Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

ska nog väldigt mycket till för att få bakåtroterade axlar, framåtroterade är vanligt dock. så anabolt är inte klättring hehe. men om du ändå nojar, helt vanliga armhävningar för bröst/tric/främre delta

 

 

EDIT: sen så ger horisontala drag ala chins/pullups/latsdrag framåtroterade axlar. bara rodd och markylftsliknande övningar som drar bak hållningen. man brukar därför rekommendera minst 2:1 ratio till rodd/marks fördel när man fördelar antal set i sin ryggträning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: sen så ger horisontala drag ala chins/pullups/latsdrag framåtroterade axlar. bara rodd och markylftsliknande övningar som drar bak hållningen. man brukar därför rekommendera minst 2:1 ratio till rodd/marks fördel när man fördelar antal set i sin ryggträning

 

Tack! Fick jag förklaring till mina egna problem med hållningen som dock började långt innan klättringen. Stämmer detta så är det nog boven i dramat =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min tanke var just armhävningar. vad är lagom till ett 2h klätterpass? 100st av varierande sort?

 

tänker även lite press med kettlebell, ofta hänger man ju med raka armar så press borde bli tvärtom?

Kettlebell-Press.jpg

 

Kan nog vara värt att slänga in de övningarna och sedan även marklyftsliknande för att balansera att man använder magen i mycket större utsträckning än nedre ryggmuskulaturen. Kanske ska tillägga att jag gissar vilt och inte har någon vidare koll på området =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min tanke var just armhävningar. vad är lagom till ett 2h klätterpass? 100st av varierande sort?

 

tänker även lite press med kettlebell, ofta hänger man ju med raka armar så press borde bli tvärtom?

Kettlebell-Press.jpg

 

Det blir ganska mycket mer än anterior deltoid om du bara kör som på bilden du postade. Jag skulle försöka med något som fokuserade mer på anterior deltoid men exakt hur noga det är just om man klättrar vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det stendött i vanlig ordning. Requestar fler posts från Yenn!

 

Är ute och reser för tillfället men har tänkt en del på framtiden och det ser ut som att jag kommer fortsätta spela lite poker även i höst. Har även lite planer på projekt framöver som inte involverar poker, mer om det senare när jag är hemma i Sverige igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är du? Vad gör du?

 

Sitter på ett hotellrum i Dijon för tillfället med flickvännen och skrev precis ett inlägg i din dagbok haha (ja det roliga var ju alltså att jag skrev det innan jag så att du skrivit här =)). Gör en snabb tågresa i europa på väg mot Sverige. Sitter på iphonen så jag orkar inte skriva några längre poster =) lovar att skriva mer när jag kommer hem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tror TL kan bli tråkigt. Kollade extendedversionen av promotionvideon och det ser inte ut som att folk har kul. Åker ändå ner med ett riktigt hållkäftengäng från stockholm, då jag i förrgår köpte 3 dagars full madness pass. Har sedan tidigare ett dagspass till fredagen som jag tänker sälja på plats när jag kommer ner. Hojta till om nån vill ha det. pm osv. Ses i Antwerpen alla som vill ha trist...

 

Mvh,

Warp 1.9 89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej dagboken, imorse rev jag ut det sista av mitt kök o skänkte bort min säng. Nu sitter jag på ett x2000 mot malmö, där ska jag köpa en jättesnabb racercykel och sen tänkte jag cykla tillbaka till Stockholm igen.

 

Nån som har nåt tips på vägar man borde se eller absolut undvika, kanske nånstans man borde stanna o ta en öl, all input välkommen (:

 

Kan också tänka mig att coach-surfa om nån bor semi-strategiskt och gärna vill ha besök av Opteron!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken, imorse rev jag ut det sista av mitt kök o skänkte bort min säng. Nu sitter jag på ett x2000 mot malmö, där ska jag köpa en jättesnabb racercykel och sen tänkte jag cykla tillbaka till Stockholm igen.

 

Nån som har nåt tips på vägar man borde se eller absolut undvika, kanske nånstans man borde stanna o ta en öl, all input välkommen (:

 

Kan också tänka mig att coach-surfa om nån bor semi-strategiskt och gärna vill ha besök av Opteron!

 

Har rest en del (med bil iofs..)och rekar denna rutt, alternativet att åka västkust upp blir för långt och trist när du ska ta dig över landet och att gena genom smålands skogar tycker jag inte heller låter trevligt. Så att snabbt hitta kusten och följa små mysiga städr på östsidan tror jag är så explo det går att bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hållker med om västkusten, blir en lite längre resa, men försök undvika Småland i största möjliga mån, tråkigare vägar är svåra att hitta.

 

Bästa appen är imgur! Antar att de finns till iOS. Annars fungerar dropbox bra, bilderna laddas upp direkt när du tagit dem.

 

Mitt förslag var explo, men att komba med tåg blir ju überexplo. Visste inte ens att det var ett alternativ... Finns det som option så ta istället tåget över bron till Danmark och cykla Danmark runt, det är både finare och plattare än både väst och östkust i Sverige.

 

Men håller självklart med att västkusten är en bättre sträcka än öst, men räknar man på att du ska cykla tillbaks till Sthlm blir resan både oerhört längre och oerhört trist då då ska från Strömstad tvärs över landet. Som jag såg det fanns det två alternativ, fågelvägen eller nära fågelvägen och eftersom Småland suger är östkust upp ett bra alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...