Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Intervjuaren (I): Ja hej, det här var Gunnar Grinder från SnG-nytt, Lowstakesspecial. Vi är här i dagboken "4 SnG och en kopp te" idag för att göra en intervju med innehavaren av dagboken för "Veckans whine"

 

Dagboksinnehavaren (D): Det är jag det.

 

I: Hej du, vill du berätta för läsarna av Veckans whine hur SnG-grindandet går?

 

D: Jajamän Gunnar. Här ska du få höra:

 

[bli PokerPlus-medlem för bara 18 kr/mån och du får läsa den tre sidor långa redogörelsen över senaste månadens bad beats, utdragningar, dominerande händer som torskar gång efter gång och sjuka fiskspel som tär på bankrullen för den stackars innehavaren. Klicka här: ]

 

I: Jamen du Henjon det var ju ett elände det här. Hur tacklar du det här psykologiskt?

 

D: Jadu Gunnar, kanske genom att sänka förväntningarna? Igår kväll var jag glad efter att jag hämtade in det rejäla backet från förmiddagen så att jag slutade break-even för dagen. Först idag kom jag att undra vad fan jag håller på med egentligen. Gå och mysa för en 0-dag? Det är inte mycket att berätta om i Veckans whine precis...

 

I: Eller så är det precis det det är...

 

D: Äh hörru du din jävel ska du bli kvasifilosofisk här nu i MIN dagbok. Jag trodde det skulle kännas bättre att få gråta ut i din tidning, men fan heller. Blir bara ilsken.

 

I: Förlåt det var inte meningen. Men du förresten. Du vet den där handen häromdan när du höjde 4bb pre med AA och fick syn av SB, floppen kom A84 regnbåge - sb donkade, du höjde, sb gick allin du synade och SB vände upp J2 i hjärter osm träffade en runnerrunnerfärg...

 

D: Snälla påminn mig inte!

 

I: Vet inte om det här är så lämpligt men... det var faktiskt jag.

 

D: VA i......

 

[snG Nytt-redax: Vi har tyvärr inget transkript av resten av intervjun. Reportern är sjukskriven för en käkfraktur och 2 utslagna tänder och en blåtira och kan bara inta flytande föda. Dagboksinnehavaren hälsar via sin agent att han inte har några kommentarer men funderar på att flytta sin BR till Svenska Spel och grinda lotto istället. "Lägre varians där" ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gick det idag då? Jo bara fint tack. Back nästan 4 inköp. Efter att bl.a. varit uppe mot två raka AA-händer med A9s resp. QQ + några sedvanliga dominanshänder som inte fixade sina 70-30 odds.

 

Tilt- och skrikkontrollen håller dock än så länge. Faktiskt inte bara för att tjejen sitter bakom här och pluggar (och ju dessutom haft en astronomisk motrigg i tre månader som får min att framstå som nästan hanterlig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså - det här är FÖR SJUKT. Kommer att gå B/E idag men det är endast tack vare en osannolikt konstig och av motspelarna dåligt lirad 30-manna på $22 där vi kom upp på ruskigt höga blinds (turbo) men där folk satt och foldade till mig trots det så att jag på något underligt sätt kom 2a utan att eg. varit i någon konfrontation för stacken från semibubblan och fram till heads-up. Så fort jag får motstånd av nån så är det torsk 2 ggr av 3 - trots att jag har den bättre handen lika många gånger.

