Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hej,

 

Man kan inte registrera ett nytt konto om man redan har ett. Men om du pmar mig ditt användarnamn så kan jag se vad vi kan göra åt saken.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Ja, Karl gav sken av att kunna hjälpa mig i denna fråga, och jag fick känslan av att Karl skulle kunna lämna något vettigare till svar än bara snoka omkring. Jag PM:ade Karl direkt efter att han svarat mig att han skulle se vad han kunde göra åt saken:

 

Hej!

 

Jag har spelat på PS i snart 10 år. Fråga mig inte hur mycket Rake jag har gett sajten, kan du kolla det? För att inte tala om de minus 60K dollar som jag backat. Utbildning kostar när man lärt sig den hårda vägen.

 

Jag ser mig själv som en värdefull spelare för Poker Stars. När jag nu vill börja spela igen på .eu gör jag det med mitt officiella namn. Jag kommer satsa på turneringar och satelliter till Live event och skapa mig ett namn lagom till kanske PS kör sitt första EPT i Sverige?

 

Mitt gamla och numera avstängda konto på .com: xxxxxxxxxx

Mitt nya och aktiva konto på .eu: xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

 

Mvh

xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxx

 

PS. detta PM ser jag som strikt konfidentiellt mellan mig och Poker Stars.

 

Jag hade inte börjat spela utan avvaktade svar av Karl. Kontot var öppet ända tills idag när jag får följande svar:

 

Hej xxxxxxxxxx,

 

Tack för ditt meddelande.

 

Notera att man inte får starta ett nytt konto när man redan har ett sedan tidigare. Om du vill fortsätta spela på PokerStars så måste det tyvärr ske på med din användare 'xxxxxxxxxx'.

 

Har du fler frågor om detta eller något annat så hjälper support@pokerstars.com gärna dig.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Vad var det för hjälp du kunde ge? Vadå "jag ska se vad jag kan göra"?

 

Medan andra får ha TVÅ konton aktiva samtidigt får en trogen kund sedan 10 år tillbaka inte ens börja om på nytt. Du gav inte ens något bra svar om "vad du kunde göra" eller faktiskt gjorde. Allt som hände var att du hjälpte till med att låsa mitt nyöppnade konto.

 

Jäkla kommunistpoker. Satsa på nya marknader som Ryssland och Asien då om trogna kunder inte är av intresse längre. Märkligt hur man blir behandlad med tanke på att andra fått byta OCH/ELLER haft två aktiva konton igång samtidigt som dessutom varit godkänt av PS. Vad ska man göra för att vara en av dem som får byta konto? Behandlar ni inte alla kunder likadant? Är vissa kunder mer värda än andra? Hur mycket mer rake måste jag dra in för att få byta?

 

edit: jag kan hålla med om, om alla kunder är lika värda bör ingen eller alla få byta. Det är lite motsägelsefullt att jag ska få byta men inte alla andra. Det intressanta är varför vissa faktiskt får byta.. och det var det jag hoppades få svar på.

Postad
Är vissa kunder mer värda än andra?

 

Nej, det är just det dem inte är. Just därför vore det absurt att du skulle få börja lira på ett nytt konto.

 

Hur mycket mer rake måste jag dra in för att få byta?

 

Dt spelar väl ingen roll hur mycket du rejkar. Det vore väl inte rättvist gentemot oss andra kunder om det skulle räcka med några snyftmail till support för att få starta ett nytt konto?

 

Bra beslut Karl!

Postad
Hej,

 

Man kan inte registrera ett nytt konto om man redan har ett. Men om du pmar mig ditt användarnamn så kan jag se vad vi kan göra åt saken.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Det fetstilta är inte samma sak som "du ska få som du vill". Förstår att du är irriterad men ta dig en funderare på om Karl är mer eller mindre benägen att hjälpa dig efter din senaste post.

Postad
berätta gärna vad du anser att pokerstars gjort för fel samt vad du har gjort rätt i ärendet?

 

Eftersom Karl ber om användarnamn och ger sken av att det är möjligt att byta, så väntar mig sig väl någon lämplig förklaring till varför jag INTE får byta än bara låsa mitt nyöppnade konto. Särskilt som vissa har fått byta, och fortfarande får även om deras officiella hållning är "ett konto livet ut".

 

Det första konto var dessutom låst på egen begäran och jag öppnade mitt nya kontot innan jag postade min ursprungsfråga i tråden. Jag var naiv och trodde att jag var en bra kund i deras ögon och att PS var intresserade av att få mig åter som kund.

