Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Här är en typ av hand som ofta gör mig osäker. Jag har inte några speciella reads på spelaren som donkbettar, men vid koll efteråt så är han faktiskt solid vinnare med $2K i profit på 2K spelade SnGer med snittinköp på $5. Det är svårt att tro att man kan hålla ett sånt vinstsnitt om man donkar in i 3 spelare så där regelmässigt och sen tar synen där utan nån tvekan. Känns som att jag i hans kläder hellre hade checkat och själv ställt mot en eventuell bettare. Å andra sidan så kan han ju med visst fog anta att han leder med tanke på det passiva spelet preflop.

 

Själv tycker jag att jag måste endera ställa här eller syna. Med de andra två ute ur handen så känns det vansinnigt tight att lägga ett öppet stegdrag med bakdörrsflush här - varför gick jag i så fall överhuvudtaget med? Men ibland tror jag att jag spelar dessa situationer för aggressivt för ofta, precis som jag har en tendens att bli för aggressiv med träffade set och därmed, förmodligen, gå miste om värde. Här är dock inte frågan om huruvida jag går miste om värde utan om ifall jag verkligen har någon FE i ryggen. Det gäller att ha koll på sin fiende. Hade jag haft det hade kanske fold trots allt varit det korrekta spelet. För även om fiskar inte sällan donkar/foldar i såna här lägen så tror jag att en spelare av den här kalibern spelar handen to the biter end, utom möjligen om två spelare båda ställer som respons på hans donkbet.

 

**** History for hand T5-33959171-13 (TOURNAMENT: S-1238-19437) *****

Start hand: Sun Mar 7 22:16:29 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [33959171] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 25/50, TC)

User: HERO

Button: seat 1

Players in round: 9

Seat 2: PHN7 (1895)

Seat 4: sgoll21 (1730)

Seat 5: Loran 67 (1605)

Seat 6: neofv (1410)

Seat 7: TRINEC35 (1455)

Seat 8: yorsa (2005)

Seat 9: fcsoccer1 (1705)

Seat 10: zolazoro69 (1435)

Seat 1: HERO (1760)

PHN7 posts small blind (25)

sgoll21 posts big blind (50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [8 of Diamonds7 of Diamonds]

Loran 67 calls 50

neofv folds

TRINEC35 folds

yorsa folds

fcsoccer1 calls 50

zolazoro69 folds

HERO calls 50

PHN7 calls 25

sgoll21 checks

--- Dealing flop [Jack of Diamonds6 of Clubs5 of Spades]

PHN7 bets 250

sgoll21 folds

Loran 67 folds

fcsoccer1 folds

HERO raises 1710 to 1710 [all in]

PHN7 calls 1460

--- Dealing flop [Jd, 6c, 5s]

--- Dealing turn [Ah]

--- Dealing river [7h]

---

Summary:

Main pot: 3670 won by PHN7 (3670)

Seat 2: PHN7 (3805), net: +1910, [Jc, Kc] (PAIR JACK)

Seat 4: sgoll21 (1680), net: -50

Seat 5: Loran 67 (1555), net: -50

Seat 6: neofv (1410)

Seat 7: TRINEC35 (1455)

Seat 8: yorsa (2005)

Seat 9: fcsoccer1 (1655), net: -50

Seat 10: zolazoro69 (1435)

Seat 1: HERO (0), net: -1760, [8d, 7d] (PAIR SEVEN)

***** End of hand T5-33959171-13 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs. Två kritiska händer i rad - den ena är jag allin den andra har jag som chipleader en annan spelare allin på bubblan - träffar jag tvåpar på floppen - bara för att bli utdragen på river av en tvåoutartriss respektive en fyrkortsflush. Med hjälp av dem och ett gäng andra skojsingar förlängde jag det femtielfte streaket av typ 15-20 SnGer med 1 eller 2 cashar som mest som jag haft denna höst och vinter.

 

Backet stannar på $29 och månadsresultatet $89,53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb reflektion på handen ovan. Hur tycker du att ditt spel ser ut? Vilka händer spelar du så här, och vilka inte? Som jag ser det kan du bara ha 56 som fi ligger under mot. Hur går resonemanget?

