Gå till innehåll

Ska det vara så här?! (Sverker)


Riggdevil

Recommended Posts

Att i den första handen sätta din spelare på exakt KK och QQ och sen hoppas på att först träffa din treoutare och sen få honom att betala av med QQ-KK är knastrumpet.

 

Utan att vara elak så beskriver du din quest för att bygga bankrulle som en förlorande dvs du hinner inte vinna tillräckligt innan du hamnar i såna här situationer och din BR krymper sakta. Så jobba på att bli bättre (mha tips från tråden?) eller sluta om du gillar pengars.

 

Blev jag precis levlad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För att få representativt sample en bra idé ..... men han lär ha gulat innan dess.

 

Riggdevil (softish, framstjärten etc)... du borde nog verkligen överväga att helt sluta spela poker.

 

Många/de flesta resonemang du framfört här på PF innehåller någon grav teoretisk tankevurpa som kostar dig pengar när du spelar. Gång på gång får du vettiga svar från folk med koll men inte fan släpper du dina felaktiga resonemang. Säger inte detta dig någonting?

 

 

.......Och om du nu ändå envisas med att spela så skaffa coach NU. Kanske inte räcker då du verkar ha svårt för att ta till dig kritik men kanske värt ett försök.

 

Gl

Du m fl har snarare svårt för att uppfatta och ta till er av budskapet i det jag skriver (måste jag bli ännu tydligare?). Jag struntar verkligen inte i konstruktiv kritik men de flesta kommentarerna i det här spydiga forumet har haft nedlåtande barnkaraktär, d v s sarkasmer utan egentlig relevans för mina frågeställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du m fl har snarare svårt för att uppfatta och ta till er av budskapet i det jag skriver (måste jag bli ännu tydligare?). Jag struntar verkligen inte i konstruktiv kritik men de flesta kommentarerna i det här spydiga forumet har haft nedlåtande barnkaraktär, d v s sarkasmer utan egentlig relevans för mina frågeställningar.

 

Men det finns ju knappt någon frågeställning, bara whine om att du förlorar alla stora potter trots att du är favorit. Du kanske kan kontakta Jim Baas på aftonbladet så kan han göra en artikel om ditt grymma öde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få representativt sample en bra idé ..... men han lär ha gulat innan dess.

 

Riggdevil (softish, framstjärten etc)... du borde nog verkligen överväga att helt sluta spela poker.

 

Många/de flesta resonemang du framfört här på PF innehåller någon grav teoretisk tankevurpa som kostar dig pengar när du spelar. Gång på gång får du vettiga svar från folk med koll men inte fan släpper du dina felaktiga resonemang. Säger inte detta dig någonting?

 

 

.......Och om du nu ändå envisas med att spela så skaffa coach NU. Kanske inte räcker då du verkar ha svårt för att ta till dig kritik men kanske värt ett försök.

 

Gl

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats Rahmn: Det finns de som klagat på ditt uppträdande i diverse tv-sända pokerproduktioner, att du är tråkig och saknar humor. Dina karaktärer här på pf visar att det inte är så. Lycka till i main event!

 

tycker faktiskt inte alls att det är roligt, snarare både irriterande och framför allt sorgligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa HM och spela 30k händer och sen kan du se hur du ligger till EV mässigt. Sen handlar allt inte om Allins, utan om att värdebetta i rätt lägen, och att klara av att lägga händer. Jag vet inte hur duktig/dålig du är på det, men om du skaffar dig en erkänd coach som mr Tight säger så kan du nog få veta om du är en bra/medioker/dålig spelare och vad du måste jobba på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ju knappt någon frågeställning, bara whine om att du förlorar alla stora potter trots att du är favorit. Du kanske kan kontakta Jim Baas på aftonbladet så kan han göra en artikel om ditt grymma öde.

 

Det roliga är ju inte att han är favorit i dom "stora" potter han förlorar, han går all in trots att han sitter här och predikar att han vet att fi har KK dvs set då han själv sitter på ett uselt topp par!

 

Till TS, AQ raise, reraise fold eller syn i position och se vart du hamnar, även nu då re-raisen var stoooor rekommenderar _JAG_ fold i båda fall!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du spelar dåligt i stort (men sällan att minihöjning är bra, det förekommer mest på låga nivåer). Om du går all-in med bästa handen så har man ju oftast spelat rätt. Du verkar må dåligt av detta. Några råd:

 

1. Riskera inte för stor del av din bankrulle. Köp in för max några % av din bankrulle.

 

2. Ta en break om du förlorat och mår dåligt (som du verkar göra). Alla spelar dåligt efter utköp som du råkat ut för.

 

3. Lyssna på alla råd du får (det finns guldkorn i många kommentarer här), strunta i det negativa.

 

4. Inte så lätt vinna på nätet när raken är så hög som 5 % på låga nivåer.... Spela bara när du har en stor fördel (mot dåliga spelare eller när du själv är på topp).

