Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Efter fredagskväll med ungarna med film, chips och cola så blev det ett par timmars grind. Ganska typiskt pass åt det lite bättre hållet. Började riktigt dåligt med flera tappade potter där jag kom in som favorit och blev utdragen. Ut mycket snabbt i både en turre och en satellit. I den senare fick jag tidigt in det med JJ mot två åsnor som täckte varandras ess (A9 på den ene och AJ på den andre). Inga ess på bordet, men bara en massa höga kort som producerar en stege på river till donkeyn som synade in sig mot två allins med AJ-handen. WP sir! Sen vände det dock och jag vann en $22a och hittade ett par cashar till innan en ny downperiod kom med ras på flera bord. Till slut hittade jag dock lite harmoni igen och slutar med en 4e plats i en 30-manna $22 vilket skjuter mig upp till ett dagsresultat på cirka 3 snitt-BI och därmed också ett månadsresultat som är grönt. Om än med nöd och näppe :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått ganska bra ikväll, men när jag får in det med AQ mot A9 i en satellit till championchip med 14 spelare kvar och 5 biljetter så landar naturligtvis en nia på floppen. Vad det är med dessa satelliter begriper jag inte annat än att jag blivit konstant våldtagen och mördad av Ongame vid alla mina försök att spela dem. Det är bara i $2 och $3-satelliter jag har lyckats kvala in. Åker som regel som favorit också. Det är som att jag inte ska tillåtas att spela de högre inköpen :twisted: :twisted: :twisted: ÖHT har jag varit inne ett tag nu i en period av synnerligen negativ MTT-varians, men det är ju helt normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockar nästan ett inköp i CG:t också och är nöjd trots debaclet i satelliten. Hittade ett sånt där idealiskt bullyläge på en bubbla också i en $22a efter att ha vunnit nån flipp. De andra tre hade likvärdiga stackar och snart hade jag nött ner dem allihop till bara 4-5bb. När bubblan till slut sprack hade de kvarvarande bara knappa 3 var! Det är förstås möjligt att tappa ett sånt läge ändå, men det fortsatte att gå enligt planerna och blev kvällens andra vinst.

 

I CG:n fick jag in det bakom med toppar och nötfärgdrag i hjärter mot vad som visade sig vara ett set hos en ganska lös spelare på turn. Men klonkgudarna var på min sida och en hjärtertia på rivern gav en fin dubbling av stacken.

 

Hade ett mål att trycka in 300 SnG denna månad. Har spelat 271 so far. Bör gå med lite disciplin. Fått in en del CG-händer också och kommer att plocka ut runt $450 i valueback och racepengar under alla förhållanden. På spelkontot står det just nu $150 för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med några cent till godo slutar dagen breakeven. Efter att ha haft noll och inget flyt i standard-SnGerna (däremot cash på alla 3 DoN-borden) hittade jag slutligen medrigg i en $22 30-manna. Kom in med ungefär 65% av chipsen HU till slut, men började tyvärr med att springa in i raketerna. Sen slutade det hela med att han spikade en fyra på rivern med 54o. Lite synd, för en vinst skulle ha dragit mig över $200-strecket första gången för en enskild cash.

 

Riktigt dåligt gick det på CG-borden och när jag stängde ner ett drygt inköp back så gjorde jag det för att jag kände att jag börjat slaska av ren frustration över dåliga kort och drag som aldrig ville sitta. Det är så otroligt mycket lättare att spela illa i CG och även om det verkligen var en eländig sörja kortmässigt idag så är säkert hälften av förlusten minst mitt eget fel. Gör bl.a. ett riktigt dåligt blufförsök på en river där bordet parar när jag eg. borde förstått att den andre sitter med ett ess på den esshöga brädan och kommer att bluffcatcha.

 

Sen handlar det ju om marginaler med eller mot när folk synar ner flera gator med händer som par i fyror och par i sjuor. Just de gångerna hade jag inte själv något som slog dem.

