Gå till innehåll

Teh_MoUsE - allmänt fisk.


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 945
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte alltid, men det är fortfarande lika roligt och bara EV+ i mina ögon. Tiltar oftast upp motståndarna litegrann och de har tendens till att spela lösare.

 

Har vi mötts or what ?

 

Nej men jag hatar osportsligt uppträdande oavsett sammanhang. Fy fan. :evil:

 

EDIT: fast det är en helt annan femma om han började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte de flesta är Dan Glimne vid pokerborden faktiskt, heder till de som är det dock. Ser inte varför det skulle vara osportsligt att slowrolla. Är ju som att hacka på hälsenorna i innebandy? eller att trampa på haserna i fotboll? sånt måste ju bara göras :D

 

 

 

yeaaaah.

 

 

-----------

 

För att inte min hand ska glömmas lägger jag upp den igen.

 

.

 

Är detta bra spel? ingen aning om vad jag tycker egentligen.

Kanske borde shovat floppen? jag menar om han sitter med 99/TT så är det ju inte lika roligt för honom att syna min shove jämfört att ställa det sista själv.

 

Nåååååå?

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 221282

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $205.00

Hero (SB): $201.00

BB: $200.00

CO: $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with Q :spade: A :heart:

2 folds, Hero raises to $6, BB raises to $22, Hero requests TIME, Hero raises to $58, BB calls $36

 

Flop: ($116.00) J :club: 8 :diamond: 2 :spade:(2 players)

Hero bets $68, BB raises to $142 all in, Hero calls $74

 

Turn: ($400.00) K :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($400.00) 4 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Jag checkar nog flop.

 

Ang. slowroll, bara jag som är för rädd att internet ska lägga ner eller sidan bugga ur för att orka slowrolla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte de flesta är Dan Glimne vid pokerborden faktiskt, heder till de som är det dock. Ser inte varför det skulle vara osportsligt att slowrolla. Är ju som att hacka på hälsenorna i innebandy? eller att trampa på haserna i fotboll? sånt måste ju bara göras :D

 

 

 

yeaaaah.

 

 

-----------

 

För att inte min hand ska glömmas lägger jag upp den igen.

 

.

 

Är detta bra spel? ingen aning om vad jag tycker egentligen.

Kanske borde shovat floppen? jag menar om han sitter med 99/TT så är det ju inte lika roligt för honom att syna min shove jämfört att ställa det sista själv.

 

Nåååååå?

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 221282

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $205.00

Hero (SB): $201.00

BB: $200.00

CO: $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with Q :spade: A :heart:

2 folds, Hero raises to $6, BB raises to $22, Hero requests TIME, Hero raises to $58, BB calls $36

 

Flop: ($116.00) J :club: 8 :diamond: 2 :spade:(2 players)

Hero bets $68, BB raises to $142 all in, Hero calls $74

 

Turn: ($400.00) K :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($400.00) 4 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Check eller Push

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alltid, men det är fortfarande lika roligt och bara EV+ i mina ögon. Tiltar oftast upp motståndarna litegrann och de har tendens till att spela lösare.

 

Klart man ska kunna använda sig av det om man orkar, själv är jag för lat. =)

 

Få se om du vågar slowrolla i en privat klubb bland alla syrianer.

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips kan ju vara att leka lite på NL100 om du känner att det går segt, jag gjorde det, visserligen utklassade jag NL200 men cashade ut massa pengar och hade en breakeven/minback period på 20k händer så har börjat slögrinda lite NL100. Lär kliva upp snart igen men bra att bygga confidence.

 

Kan i princip inte förlora, motståndet är så dåligt så åker man på en setup/badbeat eller whatever vinner man tillbaka det ganska fort via bra spel. Tycker du vågar lite mer än många grinders, vilket såklart är bra om man kan anpassa det till 100%, sen finns det ju några läckor som du obv har med tanke på hur det går resultatmässigt då ditt spel resulterar i tilt.