 

Edit: Tänker alltså obalans

 

Jag spelar ganska aggressivt och snabbt och kan slå om här med både överpar, tptk och set. Så jag vet inte om spelet lider så mycket av obalans. Mer då att jag generellt är för aggressiv och för lätt skjuter in hela stacken i lägen där syn (för ökat värde av riktigt bra händer eller för utvärdering på turn eller river). Vet att det finns mycket att göra på mitt postfloppspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spelare med de kanske sämsta stats jag nånsin sett; ROI -48%. Man förstår ju varför av synen i en DoN! Tyvärr springer jag återigen som en säck gödsel och blir därför pulvriserad även i denna hand. Mycket tungt just nu

 

***** History for hand T5-34535088-14 (TOURNAMENT: S-987-95542) *****

Start hand: Tue Mar 9 21:56:02 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [34535088] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, TC)

User: HERO

Button: seat 7

Players in round: 8

Seat 8: _Stalker__ (1245)

Seat 10: ante15 x (2615)

Seat 1: SuD-K1 (1825)

Seat 2: Di3m3rT (1300)

Seat 3: frauending (1350)

Seat 4: zdenina (3110)

Seat 6: HERO (1450)

Seat 7: ongamer_x (2105)

_Stalker__ posts small blind (100)

ante15 x posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of DiamondsJack of Spades]

SuD-K1 folds

Di3m3rT folds

frauending folds

zdenina folds

HERO raises 1450 to 1450 [all in]

ongamer_x folds

_Stalker__ folds

ante15 x calls 1250

---

--- Dealing flop [7 of Clubs4 of SpadesQueen of Spades]

--- Dealing turn [5 of Spades]

--- Dealing river [5 of Hearts]

---

Summary:

Main pot: 3000 won by ante15 x (3000)

Seat 8: _Stalker__ (1145), net: -100

Seat 10: ante15 x (4165), net: +1550, [5 of DiamondsKing of Hearts] (THREE_OF_A_KIND FIVE)

Seat 1: SuD-K1 (1825)

Seat 2: Di3m3rT (1300)

Seat 3: frauending (1350)

Seat 4: zdenina (3110)

Seat 6: HERO (0), net: -1450, [Ad, Js] (PAIR FIVE)

Seat 7: ongamer_x (2105)

***** End of hand T5-34535088-14 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att du är på fel sida om variansen när du känner nästan tacksamhet och förnöjsamhet över att "bara" landa 2 inköp back. Glad att casha i 1 vanlig SnG idag till slut. Av 7 st... Sen är det ju bara standard att jag åker med A8 mot AT.

 

Kvällens grymmaste hand. Det är berättigat att fråga vad det är jag håller på med. Svaret är att bordet är fullt av löspassiva fiskar och jag försöker utnyttja det genom att se en billig flopp och sen bara gå med i deras miniraisande för att få in mer av deras marker i potten.

 

***** History for hand T5-34536274-12 (TOURNAMENT: S-1238-19162) *****

Start hand: Tue Mar 9 22:02:37 GMT+0100 2010

Table: Table #3 [34536274] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 25/50, TC)

Button: seat 2

Players in round: 9

Seat 3: 827040 (1100)

Seat 4: PATOCHISE (1595)

Seat 5: Hartza65 (2070)

Seat 6: angelhard (2275)

Seat 8: HERO (1375)

Seat 9: greenangel80 (1355)

Seat 10: Luuuuke (1212)

Seat 1: poterone (1435)

Seat 2: jlius (1343)

827040 posts small blind (25)

PATOCHISE posts big blind (50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of Diamonds, Queen of Diamonds]

Hartza65 folds

angelhard calls 50

HERO calls 50

greenangel80 folds

Luuuuke raises 100 to 100

poterone folds

jlius folds

827040 calls 75

PATOCHISE folds

angelhard calls 50

HERO calls 50

--- Dealing flop [Jack of DiamondsAce of Diamonds4 of Hearts]

