Gå till innehåll

Handanalys: MARTONAS Vs CTS,


Herveao

Recommended Posts

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

alltså orka.

 

ok sulla - ditt inlägg tolkar jag som att du anser att martonas och CTS är världens bästa pokerspelare då eftersom ingen tar ett lån på xk $ och försöker gula dem? HINT: varians.

 

CDS - när har jag någonsin sagt att jag kan kommentera Bolts löpteknik? var ju sulla som kom med den lysande jämförelsen. ska försöka svara på ditt inlägg utan att vara otrevlig (vilket jag finner svårt ska erkännas). anledningen att jag får lov att analysera martonas spel och inte bolts löpteknik är att jag är fan så mycket bättre på pokerteori än löpteknik... förstår du?

 

ska nog gå under jorden igen :) tack

 

OK, din förklaring är varians, låter för mig konstigt att det och endast det hindrat dig från att bli snuskigt rik och spela du högsta spelen i världen. För det kan väl inte vara så att det brister i kunskap?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344379

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344691

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344373

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=344251

http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=339686

 

Här är några exempel på andra händer som visar prov på suspekt spel / anledningen till att han vann till en början. Och väljer att citera hjort från tråden "KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter?":

 

 

Detta är en bra förklaring på varför han vann. Han spelar väldigt -ev i väldigt många spots men klonkade friskt och vann därför stort. Dock varar inte tur för evigt och han gulade på en vecka igen(?).

 

 

 

Du märkte kanske inte att det var vad "väldigt" många gjorde? Hur mycket games var det innan MARTONAS kom, hur mycket games är det när han lämnat? Dessutom var det en mängd spelare som spelade som inte gjort det tidigare.

 

Jag vet inte om du tänkte på det, eller ens railade honom någon gång. Men varje gång han gulade på ett bord (satt väldigt ofta inne med hela rullen spridd över borden) så bröts det bordet oftast inom 5händer. Undra varför? Min långsökta gissning är att de andra spelarna såg MARTONAS som the target och framförallt jagade hans pengar och när han lämnade försvann värdet och gamet dog. Men som sagt, bara min långsökta gissning.

 

Och att försvara spel som MARTONAS JTo syn pre OOP, där han lämnar sig med 2xPot, med argument som "history" och "gameflow" är att erkänna att man precis som MARTONAS inte förstår sig på matematik eller ranger. Visst har Cole K3s den här gången, men tror ni att han skulle spela AA-QQ annorlunda? Det finns ett flertal liknande potter där MARTONAS gör liknande spel och springer in i AA. Dessa är dock svårare att hitta eftersom man inte kan få fram dem när man söker på MARTONAS utan bara potter som MARTONAS vunnit. Om någon orkar leta upp dem så gör gärna det...

 

Jag har dock fått uppgifter som jag tycker är relativt säkra om att MARTONAS är en 21åring som levt på poker ett längre tag. Så kanske kan han spela. Om så är fallet kan jag inte se någon annan förklaring än att han var sjukt tiltad under denna period eller bara hög som ett hus?

 

Det är åtminstone matematiskt omöjligt att försvara hans spel hur stor skillnad de än må vara mellan nl200 och nl100k.

 

Möjligen springer han bra, möjligen ser regularsen på den nivån honom som en fisk. Det hindrar dock inte honom från att vara ljusår bättre än de flesta som kommenterat i denna tråden. Folk måste börja förstå att denna killen inte vunnit sina pengar på lotto utan han har grindat sig upp. Och alla som nånsin prövat att grinda sig upp till låt säga 50/100 kan berätta hur lätt det var...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen springer han bra, möjligen ser regularsen på den nivån honom som en fisk. Det hindrar dock inte honom från att vara ljusår bättre än de flesta som kommenterat i denna tråden. Folk måste börja förstå att denna killen inte vunnit sina pengar på lotto utan han har grindat sig upp. Och alla som nånsin prövat att grinda sig upp till låt säga 50/100 kan berätta hur lätt det var...?

Du kan inte vara på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, din förklaring är varians, låter för mig konstigt att det och endast det hindrat dig från att bli snuskigt rik och spela du högsta spelen i världen. För det kan väl inte vara så att det brister i kunskap?

 

Jag hävdade inte att det enda som har hindrat mig är varians. Jag sa helt enkelt bara att martonas inte är världens bästa pokerspelare (vi kan slå vad om det om du tror något annat) och att om det skulle vara så enkelt som du försöker framställa det att vara så skulle naturligtvis de bästa spelarna i världen spela de gamesen.

 

Vad är din förklaring till att fortfarande vara dum i huvudet och suga på poker efter att ha hängt på pf i x antal år och postat >3k inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hävdade inte att det enda som har hindrat mig är varians. Jag sa helt enkelt bara att martonas inte är världens bästa pokerspelare (vi kan slå vad om det om du tror något annat) och att om det skulle vara så enkelt som du försöker framställa det att vara så skulle naturligtvis de bästa spelarna i världen spela de gamesen.

 

Vad är din förklaring till att fortfarande vara dum i huvudet och suga på poker efter att ha hängt på pf i x antal år och postat >3k inlägg?

