Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

Varför får FI så mkt respekt för sin raise på turn undrar jag däremot?

 

Men jag ser inte varför bet/shove skulle vara mest EV. Man behöver inte spela för hela stacken i denna pott.

 

Jag ser inte vad Fi skulle höja som du slår om det inte är air. Att någon skulle checka bakom floppen med en marginell, villig att ge ett frikort och sedan när en till sexa kommer och vår hero bettar ut så tycker han nu att det är otroligt viktigt att inte ge hero ett gratiskort och måste därför höja en marginell hand som du nu ska bluffa honom från. Han skulle kunna höja air men varför skulle han inte betta ut air på floppen för att få hero och folda?

 

Varför skulle Fi inte bara syna med en marginell hand. jag tror dom flesta bettar floppen med drag/air här som pfraiser. Jag tror inte någon checkar bakom en marginell hand villig att ge ett gratiskort för att sedan bli helt galen på turnen. Men om nu Fi gör det är han juh en MEGA-fisk, och denna hand handlar inte om så mycket mer än att du kunde använda dina reads att han är wacko och isf WP.

 

Så resultat please =)

 

IMO om du är benägen att få Fi att folda en marginell hand, ch-raise skulle vara ett bättre alternativ. Skulle nog vara mycket mer ev. Just med tanke på att dom flesta Fi kommer syna och syna igen med många marginella händer(när du tar intiativet och bettar ut turn). Har du någon range på Fi alls btn raise? Har du siffror på han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ytterst många fis bör checka bakom en 6a på flopp och bör även raisa denna när andra 6an faller på turn spec om det är någon form av reg. En BU range bör även innehålla många sexor så jag tycker def fi kan ha en 6a. Så frågan är väl hur movebenägen fi är då han reppar 6a/air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han vetar varje träff på denna brädan, han höjer nog mellanpoket utan träff här för info typ. eller svag dom som Q8.

Han får väldigt svårt syna här tycker jag.

 

Tankar?

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 217076

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $200.00

BTN: $114.00

Hero (SB): $285.55

BB: $213.90

UTG: $147.95

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 4 :heart: 4 :club:

2 folds, BTN raises to $6, Hero calls $5, 1 fold

 

Flop: ($14.00) Q :spade: 6 :heart: 9 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($14.00) 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $8, BTN raises to $24, Hero raises to $279.55 all in,

Härligt att månaden börjar bra. Bara att kämpa på och inte bli för avslappnad och slaskig :)

 

Ang handen... Du kommer nog undan med bluffen ganska många gånger om det är rätt läge.

Men jag tror hans range och spel på flop ofta innehåller en 6'a. Och är fi dålig som du säger lägger han den nog inte för runt 50 bb.

 

Tror också att en dålig spelare kan slowspela set/AQ där, jämfört med en bra spelare som nog skulle betat. Och dom har nog också svårt att lägga allt möjligt.

 

Många säger att fi inte reppar mycket när han höjer turn, men vad reppar HERO som har så bråttom att få in det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ungefär likadan hand, tycker inte han reppar mkt.

Att beta rakt ut i potten ser i mina ögon oerhört svagt ut.

Får syn när jag testar honom och sedan betar han rakt ut i potten igen, detta ser jag som en blockbet med AJ/AQ eller en annan hand som gärna vill hålla potten nere (kanske rent utanen float för att ta hem potten på turn?). Shovar därför turn då jag tror jag har väldigt bra foldEQ.

 

Antar ni vill såga mig här med? :roll:

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 217449

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $44.55

SB: $206.80

BB: $188.00

UTG: $40.00

Hero (CO): $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 4 :spade: 4 :heart:

1 fold, Hero raises to $6, 2 folds, BB calls $4

 

Flop: ($13.00) A :spade: 7 :diamond: 9 :club:(2 players)

BB bets $9, Hero raises to $27, BB calls $18

 

Turn: ($67.00) 3 :heart:(2 players)

BB bets $34, Hero raises to $167 all in,

 

I like.

 

Men här har du bättre read(edit med det menar jag att det verkligen ser ut som han har AT ller liknande). Ett väldigt bra "board", inga drag osv. En bättre linje. Djupare stack. Jag vet några som kan vara jävligt tricky och köra denna Fi linje med set. Men om man kollar på hans range och sedan vad du reppar ska bara AK+ syna denna.

 

Är din motspelare tomtig eller brukar läsa dej bra ja då är såklart ditt spel mongo, men antar att så inte var fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag skulle föredra att checka bakom på turnen eller betta lite mer.

 

Rivern är nog bara checka, han är dålig och det finns ett färgdrag som inte gick in på bordet. Dåliga spelare älskar att göra herocalls om du dock läser honom som rädd är väl en push för att reppa femman bra.

 

Hur är din 3bet före floppen? Runt 10%? Tycker detta läget är extremt bra för en 3bet, du har position och han är dålig(du kan isolerar honom). Din hand kan floppa starka händer och dåliga spelar som coldcallar innan floppen lägger det mot ett Cbet om dom inte träffat starkt.

 

4 bettar han mycket så låt bli du vill juh ändå se floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det är brutalt dåligt läge att 3beta iom att fi är utg. Att få se en billig flopp med denna handen i pos mot en dålig fi är waaaaybättre än att få spela mot en callingrange som "borde" ha din hand dominerad samt att din hand blir en bluff och du måste folda för 4bet.