 

5. Skaffa en bra coach!

 

Jag har följt detta i 10 år, och det har funkat för mig och jag har vunnit stabilt. Men nu är det svårare att vinna, så jag tar en LÅNG break!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roliga är ju inte att han är favorit i dom "stora" potter han förlorar, han går all in trots att han sitter här och predikar att han vet att fi har KK dvs set då han själv sitter på ett uselt topp par!

 

Till TS, AQ raise, reraise fold eller syn i position och se vart du hamnar, även nu då re-raisen var stoooor rekommenderar _JAG_ fold i båda fall!!!

Din kommentar är ett bra exempel på dålig reflektion över det faktiska budskapet i mina inlägg. Jag skrev ju att en bluff med QQ var mycket trolig i det läget eftersom han genom kungen lätt kunde få mig att tro att han satt med KK (med tanke på prehöjningen), d v s en desperat lösning på ess-problemet. Tänk efter några gånger så kanske du fattar till slut :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte du spelar dåligt i stort (men sällan att minihöjning är bra, det förekommer mest på låga nivåer). Om du går all-in med bästa handen så har man ju oftast spelat rätt. Du verkar må dåligt av detta. Några råd:

 

1. Riskera inte för stor del av din bankrulle. Köp in för max några % av din bankrulle.

 

2. Ta en break om du förlorat och mår dåligt (som du verkar göra). Alla spelar dåligt efter utköp som du råkat ut för.

 

3. Lyssna på alla råd du får (det finns guldkorn i många kommentarer här), strunta i det negativa.

 

4. Inte så lätt vinna på nätet när raken är så hög som 5 % på låga nivåer.... Spela bara när du har en stor fördel (mot dåliga spelare eller när du själv är på topp).

 

5. Skaffa en bra coach!

 

Jag har följt detta i 10 år, och det har funkat för mig och jag har vunnit stabilt. Men nu är det svårare att vinna, så jag tar en LÅNG break!

Ännu ett av de få vettiga svaren i den här tråden så jag tackar och bockar. Men hur skaffar man en sån där coach då? ;). Jag har inga proffsvänner iallafall så det är inget jag gör utan vidare. Möjligtvis online i så fall men vem har lust att ställa upp gratis på att se mig sitta och spela tillräckligt länge för att han ska kunna bedöma min spelstil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din kommentar är ett bra exempel på dålig reflektion över det faktiska budskapet i mina inlägg. Jag skrev ju att en bluff med QQ var mycket trolig i det läget eftersom han genom kungen lätt kunde få mig att tro att han satt med KK (med tanke på prehöjningen), d v s en desperat lösning på ess-problemet. Tänk efter några gånger så kanske du fattar till slut :roll:

 

Det är sånt här som gör att alla tycker att du är helt ute och cyklar. Hur ofta reppar någon ett set på den brädan? Med tanke på höjningen pre kan han sitta på vad fanken som helst i form av ess, damer och kungar i alla kombinationer. Finns en hel bunte händer som slår dig och KK är bara en av "troliga" händer.

 

Sen borde du läsa på lite om pottodds också eftersom du inte verkar ha greppat det där riktigt.

 

Kort sagt, du sätter honom på en alldeles för snäv range (vilket paradoxalt nog inte spelar ngn roll då du tror att du är slagen ändå, vilket du alltså är av en massa andra möjliga händer också) och du övervärderar din egen hand ngt kopiöst i det här läget.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt här som gör att alla tycker att du är helt ute och cyklar. Hur ofta reppar någon ett set på den brädan? Med tanke på höjningen pre kan han sitta på vad fanken som helst i form av ess, damer och kungar i alla kombinationer. Finns en hel bunte händer som slår dig och KK är bara en av "troliga" händer.

 

Sen borde du läsa på lite om pottodds också eftersom du inte verkar ha greppat det där riktigt.

 

Kort sagt, du sätter honom på en alldeles för snäv range (vilket paradoxalt nog inte spelar ngn roll då du tror att du är slagen ändå, vilket du alltså är av en massa andra möjliga händer också) och du övervärderar din egen hand ngt kopiöst i det här läget.

 

Lycka till!

Jag och troligtvis de flesta här har varit med om många händer där motspelaren har desperationsbluffat precis så som jag menade (men oftast färg och stege). Visst kan jag vara slagen av mycket annat men i det här fallet kunde motspelaren mycket väl ha velat att jag skulle tänka KKK. Även på den högsta proffsnivån skulle många ha misstänkt och synat en potentiell bluff där så du ska inte vara så jäkla kaxig bara för att du själv hade fegat ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar vi det lugnt och fint. Varför försvarar du ditt spel i tråden som du i första posten ville ha hjälp att förbättra?

