Gå till innehåll

Bettingdagboken


sankento

Recommended Posts

  • Svars 426
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu vet jag inte hur seriös du är i ditt bettande, men har du inget system?

 

Edit såg nu:

 

Reglerna jag brukar följa när jag bettar är inte speciellt svåra. Det måste vara ett attraktivt odds, oftast spelar jag aldrig om det är under 1.40. Jag spelar nästan aldrig på lag som jag inte kan så mycket om hur attraktivt än oddset verkar. Mitt standardbet är på 2.5% av rullen = ca 500kr atm. Men på "säkra" matcher som Barcelona mot något pissgäng på 1.40 tex brukar jag spela för 5% alltså runt 1000kr för tillfället.

 

Du kör alltså till stor del med flat bets. Men hur resonerar du när du sätter 1k på Barca mot Inter? Ser du det som en säker match?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vill även kritisera din satsning av 1000kr på Barcelona...

 

 

Jag är helt med på noterna. Men som jag sa är vi två stycker som tänker och tycker och då vi både är Barcafan ville vi gambla lite ikväll. Det är inget standardspel givetvis men ibland blir det även mer betting med hjärtat än hjärnan!

 

 

btw är Holländska ligan ett stort skämt, med en brutal klassskillnad toppen vs botten. Franska är heller inte i närheten av varken italienska eller tyska...

 

Nej det är sant, men påpekade aldrig att holländska och franska var bättre, men de är mycket roligare att titta på än italienska tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte heller varför du ökar din insats i barca matchen, känns mer logiskt att göra det när en match är "säkrare"

 

 

Absolut, och det är även tanken att det ska va så. Men jag och polaren va på "gamblinghumör" ikväll men som jag precis skrev, det är absolut inget standardspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur resonerar du när du sätter 1k på Barca mot Inter? Ser du det som en säker match?

 

Säger samma sak som jag precis sagt till de två andra. Du är inte den enda som undrar och det är/var absolut inget standardspel och absolut ingen säker match, såklart. Men ibland bettas det mer med hjärtat än hjärnan. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger samma sak som jag precis sagt till de två andra. Du är inte den enda som undrar och det är/var absolut inget standardspel och absolut ingen säker match, såklart. Men ibland bettas det mer med hjärtat än hjärnan. :mrgreen:

 

Har alltid haft problem med hjärtbettingen. På senare år har jag alltid helgarderat mig. När mina favoritlag spelar(AIK, Liverpool etc), brukar jag ofta tippa emot dem. Vinner t ex AIK är jag ju som alltid hur nöjd som helst. Ser de investerade pengarna som att jag betalat för att AIK ska vinna. Förlorar dom däremot suger ju livet, men jag får iaf ett litet tröstpris. Brukar dock undvika så långt som möjligt att tippa på just dessa lag. Garanterat tokback obv...

 

Tilläggas bör att detta inte är något jag satt i system, men kört ett antal ggr. Som sagt är min bettingkarriär läskigt dålig och kör bara stryket atm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid haft problem med hjärtbettingen. På senare år har jag alltid helgarderat mig. När mina favoritlag spelar(AIK, Liverpool etc), brukar jag ofta tippa emot dem. Vinner t ex AIK är jag ju som alltid hur nöjd som helst. Ser de investerade pengarna som att jag betalat för att AIK ska vinna. Förlorar dom däremot suger ju livet, men jag får iaf ett litet tröstpris. Brukar dock undvika så långt som möjligt att tippa på just dessa lag. Garanterat tokback obv...

 

Tilläggas bör att detta inte är något jag satt i system, men kört ett antal ggr. Som sagt är min bettingkarriär läskigt dålig och kör bara stryket atm...