 

Ny arbetsvecka och 2 dagar kvar av pokermånaden. Kör väl ett par turrar på tisdagen som lite grande finale. Sluta med åtminstone en semiklonk kanske? :mrgreen:

Ace of HeartsAce of DiamondsAce of SpadesAce of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de underligaste grejerna med poker är den totala förutsägbarhet som i bland infinner sig när den värsta r*vkn*llsriggen infinner sig. Typisk sån bubbla nu där ALLT gick mot mig. 4ggr var lillstacken allin med sämre hand. Alla fyra gångerna vann den. Till slut synar en fittskalle min allin för 40% av sin stack med J4o när jag sitter med KT. Jag går ut ur rummet för jag vet redan att det här bara kan sluta på ett sätt. I just de här specifika lägena gäller inte sannolikhetslagarna. Det är inte 65-35 som pokeroddskalkylatorn påstår. På sin höjd har jag 20-80 i det här läget. Om ens det. Det är doomswitchläge på.

 

Fyran landar på turn...

 

Sista bordet också. Hade kunnat rädda dagen till b/e. Nu tappar jag istället ett drygt inköp på cashgamet vilket också blir dagsminuset eftersom SnGerna gick jämnt upp. Spelade inte CGt bra idag heller dessvärre kändes det som. Dåligt tålamod och överspelar händer. En barnslig inställning: "Var i helvete är händerna" som leder till att man tycker sig få gambla lite smått. Oerhört dumt. Tråkigt förstås också att dagens enda premiumhand QQ visade sig ha AA till vänster i small blind. Men jag hade nog kunnat rädda lite mer av stacken där om jag spelat lite försiktigare.

 

Sista spelpasset för månaden imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får tacka variansen så hjärtligt för en fin avslutning på pokermånaden. Sätter nytt utbetalningsrekord (vilket tyvärr säger en del om mina brister på framgångar i att nå djupt i turrar) med $216 för en seger i en $22 30-manna. Är också på väg mot nåt riktigt bra i en shorthanded $33, men så tappar jag ett par tunga flippar och bustar ut som 10a för $81.

 

All in all så kan nu månaden summeras och den gör det i nästa post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal spelade SnG 293 st (varav 106 DoN)

Antal spelade MTT inkl sattar: 24 st

Antal cashade SnG: 124 st (varav 60 DoN)

ITM: Standard-SnG: 34,2% - DoN: 56,6%

Antal MTT-casher: 5

Totalt omsatt: $6492

Vinster: $6873,50

CG: $82,70(1585 händer på NL50)

 

Spelresultat: $299

 

Valueback Betsafe: $128

Race Betsafe: $95

Affiliate: $250

 

Resultat inkl bonusar mm: $772

-------

Antal speldagar: 26

Därav gröna: 13 (+2 som gick i princip BE)

 

Dessutom: 1700 SEK på livespel (en stejk till tjejen på halva inköpet avräknad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av årets resultat:

 

januari: $11

februari: $32

mars: $35

april: $1133

maj: $816

juni: $7

juli: $348,50

augusti: $772

-------------------

-------------------

totalt: $3154,50

 

har ingen aning om hur mycket speltid jag lagt ner, men nånstans runt 400 timmar är väl inte orimligt att anta. Gör en timlön på 50 spänn :oops: Men jag spelar ju faktiskt i huvudsak för att det är roligt och för att försöka utvecklas inom pokern. Jag har väl typ drygt det femdubbla i bruttotimlön på jobbet, men det är ärligt talat roligare att tjäna de här små lankorna :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nöjd med månaden resultatmässigt. Spelmässigt är den väl ok, men jag har spelat dumt i cashgamet en del. Har inte studerat som jag borde heller. Det är dags att nöta lite ranger igen för att optimera push-/foldspelet ännu mer.

 

Volymmässigt nådde jag inte riktigt dit jag ville. Kunde ha gjort, men kände mig lite risig idag och körde därför lite färre bord. Inför september avvaktar jag nu vad det blir för deal med affiliaten innan jag bestämmer inriktning. Blir det sämre rakerace så kanske jag inte satsar lika mycket på volym, utan går mer in för att spela 4 bord åt gången. Det är faktiskt roligare än 6, man hinner fokusera mer på spelet. Rullen ligger på lite drygt $3K exklusive överskottet från augusti och behöver inte ha större på de nivåer jag spelar. Att börja bygga för att spela cash på NL100 känns inte så värt i dagsläget då jag i princip gått BE på de sista månadernas CG-spel och känner att jag behöver bemästra NL50 bättre först innan det kan bli tal om att fundera på uppkliv.