827040 checks

angelhard bets 50

HERO calls 50

Luuuuke calls 50

827040 folds

--- Dealing turn [10 of Spades]

angelhard bets 50

HERO raises 100 to 100

Luuuuke calls 100

angelhard calls 50

--- Dealing river [Jack of Hearts]

angelhard checks

HERO bets 450

Luuuuke raises 900 to 900

angelhard folds

HERO calls 450

---

Summary:

Main pot: 2700 won by Luuuuke (2700)

Seat 3: 827040 (1000), net: -100

Seat 4: PATOCHISE (1545), net: -50

Seat 5: Hartza65 (2070)

Seat 6: angelhard (2025), net: -250

Seat 8: HERO (225), net: -1150 [straight Ace to ten]

Seat 9: greenangel80 (1355)

Seat 10: Luuuuke (2762), net: +1550, [4 of Clubs4 of Diamonds] (FULL_HOUSE FOUR, JACK)

Seat 1: poterone (1435)

Seat 2: jlius (1343) *****

***** End of hand T5-34536274-12

 

Dagens slutresultat $46 - tredje raka backdagen. Månadsresultat $43,53

 

Senaste 1500 händerna/3 dagarna: 5 st AA, 3 st KK, 1 st QQ. En kåk (torsk mot högre kåk). Ingen färg. Översettad en gång. Nästan hälften av tvåparen fick spö av bättre händer. Så det kanske inte bara är tilt och dåligt spel som gjort att bankrullen läckt som ett såll :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ganska aggressivt och snabbt och kan slå om här med både överpar, tptk och set. Så jag vet inte om spelet lider så mycket av obalans. Mer då att jag generellt är för aggressiv och för lätt skjuter in hela stacken i lägen där syn (för ökat värde av riktigt bra händer eller för utvärdering på turn eller river). Vet att det finns mycket att göra på mitt postfloppspel.

 

Jag vet inte om jag missförstår här, men din balanserade linje är alltså att du ställer här med färdiga händer och överpar såväl som bluffar och semibluffar?

 

Ja isf antar jag att ditt problem inte är obalans... Om du tittar på handen igen och sätter dig in i fi för ett slag, hur sannolikt tycker du att det är att du har ett överpar som spelat? Antagligen inte TPTK heller, men visst den finns ju ivf. Set kan ju aldrig vara mest profitabelt att spela såhär, vilket innebär att du antagligen inte har det heller. Återstår gör tvåpar, semi- och rena bluffar. Av tvåparen finns det ju inte att du har J5 eller J6, och då lämnar det endast kvar 56...

 

Eftersom det inte är profitabelt att dega sina premiumträffar så vill du ju självklart balansera ditt spel åt det hållet, dvs du vill spela ungefär likadant med ofärdiga händer som du gör med stål (med vissa undantag möjligtvis). Med en balans åt det hållet skulle det erbjuda dig fler vapen i arsenalen (som jag tror du uttryckt dig tidigare i dagboken), än att dega.

 

Om du abslout inte vill spela postflop spel, nåt som du anser dig dålig på, så är det ju bättre att folda "allt" såhär tidigt, för att push/fold spela senare. Varför ge sig in i den här typen av händer isf?

 

Varför spelar du "ganska aggressivt och snabbt"? Är det nåt som är bra? Vad betyder snabbt btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för konstruktiva synpunkter. Ja, det finns definitivt att jobba på vad gäller mina linjer med olika typer av händer.

 

Om jag förstår dig rätt så säger du att det är bättre att semibluffa när den linje som handen hittills tagit + bordets textur ger en större range av troliga händer som slår fi.

 

Av naturliga skäl är jag mest osäker på turn och riverspel eftersom jag som i huvudsak spelar SnG och spelar relativt tight (ca 16/12) ganska sällan är i händer där det blir spel på de gatorna. Vilket jag själv bidrar till genom att ofta göra såna här spel både med drag och stål, alternativt höja på ett sätt som gör mig potcommited för ett som regel självklart beslut att skjuta in resterande deg på turn.