Tror om du följer råden, som otroligt nog fortsatt att komma in i tråden trots din omogna attityd, faktiskt kan hjälpa dig om du tar dig till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar vi det lugnt och fint. Varför försvarar du ditt spel i tråden som du i första posten ville ha hjälp att förbättra?

Tror om du följer råden, som otroligt nog fortsatt att komma in i tråden trots din omogna attityd, faktiskt kan hjälpa dig om du tar dig till dom.

Ja några goda råd har sipprat in men som vanligt har de flesta handlat om spydigheter, något du uppenbarligen har missat. Är det omoget att bemöta någons nedlåtande kommentarer med samma medicin?? Det har du förstås aldrig gjort annat än som barn? Det är en sak att komma med konstruktiv kritik men det är förbannat onödigt och omoget att smutskasta trådskaparen bara för att han har en annorlunda uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja några goda råd har sipprat in men som vanligt har de flesta handlat om spydigheter, något du uppenbarligen har missat. Är det omoget att bemöta någons nedlåtande kommentarer med samma medicin?? Det har du förstås aldrig gjort annat än som barn? Det är en sak att komma med konstruktiv kritik men det är förbannat onödigt och omoget att smutskasta trådskaparen bara för att han har en annorlunda uppfattning.

 

Dom försöker inte alls på någon nivå att trycka ner dig eller smutskasta dig,

 

Du skapade ju denna tråden för att få höra andras uppfattningar och åsikter, och om du läser igenom tråden så förstår du nog ganska snabbt att alla bara försöker hjälpa dig,(precis som du ville från början),

 

Och du har ju självklart rätt till din egen åsikt men alla här tycker ju att du tänker fel, och dom flesta är också väldigt framgångsrika inom pokern, så tacka och ta emot istället för att försöka få alla att tänka som du.

 

Inget ont menat alls men du tänker fel, alla har gjort de någon gång.

 

 

Så till nästa gång, skapa inte en tråd när du egentligen inte vill ha hjälp.

 

Puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man kunna bygga bankrulle när man ständigt blir involverad i och förlorar stora all ins? I början går det lätt att öka på sin stack till dubbla inköpet eller strax därunder men så kommer den där förbannade situationen där man bara inte kan lägga sig. Som igår då jag spelade 0.25/50 dollars och satt med AQ. En kille återhöjde från mina 2 till 8,5 dollar (en ovanligt stor höjning där). Jag synade i tanken att han måste ha QQ eller KK och om det kommer ett ess så plockar jag av honom. Jajjemen, floppen gav ett ess och två lägre spader. Han bettade 12 vilket ju oftast är en tydlig tell på en essflopp av någon som har prebettat högt. Nu återhöjde jag bara till 24 vilket skulle visa sig bli ett jättemisstag eftersom turn gav en kung! Han gick omedelbart all in. Oerhört svårt att bedöma som uppenbar KKK eftersom han lika väl kunde desperat-bluffa med QQ så jag var i princip tvungen att syna de 24 dollarna extra. Han satt med KK :rolleyes:. Senare lyckades jag ändå sno ihop runt 75 dollar. Fick A8 ruter och synade mot en kille som bettade 3 före floppen. Floppen gav 339, bl a två ruter. Han bettade 12 och då återhöjde jag till 25. En bluff i förhoppning om att vid syn bli räddad av färg. Då gick han all in med 67 dollar. Jag kände mig potcommited och synade med hjärtat i halsgropen. Det visade sig att han bara satt med QJ så även utan färgträff kände jag mig hyfsat lugn. Vad tror ni händer? Jo Turn: K, River: 10!! :evil:. Som om han visste vad som skulle komma. Jag blev vansinnig för det var den dummaste all in jag någonsin sett. Att bluffa utan egentligt stegdrag mot någon som har återhöjt till 25 på den nivån! Eftersom jag alltid råkar ut för liknande händelser efter 1-4 timmars spel så går det bara inte att bygga rulle. Jag kämpar mig upp och dimper sedan ner gång efter annan. Vad tror ni om att t ex alltid skippa dyra färgdrag etc. och att inte syna någon annans kraftiga all in även då man sitter med triss och riskerar att bli utdragen av färg? Det låter kanske löjeväckande men i mitt fall tycks det inte finnas någon annan utväg.

 

 

öö du tror han har qq lr kk och synar med aq? du är ju aldrig favorit då och kommer ett ess får du i stort sett aldrig betalt, bara lägga sig preflopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...