Gå till innehåll

Quad 5s summit point bonus


Zidde3

Recommended Posts

Pingu ? :-D

 

 

 

Drunken_Penguin, tror det folk stör sig lite på är att du verkar ha en sån neutral ton till att en pokersite ändrar i villkoren. Vid det här laget vet vi att pokersiter kan ändra hur fasen de vill, dock kan du ju aldrig tycka det är ok eller ngt man SKA räkna med.

 

Blir ju inte direkt någon bra reklam för dem och defenetivt gör det ju inte dem trovärdiga precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pingu ? :-D

 

 

Givetvis en stor inspirationskälla.

 

Drunken_Penguin, tror det folk stör sig lite på är att du verkar ha en sån neutral ton till att en pokersite ändrar i villkoren. Vid det här laget vet vi att pokersiter kan ändra hur fasen de vill, dock kan du ju aldrig tycka det är ok eller ngt man SKA räkna med.

 

Blir ju inte direkt någon bra reklam för dem och defenetivt gör det ju inte dem trovärdiga precis.

 

Stör sig "lite" på? Dagens underdrift tror jag. :-D

 

Min neutrala ton är en summa av många olika saker. Som du själv säger så har många pokersiter visat att de mycket väl kan behandla folk hur de vill. Om man då redan från början inser att så faktiskt är fallet så kan man spara sig sjukt mycket själsligt lidande. Dessutom, som Ola säger så är en stor del av pokerspelarna ganska dumma i huvet. Folk läser inte vad de skriver på och vilka rättigheter de ger siterna, sen när siterna agerar helt enligt sina egna villkor så blir de upprörda och kräver ersättning. Jag har sett mer än en tråd där TS skrivit sånna här saker:

 

"Jävla FTP frös mitt konto bara för att jag startade ett andra konto så jag kan få rakeback!"

 

"Everest stängde mitt konto för att jag chipdumpade pengar till en kompis eftersom jag är 17 och inte får ta ut mina pengar, får dom göra så?"

 

Det är obv inte riktigt samma sak, men det är något liknande i alla fall. Skriver man på villkoren så får man ju faktiskt också acceptera dem, annars borde man inte spela poker alls.

 

Sen är faktum också att eftersom pokerspelarna ofta är dumma i huvet så kan man ganska lätt räkna med att även de som driver pokersiterna är det. Ibland släpper de då kampanjer som blir för dyra för dem. Till skillnad från vad nån sa tidigare i tråden så tror jag inte att Everest räknade nämnvärt på vad 5555-kampanjen skulle kosta dem. När de däremot upptäckte att det var en hel drös med NL10-spelare som plötsligt satt på högsta VIP-nivån så kände de förmodligen att de behövde ändra lite på villkoren för att inte gå back för mycket. Det jag har sagt om det är att jag tycker att 55k summit points känns som en bra extrabonus för ett fyrtal i femmor även om man inte får högsta VIP-nivån på köpet.

 

Med tanke på att det är siterna som har rätten på sin sida så får man om man är missnöjd med hur de beter sig agera på det sätt man kan, nämligen byta site. Jag hade aldrig fortsatt spela på en pokersite som jag kände mig dåligt behandlad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg verkar ha försvunnit, så jag svarar dig igen. Om det är nån mod som pillar får de gärna skicka PM till mig om det.

 

kan inte bero på annat än din cpattityd.

 

Matematiken bakom alla siffror jag räknade fram hade du fått. Eller är det hela ett tragiskt försök att säga att oddsen för att få 55 alternativt floppa fyrtal är felaktiga?

 

wow... du lyckas gång på gång överträffa din egen idioti... matematiken BAKOM TALEN 408 och 221 din tröga <insert insult here>! fick du dom från tomma intet?

 

Du antyder att felet är stort genom att skriva att det är fantastiska felräkningar.

 

"fantastiska" är inget storleksmått... wow...

 

Stör sig "lite" på? Dagens underdrift tror jag. :-D

 

gråt ut hos BRIS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow... du lyckas gång på gång överträffa din egen idioti... matematiken BAKOM TALEN 408 och 221 din tröga <insert insult here>! fick du dom från tomma intet?

 

Jag antar att du är en sån som måste få Pythagoras sats förklarad för dig varje gång du ska räkna ut hypotenusan på en rätvinklig triangel.

 

Okej, eftersom du ber så snällt.

 

Odds för att få 55 på hand:

 

För att första kortet ska vara en femma krävs att vi får en av fyra femmor. Oddsen för det är 4/52.