 

Så vad gör jag i den aktuella handen? Jag kan ju inte gärna lägga draget? Om jag synar och han checkar turn när esset faller - hur troligt är det då att han viker för en bluff? Visst kan jag som spelare med TAG-profil mycket väl ha synat in mig pre och synat ett bet i pos. med AJ, A6 eller A5. Eller ska jag bara checka/folda här och tänka att jag åtminstone har 20bb kvar och fortfarande en del att jobba med när vi börjar komma in i Push/fold-läget så smått när blindsen går upp till 50/100?

 

Ska hursomhelst fundera mer på de här aspekterna av mitt spel.

 

Vilodag från pokern igår. Idag ett pass där kurvan efter en mycket besvärlig start till slut pekade åt rätt håll. Stannar på $27 på 11 spelade och har för månaden $70,53. DoN-spelet går bra med 58-35 denna månad. Vanliga SnG går lite sämre. Kanske en del varians, men speglar väl förmodligen också en faktisk skillnad i skills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat spela mer turbo även på vanliga SnG. Det kanske rentav är en bättre linje för mig att ta, då jag nog måste se sanningen i vitögat att jag inte har någon större edge (om någon) mot genomsnittsmotståndaren vid bordet i postfloppspelet, men däremot behärskar det ICM-dikterade push/fold-spelet bättre. I turbos uppstår ju oftare situationer då merparten av spelarna är shortstackade. Här är en hand från dagen där jag både före och efter beslutet funderade över om microstacken borde ha fått mig att lägga damerna. Chipleadern var inte överdrivet aggressiv och kan därför antas ha en mindre bred pushrange än vad en optimalt spelande chippie har i det läget. Samtidigt tror jag att rangen är tillräckligt vid för att jag ska ha en edge mot den som är så pass stor att fördelarna uppväger nackdelarna här, trots ministacken som hamnar allin eller nästintill nästa hand och troligen bubblar ut före mig.

 

Min kalkylator sätter min calling range till TT+. Hade nog gissat ungefär det + AK. Men det är ju ICM utan hänsyn till småstackar. Jag hade definitivt lagt TT här och förmodligen också JJ. Men QQ kändes väl defensivt att folda. Är jag rätt ute i den bedömningen och min tveksamhet i efterhand således bara ett resultat av för stor resultatorientering?

 

***** History for hand T5-35287140-33 (TOURNAMENT: S-986-87360) *****

Start hand: Thu Mar 11 21:38:14 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [35287140] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 300/600, ante: 60, TC)

User: HERO

Button: seat 1

Players in round: 4

Seat 5: HERO (3020)

Seat 6: stv99 (3570)

Seat 7: Creator777 (7750)

Seat 1: F3nd3ros (660)

HERO posts ante 60

stv99 posts ante 60

Creator777 posts ante 60

F3nd3ros posts ante 60

HERO posts small blind (300)

stv99 posts big blind (600)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Queen of SpadesQueen of Clubs]

Creator777 raises 7690 to 7690 [all in]

F3nd3ros folds

HERO calls 2660 [all in]

stv99 folds

---

--- Dealing flop [6 of ClubsKing of Hearts6 of Hearts]

--- Dealing turn [8 of Hearts]

--- Dealing river [6 of Diamonds]

---

Summary:

Main pot: 6760 won by Creator777 (6760)

Seat 5: HERO (0), net: -3020, [Qs, Qc] (FULL_HOUSE SIX, QUEEN)

Seat 6: stv99 (2910), net: -660

Seat 7: Creator777 (11490), net: +3740, [King of SpadesQueen of Hearts] (FULL_HOUSE SIX, KING)

Seat 1: F3nd3ros (600), net: -60

***** End of hand T5-35287140-33 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för konstruktiva synpunkter. Ja, det finns definitivt att jobba på vad gäller mina linjer med olika typer av händer.

 

Om jag förstår dig rätt så säger du att det är bättre att semibluffa när den linje som handen hittills tagit + bordets textur ger en större range av troliga händer som slår fi.

 

Av naturliga skäl är jag mest osäker på turn och riverspel eftersom jag som i huvudsak spelar SnG och spelar relativt tight (ca 16/12) ganska sällan är i händer där det blir spel på de gatorna. Vilket jag själv bidrar till genom att ofta göra såna här spel både med drag och stål, alternativt höja på ett sätt som gör mig potcommited för ett som regel självklart beslut att skjuta in resterande deg på turn.

