Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.

Teh_MoUsE

Recommended Posts

• Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snyggt resultat och spel! Skön konversation där i första handen också ;-)

Rätt intressant med överbet i många lägen där som du sa. Om man får bra känsla för när det är läge kan det vara jäkligt effektivt.

I handen där du hade AK tror jag normalt spel hade varit bättre på river, då du redan pottade turn.

Känns som många sätter dig på set där, som kramar värde ur en K. Och detsamma på river. Tror nästan många skulle kunna lägga KJ och sämre just där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag litar nästan aldrig på reads och du behöver bara vinna 1/3 och han kan ju faktiskt valueshova en överspelad AK/AQ någon gång. Måste räkna med att han bluffar emellanåt också, A är ett scarcard för dig iom att du har ett gäng överpar i din range. Hade nog också gråtit lite innan jag synade men egentligen tror jag det är en ev+ syn utan att tänka för mycket.

Länk till kommentar

Hade betfoldat river, tror inte vi kommer se en bluff här i närheten av 1/3 av gångerna. Riverbluffar är inte vanligt på nl100 och statsen indikerar inte att spelaren är ett undantag.

?!?!?!?!=!?!=E¤J?R?R?

Jag bluffar precis bögmycket på river och spelar nl100. Förövrigt synar jag ner får många rivers också för att jag antar att folk faktiskt bluffar, antaligen lite oftare än vad jag tror..........fiskar ;)

btw det här med att betfolda, det är något vi helst göra med en väldigt dålig del av vår range. Inte med typ 2p och annat som har riktigt bra SD värde, imo....

Länk till kommentar

Skiljer säkert en del beroende på ens egen spelstil och även nätverk men generellt är jag övertygad om att det bluffas väldigt sällan på river. Att du bluffar mkt på river tror jag kan vara bra, tror du får mkt cred av regsen.

Jo håller med dig angående betfold men om vi antar att vi är uppe mot en fullständig station som verkar vara fallet här finns det säkert möjlighet att få ut värde av massvis av enpars händer på river, 99+ och kanske även en del A hög händer som tagit sig till rivern. Dvs vi kommer ha bäst hand absoluta merparten, däremot de gånger fi höjer tror jag vi är slagna mer eller mindre 100% av gångerna (ifall statsen är från en hyfsad sample). Säg att vi exempelvis har bäst hand 95% av gångerna och de 5% av gångerna fi höjer är vi slagna, i det läget är det en solklar värdebet även om vi viker en bra hand mot raise. Det är som sagt en fullkomlig idiot vi spelar mot och då tycker jag vi kan skita i att vi bf en stark hand.

?!?!?!?!=!?!=E¤J?R?R?

Jag bluffar precis bögmycket på river och spelar nl100. Förövrigt synar jag ner får många rivers också för att jag antar att folk faktiskt bluffar, antaligen lite oftare än vad jag tror..........fiskar ;)

btw det här med att betfolda, det är något vi helst göra med en väldigt dålig del av vår range. Inte med typ 2p och annat som har riktigt bra SD värde, imo....

Länk till kommentar

Starfitter du är ju aggro, denna fi va passiv :). Betfoldar alltid där... spelade en likadan hand igår dock, snapsynade utan info och han hade AA... oftast är det väl nöt/bluff på river men om han är passiv slår du inget.

Men men men jag har ju en aggf på typ 2? :oops:

För övrigt tror jag att passiva linjer is da beez kneez!

och btw så sizar jag lite större och betsynar river och om jag är på dåligt humör och inte orkar tänka så kan jag checka bakom bland och slippa tänka.

Länk till kommentar

1.syna och craia en hel del turncards.

2.bet again

3.folda pre din fisk ;) Tror inte det är supernice att bluffa här. Har han något så tror jag faktiskt inte han släpper det.

4.vik flopp

5.wp även om du kan dega turn men gillar nog din linje faktiskt =)

6.brrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Var nära att tro att du behövde syna iom fd men faktiskt inte. Det var väl iaf bra?^^

Board: 3c 3d 7d

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 75.324% 74.17% 01.15% 91785 1429.00 { 99-77, 33, AdTd, Ad9d, Ad8d, Ad6d, Ad5d, Ad4d, Ad3d, A2s, K2s, Q2s, J2s, T2s, 92s, 82s, 72s, 62s, 52s, 42s, 32s, A3o, K3o, Q3o, J3o, T3o, 93o, 83o, 73o, 63o, 53o, 43o }

Hand 1: 24.676% 23.52% 01.15% 29107 1429.00 { Ks6d }

Länk till kommentar

Najs plussande måste man säga! Så du lämnar redan NL100 hehe. Var kul att mötas lite vid borden igår iaf, även om du drog ut mina AA med AK (det ska ju inte gå) ;-)

Fi har jag spelat mot innan på NL100. kommer inte ihåg ngt speciellt. Har väl standard stats.