 

Lirade en frirulle till en $30K som gick riktigt bra tills det började bråka i gammal god ordning. AT mot A8 - på 8or på floppen, KK höjer 5bb mot 4 limpare. En synar - ess på floppen så klart. Jag betar flopp, får syn, han betar turn jag viker och halva stacken borta. Han berättade att han hade A6. Snygg syn eller hur. Sen slutar allt med denna fina hand:

 

***** History for hand T5-13533953-96 (TOURNAMENT: O-7633-1) *****

Start hand: Wed Jan 6 22:47:43 GMT+0100 2010

Table: Table #6 [13533953] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 125/250, ante: 25, TC)

User: HERO

Button: seat 6

Players in round: 8

Seat 7: jack-ace82 (10845)

Seat 8: HERO (3498)

Seat 9: lamby021 (4480)

Seat 1: Lesco1 (870)

Seat 2: peggywelsh (3620)

Seat 3: j_d17 (3378)

Seat 5: dlw1971 (2990)

Seat 6: Arrizabalaga (12890)

jack-ace82 posts ante 25

HERO posts ante 25

lamby021 posts ante 25

Lesco1 posts ante 25

peggywelsh posts ante 25

j_d17 posts ante 25

dlw1971 posts ante 25

Arrizabalaga posts ante 25

jack-ace82 posts small blind (125)

HERO posts big blind (250)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [4 of Hearts6 of Hearts]

lamby021 folds

Lesco1 folds

peggywelsh folds

j_d17 folds

dlw1971 folds

Arrizabalaga calls 250

jack-ace82 calls 125

HERO checks

--- Dealing flop [9 of Diamonds10 of Hearts7 of Hearts]

jack-ace82 checks

HERO checks

Arrizabalaga checks

--- Dealing turn [3 of Diamonds]

jack-ace82 bets 500

HERO calls 500

Arrizabalaga calls 500

--- Dealing river [5 of Clubs]

jack-ace82 bets 1500

HERO raises 2723 to 2723 [all in]

Arrizabalaga folds

jack-ace82 calls 1223

---

Summary:

Main pot: 7896 won by jack-ace82 (7896)

Seat 7: jack-ace82 (15243), net: +4398, [Jack of Hearts8 of Spades] (STRAIGHT JACK)

Seat 8: HERO (0), net: -3498, [4h, 6h] (STRAIGHT SEVEN)

Seat 9: lamby021 (4455), net: -25

Seat 1: Lesco1 (845), net: -25

Seat 2: peggywelsh (3595), net: -25

Seat 3: j_d17 (3353), net: -25

Seat 5: dlw1971 (2965), net: -25

Seat 6: Arrizabalaga (12115), net: -775

***** End of hand T5-13533953-96 *****

 

Det fanns inte ens i min föreställningsvärld att snubben kunde sitta med J8. Varför vet jag inte. Idag parade t ex floppen 3 ggr när jag hade överpar. Samtliga tre gånger hade fi träffat en triss. Så jag borde ju egentligen vara beredd på ALLT.

 

Dominanshänderna gick nog i varje fall 50-50 idag och när man upplever det som en framgång så torde det stå rätt klart hur man springer.

 

Upp ett par inköp ändå tack vare den osannolika 30-mannan. Men jag behöver alltså andras usla spel och tur i konfrontationer jag inte själv är inblandad i för att plussa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whina bäst du vill, jag slår inte av motriggen före du lämnar Ongame. Du behöver mitt beskydd om du ska vända trenden nån gång. Jag trodde jag skulle svält ut dig vid det här laget men du är seg.

 

/Gudfadern

 

Halleluja nu skådar jag ljuset! Pacific Poker Here I Come! :-)

 

Nah... seriöst så är jag en envis jävel. Jag vill liksom på ett omåttligt barnsligt plan inte ge upp. Känns ju också som att när jag - låt vara med bonus etc - kan gå b/e även när jag springer ganska dåligt så borde det finnas bra plusmöjligheter bara jag kan börja springa lite bättre. Sen tror jag kanske också att skillnaderna i spelkvalitet mellan olika nätverk är överdrivna. Och generatorerna lär väl funka likadant också. Även om man ibland har svårt att tro på Ongame att favvohänderna verkligen vinner förväntad frekvens när man ser alla utdragningar som man själv och andra blir utsatt för.