 

Så vad gör jag i den aktuella handen? Jag kan ju inte gärna lägga draget? Om jag synar och han checkar turn när esset faller - hur troligt är det då att han viker för en bluff? Visst kan jag som spelare med TAG-profil mycket väl ha synat in mig pre och synat ett bet i pos. med AJ, A6 eller A5. Eller ska jag bara checka/folda här och tänka att jag åtminstone har 20bb kvar och fortfarande en del att jobba med när vi börjar komma in i Push/fold-läget så smått när blindsen går upp till 50/100?

 

Ska hursomhelst fundera mer på de här aspekterna av mitt spel.

 

Vilodag från pokern igår. Idag ett pass där kurvan efter en mycket besvärlig start till slut pekade åt rätt håll. Stannar på $27 på 11 spelade och har för månaden $70,53. DoN-spelet går bra med 58-35 denna månad. Vanliga SnG går lite sämre. Kanske en del varians, men speglar väl förmodligen också en faktisk skillnad i skills.

 

Jag håller mig till den aktuella handen, för att försöka exemplifiera problemen med den här typen av spel.

 

Varför kan du inte lägga draget? Du måste ju göra en bedömning av fi:s HD, eventuella FE och vilken historia du berättat för honom hittills. Och framförallt, vad kommer hända fortsatt i handen. I just den här handen har du limpat in från knapp och har ju ganska tydligt berättat vilken typ av hand du har. Fi donkar ut pot och har 1600 bakom, i en pot som i det läget är 500. Synar du ligger det 750 och du har drygt 1400 bakom. Dvs stack pot ration för din del i ett sånt läge är 2:1, vilket innebär att nästa bet blir all-in från fi i praktiken.

 

Detta gör ju att syn med draghänder är bedrövligt dåliga här, precis som överställ, eftersom det inte finns några stålhänder som du spelar såhär med. Om djupen är annorlunda (djupare) är det ju ett helt annat läge, men då hade det inte varit något att diskutera. Du måste börja fundera på stackdjup och olika scenarion som handen kan ta. Hur uppfattar du fis donkbet? Tror du att det finns fold, när utg donkbetar pot in i 4 spelare? Vad reppar du?

 

Så kontentan är väl att du självfallet kan (ska) folda här. Varför vill du spela ett dåligt drag såhär hårt såhär tidigt med så många spelare kvar? Fi visar i mina ögon tydligt att han inte vill spela vidare, alternativt spela för stack.

 

Varför skulle det vara (för) tajt att folda här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart bubbelflyt igen... 3a på bordet och AQ när minsta stacken pushar in i mig. Syn han har 77 jag träffar tvåpar på floppen. Borde gjort mig rejält misstänksam då Ongame närmast slaktat mina tvåpar senaste veckan. Så också detta - 2outaren sitter på rivern. 960 kvar och in med dem från SB. BB som bara behöver komplettera 330 gör det så klart. Jag har KJ och är uppe mot K3o. Hjälper förstås inte - ny käftsmäll på river.

 

Sådär har det hållt på i de vanliga SnGerna nu ett bra tag. Just denna månad är nog dessa käftsmällar på bubblar skillnaden mellan relativ success det runt b/e-resultat som jag åter ligger på. Har i sanningens namn bättre flyt i DoN:sen som jag nämnde igår, men det är absolut inte något goodrun. Det har jag haft ett sen den fina septembermånaden. Detta goodrun i november varade en dryg vecka och gav väl ungefär 15-20 inköp upp. Ett goodrun som åts upp på 5 dagar i denna värsta downswing jag nånsin upplevt.

 

Ett bord kvar där jag är 4a av 6 kvarvarande. Fick just syn med min 3bb-push av en italiensk fisk.Jag hade A9 och checkade ner handen då ingenting kom och jag inte hade en aning om vad firren hade. Det visade sig på rivern: K3 som träffat en trea på - ja just det, rivern!!!!