 

Haha jo jag håller med och tro mig jag har kört samma sak förut. Hade som regel att aldrig göra bets som ikväll på just Barcamatchen, men va fan tycker inte spelet är så otroligt dåligt som alla verkar tycka. Visst det är en 50-50 match men som jag skrev tidigare x2 skulle vara ett bra spel då jag absolut inte trodde på Inter. Får jag samma odds när de spelar hemma åker nog fan pengarna in igen :twisted:

 

Men tanken med den här dagboken är väl lite att komma ifrån sånna där "hjärtebets" bra att folk klagar, då blir jag bara mer motiverad att "spela bättre" och hitta mer vettiga odds så det uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens matcher då. Som ni säkert sett hade jag två bets inne.

 

Match 1.

Inter - Barcelona 2.50 på barca a 1000kr

 

Ni vet väl alla hur det gick. Zlatan gjorde en helt okej match imo men absolut inget mer än så. Barca va närmast segern och hade Eto'o varit i samma läge som Zlatan efter hans briljanta nedtagning tror jag nog barca vunnit med 1-0!

 

Match 2.

Standard Liege - Arsenal 1.50 på Arsenal a 500kr

 

Hintade om ett varningens finger för belgarna då jag inte tycker Arsenal spelat speciellt bra i år, dock inte spelvärt såklart och pengarna åkte in på Arsenal efter lite övertalning från min "bettingbuddy" blev kvällens klena tröst efter att barca-spelet gått åt h-vete!

 

Lagda spel 9

vunna 7

Bankrulle 21.640kr

denna session -750kr :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker man ska hålla sig borta från matcherna där favorit lag spelar. Man vill inte spela emot dem, och om man vill ha spänning så borde den ju redan finnas i o med att man håller på laget.

 

Absolut. Egentligen borde det vara så. Men håller man på United och Barca lovar jag att det är -ev att aldrig betta på dem, även om det inte kanske var bästa läget just ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon är det även UEFA Europa League, jag hittade inga spelvärda matcher där då jag inte har så bra koll på lagen men Smooger hjälpte mig att gräva fram en match som jag ändå känner att jag vill spela på.

 

Rapid Wien - Hamburg 1.72 på Hamburg tycker jag är riktigt spelvärt så som de börjat ligan.

 

Sätter 500kr på den matchen och om de inte håller vet du att jag kommer hitta dig Smooger!! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon är det även UEFA Europa League, jag hittade inga spelvärda matcher där då jag inte har så bra koll på lagen men Smooger hjälpte mig att gräva fram en match som jag ändå känner att jag vill spela på.

 

Rapid Wien - Hamburg 1.72 på Hamburg tycker jag är riktigt spelvärt så som de börjat ligan.

 

Sätter 500kr på den matchen och om de inte håller vet du att jag kommer hitta dig Smooger!! :twisted:

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Jag har själv spelat på den så det går inte att torska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lägga upp lite intressanta matcher som kommer i helgen så att alla ni där ute kan komma med tips och ideér, förslag och annat, ja ni fattar. Bolla lite tankar fram och tillbaka.

 

I England var det väldigt lite roliga spel men de jag kan tänkas att fundera äver är väl dessa isf.

 

West Ham - Liverpool 1.53 på pool

United - City 1.61 på United

Chelsea - Tottenham 1.50 på Chelsea

 

Det är absolut inga roliga spel någon av dem. Lutar väl mest åt Liverpool borta i dagsläget. Ni får gärna tycka till, som sagt inga spel lagda än och känns väldigt tveksamt om jag ska spela på något i england över huvudtaget så som det ser ut denna rundan.

 

I Italien finns det inte mycket mer som känns intressant i min värld.

 

Cagliari - Inter 1.61 på Inter kanske är det enda som lockar?

 

Inte heller ser det ut att vara någon speciellt rolig omgång i Spanien där Osasuna tar emot Sevilla. Osasuna har inlett ligan med en oavgjord och en förlust nu senast och 2.25 på Sevilla känns som ett alternativ, det enda alternativet.

 

Osasuna - Sevilla 2.25 på Sevilla kanske är det enda spelbara i spanien?