 

edison som i han som uppfann glödlampan va? I get it ;-) peace out bro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta när jag snabbläser och ser ett inlägg där sulla är quotad så tycker jag att det står jello istället för sulla. Blir lika ofta positivt överraskad av "jelloinlägget" och tycker att han ryckt upp sig märkbart. Den känslan håller som regel i sig tills man inser att inlägget inte enbart är skrivet i gemener och innehåller det klassiska jellodravlet, vilket får mig att läsa lite noggrannare och då ser man att det inte är ett jelloinlägg. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hävdade inte att det enda som har hindrat mig är varians. Jag sa helt enkelt bara att martonas inte är världens bästa pokerspelare (vi kan slå vad om det om du tror något annat) och att om det skulle vara så enkelt som du försöker framställa det att vara så skulle naturligtvis de bästa spelarna i världen spela de gamesen.

 

Vad är din förklaring till att fortfarande vara dum i huvudet och suga på poker efter att ha hängt på pf i x antal år och postat >3k inlägg?

 

Jag är en MTT-donk som inte är urskarp på poker men har spelat in en bit över miljonen i MTTs under dessa åren. Jag hävdar inte att Martonas är bäst, bara att han är bättre än random 5/10$ spelare. Vet inte vart just du spelar men majoriteten som uttalar sig i denna tråden spelar betydligt lägre stakes än så, och såklart att man som "sämre" kan uttala sig om huruvida spelet är bra eller inte men nånstans måste man kunna backa upp det och lättast är väl att jämföra framgång.

 

Att sen plocka ur en hand ur en session där båda har history och säga att det är sjukt kallt av båda är ju bara löjligt.

 

 

 

EDIT: När vi ändå pratar om det, vad ÄR då orsaken till att du inte lirar upp på Martonas nivå? Om det nu inte var varians som du nämnde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en MTT-donk som inte är urskarp på poker men har spelat in en bit över miljonen i MTTs under dessa åren. Jag hävdar inte att Martonas är bäst, bara att han är bättre än random 5/10$ spelare. Vet inte vart just du spelar men majoriteten som uttalar sig i denna tråden spelar betydligt lägre stakes än så, och såklart att man som "sämre" kan uttala sig om huruvida spelet är bra eller inte men nånstans måste man kunna backa upp det och lättast är väl att jämföra framgång.

 

Att sen plocka ur en hand ur en session där båda har history och säga att det är sjukt kallt av båda är ju bara löjligt.

 

 

 

EDIT: När vi ändå pratar om det, vad ÄR då orsaken till att du inte lirar upp på Martonas nivå? Om det nu inte var varians som du nämnde?

 

Jag förstår inte hur du kan vara så fel ute varje inlägg du skriver alltså. Ok, så nu säger du att endast uppskattar martonas talang till en random $5/10-spelare nivå? Rätt bra bevis på att allt du har skrivit i tråden hittills är rappakalja.

 

Att framgång inte skulle vara den mest avgörande faktorn för att avgöra en pokerspelares färdigheter är ju något man kanske skulle ha kunnat snappa upp någonstans på vägen om man har spelat i 5-6 år.

 

Tyvärr finns det något som heter spelteori som motsäger din sista mening

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att framgång inte skulle vara den mest avgörande faktorn för att avgöra en pokerspelares färdigheter är ju något man kanske skulle ha kunnat snappa upp någonstans på vägen om man har spelat i 5-6 år.

Framgång är en av de största faktorerna skulle jag säga (med det menar jag inte nån som donkat en MTT och spelar hög cg med vinsten exempelvis). Bara för att vissa personer har varit rungood i 500k händer innebär inte det att det är sant för den stora massan spelare som kommit långt och spelar högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cds och sulla och ni andra, edison har tydligen spelat fullflush, då har även han spelat rätt högt och lär således ha rätt bra koll på pokerteori!

 

Jag lira också fullflush häromdagen, dock väldigt kort session med 10k profit och fick veta det efteråt, det säger inte så mycket bara för att man har mött bra spelare även om jag är tämligen säker på att edison är säkert en av de bästa på forumet. Diskussionen hamnade i helt fel spår, det känns som en rätt död tråd vid det här laget redan så den bör låsas, vi kommer ändå ingen vart med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framgång är en av de största faktorerna skulle jag säga (med det menar jag inte nån som donkat en MTT och spelar hög cg med vinsten exempelvis). Bara för att vissa personer har varit rungood i 500k händer innebär inte det att det är sant för den stora massan spelare som kommit långt och spelar högt.

 

Nej, du har fel. Framgång beror på så mycket annat än bara spelteknisk skicklighet för att citera Riggdevil.... Så framgång är tämligen ointressant när man diskuterar hur bra en pokerspelare är (och med "hur bra en pokerspelare är" menar jag dennes teoretiska kunskaper så slipper vi anmärkningar på det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att klargöra, jag spelar poker för pengar, på nivån de spelar är explo+gameflow>>>>>>>>>>>>>spelteori. På 0,01/0,02 är det samma sak och på alla andra nivåer är såklart spelteori nöten. Jag säger inte att Martonas är som en 5/10, utan jag kallar dig en 5/10 spelare, läs om läs rätt.

 

Dessutom är jag tämligen säker på att Martonas behärskar även den spelteoretiska biten.

 

Ta en titt på detta klipp och analysera gärna, är ivey fisk, är FI fisk, är båda fiskar, de spelar knappast spelteoretiskt optimalt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lira också fullflush häromdagen, dock väldigt kort session med 10k profit och fick veta det efteråt, det säger inte så mycket bara för att man har mött bra spelare även om jag är tämligen säker på att edison är säkert en av de bästa på forumet. Diskussionen hamnade i helt fel spår, det känns som en rätt död tråd vid det här laget redan så den bör låsas, vi kommer ändå ingen vart med detta.

 

Hur högt lirar du nu calle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...