Gå till innehåll

Ska det vara så här?! (Sverker)


Riggdevil

Recommended Posts

Hur ska man kunna bygga bankrulle när man ständigt blir involverad i och förlorar stora all ins? I början går det lätt att öka på sin stack till dubbla inköpet eller strax därunder men så kommer den där förbannade situationen där man bara inte kan lägga sig. Som igår då jag spelade 0.25/50 dollars och satt med AQ. En kille återhöjde från mina 2 till 8,5 dollar (en ovanligt stor höjning där). Jag synade i tanken att han måste ha QQ eller KK och om det kommer ett ess så plockar jag av honom. Jajjemen, floppen gav ett ess och två lägre spader. Han bettade 12 vilket ju oftast är en tydlig tell på en essflopp av någon som har prebettat högt. Nu återhöjde jag bara till 24 vilket skulle visa sig bli ett jättemisstag eftersom turn gav en kung! Han gick omedelbart all in. Oerhört svårt att bedöma som uppenbar KKK eftersom han lika väl kunde desperat-bluffa med QQ så jag var i princip tvungen att syna de 24 dollarna extra. Han satt med KK :rolleyes:. Senare lyckades jag ändå sno ihop runt 75 dollar. Fick A8 ruter och synade mot en kille som bettade 3 före floppen. Floppen gav 339, bl a två ruter. Han bettade 12 och då återhöjde jag till 25. En bluff i förhoppning om att vid syn bli räddad av färg. Då gick han all in med 67 dollar. Jag kände mig potcommited och synade med hjärtat i halsgropen. Det visade sig att han bara satt med QJ så även utan färgträff kände jag mig hyfsat lugn. Vad tror ni händer? Jo Turn: K, River: 10!! :evil:. Som om han visste vad som skulle komma. Jag blev vansinnig för det var den dummaste all in jag någonsin sett. Att bluffa utan egentligt stegdrag mot någon som har återhöjt till 25 på den nivån! Eftersom jag alltid råkar ut för liknande händelser efter 1-4 timmars spel så går det bara inte att bygga rulle. Jag kämpar mig upp och dimper sedan ner gång efter annan. Vad tror ni om att t ex alltid skippa dyra färgdrag etc. och att inte syna någon annans kraftiga all in även då man sitter med triss och riskerar att bli utdragen av färg? Det låter kanske löjeväckande men i mitt fall tycks det inte finnas någon annan utväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

bara för att jag orkade läsa igenon allt ska jag ge lite konstruktiv kritik.

 

AQ vs KK är inte mkt att göra åt.. Du drog 3outarn, och han drog 2 outarn. ggwp. Vet inte hur stackar och positioner såg åt här, men minraise på flop låter inte jättehett. Finns nog bättre linjer, bara syn eller större raise kanske.

 

När du floppar färgdrag med A8 tycker jag ska höja mer, kanske rent av allin, beroende på stackdjup såklart. Du får mer fold equity, och comittar dig själv, så FI inte tror han kan 3bet-bluffa bort dig ( resultat-orienterad obv ).

 

bara grinda vidare, och studera spelet.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen kommentar.

 

omg va ja stør mig på dig.

 

angående posten så bør du ju EJ committa dig med drag på lægre nivåer eftersom du som oftast blir synad och då ær spelet værdeløst, om du inte har monsterdrag dvs. tight is right på dessa nivåer helt enkelt.

 

go crazy nær du kommer upp i lite nivåer det ær dær du får folds och det lønar sig o va aggro. særskilt mot samma spelare som skottar och ær scared money

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du short handed eller fullring? Om du spelar short, tycker jag att du borde testa FR ett tag eftersom jag själv tycker att det kan bli mycket stora downswings på short handed!

Med tanke på att "fullringare" oftare väntar tills de har en riktigt bra hand så borde väl swingsen bli desto större vid möten mellan sådana händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara för att jag orkade läsa igenon allt ska jag ge lite konstruktiv kritik.

 

AQ vs KK är inte mkt att göra åt.. Du drog 3outarn, och han drog 2 outarn. ggwp. Vet inte hur stackar och positioner såg åt här, men minraise på flop låter inte jättehett. Finns nog bättre linjer, bara syn eller större raise kanske.

 

När du floppar färgdrag med A8 tycker jag ska höja mer, kanske rent av allin, beroende på stackdjup såklart. Du får mer fold equity, och comittar dig själv, så FI inte tror han kan 3bet-bluffa bort dig ( resultat-orienterad obv ).

 

bara grinda vidare, och studera spelet.

 

lycka till

Mycket sanna ord, i synnerhet om färgdraget. Samtidigt ska det mycket mod till för att själv ta det stora steget att sätta hela stacken på spel. Om den andre gör det så tvingas man ju till stor del ofrivilligt till syn om oddsen tycks vara runt 50-50 eller bättre (förvisso 34 % för att få färg). Inte för att man vill gå all in. Men i övrigt håller jag absolut med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen kommentar.

