Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

varannan vatten, och något jag körde på förut när jag kom hem var en c-vitaminbrus, kändes som att det hjälpte lite iaf. bör lindra den lite =)

får se hur det blir för mig om en del år, nu är jag i princip helt bakfyllefri vilket jag är glad för.

en gång efter en 70is vodka för några år sen mådde jag riktigt skit dock, enda gången jag har spytt dagen efter tror jag.

jag är dock endast 19 så man får väl se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakfyllor blir värre med åldern.

 

mvh

22 år och misär

 

Åldern spelar ingen roll, det kan jag intyga :D Blir typ bara bakfull om jag varken sovit eller ätit och druckit mig redlös på sprit. Inte hänt sen 2007 men då lyckades man timea det med att sitta på ett flyg till Bangkok dagen efter :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min teori är att med mer rutin så märker man inte hur dåligt man egentligen mår och blir allmänt mer högfungerande under misären på grund av habituering. I takt med stigande ålder blir fyllorna, förhoppningsvis, mindre frekventa och med lägra amplitud varför varje bakfylla blir mer av en chockartad upplevelse, vilket leder till sämre faktisk och upplevd förmåga att hantera dessa. Men själva de fysiologiska skadeverkningarna är alltså ungefär de samma.

 

Alcohol is bad, 'mkay?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa baksmällor har kommit senaste året och nuförtiden kommer jag inte ur sängen på 24 h efter att jag varit ute på krogen. Jag vet inte om det är något som kommit med åldern kanske? Någon annan som upplever/har upplevt liknande utveckling?

+1

 

Min temporära lösning blir iaf att skita i alkohol framöver =)

+1

Min teori är att med mer rutin så märker man inte hur dåligt man egentligen mår och blir allmänt mer högfungerande under misären på grund av habituering. I takt med stigande ålder blir fyllorna, förhoppningsvis, mindre frekventa och med lägra amplitud varför varje bakfylla blir mer av en chockartad upplevelse, vilket leder till sämre faktisk och upplevd förmåga att hantera dessa. Men själva de fysiologiska skadeverkningarna är alltså ungefär de samma.

 

Alcohol is bad, 'mkay?

+1, första fyllan i fredags efter att ha tränat och ätit hälsosamt i 5 veckor. En rejäl sådan och mår nu, måndag morgon, märkbart sämre än jag gjort innan :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplever också samma sak men har ungefär samma festvanor som i unga dagar

Märker att jag blir mindre bakfull om jag endast kör på en alkoholsort och inte blandar vin, öl och sprit osv.

 

Tips är att få i sig 2st resorb-tabletter innan man somnar för att kompensera för vätskenivån och även förbereda lite bakismat innan utgång :-)

 

edit: Esactun var före med resorben :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min personliga åsikt är att bakfyllan blir vad man gör den till. Ligger man inne och tycker synd om sig själv blir man galet bakis. Pallrar man sig däremot upp och gör något lagom ansträngande så känner man inte av det alls på samma sätt. Efter en hård fylla finns det inget som botar bättre än en fisketur eller en lång promenad. ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir nästan alltid för redlös för att tänka på att få i mig minsta lilla bit vatten eller mat. Vet ingen som blir så uttorkad av sprit som mig heller, stinker svett när jag vaknar och brukar inte pissa försen midnatt efter morgonpissen trots 6-7L vätska :-(

 

Mina symptom liknar mer en amfetaminavtändning än en bakfylla :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min personliga åsikt är att bakfyllan blir vad man gör den till. Ligger man inne och tycker synd om sig själv blir man galet bakis. Pallrar man sig däremot upp och gör något lagom ansträngande så känner man inte av det alls på samma sätt. Efter en hård fylla finns det inget som botar bättre än en fisketur eller en lång promenad. ..

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...