 

För att andra kortet ska vara en femma krävs att vi får en av tre kvarvarande femmor i leken. Oddsen för det är 3/52.

 

Multiplicerar vi ihop de oddsen får vi (4x3)/(52x51)=12/2652.

 

12/2652 kan förkortas till 1/221, vilket innebär att chansen för att få 55 är 1/221, och oddsen för att få 55 är 220 mot 1 (vilket innebär att vi får något som inte är 55 220 gånger för varje gång som vi får 55).

 

Odds för att floppa fyrtal:

 

Har vi tagit bort två givna kort så finns det 50x49x48=117600 ickeunika floppar som kan visa sig. Varje ickeunik flopp kan skrivas på 6 olika sätt:

 

ABC

ACB

BAC

BCA

CAB

CBA

 

Alltså finns det 117600/6=19600 unika floppar.

 

När vi har en given 55 på hand så finns det 48 unika floppar som innehåller båda de andra femmorna. Har vi :5h::5d: så måste vi floppa :5c::5s::Xy:. X kan vara vilket kort som helst (av de 48 kvarvarande, därav 48 floppar).

 

Alltså kan vi härleda att chansen att floppa fyrtal med ett pocketpar på handen är 48/19600. Förkortar man detta får man 1/408,333.

 

gråt ut hos BRIS.

 

Jag har förstått att du hatar mig ganska kraftigt. Upplys mig gärna om vad jag har gjort dig som har satt så hemska spår i ditt bräckliga psyke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du är en sån som måste få Pythagoras sats förklarad för dig varje gång du ska räkna ut hypotenusan på en rätvinklig triangel.

 

lol... om du bara visste...

 

Odds för att få 55 på hand:

 

För att första kortet ska vara en femma krävs att vi får en av fyra femmor. Oddsen för det är 4/52.

 

För att andra kortet ska vara en femma krävs att vi får en av tre kvarvarande femmor i leken. Oddsen för det är 3/52.

 

Multiplicerar vi ihop de oddsen får vi (4x3)/(52x51)=12/2652.

 

12/2652 kan förkortas till 1/221, vilket innebär att chansen för att få 55 är 1/221, och oddsen för att få 55 är 220 mot 1 (vilket innebär att vi får något som inte är 55 220 gånger för varje gång som vi får 55).

 

Odds för att floppa fyrtal:

 

Har vi tagit bort två givna kort så finns det 50x49x48=117600 ickeunika floppar som kan visa sig. Varje ickeunik flopp kan skrivas på 6 olika sätt:

 

ABC

ACB

BAC

BCA

CAB

CBA

 

Alltså finns det 117600/6=19600 unika floppar.

 

När vi har en given 55 på hand så finns det 48 unika floppar som innehåller båda de andra femmorna. Har vi :5h::5d: så måste vi floppa :5c::5s::Xy:. X kan vara vilket kort som helst (av de 48 kvarvarande, därav 48 floppar).

 

Alltså kan vi härleda att chansen att floppa fyrtal med ett pocketpar på handen är 48/19600. Förkortar man detta får man 1/408,333.

 

äntligen förstod du... ett mirakel!

 

Jag har förstått att du hatar mig ganska kraftigt. Upplys mig gärna om vad jag har gjort dig som har satt så hemska spår i ditt bräckliga psyke.

 

du är trög. och ganska korkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det här att man måste gå till showdown för att få bonusen?

 

Varje gång jag sitter med triss i femmor på floppen ska jag väl inte behöva checka ner brädan för att kolla om det blir fyrtal på turn river? Riskerar bli utdragen varenda gång gratis. Eller så översatsar någon horribelt på river och jag känner mig tvungen att syna med trissen och förlorar massor efter att tomten dragit in runner runner stege.

Vad är det som gäller?

 

Nyss mötte jag en snubbe som fick fyrtalet med A5 på brädan AJ555och överbetade 10 dollar i en 1 dollarpott. Jag la naturligtvis min A-kåk och det blev ingen showdown. Han visste inte om bonusen...hehee. Så han får alltså ingen bonus eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss mötte jag en snubbe som fick fyrtalet med A5 på brädan AJ555och överbetade 10 dollar i en 1 dollarpott. Jag la naturligtvis min A-kåk och det blev ingen showdown. Han visste inte om bonusen...hehee. Så han får alltså ingen bonus eller?

 

Jaha och hur vet du att han har fyrtalet?

 

EDIT: ah han visade kortet? Stackars sate

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...