Vad gör vi? pushar? synar flop å check/fold turn om vi missar?

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $200.00

SB: $206.00

BB: $162.25

Hero (UTG): $203.00

MP: $210.00

CO: $436.60

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with K :diamond: J :diamond:

Hero raises to $6, MP calls $6, 4 folds

Flop: ($15.00) T :club: Q :diamond: 6 :club:(2 players)

Hero bets $10, MP raises to $28, Hero ???

Check-fold känns inte lyckat om vi synar hans raise.

Jag tror som Starfitter att om vi nu ska syna hans raise, är nog CRAI på turn bäst.

Men jag tror isf det ska vara en reg som vi ofta spelar mot så vi får nån nytta av att han förhoppningsvis får en read att vi gör detta med ett oesd.

Det känns ändå lite svagt med ett oesd? FD+ hålstegedrag eller liknande vore bättre. Då är vi ju iaf i en coinflip om han t ex har TP.

Känns som han ofta kan leda med 3 mot 1 här med alla möjliga händer.

Fi har varit ganska aktiv vid bordet. 3betat en del just mot min sb-raise. Bet? c/r?

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 4 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $413.40

Hero (SB): $239.25

BB: $209.15

CO: $371.60

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 8 :club: 6 :heart:

2 folds, Hero raises to $6, BB calls $4

Flop: ($12.00) 8 :diamond: 5 :heart: 6 :club:(2 players)

Hero bets $8, BB calls $8

Turn: ($28.00) 8 :spade:(2 players)

Hero ???

Om fi är "lättprovocerad" och aggro kan ju en utdragen check/syn på turn, och lite betänketid + ett halvt pot-bet på river fungera. Jag tycker veka donkbet ofta framkallar push på FT :twisted:

Länk till kommentar

Hade flatsynat KJ, utvärderat turn om du får färgkort eller inte. Sitter stegen spelar handen för sig själv...

Bomba 86, du vill bygga pott oavsett ingen ide att checka och låta honom ta kommando då han endast gör detta med 8an/set/stege (om det inte är en superfisk/superaggro dvs) och har han det åker degen in oavsett... gl på nl200.

Länk till kommentar

Bomba 86, du vill bygga pott oavsett ingen ide att checka och låta honom ta kommando då han endast gör detta med 8an/set/stege (om det inte är en superfisk/superaggro dvs) och har han det åker degen in oavsett... gl på nl200.

Tror du inte det kan blir för uppenbart att vi minst har en hyfsad hand om vi bombar turn?

Betar vi hårt på turn kanske han "för säkerhets skull" viker det mesta; stegdrag/99-TT/överkort. Tycker oftast det är så på FT.

Men om vi checkar turn kanske han sätter oss på överkort/överpar, och försöker sno potten med händerna jag nämnde.

Synar vi då, och donkbetar halvpott på river efter lite betänketid tror jag man kan få syn av mycket han skulle vikt på turn, och att han kan pusha ganska light med tanke på brädan.

Men du plussar ju rätt ok på nivån ;-) Så jag tvekar inte på att din linje fungerar, bara lite tankar.

Länk till kommentar

imo

Hand 1: Som Starfitter sa syna och craia en hel del turncards.

Hand 2: Fold pre. Varför vill vi höja upp denna från sb om bb bråkar mkt i de här situationerna?

Hand 3: Fold pre. Inte profitabelt att setmina där och alla floppar med kort överkort blir väldigt svårspelade. Är väl en smaksak men jag synar 88+ ungefär. Det här är en flopp som verkligen träffar fi's range så varför ens bråka?

Hand 4: Fold på flopp. Vill du verkligen bråka hade jag nog slängt in en rr på flopp. För övrigt måste fi folda mot din riverbluff sjukt mkt för att den skall vara profitabel så den är iskall imo.

Hand 5: Ok. Bara försöka få in det på flopp eller turn.

Hand 6: Iskall. bet/folda flopp.

Trillade bara in i din db en snabbis nu men jag känner verkligen igen mig från när jag gick upp från NL100. Brukar du verkligen göra såhär mkt moves eller lider du av FPS (fancy play syndrome) när du går upp på NL200?

De första gångerna jag försökte ta steget upp gick åt helvete. Jag vet inte vad jag gjorde men jag gick helt out of line ofta och satte mig i massa konstiga situationer. Det är precis vad du gör i vissa av de här händerna som du hade kunnat spela helt basic ist.

Känner du igen dig? Think about it 8-)

Länk till kommentar