 

Aja... flytta om knappa 4 v sen får vi se. Nån typ av sajtbyte och börja grinda ny startbonus lär det bli under alla omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En goodrundag! Satt fint. Plussar 3,5 inköp + en bonus och är uppe på grönt för månaden. Onekligen roligare att spela poker när lite fler händer står. Ändå ingen superkväll då jag torskar två JJ, en QQ och en KK och sista handen 3-handat i 30-mannan så åker jag med klassikern A6 mot A4.

 

Med variansen vet man aldrig men nu tror jag att januari kommer att gå lite bättre än de senaste månaderna. Det tummar vi på jag och Mr :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nada lir fredag/lördag. Är hos tjejen och laptopen är oftast inte i min besittning när den är på :-) Ganska skönt iofs att bara softa. Imorron åker vi dock hem till mig och då tänkte jag mig både lite turneringsgrind och lite SnG och spela bort det lilla månadsplusset. Eller... är det i morron turreklonken äntligen ska komma? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I god dagboksanda ser jag ut att sluta söndag ganska precis på Breakeven, fast ändå på den gröna sidan med ett par dollarer :mrgreen:

 

Min turneringsmotrigg fortsätter och börjar anta närmast mytiska proportioner när det gäller att ständigt åka dit och aldrig, aldrig, aldrig som det verkar få ha marginalerna med sig åtminstone in på ett finalbord.

 

Här är Ongames kvällsturre $22. Starta turrarna starkt kan jag ofta göra och i denna fick jag in det mot 3 (!) spelare med AA pre på mycket låga blinds. Två av dem hade rena skräpet men raketerna stod faktiskt och jag gick upp i ledning på tävlingen. So far so good men sen börjas det. Får KK nån kvart senare och får in det igen! pre mot QQ och 44 som synar två reraises allin. Det är givet att 44 sätter sin tvåoutare på rivern. Jag tappade dock bara 500 i den handen. Men sen kommer KK igen bara 5 minuter senare och jag hamnar i batalj med samma spelare igen:

 

***** History for hand T5-13963260-24 (TOURNAMENT: R-458-201) *****

Start hand: Sun Jan 10 21:50:27 GMT+0100 2010

Table: Table #13 [13963260] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 25/50, TC)

User: HERO

Button: seat 6

Players in round: 10

Seat 7: fabpalys (915)

Seat 8: HERO (5205)

Seat 9: xxRedixx (1340)

Seat 10: LIONBLUE (3325)

Seat 1: alex_2810 (2750)

Seat 2: TGaier1 (1995)

Seat 3: Sheihym (1985)

Seat 4: beebop8 (2140)

Seat 5: Arsenique (1200)

Seat 6: asp1967 (2845)

fabpalys posts small blind (25)

HERO posts big blind (50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of DiamondsKing of Clubs]

xxRedixx folds

LIONBLUE calls 50

alex_2810 folds

TGaier1 folds

Sheihym folds

beebop8 folds

Arsenique calls 50

asp1967 raises 200 to 200

fabpalys folds

HERO raises 450 to 500

LIONBLUE folds

Arsenique folds

asp1967 calls 300

--- Dealing flop [7 of Spades6 of HeartsQueen of Clubs]

HERO checks

asp1967 bets 2345 [all in]

HERO calls 2345

--- Dealing turn [9 of Spades]

--- Dealing river [Ace of Spades]

---

Summary:

Main pot: 5815 won by asp1967 (5815)

Seat 7: fabpalys (890), net: -25

Seat 8: HERO (2360), net: -2845, [Kd, Kc] (PAIR KING)

Seat 9: xxRedixx (1340)

Seat 10: LIONBLUE (3275), net: -50

Seat 1: alex_2810 (2750)

Seat 2: TGaier1 (1995)

Seat 3: Sheihym (1985)

Seat 4: beebop8 (2140)

Seat 5: Arsenique (1150), net: -50

Seat 6: asp1967 (5815), net: +2970, [Queen of DiamondsAce of Diamonds] (TWO_PAIR ACE, QUEEN)

***** End of hand T5-13963260-24 *****

 

Nice... 6 KK ikväll - 4 torsk. Fortfarande kvar i turren vid första paus men har varit helt död kortmässigt sen den andra torskade KK-handen och är nu nere 135/210 (+500 från start) Inte kört än - jag har fortfarande 15 bb. Men då måste saker börja gå åt mitt håll nån jävla gång i mer än en eller två händer i sträck.