Tottyville the evil is shut up-commited :). Forumets ärkedryging som skummar igenom texten och snabbt väljer ut en elakhet från sin lilla påse. Någon närmre reflektion om trådens faktiska budskap är för honom inte lika viktigt som att tänka fram en dräpande oneliner. Lite gulligt är det allt ändå och kanske var han mobbad i skolan så att han känner ett slags revanschbehov. Jag tar helt enkelt inte åt mig längre utan försöker tänka mig in i personligheten bakom alla dessa spydigheter. Vad A säger om B säger mer om A än om B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg va ja stør mig på dig.

 

angående posten så bør du ju EJ committa dig med drag på lægre nivåer eftersom du som oftast blir synad och då ær spelet værdeløst, om du inte har monsterdrag dvs. tight is right på dessa nivåer helt enkelt.

 

go crazy nær du kommer upp i lite nivåer det ær dær du får folds och det lønar sig o va aggro. særskilt mot samma spelare som skottar och ær scared money

För några år sedan spelade jag ganska mycket på 2/4 euro-nivån och märkte en klar skillnad i respekt för återhöjningar och all ins såvida man inte råkade ut för en resursstark bully som utnyttjade alla små tells han kunde notera. Då var det lika bra att byta bord ;). Även på Svenska Spels 25/50 kronors har jag spelat en del men inte alls lika mycket. Fast det räckte med det lilla för att även där notera en tydlig skillnad i respekt för höjningar etc. Säkert inte bara för att spelarna där oftast är kunnigare utan p g a de betydligt större pengarna än vid de vanligare nivåerna (1/2, 2/5, 5/10). Jag tror långtifrån alla som spelar på 25/50 följer MM-reglerna och dessa känner en slags vördnad för riskerna, d v s vågar sällan utmana de riktigt stora stackarna vid bordet. Du har helt rätt i att man oftast slipper frustrerande idiot-utdragningar på högre nivåer. Skälen är just större kunskap och i vissa fall rädsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att felet du gör är att du spelar medför stor del av din rulle. Om man hela tiden spelar med hela eller halva rullen så klara man inte den bad beat som alltid kommer förr eller senare. Spela därför bara med en liten del av pengarna.

Det är sant att MM är viktigt men om jag har lika mycket oflyt på mikronivå så spelar det ju ingen roll om jag så har 5000 gånger bb. Om jag väldigt ofta förlorar stacken vid varje bord så bygger jag ju ingen bankrulle iallafall. Det är alltså inte i grunden bristande moneymanagement som gör att jag inte lyckas plussa i längden. MM ska ju i princip bara motverka att man spelar bort mer pengar än man har råd med. Det är ju ingen kur för att stötta själva byggandet, d v s det jag har problem med ;). För närvarande känns det som att jag bör skippa alla all ins där jag riskerar att förlora hela inköpet om mina odds är sämre än runt 70 %. Sjuka utdragningar har hänt mig lite för ofta för att jag inte ska ta dem på allvar och inse att jag måste motstå dyra frestelser där risken är lika med att hoppas på turen (luck is not an option). Pokern blir givetvis tristare men jag finner ingen annan utväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i exakt samma sits som du för ett tag sedan. Efter mycekt grubblande hittade jag lösningen på problemet. Jag började spela exakt 59 minuter långa sessioner, följt av en paus som varar i exakt 3 timmar och 1 minut. Efter det kör jag minst 5 timmar i sträck. På så vis undviker jag händelserna som inträffar efter 1-4 timmar och spelar enbart på tider då jag är vinnande.

 

Jag kom på lösningen i mitten på maj, nu spelar jag nosebleed och har en timlön på $50,000. Easy peasy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugh, prova att spela lite fler händer.

 

För att få representativt sample en bra idé ..... men han lär ha gulat innan dess.

 

Riggdevil (softish, framstjärten etc)... du borde nog verkligen överväga att helt sluta spela poker.

 

Många/de flesta resonemang du framfört här på PF innehåller någon grav teoretisk tankevurpa som kostar dig pengar när du spelar. Gång på gång får du vettiga svar från folk med koll men inte fan släpper du dina felaktiga resonemang. Säger inte detta dig någonting?

 

 

.......Och om du nu ändå envisas med att spela så skaffa coach NU. Kanske inte räcker då du verkar ha svårt för att ta till dig kritik men kanske värt ett försök.

 

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i exakt samma sits som du för ett tag sedan. Efter mycekt grubblande hittade jag lösningen på problemet. Jag började spela exakt 59 minuter långa sessioner, följt av en paus som varar i exakt 3 timmar och 1 minut. Efter det kör jag minst 5 timmar i sträck. På så vis undviker jag händelserna som inträffar efter 1-4 timmar och spelar enbart på tider då jag är vinnande.

 

Jag kom på lösningen i mitten på maj, nu spelar jag nosebleed och har en timlön på $50,000. Easy peasy.

 

 

Lol?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...