 

Ja ja... bara att nöta vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turen jämnar till slut ut sig och jag träffar själv en tvåa på river och räddar mig kvar på semibubblan som senare brister med mig på rätt sida. Grymt skönt då det var mot en riktig fisk med --21% i ROI och 10K i förluster som tog en närmast vansinnig syn och höll på att komma undan med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens allra, allra första hand. Vet inte vad jag ska säga. Sharkscope talade om för mig att man inte får använda Sharkscope för att vara dum mot andra spelare. Därför har jag valt att anonymisera herr "jag har ROI på -41% och 3K back på 300 spelade å ni kanske förstår varför"

 

Fantastiskt roligt sätt att sprätta bort $22 på en dryg minut på i alla fall. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

 

***** History for hand T5-35687723-1 (TOURNAMENT: S-985-53962) *****

Start hand: Sat Mar 13 11:47:04 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [35687723] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 10/20, TC)

User: HERO

Button: seat 4

Players in round: 10

Seat 5: TrainMyBrain (1500)

Seat 6: andymoz7 (1500)

Seat 7: jolene33 (1500)

Seat 8: mr-cardace (1500)

Seat 9: die_on63 (1500)

Seat 10: bagesjo (1500)

Seat 1: Fiskbert von Baysischerten (1500)

Seat 2: HERO (1500)

Seat 3: Sunflowerbea (1500)

Seat 4: dede74 (1500)

TrainMyBrain posts small blind (10)

andymoz7 posts big blind (20)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of SpadesAce of Clubs]

jolene33 calls 20

mr-cardace folds

die_on63 calls 20

bagesjo folds

Fiskbert von Baysischerten raises 120 to 120

HERO raises 280 to 280

Sunflowerbea folds

dede74 folds

TrainMyBrain folds

andymoz7 folds

jolene33 folds

die_on63 folds

Fiskbert von Baysischerten calls 160

--- Dealing flop [2 of Diamonds10 of Clubs 10 of Spadess]

Fiskbert von Baysischerten bets 1220 [all in]

HERO calls 1220 [all in]

--- Dealing turn [5 of Clubs]

--- Dealing river [Jack of Hearts]

---

Summary:

Main pot: 3070 won by Fiskbert von Baysischerten (3070)

Seat 5: TrainMyBrain (1490), net: -10

Seat 6: andymoz7 (1480), net: -20

Seat 7: jolene33 (1480), net: -20

Seat 8: mr-cardace (1500)

Seat 9: die_on63 (1480), net: -20

Seat 10: bagesjo (1500)

Seat 1: Fiskbert von Baysischerten (3070), net: +1570, [5 of Spades5 of Hearts] (FULL_HOUSE FIVE, TEN)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klärvoajansmotorn verkar funka rätt fint idag. Kände på mig bajsfiskens utdragning ovan när han vände upp 5orna. Och nu med KK på finalbord 30-manna med knappt 2bb kvar så känner jag att (korrekt) synande A2 från button kommer att sätta sitt ess. Och visst landar det där på rivern. Underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En horribelt synande KT slår ut mina TT i en DoN. En annan synare sätter en fyrkortsfärg när jag ligger före med mitt par i nior. Har själv satt en tvåoutare dock mot en mindre stack som lite kompensation. Men totalt sett ännu en dag på totalt fel sida om variansen.

 

En tröst är ändå att en hel del av dessa spelare faktiskt har ROI:n i klass med det jag hållt under hösten (typ 1-2%+) trots att de gör så horribla syner och spel. Får mig ändå att tro att B/E:t som nu sträcker sig över cirka 1500 games nånstans faktiskt ändå har åtskilliga doser varians i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske bäst att lägga till att jag förvisso fortfarande gör ett och annat horribelt spel själv.:oops: Men jag synar fan inte med KT mot stack som spelar tillbaka i en DoN och har mig täckt. Eller pushar 7bb djup med 96s från mellanpos. Eller donkar med underpar mot bordet mot någon som checkhöjt mig pre. Etcetera etcetera. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 dollar back till slut detta pass efter en fjärde plats i sista 30-mannan. Och då torskar jag ändå de två sista A9s mot K2o (kung på river) och 76 mot 65. förlorade en AA och ingen action på de båda andra. 5 ggr drog motspelaren ut mig på river med odds varierande mellan 5 och 15%. En enda vinst själv med hand som kom in sämre än motspelarens. All in all ett skitpass som kunde gått ännu värre pengamässigt.

