll på ligorna, men det e svårt.

 

plockade btw från unibet.

 

Med tanke på att Roma, liksom Werder Bremen blandar världsfotboll med riktiga plattmatcher brukar jag inte spela på någon av dem. Förlorade massa pengar på bajs-bremen förra året så nja. Benfica - Bate. Jo visst Bate va med i CL förra året men hur ser det ut iår då? Har du någon koll på hur de går för dem om de har samma lag? Känns inte alls jätte skoj.

 

Däremot Rapid Wien - Hamburg ser intressant ut. 1.70 måste vara klart spelvärt! Ska bara övertala min kära kamrat så slänger vi nog in en slant där om jag inte hittar något konstigt om matchen.

 

Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl gl, vilken sajt bettar du på? Just oddset på Bayern såg ju förskräckligt ut som du fick (=

 

Ja det var piss, säker seger men jag håller med dig. Håller till på bet365 och orkar aldrig sprida ut rullen och springa runt och hora odds på massa andra siter så kör allt på samma även om de inte ge de bästa oddsen alla gånger.

 

Men tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag haft dagens bettingsamtal med min kära kompanjon. Vi kompleterar varandra ganska bra eftersom vi är helt olika. Ibland är han helt galen och vill betta på allt och alla och då är jag den lite mer resonabla av oss och försöker få ner det till mer kvalitativa spel. Sen ibland, mer ofta faktiskt är jag helt galen och vill betta på allt och alla och ser potentiella spel överallt och han är den lite mer resonabla av oss.

 

Det blir en ganska bra mix har vi märk.

 

Som jag skrev igår fanns det inte många roliga spel men det blev 2 stycken inför kvällens omgång.

 

Match 1.

Inter - Barcelona 2.50 på Barca a 1000kr

 

Match 2.

Rapid Wien - Arsenal 1.50 på Arsenal a 500kr

 

Intermatchen kan givetvis sluta hur som helst men då vi båda är barcafan (ja det påverkar bettingen ibland) kan vi inte låta bli att spela på den. Krysset till 3.45 (tror jag det var) lockade också, men vi är optimister. Hur som helst tror jag inte att Inter vinner matchen x2 skulle bli ett tips på min stryktipsrad.

 

Arsenalmatchen blev jag övertalad av min kompis, pratade igår om att det såg "intressant" ut med 7 gånger pengarna på Schweizarna? eftersom Arsenal spelat så dåligt. Men med lite övertalning är givetvis Arsenal storfavoriter och bara ska vinna ganska enkelt!

 

Så ser det ut inför ikväll. Ingen direkt rolig omgång men två spel är bättre än ett som vi säger :-P

 

Någon som har något att tillägga eller vet något om de andra matcherna som kan göra det intressant får ni gärna hojta till, jag är en resonabel man och lyssnar gärna på andras tips och ideér!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag haft dagens bettingsamtal med min kära kompanjon. Vi kompleterar varandra ganska bra eftersom vi är helt olika. Ibland är han helt galen och vill betta på allt och alla och då är jag den lite mer resonabla av oss och försöker få ner det till mer kvalitativa spel. Sen ibland, mer ofta faktiskt är jag helt galen och vill betta på allt och alla och ser potentiella spel överallt och han är den lite mer resonabla av oss.

 

Det blir en ganska bra mix har vi märk.

 

Som jag skrev igår fanns det inte många roliga spel men det blev 2 stycken inför kvällens omgång.

 

Match 1.

Inter - Barcelona 2.50 på Barca a 1000kr

 

Match 2.

Rapid Wien - Arsenal 1.50 på Arsenal a 500kr

 

Intermatchen kan givetvis sluta hur som helst men då vi båda är barcafan (ja det påverkar bettingen ibland) kan vi inte låta bli att spela på den. Krysset till 3.45 (tror jag det var) lockade också, men vi är optimister. Hur som helst tror jag inte att Inter vinner matchen x2 skulle bli ett tips på min stryktipsrad.

 

Arsenalmatchen blev jag övertalad av min kompis, pratade igår om att det såg "intressant" ut med 7 gånger pengarna på Schweizarna? eftersom Arsenal spelat så dåligt. Men med lite övertalning är givetvis Arsenal storfavoriter och bara ska vinna ganska enkelt!

 

Så ser det ut inför ikväll. Ingen direkt rolig omgång men två spel är bättre än ett som vi säger :-P

 

Någon som har något att tillägga eller vet något om de andra matcherna som kan göra det intressant får ni gärna hojta till, jag är en resonabel man och lyssnar gärna på andras tips och ideér!

 

Rapied Wien möter Hamburg och är från Österrike(?).

Arsenal möter Standard Liege som är från Belgien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapied Wien möter Hamburg och är från Österrike(?).

Arsenal möter Standard Liege som är från Belgien.

 

Haha du har så rätt. Ursäkta men jag var precis nyvaken, får skylla på det. Känns ganske logiskt att Rapied Wien är från Österrike :oops: Hur som helst, pengarna är inne på Arsenal till 1.50 mot Standard Liege då! :-)

 

Nu är det inte långt kvar till matchen som alla väntat på, fan vad taggad man är!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överoddset på Fiorentina känns sjukt värt imo...

 

Om man ska betta på slutsegrare av CL skulle jag satsa familj och framtida barn+barnbarnsbarn på att Chelsea vinner. Det är deras tur. Vet inte hur oddsen ser ut på slutsegrare, och då jag inte sysslar med betting atm, är jag väl fel man att lita på trots allt...

 

Vill även kritisera din satsning av 1000kr på Barcelona...

 

Vill även hålla med smooger om att tyska ligan slår italienska på många punkter. Beror lite på hur man jämför ligor. Tyskland har ett mycket bättre publiksnitt, och mycket mer välutvecklade arenor. Många av de italienska lagens arenor ser ut som förfallna öststatsruckel som lika gärna kunde ligga i Albanien. Organisationen kring Bundesliga är sjukt mycket bättre på alla sätt och vis.

Det enda Serie A har som slår Bundesliga, är förmodligen att toppen är lite bättre. Indirekt är det väl fortfarande bara Bayern Munchen som syns till i Europatoppen, medans Italien faktiskt stoltserar med Inter, Milan(på nedgång), Juve, med Roma, Fiorentina strax därefter. Toppen i Italien är bättre än toppen i Tyskland. Däremot håller botten/mitten-lagen i Tyskland om inte bättre, åtminstone samma klass som de Italienska.

Serie A är dock en liga på nedgång, skandalerna har haglat senaste åren. Doping, mutor, skjutna poliser/supportrar, spelarflykt, tvångsdegraderingar, ministrar som klubbrepresentanter, politiken kontra fotboll lever delvis kvar, kaos kaos kaos. Italien behöver imo ett mästerskap, EM/VM för att kunna rusta upp arenor, få ordning på organisationen inom både landslag och ligaspel.

Har rankat Serie A högre förut, men Bundesliga har gått om enligt mig.

 

btw är Holländska ligan ett stort skämt, med en brutal klassskillnad toppen vs botten. Franska är heller inte i närheten av varken italienska eller tyska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...