Som spelat vill jag checka bakom turn och checkfolda en blank river. Orka investera speciellt mycket med ett tomt 3nötfärddrag imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det är brutalt dåligt läge att 3beta iom att fi är utg. Att få se en billig flopp med denna handen i pos mot en dålig fi är waaaaybättre än att få spela mot en callingrange som "borde" ha din hand dominerad samt att din hand blir en bluff och du måste folda för 4bet.

Som spelat vill jag checka bakom turn och checkfolda en blank river. Orka investera speciellt mycket med ett tomt 3nötfärddrag imo.

 

Fi är "grymt dålig" så att han sitter UTG lägger han nog inte så mycket tanke på han har nog samma raising range som på alla(utom BB och SB) positioner.

 

3bet i denna situation tycker jag om därför att:

 

-Du reppar en bra hand

-Du isolerar en dålig motståndare

-Du tar kommandot i handen

-Han kommer att lägga sig så otroligt många gånger till cbet.

-Om det finns en enda duglig spelare som inser att en "grymt dålig" spelare kan höja lite vad som helst utg kommer en högre 3bet(med en rimlig hand) som ett brev på posten. Speciellt då din hand ser ut som exakt vad det är.

- Du har position på din "grymt dåliga" Fi. Vilket gäller om du flattar också men därför har jag inget emot om potten blir lite större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är "grymt dålig" så att han sitter UTG lägger han nog inte så mycket tanke på han har nog samma raising range som på alla(utom BB och SB) positioner.

 

3bet i denna situation tycker jag om därför att:

 

-Du reppar en bra hand

-Du isolerar en dålig motståndare

-Du tar kommandot i handen

-Han kommer att lägga sig så otroligt många gånger till cbet.

-Om det finns en enda duglig spelare som inser att en "grymt dålig" spelare kan höja lite vad som helst utg kommer en högre 3bet(med en rimlig hand) som ett brev på posten. Speciellt då din hand ser ut som exakt vad det är.

- Du har position på din "grymt dåliga" Fi. Vilket gäller om du flattar också men därför har jag inget emot om potten blir lite större.

 

Många argument men inget som inte gäller för vilken hand som helst. Välj en annan hand än JTs att 3-beta är mitt tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många argument men inget som inte gäller för vilken hand som helst. Välj en annan hand än JTs att 3-beta är mitt tips!

 

Jag tycker inte handen spelar speciellt stor roll i den här positionen. Givetvis kan man inte spela vilket skit som helst.

 

Jag spelar situationen och inte korten iaf. Tycker JTs är tillräckligt bra här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte handen spelar speciellt stor roll i den här positionen. Givetvis kan man inte spela vilket skit som helst.

 

Jag spelar situationen och inte korten iaf. Tycker JTs är tillräckligt bra här.

 

Handlar mer om att den är FÖR bra för att göra om till en bluff när man kan få se en billig flopp i position mot en dålig spelare. Om du 3betar och floppar marginellt typ TP hur grym är handen då?

Polariserar mycket hellre min 3betrange här och har en lite bredare valuerange istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag håller verkligen med Starfitter här.

Varför göra om denna hand till bluff i CO? En sån hand har ju verkligen chans att vinna en fin pott i det läget.

Träffar man däremot TP i eller nåt drag i en 3-betad pott ligger vi ju oftast under när pengarna åker in, och om fi foldar mot en c-bet förlorar vi mycket värde.

 

Jag tycker en hand som JTs är det sämsta valet när det gäller 3-bet, och särskilt på CO/BTN där fi ofta kommer sätta oss på nåt sånt.

 

Om man är säker på att fi ofta viker mot c-bet i en 3-betad pott är det väl bättre att göra det med A7s, eller nån helt värdelös hand som man inte har en chans att få värde ur på nåt annat sätt.

 

Jag tycker inte handen spelar speciellt stor roll i den här positionen. Givetvis kan man inte spela vilket skit som helst.

 

Jag spelar situationen och inte korten iaf. Tycker JTs är tillräckligt bra här.

Om handen inte spelar nån roll för situationen, varför behöver vi då en hand som är tillräckligt bra?

Är det inte då bättre att välja en total skithand, och använda JTs till nåt bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är ju inte en bluff! Vem har sagt det?

 

Fi är UNDERSTRYKER "GRYMT DÅLIG", nu har vi iofs inte fått så mycket reads men att vara "GRYMT DÅLIG" innebär att han oftast bara synar 3bets om han inte har AA KK QQ. Att han kommer ha en "sämre" hand än oss väldigt många gånger(kanske inte majoriteten, låga PP är sämre än våran hand då han måste släppa dom om han inte settar). Att han inte tänker på att vara mer selektiv UTG. Att han kommer ge dej alldeles för mycket respekt för att du 3betta. Att han kommer lägga sig nu när han inte har kommandot om han inte träffar floppen. Mot dåliga spelare är detta fripengar. Det är som att hitta en hundralapp på gatan.

 

Vi kan ha olika syner på det är för att jag bankar och 3 bettar på sådana här spelare tills dom spazzar. Då väntar jag bara tills min hand är god nog och stackar dom. Så jävla effektivt. Men jag spelar inte 24 bord samtidigt som många andra här, så jag kan lägga ner mer fokus och koncentration på sådana här situationer.

 

Om jag sitter efter hero(om hero bara synar) med en rimlig hand

(88+QJs+KQ+) och inte har mjölkat allt för mycket, kommer jag höja och plocka upp dessa marker. Om han hinner före mig kommer jag bara spela händerna JJ+AK+. Så länge hero inte varit alldeles för out of line.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...