 

Jag hade inte gett sken av att kunna hjälpa till i ärendet och sedan bara ge ett standardsvar. Jag hade inte agerat som Karl gjorde om jag jobbade med kundservice.

Postad
Det fetstilta är inte samma sak som "du ska få som du vill". Förstår att du är irriterad men ta dig en funderare på om Karl är mer eller mindre benägen att hjälpa dig efter din senaste post.

 

Nej, det är just det dem inte är. Just därför vore det absurt att du skulle få börja lira på ett nytt konto.

 

Dt spelar väl ingen roll hur mycket du rejkar. Det vore väl inte rättvist gentemot oss andra kunder om det skulle räcka med några snyftmail till support för att få starta ett nytt konto?

 

Bra beslut Karl!

 

Jag FÖRVÄNTADE mig inte att få börja spela på ett nytt konto. Jag hoppades däremot på det (eftersom PS tillåter det ibland). Ser du inte skillnaden? Och det är skillnad på snyftmejl och ge bakgrund till varför man själv anser att man varit en trogen kund i många många år. Men eftersom han gav sken av ATT kunna hjälpa mig så förväntade jag mig dock att få ett svar på VARFÖR jag inte fått byta konto (om det nu visade sig att jag inte fick). Att bara svara "man får inte bla bla bla" kännes sjukt klent med tanke på att exakt samma sak stod i hans första svar.

 

edit: Mental styrka, behåll lugnet, mental styrka, behåll lugnet, mental styrka, behåll lugnet. Håller med om att pokern inte är död. Finns mycket att jobba på..

Postad

Hej,

 

Jag svarar gärna här eftersom mina tidigare svar ändå klistrades in här. Vill klargöra ett par saker:

 

* Det finns ingen som får lov att ha två konton. Är det någon som eventuellt har det så bryter de mot användarvillkoren, vilket då får följder.

 

* Vi är väldigt restriktiva med att tillåta ändringar av användarnamn. Om det händer är det vanligen nya konton som skapats felaktigt (skrivfel tex).

 

Jag kan hålla med om att jag kunde förklarat varför det är så och då skall jag kortfattat beskriva en av anledningarna här:

 

Fördelen med en sådan ändring gynnar den som bytar namn men ingen annan. De andra spelarna tar skada av det. I ett spel med begränsad information, så som poker, skulle en ändring av ditt användarnamn leda till en obalans; du har fortfarande tillgång till tidigare information om dina motståndare, men de har inte tillgång till samma information om dig. Det nya användarnamnet är för dem en helt ny spelare som de aldrig har spelat mot. Detta skapar ett orättvist övertag till din fördel.

 

Oavsett så är policyn lika för alla, även om man har spelat hos oss i 10 år eller 3 månader. Policyn är till för att skydda alla som spelar hos PokerStars inklusive dig själv.

 

Har du fler frågor om detta får du gärna maila support@pokerstars.com, de svarar gärna på frågor och hjälper gärna till.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Postad
Hej,

 

Jag svarar gärna här eftersom mina tidigare svar ändå klistrades in här. Vill klargöra ett par saker:

 

* Det finns ingen som får lov att ha två konton. Är det någon som eventuellt har det så bryter de mot användarvillkoren, vilket då får följder.

 

* Vi är väldigt restriktiva med att tillåta ändringar av användarnamn. Om det händer är det vanligen nya konton som skapats felaktigt (skrivfel tex).

 

Jag kan hålla med om att jag kunde förklarat varför det är så och då skall jag kortfattat beskriva en av anledningarna här:

 

Fördelen med en sådan ändring gynnar den som bytar namn men ingen annan. De andra spelarna tar skada av det. I ett spel med begränsad information, så som poker, skulle en ändring av ditt användarnamn leda till en obalans; du har fortfarande tillgång till tidigare information om dina motståndare, men de har inte tillgång till samma information om dig. Det nya användarnamnet är för dem en helt ny spelare som de aldrig har spelat mot. Detta skapar ett orättvist övertag till din fördel.

 

Oavsett så är policyn lika för alla, även om man har spelat hos oss i 10 år eller 3 månader. Policyn är till för att skydda alla som spelar hos PokerStars inklusive dig själv.