 

Hamnade förresten i omvända läget i rebuyturren strax efter paus där jag låg ca 350/550 och träffade Q-högt regnbågsbräde med AQ. Lös spelare betar och vi hamnar allin på turn - vad ska jag göra? Han vänder upp bottensetet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha... 99 från mellanpos med 11bb kvar. Standardpush och buttons syn med AKs är naturligtvis inget att säga om. Då 75% av flipparna gått åt helvete idag så vet jag att jag ska förlora handen då korten vänds upp. Och på turn kommer esset. Bara för att fullborda förnedringen pissar Ongame på mig i handen efter också med de sista 350. T9 från UTG+2 och hela bordet viker utom BB som förstås har en enkel syn. 75o men redan på flopp tilldelar lilla fjollgeneratorn 1%aren med tvåpar till FI. Ja för helvete! :twisted:

 

Värre är det dock för tjejen som fortsätter sin golgatavandring med en motrigg som trotsar allt förnuft. Nu låg hon bra till i en turre och fick in det med AA mot KK på flopp. På rivern sitter tvåoutaren - precis som mina två KK-händer tidigare. Hon har de senaste månaderna förlorat över hälften av sina par i ess - ofta mot mongospelande byfånar som går emot med de mest häpnadsväckande usla händer och lyckas träffa tvåpar och annat.

 

Nåja... jag fortsätter ändå att oftast få in det som favorit eller till flippodds. Att utdelningen inte blir som förväntat går ju liksom inte att göra något åt. Med reservation för att jag troligen spelar för defensivt i turrarna ibland så känns det ändå som att jag inte kan göra så mycket åt bristen på resultat - de kommer nog bättre igen när jag åtminstone börjar springa på mitt ev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tystnad från dagboken några dagar, men jag har för den sakens skull inte varit helt overksam. Inget spel i måndags visserligen. Men i tisdags blev det ett kort men lukrativt pass på runt 50 minuter och 6 bord SnG som slutade upp nästan 4 BI. Idag mest cashgame men två 30-manna med en fjärdeplats i den ena och därmed plus. Cashgamet dryga 200 händer och ett bb/100 på dryga 7. Fullt godkänt. Tappade ett par i ess och ett tvåpar mot en italiensk eller möjligen fransk fisk som först synade hela vägen och satte en gutshot och sen synade flopp utan nånting men satte runnerrunner flush. Då blir man glad.

 

Foldade en straight på river i ett spel som antingen var bra eller fruktansvärt vekt. Eftersom jag inte investerat mer än min limp från button i potten (jag limpar i princip bara från pos om en eller fler limpat före och jag har händer av typen connectors eller låga par) så kändes det enklare. Borde kanske ha lagt in pengar i potten på flop, men jag föredrog att ta ett gratiskort med tre motståndare. När jag sen är uppe mot en raisare och en reraisare på bräda med både färg och kåkmöjligheter känns det som att min stege inte är mycket att ha. Men jag kanske borde ha synat här och foldat mot ev. omslag från första höjaren?? Är den passiva linjen i handen dålig också, eller kan den godtas som variation i spelet?