 

Fortfarande gäller att det eventuella överskott som blir av augusti och september månads lir plockas ut och läggs på vad det nu räcker till i lite prylar till hemmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vidare start på månaden:

 

Floppar nötflush på låg blindsnivå i en $33. Ett enormt höjningskrig startar på turn när brädan parar. Kan inte vika tycker jag. Fel. Gubbe 1 har visserligen lägre flush men gubbe 2 inte triss som jag hoppats utan nån farbror filur som checkat ett set i position på floppen och nu kåkat.

 

Får KK på annat bord och höjer en minraisar med halv stack. Han höjer tillbaka allin. Visar sig sitta med QTo (öppnade från UTG2) och träffar straight

 

För resten av stacken kommer jag allin några händer senare med AK mot AKs. Trots att den bara träffar en av sin färg får jag en extremt otäck föraning och mycket riktigt så sitter runnerrunnerflushen som en smäck :-(

 

Krigar vidare på fyra bord iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förkyld och småfebrig och hemma idag. Efter att ha slumrat bort förmiddagen kände jag mig aningen bättre och satte mig vid datorn. Har blivit ett bra pass med en ny seger i en $22 30-manna och runt 7 snitt-BI plus. Kvar dessutom i en deepstack $22 shorthanded (lite av ett favoritformat) där jag är 10/16 av ursprungliga 179 startande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej... jag åker ut som 8a med A7s mot AT. Svårläst spelare (pga dumskallighet) som limpar från button och synar min reraise med 3bb. När floppen kommer ess högt och jag checkar så betar han och jag tycker att jag inte kan göra annat än att ställa. Borde kanske bara synat, men med 12bb kvar bara i så fall är det nog inte så mycket för mig att göra. Undrar om han synat ifall jag ställt pre? Troligtvis - dessa limpsynare tenderar ju att spela så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra start på månaden efter dagens rungood. Kanske kör ett pass ikväll också, men efter att ha fått besked från affiliaten att det troligen inte blir något rake race i september så känner jag mig mindre motiverad att grinda mycket. Det är förmodligen rentav så att det är bättre för mig att fokusera på att spela färre bord.

 

Ska försöka komma ihåg nästa gång en period av dåligt spring kommer att jag bl.a. har hittat 2 hyggliga MTT-cashar där jag dubblade i viktigt läge med AQs mot QQ. Särskilt den andra idag var ett överspel av mig där jag tittade för mycket på killens stats och rereraisade allin i ett läge där hans range antagligen var mycket snävare än jag föreställde mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan förundras över hur variansen skapar olika mönster till ens egen för- eller nackdel. Som jag nämnt så är ett mycket tydligt mönster att jag har haft otur i satelliterna. Och då menar jag inte whineotur utan riktig jävla sjukotur. Jag har torskat en rad 65-80%-lägen nu i där det utmärkande dessutom är att ju sämre de utvecklingsstörda fiskarna spelar - desto mer tur har dom. Nu förlorade jag först med AQs mot en till allin där en donkey synade oss med KJs och träffade knekten. Sen får jag två raka JJ efter rebuy där en annan donkey limpar från utg och sen synar tvåallins med Q9o?????????? Självklart spikar han en dam och vinner. Får JJ igen 2 händer senare och får in åsnan igen. Denna gång med ett kalkylerat slowspel där jag "bara" höjer 3x och har typ 7 kvar. Flopp tia hög. Jag in, donkeyn och hans donkeypolare synar båda. De har par i tior respektive femmor med ess som kicker. Needless to say så turnar esset snyggt och prydligt.

 

Jag har ju inte haft motrigg på totalen sista 2 månaderna, det kan jag inte påstå. Men inom satelliterna så har det gått åt h-e med besked. Börjar undra om det är meningen att jag ska spela dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe det svänger fort i poker jämfört med gårdagen. Floppar nötflushdrag, stegdrag + 2 troliga outs på överkort mot två spelare (vilket det också var). Missar allihop. Torskade strax efter det fjärde raka JJ. :twisted: Fick sen en femte (!!) på ett till bord DoN med höga blinds och där la sig faktiskt alla på min push!!!!!!!!!!!!!! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ torsk mot A9 på nämnda DoN-bord. I sedvanlig ordning följs en bra dag av en tur rakt ner i pokerhelvetet. Varför är det så vansinnigt ofta så?