 

Har du fler frågor om detta får du gärna maila support@pokerstars.com, de svarar gärna på frågor och hjälper gärna till.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

1. av vilken anledning ville du då veta mitt kontonamn om det är så extremt restriktivt med att få byta? Du menar att om jag råkat stava idiot1234 med två "o" så kan ni tänka er att byta? För mig känns det mer som om du bara ville fiska fram mina kontouppgifter av någon anledning.

 

2. hur ser ni på att folk säljer information om pokerspelare? Jag som aldrig spelet mot NamnNamn1234 har ingen information om denne, men denne har 5 miljoner händer om mig?

Postad
Varför får man inte byta sin avatar mer än en/två gånger? :roll:

 

Ytterligare byte av avatar kan tillåtas om du inte bytt på länge. Eller tror till och med det går när som bara du skriver ett email och frågar.

 

 

För övrigt är jag trött på detta uttjatade ämne om att byta nick på PokerStars. Ändra ALDRIG den policyn PokerStars tack.

Postad

För övrigt är jag trött på detta uttjatade ämne om att byta nick på PokerStars. Ändra ALDRIG den policyn PokerStars tack.

 

Finns det mer information och diskussion menar du? Jag sökte i tråden men fann inget. Kan du länka till den uttjatade diskussionen så blir jag glad (och slipper skriva här).

Postad

Tja, häromdagen tänkte jag reloada för att kunna nyttja EU150 bonusen. Fick då upp ett meddelande och ett mail att det inte funkade.

 

Anledningen var att två polare fick sina konton spärrade för minst ett år sen pga misstänkt samarbete.

 

Jag satt alltså hemma hos min polare och spelade så jag antar att det blev något automatisk utskick av mailet bara för att jag satt på den ip-adressen.

 

Så jag fick förklara vad jag hade för relation till de avstängda personerna och så skickade jag in bild på mitt körkort.

 

Det gick fortfarande att spela under tiden och igår satt jag i 3 turrar hemma hos polaren och spelade när allt helt plötsligt låstes. Fick ett mail utskickat att de misstänkte att det inte var jag som spelade.. Vi bor 2 min ifrån varandra och jag spelar oftast hos honom pga min internetuppkoppling. Han har inte spelat på pokerstars på mer än ett år utan spelar på ett annat nätverk.

 

Bara för att jag "råkar" befinna mig på hans ip så ser jag ingen anledning till att man ska behöva stänga av mitt i spelet och med tanke på att jag låg riktigt bra till.

 

Hade inte gjort så mycket om det hänt när jag inte spelade men just för att det hände när jag satt mitt i allting så blev man inte specielt glad. Om nu misstankarna släpps och jag kan få tillbaks rättigheterna på mitt account så undrar jag om det dessutom går att bli ersatt på något sätt.

 

Nickar Tejjmo90 på pokerstars

Mvh!

Postad
Finns det mer information och diskussion menar du? Jag sökte i tråden men fann inget. Kan du länka till den uttjatade diskussionen så blir jag glad (och slipper skriva här).

 

Det har tagits upp tidigare ja. Flera gånger på pf, vet dock inte om det är denna tråden, samt andra forum.

Postad
Vad händer med att ni skulle uppdatera Pokerstars.EU den 7 mars så vi alla kan använda Real Money Transfer? :D

 

Detta!

 

Och Kalle, kan du kolla hur det är tänkt att vi som lirar på pokerstars.fr (och inte har franskt ip nr) ska kunna komma åt hemsidan (http://www.pokerstars.fr)? Har kollat med supporten men bara fått goddag yxskaft standard svar :(

Postad

Hej,

 

gusno432 - Ber om ursäkt om svaren inte varit till din belåtenhet. Kan man ha konto på .fr skall man också givetvis kunna komma in på pokerstars.fr. Det är felrapporterat och vi jobbar på en lösning.

 

Blackbird - eu till eu konto fungerar, men eu till com fungerar inte för tillfället. Uppdateringen sker 8 mars och skall förhoppningsvis fixa problemet.

 

Tejjmo90 - Om du av misstag blev avstängd medans du spelade turneringar så kollar vi på det, har du möjligen något id på den turnering/ar du spelade vid tillfället? Maila gärna support så hanterar de detta.

 

Vill man byta bild/avatar så kontaktar man support@pokerstars.com så hjälper de till.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Postad

Varför har pokerstars support blivit sådana jävla rövhål på senare tid?

 

Mer och mer blir man spottad i ansiktet när man behöver hjälp som heltidsgrinder.

 

Lite mer konkurrens skulle inte skada er, så ni slutar anställa folk som beter sig som svin mot betalande kunder.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...