 

Nu ska jag försöka få ut mig och ungarna i friska luften. Blir nog lite poker ikväll också för att nöta på min bonus eftersom tjejen ska ut med kompisar. Kvällens filmprojekt med kidsen blir troligen Arn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser ut att bli ett katastrofpass... kanske det hemskaste under de 16 månader jag lirat poker. Förlorar varenda flipp eller går upp mot premiumhänder. Mina egna fåtaliga bra blir utdragna eller får inget motstånd. Flera sinnessjuka fiskspel som har dränerat mig också - det är ju lördag.

 

Så vidrigt, vansinnigt sjukt. Det finns tydligen inget slut på den här motriggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ uppe mot KJs. K på river. Ja naturligtvis.

 

Har passerat nån slags peak dock och känner mig mest avtrubbad. Tror att jag fortfarande spelar hygglig poker. Vad ska jag göra? Generatorn upphäver sannolikhetslagarna och för 6:e månaden i rad så går variansen emot mig. So what? Jag kan bara nöta vidare och hoppas att det någon gång ska vända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt här som ändå gör mig hoppfull om att jag faktiskt är utsatt för en diarrévarians och att jag faktiskt ska kunna plussa i långa loppet och inte bara gå svagt uppåt med hjälp av bonusar som fallet varit senaste halvåret.

 

Denna hand fick button att börja råskälla på mig: "Idiot" "Stupid fish" etc. Trots att han - naturligtvis denna dag - vann med sin sämre hand. Button hade nästan 5K games under bältet och var en solid vinnare med ROI på +7%. Men hade han rätt?

 

***** History for hand T5-35862740-81 (TOURNAMENT: S-985-53687) *****

Start hand: Sat Mar 13 23:51:24 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [35862740] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 200/400, ante: 40, TC)

User: HERO

Button: seat 10

Players in round: 4

Seat 2: HERO (5350)

Seat 5: GGM1966 (3730)

Seat 7: nejo26 (4220)

Seat 10: GrigoryS_RK (1700)

HERO posts ante 40

GGM1966 posts ante 40

nejo26 posts ante 40

GrigoryS_RK posts ante 40

HERO posts small blind (200)

GGM1966 posts big blind (400)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Jack of SpadesAce of Spades]

nejo26 folds

GrigoryS_RK raises 1660 to 1660 [all in]

HERO calls 1460

GGM1966 folds

---

--- Dealing flop [5c, Qh, 5s]

--- Dealing turn [Kc]

--- Dealing river [Jd]

---

Summary:

Main pot: 3880 won by GrigoryS_RK (3880)

Seat 2: HERO (3650), net: -1700, [Js, As] (TWO_PAIR JACK, FIVE)

Seat 5: GGM1966 (3290), net: -440

Seat 7: nejo26 (4180), net: -40

Seat 10: GrigoryS_RK (3880), net: +2180, [King of Spades9 of Diamonds] (TWO_PAIR KING, FIVE)

***** End of hand T5-35862740-81 *****

 

och svaret är att denna vinnande spelare är ute och cyklar i spenaten:

 

SB 14.2%, 33+ A5s+ A8o+ KJs+

 

... vilket är en lite vidare range än jag själv skulle ha gissat. Jag tror att jag tagit syn här med nånstans 66+, A8s och ATo. Möjligen också KQ. Vilket kanske är ganska bra då medelspelaren kanske ändå pushar något lösare än:

 

BU 29.1%, 22+ Ax+ K6s+ KTo+ Q9s+ QTo+ J9s+ T9s 98s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2a-plats i ovannämnda SnG trots allt och cash i sista DoN:en räddar upp dagsresultatet denna pissiga pokerdag till ungefär 3 buy-ins back. Mycket tveksamt om jag kunnat göra detta ett uns bättre med aldrig så optimalt spel.