 

Jag längtar själv till en månad då jag springer riktigt bra och där mina händer får stå. Det är som att alla mina sessioner börjar med en massa torskade 70-90% vid ställ pre, post flop och efter turn. Sen brukar det gå lite bättre. Men det känns som att det är sällan man vinner med starkare A, par mot Ax osv. Drar heller inte ut nånsin när jag själv har den sämre handen :D.. Men går hyfsat framåt hela tiden ändå. Men betydligt mindre än förväntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ser inte att en kille har gått in i potten och restealar från SB på bubblan när jag tror att jag pushar in i BB som är den som har mindre stack än mig. Har Q7s. Det otroliga inträffar dock: Snubben lägger sig trots att han 4x-at och bara riskerar en fjärdedel av stacken för syn. Han måste ha trott att jag hade ett monster. Sen spricker bubblan handen efter, men tyvärr får jag sen in det med QQ mot 77 som settar. $81 iaf i vinst. Överlag en sån där underlig dag där jag vinner med sämre händer och förlorar med bättre hela tiden i stort sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag längtar själv till en månad då jag springer riktigt bra och där mina händer får stå. Det är som att alla mina sessioner börjar med en massa torskade 70-90% vid ställ pre, post flop och efter turn. Sen brukar det gå lite bättre. Men det känns som att det är sällan man vinner med starkare A, par mot Ax osv. Drar heller inte ut nånsin när jag själv har den sämre handen :D.. Men går hyfsat framåt hela tiden ändå. Men betydligt mindre än förväntat.

 

Jo jag kan också känna att det går så där i början. Men det är väl en illusion. Händer ju också att man får ett par tidiga dubblingar när man settar och/eller nån överspelar en hand.

 

Vad lirar du för nätverk/nivå? Volymer?

 

---

dagen slutar minus tre snitt-BI, således helt inom det det ganska normala när det gäller SnG. Är tacksam ändå med tanke på mitt hjärnsläpp jag skrev om ovan. Det finns ju dessutom alltid saker som jämnar ut sig. Jag vann några allins där jag kom in i underläge tex. Och även om jag förlorade 4 JJ och en QQ så fick jag två viktiga storpotter i $54-turren med KK-händer som höll och det var i princip i huvudsak genom dem jag hittade cashen.

 

Helgen i övrigt ser bra ut när jag nu känner att jag håller på att krya på mig hyggligt. Ikväll blir det fotboll, film och lite mys sådär med tjejen. Imorgon åker jag ut till en kompis land för en kompisträff. Brukar alltid bli lyckat och kan dessutom bli lite slaskpoker mot ett gäng riktiga fiskar 8-) Söndagen tänkte jag pokra lite. Synd att jag inte lyckats satta mig in i söndagsturren. Gör något enstaka försök till kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hem från kompishelgen och den traditionella barnlediga pokersöndagen är precis som den av någon orimlig och för mig oförståelig anledning alltid verkar vara: Ju lugnare och optimalare kringförhållanden för pokern, desto mer motrigg och doomswitch. Satelliterna fortsätter att hånskratta mig i ansiktet, det verkar inte spela någon roll hur jag får in det. Försökte spela 3st nu + en coinflip och det gick totalt åt helvete i allihop. Skit i övrigt också med en hel bunte torskade allins, bla med två dominerande esshänder. Fint också med restealen med 88 för 15bb som får syn av en sån där klassisk soooooooootedfisk med Q4s :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Först limpa från UTG1 och sen syna för 75% av stacken... Tyvärr fastnade skrattet i halsen när damen turnade.

 

Har bara ett bord igång nu och precis som de senaste söndagarna känner jag mig bara less på att riggen ALLTID ska komma den bästa speldagen på veckan. Men jag ska försöka hitta ny inspiration och nöta på. Att jag någonsin skulle få spela championchip för $200 genom att satta verkar dock helt uteslutet i nuläget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan också känna att det går så där i början. Men det är väl en illusion. Händer ju också att man får ett par tidiga dubblingar när man settar och/eller nån överspelar en hand.

 

Vad lirar du för nätverk/nivå? Volymer?

 

---

 

Ingen illussion! Fast sista veckan har det varit annorlunda, till det bättre. Men tidigare var det en hel månad i sträck då första setet alltid gick rakt ner i toaletten :D..

Lirar Ongame, nu $5,50 FR, 6 bord åt gången och fyller på när jag vinner/åker ur. Lirade väldigt mycket under slutet på augusti då tjejen var utomlands, nu blir det lite då och då när man har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...