 

NL200 regsen är sjukt överskattade, vet inte hur det är på FT men att du ska slå nivån lär inte vara några problem bara du slutar tilta och fokuserar även om det kan vara rätt drygt. T.ex. din AQo hand är ju värdelös imo, folda eller pusha flop, bet/syn mot omslag är väl sämsta linjen? hade nog själv gett upp den beror väl lite på också.

 

Ditt långa inlägg nyss lät som att det va pumpat med standard/dryga setups som man inte kommer undan i princip utan man får ta smällen och jobba vidare. Men att 4betsbluffa en idiot som synar med 95o vetefan om det är så smart ;), antar att du inte hade info...

 

Men egentligen hur många gånger har man inte haft dessa sessioner på NL100? bara att det är mkt dyrare på NL200 :roll: . Fast när du vinner så vinner du mer ;). -300$ är ingenting på NL200, kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta bra spel? ingen aning om vad jag tycker egentligen.

Kanske borde shovat floppen? jag menar om han sitter med 99/TT så är det ju inte lika roligt för honom att syna min shove jämfört att ställa det sista själv.

 

Nåååååå?

 

Full Tilt Poker $1/$2 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 221282

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $205.00

Hero (SB): $201.00

BB: $200.00

CO: $200.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with Q :spade: A :heart:

2 folds, Hero raises to $6, BB raises to $22, Hero requests TIME, Hero raises to $58, BB calls $36

 

Flop: ($116.00) J :club: 8 :diamond: 2 :spade:(2 players)

Hero bets $68, BB raises to $142 all in, Hero calls $74

 

Turn: ($400.00) K :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($400.00) 4 :club:(2 players - 1 is all in)

När man inte har en aning om fi's och din image/stats är det inte lätt att ge ett givande svar.

Men om det var en helt standardsituation känns den handen ganska fel.

Och hur många bevis behöver vi på att fi har en hand? När han synar 4-beten tycker jag vi skulle ge upp på den floppen och checkfolda i en standardsituation, AQ känns rätt värdelös här, jämfört med AK som iaf har lite mer värde.

 

Men om vi hade bestämt oss innan att vi inte tror han har en vettig hand, och att vi är beredd att satsa hela inköpet på det är det väl många ggr bättre att check-pusha floppen än att bet-syna.

Och om han checkar floppen efter oss och vi plockar upp ett par, kan vi spela vidare normalt. Om vi missar turn kanske man kan göra nåt sjukt som att donkpusha (som man också skulle kunnat göra med JJ), om man nu inte tror han har en vettig hand och är beredd att satsa inköpet på det.

 

En av dom viktigaste sakerna i ett sånt här läge är att ha en plan för vad man ska göra i alla lägen i handen, innan man ens 4-betar, och det känns inte som du hade det? Det brukar iaf sluta så när jag gör nåt liknande, men har man en bestämd plan slutar det oftast bra.

 

__________

 

Ang att slowrolla... online förstår jag inte vad det skulle ha för betydelse? Det kan väl bero på att man spelar flera bord eller vad som helst, det händer ju hela tiden. Och vem bryr sig egentligen om man blir slowrollad? Fi har ju samma kort som när han blixtsynar ändå, och pengarna ska ändå in. Innan man sett korten är det ingen idé att tro nåt alls.

 

Det känns lite samma sak live... det enda är ju att den som slowrollar framstår som en idiot, inte just för att det är så taskigt att göra det, utan för att det känns helt meningslöst.

Visst det är inte kul, men inte heller nån stor grej, meningslöst helt enkelt.

 

I så fall tycker jag det är taskigare att sitta och låtsas fundera innan man pushar all-in med AA preflop mot en motståndares 3-bet... men bryr man sig om sånt borde man nog spela nåt annat än poker, för det ÄR poker.

 

Jag vet att det lite annorlunda när fi redan har pushat, och man sitter där och "funderar" med sitt fyrtal i ess... men som sagt vem bryr sig, det är korten som avgör så tro inget innan ni sett korten.

Tycker man måste vara rätt lättprovocerad för att bli så förbannad på en slowroll, särskilt online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...