 

$63,50 respektive $13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt här som ändå gör mig hoppfull om att jag faktiskt är utsatt för en diarrévarians och att jag faktiskt ska kunna plussa i långa loppet och inte bara gå svagt uppåt med hjälp av bonusar som fallet varit senaste halvåret.

 

Denna hand fick button att börja råskälla på mig: "Idiot" "Stupid fish" etc. Trots att han - naturligtvis denna dag - vann med sin sämre hand. Button hade nästan 5K games under bältet och var en solid vinnare med ROI på +7%. Men hade han rätt?

 

***** History for hand T5-35862740-81 (TOURNAMENT: S-985-53687) *****

Start hand: Sat Mar 13 23:51:24 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [35862740] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 200/400, ante: 40, TC)

User: HERO

Button: seat 10

Players in round: 4

Seat 2: HERO (5350)

Seat 5: GGM1966 (3730)

Seat 7: nejo26 (4220)

Seat 10: GrigoryS_RK (1700)

HERO posts ante 40

GGM1966 posts ante 40

nejo26 posts ante 40

GrigoryS_RK posts ante 40

HERO posts small blind (200)

GGM1966 posts big blind (400)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Jack of SpadesAce of Spades]

nejo26 folds

GrigoryS_RK raises 1660 to 1660 [all in]

HERO calls 1460

GGM1966 folds

---

--- Dealing flop [5c, Qh, 5s]

--- Dealing turn [Kc]

--- Dealing river [Jd]

---

Summary:

Main pot: 3880 won by GrigoryS_RK (3880)

Seat 2: HERO (3650), net: -1700, [Js, As] (TWO_PAIR JACK, FIVE)

Seat 5: GGM1966 (3290), net: -440

Seat 7: nejo26 (4180), net: -40

Seat 10: GrigoryS_RK (3880), net: +2180, [King of Spades9 of Diamonds] (TWO_PAIR KING, FIVE)

***** End of hand T5-35862740-81 *****

 

och svaret är att denna vinnande spelare är ute och cyklar i spenaten:

 

SB 14.2%, 33+ A5s+ A8o+ KJs+

 

... vilket är en lite vidare range än jag själv skulle ha gissat. Jag tror att jag tagit syn här med nånstans 66+, A8s och ATo. Möjligen också KQ. Vilket kanske är ganska bra då medelspelaren kanske ändå pushar något lösare än:

 

BU 29.1%, 22+ Ax+ K6s+ KTo+ Q9s+ QTo+ J9s+ T9s 98s

 

Apologize

Igår var jag full

 

Enligt min mening, både spelas på rätt

 

(Jag använder en översättare

praktiskt att kommunicera på engelska)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha okej okej. 8-)

 

Suveränt förmiddagspass. Första pushen i en DoN från SB med QT ca 6,5 bb djup. BB sitter med raketerna... Nästa kommer med KK i en 30-manna där jag spelat upp mig till 1,5x startstack. Syn av två spelare som sitter på på JJ och AQ. Båda slår mig (stege och set). Återstående 600 langar jag in ett par händer senare med AQ mot KQ. Kungen träffar och jag är ute. Spikar sen en knekt själv på river med JJ mot en pushare med A5 som träffat ett ess på flopp. Det blir passets enda cash, men det blir bara en tredjeplats eftersom AJ inte fixar 98 trots en träffad knekt. Runnerrunnerstege... Inte ens en vunnen AA i en annan DoN räcker när allting sen går emot mig på bubblan.

 

Backar 70 dollar och står just nu på 4 plusdagar och 7 backdagar för månaden (i långa loppet plussar jag nånstans 58-60% av mina speldagar. det har jag hållt även under den här b/e-stretchen i stort sett - problemet har varit att det varit färre riktiga goodrunpass och fler helvetessessioner i stil med denna)

 

Har iaf ett projektuppslag - jag ska investera drygt $20 i ett Sharkscopemedlemsskap och börja tableselecta hårdare. Få se om det kan ha någon effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...