Gå till innehåll

Handanalys: MARTONAS Vs CTS,


Herveao

Recommended Posts

  • Svars 167
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stakes är inte lika med skill, men det ger som sagt en bra måttstock då man "sorteras bort" längs vägen på en resa upp till 200/400 om man inte är bra nog.

 

Förstår du själv hur dumt det här är i ett spel där varians förekommer? Jättestor skillnad på att man antagligen kommer sållas bort och att precis alla gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebonius, anser du personligen att martonas borde ha "sorteras bort" tidigare än exempelvis 100/200 ? Jag själv hyser ingen åsikt kring karlen men det är väl säkrare att anta att han har krigat sig igenom nivåerna utan att ligga way off the charts så att säga på turfaktor/varians/evig rungood etc än inte?

 

Eller har alla highstejksspelare detta gemensamt? Evig rungood d.v.s.

 

edit: Skulle jag bli tvungen dock, så skulle ju min deg åka på CTS om jag var tvungen välja mellan dessa två i skill/"rungood ", om vi döper den variabeln till "Bögapa" så har nog CTS betydligt högre "Bögapa" än Martonas.

 

Jag är då numera så less på poker så att min "Bögapa"-variabel får gärna gå mot 0 numera så jag kan få dra in ett par gazilioner innan goodrunen tar slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du själv hur dumt det här är i ett spel där varians förekommer? Jättestor skillnad på att man antagligen kommer sållas bort och att precis alla gör det.

 

Ja, såklart, men varken jag eller du kommer nånsin kunna sätta en siffra på sannolikheten för det ena eller andra. Vi kan bara konstatera att det är troligare att han genom skill tagit sig dit han är än att det är positiv varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol nu orkar jag inte försöka lära dig något, du är helt enkelt för dum. du lyssnar ju fan inte på någonting. känns som i det scrubsavsnittet där elliott och keith ska gifta sig och elliott frågar honom vilket datum han vill gifta sig, om ett år eller ett år och två månader. han svarar

 

"två månader kommer vara för lite tid att förbereda sig, ett år och två månader blir bättre"

 

hon hör:

 

"välj vilket du vill, älskling"

 

Vill du komma fram till nåt eller bara fortsätta ordbajsa på det sätt som du hittills gjort så framgångsrikt?

 

A. Jag finner det troligare att M tagit sig dit han är på skill än på tur/varians

B. Spelet i sig kan mycket väl förklaras i gameflow samt historia, de vet att deras ranges är galet vida och spelar därefter, bra eller inte. Men börjar man titta kan ju det förklaras som nedan.

 

C öppnar, kan vara vad som, M 3bettar light vilket C vet, så han 4bettar en hand som slår Ms range. M vet troligen att han ligger under men synar i förhoppning att hitta nåt på flopp. Flopp träffar inte och M finner det troligare att kunna ta potten med en CR än att donka ut. Här viker nog C en del av sin range också. C synar och turn träffar M, pengarana är givna att åka in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

C öppnar, kan vara vad som, M 3bettar light vilket C vet, så han 4bettar en hand som slår Ms range. M vet troligen att han ligger under men synar i förhoppning att hitta nåt på flopp. Flopp träffar inte och M finner det troligare att kunna ta potten med en CR än att donka ut. Här viker nog C en del av sin range också. C synar och turn träffar M, pengarana är givna att åka in.

 

 

Jag tror du missuppfattat handen lite. Det är M som checksynar $62k på floppen, det är de som folk inte förstår. Inte jag heller såklart då det var det sämsta alternativet han kunde välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du komma fram till nåt eller bara fortsätta ordbajsa på det sätt som du hittills gjort så framgångsrikt?

 

A. Jag finner det troligare att M tagit sig dit han är på skill än på tur/varians

B. Spelet i sig kan mycket väl förklaras i gameflow samt historia, de vet att deras ranges är galet vida och spelar därefter, bra eller inte. Men börjar man titta kan ju det förklaras som nedan.

