Gå till innehåll

Bettingdagboken


sankento

Recommended Posts

  • Svars 426
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Roligt att följa en bettingdagbok även om jag inte håller riktigt med om dina resonemang. Tror faktiskt att jag ska starta en egen snart. :)

 

Det som är lite roligt att nästan ingen ser på fotboll, eller hockey eller vad fan man nu väljer att betta på, på samma sätt. Tycker jag absolut att du ska göra. Alltid kul att bolla ideér och se vad andra tycker och tänker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

united-city matchen bör du nog avstå. City har imponerat stort i inledningen och kommer vara en svårt nöt att knäcka. Tror inte city kommer vika ner sig direkt och dom kommer nog ha taktpinnen i matchen. Jag hade skippat den om något för där kan vilket lag som helst vinna.

 

Jo det har vi också kommit fram till. Blir nog inget spel på något av storlagen denna rundan tyvärr :-( Däremot Astson Villa hemma mot pompey där Portsmouth förlorat alla 5 inledande matcher, kanske är intressant? 1.40 på Villa hemma känns som ett mer intressant spel än något annat just denna omgång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cagliari råstarka hemma. Vann förra året med 2-1 mot Inter. 11-4-4 hemma också. Hade bokat Inter om jag spelat nåt. Nu kan dom ju lika gärna vinna med 0-3 men tycker det är kallt oavsett resultat.

 

Ja vi får se hur det känns. Håller på och diskuterar med min kära kompis så får vi se vad vi kommer fram till. Men tycker Inter har ett mycket starkare lag i år än tex förra året. Men vi får se, i will keep you guys updated med vilka bets som flyger in idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens möjligt att plussa i längden när man bettar på matcher med storlagen?

 

Absolut. Väljer du dina matcher så. Plussade ganska bra förra året om man bara ser till de matcherna.

Jag brukar ofta göra så i början på säsongen då man inte vet riktigt hur alla andra lag ser ut, sen blir det mer och mer bet på andra lag allteftersom man ser vart det lider!

 

Vill inte låta negativ men det finns inte en chans att hitta värde i att spela storlag i en stor liga till ~1.50 (som jag sett att flera av dina spel ligger kring).

 

Dock kan det säkert finnas en del värde i att spela underdogsen i de ovan nämnda matcherna eftersom public alltid väger mycket tyngre åt storlagen. Letar man runt lite bland olika bookmakers så går det säkert att hitta odds som du har helt okey värde i. Inte alltid, men ibland. Är inte tillräckligt insatt för att kunna backa upp det med något men borde vara ganska naturligt (?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte låta negativ men det finns inte en chans att hitta värde i att spela storlag i en stor liga till ~1.50 (som jag sett att flera av dina spel ligger kring).

 

Dock kan det säkert finnas en del värde i att spela underdogsen i de ovan nämnda matcherna eftersom public alltid väger mycket tyngre åt storlagen. Letar man runt lite bland olika bookmakers så går det säkert att hitta odds som du har helt okey värde i. Inte alltid, men ibland. Är inte tillräckligt insatt för att kunna backa upp det med något men borde vara ganska naturligt (?).

 

Jag säger samma sak igen. Det bror väl lite på vilka matcher du väljer att spela på? Självklart slänger jag inte in pengar varje runda storlagen spelar. Förra säsongen om man bara ser till storlagens matcher (Arsenal, Chelsea, Liverpool, United, Inter, Barcelona och Real ) ökade vi rullen med 70% bara på de lagen! Sen kanske det var en tillfällighet men det visar sig väl i år. Jag är iaf helt övertygad om att det går att plussa helt okej om man väljer sina matcher!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lagt två spel för ikväll.

 

Match 1.

 

Aston Villa - Portsmouth 1.40 på Villa a 500kr

 

Match 2

Osasuna - Sevilla 2.25 på Sevilla a 500kr

 

I Italien är det bara två matcher ikväll och fanns absolut inget roligt i dem två. Aston Villa-matchen känns ganska "säker" Villa kommer från 4 raka segrar och Portsmouth har förlorat alla inledande matcher i serien. Hade aldrig tid att kolla om det var några jobbiga skador eller avstängningar då matchen börjar om 2 minuter, men det blir säkert bra.

 

Sevilla borta ser jag också som en spelvärd match. Visst Sevilla spelade i CL nu i veckan men tror inte det är tillräckligt för att de ska tappa poäng mot Osasuna!

 

Nu är pengarna inne. Det var de enda jag hittade på kvällens matcher. Ni får gärna tycka till och komma med tips om ni har något ni finner spelbart ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får 1.80 på Barca på -1.5 mål. Det ser helt klart intressant ut. över 2.5 mål låg på 1.40 så känns inte aktuellt. Får slå en pling och prata med min bättre hälft.

 

Han vill för övrigt att vi trycker in 1000kr på United-matchen i morgon oavsett vad jag tycker :shock: Får se hur den diskussionen slutar i morgon ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lyssnar på er forum-människor! :lol:

 

Match 3 för dagen.

 

Barcelona - Atletico Madrid 1.80 på -1.5 på Barcelona a 500kr

 

Alltså ett HCP-spel för första gången denna säsongen. Barca vinner med 3-0 och Zlatan gör 2 mål, hur låter det?

 

Och Villa gjorde precis det som skulle och 1/3 inne för dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lyssnar på er forum-människor! :lol:

 

Match 3 för dagen.

 

Barcelona - Atletico Madrid 1.80 på -1.5 på Barcelona a 500kr

 

Alltså ett HCP-spel för första gången denna säsongen. Barca vinner med 3-0 och Zlatan gör 2 mål, hur låter det?

 

Och Villa gjorde precis det som skulle och 1/3 inne för dagen!

 

Man skall lita på mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...