Gå till innehåll

Gubben_Ralf

Members
  • Innehåll Antal

    78
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Gubben_Ralf

  • Placering
    Advanced Member
  1. Vilka nätverk finns representerade med spellicens nu? Är en djungel att kolla på spelinspektionens lista. Själv känner jag till Pokerstars, ipoker, unibet, svenska spel, Partypoker, 888poker. Finns det sajter som går att spela på utan spelicens? Finns något skin på GGPoker som funkar? Americas Cardroom går ju
  2. Någon som har koll vilka nätverk som finns representerade av pokerrum med spellicens? Själv känner jag till Pokerstars, Unibet, 888, Partypoker. Finns det fler?
  3. Jo, jag har förstått att det är så PartyPoker och 888 gör nu. Synd att det inte har som Pokerstars. Underlättar mkt för oss som använder e-wallets.
  4. Yes, men ett tag var det bara möjligt att sätta in pengar i SEK med Neteller. Ändrades dock snabbt. Har jag förstått det rätt att man med Partypoker endast kan göra uttag i SEK?
  5. Någon som får svar av supporten av pokerstars? Jag har fått svar på ett mail efter 4 dagar där de hoppade över de viktigaste frågorna, sen har jag inte fått något svar alls.
  6. Om det är så här det kommer vara så är det riktigt åt helvete.
  7. Nu har pokerstars stängt av insättning med neteller. Nu är det väl bara en tidsfråga innan Skrill ryker också. Inga som helst vettiga svar får man när man kontaktar dem heller...
  8. Någon som vet hur det fungerar valutamässigt på pokerstars nu? Hur ofta uppdateras den osv?
  9. Man kan väl annars ha både Neteller och Skrill i SEK? Då handlar det väl inte om några kostnadsfrågor? Har för mig att de brukar vara tjuriga med att låta en skapa ett nytt konto med ny valuta bara.
  10. Någon som vet hur det kommer bli med e-wallets som t.ex. Skrill och Neteller? Kommer de fortfarande gå att använda för insättningar uttag, eller vad kommer ske? Är de risk att man förbjuder insättningar/uttag till e-wallets via svensk bank helt och hållet?
  11. Stämmer att det var WSM. I mitt skick kände jag att det var bekvämare att ringa till ansvariga från rummet. Det var trots allt bara en enkel fråga. Något nummer hade jag inte till någon microgamingrepresentant och hittade inte helelr något på WSM's hemsida så jag tänkte kolla om Unibet kunde hjälpa mig med detta. När jag ringde dem så ville de prompt ta kontakt och kolla detta med Microgaming själva, vilket jag inte hade något emot. Mitt problem i denna situation är deras vidriga attityd och det faktum att det gått ett halvår med detta som jag trodde var löst på plats i november.
  12. Till er som liksom jag varit trogna kunder hos Unibet ber jag er tänka om den senaste tiden har deras kundtjänst spottat och förnedrat mig till max. I november förra året vann jag genom Unibet ett paket till en turnering i Prag och blev magsjuk sista dagen då en sidoturnering för 550 euro skulle spelas och som ingick i paketet. Jag hade redan spelat de övriga eventen som ingick. I "terms of conditions" för turneringen stod det tydligt att man inte kunde avregistrera sig och få ut pengarna, så min inställning var att spela under misära förhållanden då jag inte tänker kasta bort mitt inköp på 550 euro. Strax innan start för dagen så bestämde jag mig för att i alla fall dubbelkolla om jag kunde få ut pengarna istället. Jag hade inget nummer till någon direktkontakt med Microgaming som anordnade evenemanget, så jag ringde Unibet som sa att de förstod min situationen och att de skulle vara snälla och se efter om man kunde göra ett undantag för mig och ge mig möjligheterna att få pengar istället för att att jag skulle vara tvungen att spela magsjuk och jävlig. Efter några samtal fram och tillbaka så gav de mig det positiva beskedet att jag kunde få inköpet istället för att spela, då detta uppenbarligen inte skulle vara vettigt för varken mig eller de andra vid borden. Flera gånger bad jag om möjligheten att tala direkt med en representant hos Microgaming, men fick svaret att det inte var möjligt och eftersom Unibet varit mitt val av Micro-skin så fick jag naturligtvis lita på att detta stämde. Jag ringde även och dubbelkollade med casinot som sa att mina marker inte skulle hamna i spel strax efter turneringstart. Efter den här resan har jag varit i kontakt med Unibet ett 20-30 tal gånger under senaste halvåret. När de besvärat att ens svara mig så har det varit uppenbart att de inte har några som helst noteringar eller loggar av samtalen jag hade med dem från Prag och de enda jag har fått höra är att de väntar svar från Microgaming i ärendet för att se om de har möjlighet att kringgå terms of conditions, med andra ord det som jag frågade om från första början och var förutsättningarna för att jag inte skulle spela detta sidoevent. Detta var alltså c:a ett halvt år sedan. Under denna tid har jag fått höra att ärendet är nedlagt vid ett tillfälle, vilket jag aldrig fick svar på varför när jag frågade. Nu under mina senaste kontakter med Unibet, så hånade de mig bara när jag försökte få svar om de verkligen menade allvar att de inte skulle ersätta mig på något vis själva då deras felaktiga besked till mig kostade mig inköpet till ett 550euros-event. De spelade helt ovetande kring min situation och spottade på mig medvetet i flera avseenden. Fortfarande menar de samtidigt att de väntar svar från Microgaming vilket jag nu förstår är uppenbart skitsnack. Mina frågor är -Har någon annan varit med om liknande med Unibet och ska man verkligen acceptera detta? Borde de inte ta lite ansvar för vad de kläcker ut sig i telefon till sina kunder om de ger såna här konsekvenser?
  13. Detta verkar ju inte så lovande. Vet ju dock att det finns några fler casinon i Cannes och upplevelsen jag hade tidigare var lite annorlunda, men då spelade jag inte så mkt i just Cannes. Har bara hittat 5/5€ (med min-inköp på 250€) när jag spelat på olika ställen kring franska Rivieran tidigare, men det var några år sedan. Då var folk riktigt dåliga och rejken kunde man överleva. Noterade inte att den var så hög. Någon som har andra erfarenheter?
×
×
  • Skapa nytt...