 

C öppnar, kan vara vad som, M 3bettar light vilket C vet, så han 4bettar en hand som slår Ms range. M vet troligen att han ligger under men synar i förhoppning att hitta nåt på flopp. Flopp träffar inte och M finner det troligare att kunna ta potten med en CR än att donka ut. Här viker nog C en del av sin range också. C synar och turn träffar M, pengarana är givna att åka in.

 

LOLOLOLOOLOOLOLOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du komma fram till nåt eller bara fortsätta ordbajsa på det sätt som du hittills gjort så framgångsrikt?

 

A. Jag finner det troligare att M tagit sig dit han är på skill än på tur/varians

B. Spelet i sig kan mycket väl förklaras i gameflow samt historia, de vet att deras ranges är galet vida och spelar därefter, bra eller inte. Men börjar man titta kan ju det förklaras som nedan.

 

C öppnar, kan vara vad som, M 3bettar light vilket C vet, så han 4bettar en hand som slår Ms range. M vet troligen att han ligger under men synar i förhoppning att hitta nåt på flopp. Flopp träffar inte och M finner det troligare att kunna ta potten med en CR än att donka ut. Här viker nog C en del av sin range också. C synar och turn träffar M, pengarana är givna att åka in.

 

 

jag försökte diskutera med dig, men eftersom du är så urbota korkad samt har en sån sjukt god tro på dig själv så orkar jag inte längre. nu tänker säkert du "det där säger han bara för att han inte kan komma på något att säga". men så är det inte. du har itne lyckats ta åt dig någonting av det jag har sagt och inte nog med det, du lyckas gång på gång svara med motsägelsefulla/korkade svar. det här säger jag alltså för ditt eget bästa, det kanske kan hjälpa dig lite i livet. du bör kanske ta en lite mer ödmjuk inställning och inte anta att du har rätt hela tiden. för i själva verket har du fel hela tiden, förhoppningsvis kan du åtminstone förstå just DET, det hade varit en stor hjälp i denna tråen i alla fall. testa att inte anta att du har rätt, så kanske du kan lära dig något.

 

vill inte vara taskig, men även allt (alltså inte bara något litet fel, ALLT är fel) du säger i sista inlägget är tokfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och inte heller kring ditt tänkande.

 

Vill du komma fram till nåt eller bara fortsätta ordbajsa på det sätt som du hittills gjort så framgångsrikt?

 

A. Jag finner det troligare att M tagit sig dit han är på skill än på tur/varians

B. Spelet i sig kan mycket väl förklaras i gameflow samt historia, de vet att deras ranges är galet vida och spelar därefter, bra eller inte. Men börjar man titta kan ju det förklaras som nedan.

 

C öppnar, kan vara vad som, M 3bettar light vilket C vet, så han 4bettar en hand som slår Ms range. M vet troligen att han ligger under men synar i förhoppning att hitta nåt på flopp. Flopp träffar inte och M finner det troligare att kunna ta potten med en CR än att donka ut. Här viker nog C en del av sin range också. C synar och turn träffar M, pengarana är givna att åka in.

 

Avdelningen "att kasta sten i glashus"....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man väger skicklighet mot tur menar du att tur har större vikt för pokerspelare i långa loppet?

 

Varför skulle just den här spelaren skilja sig mot det generella fallet?

 

Eller i det korta loppet, ex när spelare ska starta upp på ny nivå, vilket kan ge extremt mycket i det långa loppet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja alla som inte spelar med 200+ inköp i rullen och aldrig skottar kommer att ha mer eller mindre tur/otur när dom går upp i nivå.. för att inte tala om turrar då där ingen någonsin kommer ens i närheten av det långa loppet.

 

spela med så många inköp vore dumt imo. frågan är vad som är en rimlig avvägning mellan risk/möjlighet att (snabbt) hoppa i nivå. väldigt liberala krav är väl bra om man heter durr men kanske inte för durr,2,3,4 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...