 

Några tankar/ideér från er alla tyckare på forumet? Någon som hittar ngt spelvärt där ute eller som tycker att jag är helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill inte påverka nån annans tankar.. Lira dom matcher ni tänkt er,väldigt bra att ni är 2 som bollar lite ideer oxå imo.

 

Ett odds jag finner lockande idag är 2a på FRÖ-HV71.. 2.90 känns klart spelbart.

 

1a på FBK-Rögle är oxå ok till 1.50.

 

Visst,de brukar alltid hända en massa knas i början av elitserien,men jag blundar o trampar gasen i botten :)

 

Sry om du bara ville veta fotbollstips.. Hojjta gärna till om du bara vill ha fotbollsnack i din DB,så skippar andra sporter.

 

Lycka till btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens möjligt att plussa i längden när man bettar på matcher med storlagen?

 

Absolut. Väljer du dina matcher så. Plussade ganska bra förra året om man bara ser till de matcherna.

Jag brukar ofta göra så i början på säsongen då man inte vet riktigt hur alla andra lag ser ut, sen blir det mer och mer bet på andra lag allteftersom man ser vart det lider!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill inte påverka nån annans tankar.. Lira dom matcher ni tänkt er,väldigt bra att ni är 2 som bollar lite ideer oxå imo.

 

Ett odds jag finner lockande idag är 2a på FRÖ-HV71.. 2.90 känns klart spelbart.

 

1a på FBK-Rögle är oxå ok till 1.50.

 

Visst,de brukar alltid hända en massa knas i början av elitserien,men jag blundar o trampar gasen i botten :)

 

Sry om du bara ville veta fotbollstips.. Hojjta gärna till om du bara vill ha fotbollsnack i din DB,så skippar andra sporter.

 

Lycka till btw.

 

Jag kommer bara betta på fotbollen men det är alltid kul med diskussioner så du får mer än gärna prata hockey och lägga upp odds för de matcherna också, bara roligare då tycker jag!

 

Och tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åka till Caglari å vinna så enkelt är det inte, sen har Inter spelat CL nu i veckan. De skulle jag hoppat över den matchen...

 

Det är väldigt sant. Men då får du tänka på att Cagliari har förlorat 4 av de 5 senaste matcherna och spelat en oavgjord så tycker ändå att det blir motiverat att spela Inter där, även om det inte är någon lätt match!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lägga upp lite intressanta matcher som kommer i helgen så att alla ni där ute kan komma med tips och ideér, förslag och annat, ja ni fattar. Bolla lite tankar fram och tillbaka.

 

I England var det väldigt lite roliga spel men de jag kan tänkas att fundera äver är väl dessa isf.

 

West Ham - Liverpool 1.53 på pool

United - City 1.61 på United

Chelsea - Tottenham 1.50 på Chelsea

 

Det är absolut inga roliga spel någon av dem. Lutar väl mest åt Liverpool borta i dagsläget. Ni får gärna tycka till, som sagt inga spel lagda än och känns väldigt tveksamt om jag ska spela på något i england över huvudtaget så som det ser ut denna rundan.

 

I Italien finns det inte mycket mer som känns intressant i min värld.

 

Cagliari - Inter 1.61 på Inter kanske är det enda som lockar?

 

Inte heller ser det ut att vara någon speciellt rolig omgång i Spanien där Osasuna tar emot Sevilla. Osasuna har inlett ligan med en oavgjord och en förlust nu senast och 2.25 på Sevilla känns som ett alternativ, det enda alternativet.

 

Osasuna - Sevilla 2.25 på Sevilla kanske är det enda spelbara i spanien?

 

Några tankar/ideér från er alla tyckare på forumet? Någon som hittar ngt spelvärt där ute eller som tycker att jag är helt ute och cyklar?

 

Ska jag vara ärlig tror inte jag att jag hade spelat på någon av de matcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...