 

***** History for hand R5-14119230-1989 *****

Start hand: Wed Jan 13 23:16:47 GMT+0100 2010

Table: Leoben [14119230] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 10

Players in round: 10

Seat 1: PaceOut1 ($49.50)

Seat 2: spezza82 ($54.30)

Seat 3: TheJoker25x ($64.43)

Seat 4: CCXF ($73.63)

Seat 5: Ice Tiger ($60.23)

Seat 6: poksnase ($49.25)

Seat 7: levinzk ($36.37)

Seat 8: bencze72 ($66.92)

Seat 9: kondziorf ($44)

Seat 10: HERO ($52.25)

PaceOut1 posts small blind ($0.25)

spezza82 posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [10 of ClubsJack of Hearts]

TheJoker25x folds

CCXF folds

Ice Tiger calls $0.50

poksnase folds

levinzk folds

bencze72 folds

kondziorf folds

HERO calls $0.50

PaceOut1 calls $0.25

spezza82 checks

--- Dealing flop [9c, Qc, 3d]

PaceOut1 checks

spezza82 checks

Ice Tiger checks

HERO checks

--- Dealing turn [9h]

PaceOut1 checks

spezza82 checks

Ice Tiger checks

HERO checks

--- Dealing river [8c]

PaceOut1 bets $2

spezza82 raises $6 to $6

Ice Tiger folds

HERO folds

PaceOut1 folds

---

Summary:

Main pot: $6 won by spezza82 ($5.70)

Seat 1: PaceOut1 ($47), net: -$2.50

Seat 2: spezza82 ($57.50), net: +$3.20

Seat 3: TheJoker25x ($64.43)

Seat 4: CCXF ($73.63)

Seat 5: Ice Tiger ($59.73), net: -$0.50

Seat 6: poksnase ($49.25)

Seat 7: levinzk ($36.37)

Seat 8: bencze72 ($66.92)

Seat 9: kondziorf ($44)

Seat 10: HERO ($51.75), net: -$0.50

***** End of hand R5-14119230-1989 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CG-pass som slutar nästan exakt lika mycket ner som CG-passet igår slutade upp. Tycker jag gjorde det ganska bra sett till hur spelet utvecklade sig. Är inne i en dålig varianstrend med mina set där brädan har en enorm förmåga att lägga upp 3 eller tom fyra kort i sekvens och/eller 3-4 i samma färg och flera motspelare som följer med och bettar. Har också förlorat mot flera set/stegar och vek en nu där bordet slutade 7-8-9-10-J (jag hade 9orna) och en ganska kompetent spelare pushade sista. Fick också in det med AK mot en äkta monsterfisk (spelade 90/20 eller nåt sånt) som gillade QJ nåt helt enormt tydligen. Damen satt på turn... Har haft riktigt motflyt med AK-händerna och ligger back med dem på runt 5000 spelade. Ska kolla om jag lirat dem fel, men det känns inte som att jag gjort några allvarliga missgrepp.

 

Gör en del ganska aggressiva steals som hittills funkat bra. Försöker inrikta mig på spelare som jag bedömer som hyggligt kompetenta åt LAG-hållet eller TAG som jag bedömer öppnar ganska brett från knappen/co. Begränsar också antalet moves per bord och pass för att bibehålla min TAG-image hos tänkande spelare/spelare med HUD. Så här pass brukar jag dock inte sticka ut hakan. Bedömde dock att läget var rätt. Bordet var tight och den aktuella spelaren hade terroriserat det ett tag med höjningar på 6-12 bb från alla möjliga positioner. Han hade visat upp en premiumhand och visat prov på tankeförmåga efter att ha träffat toppset på en flopp med tre hjärter där motspelaren drog in hela sin stack där han synade efter en lång betänketid.

 

***** History for hand R5-14513577-554 *****

Start hand: Thu Jan 14 19:54:58 GMT+0100 2010

Table: Helsinki [14513577] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 7

Players in round: 8

Seat 9: ziemgcc ($42.16)

Seat 10: appelsin1 ($24.50)

Seat 2: oulu123 ($43.46)

Seat 3: KiniBW ($130.55)

Seat 4: puma23 xxxx ($51.52)

Seat 5: HERO ($33.18)

Seat 6: _goink_ ($54.76)

Seat 7: Snowbe66 ($9)

ziemgcc posts small blind ($0.25)

appelsin1 posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [King of HeartsJack of Hearts]

oulu123 raises $3 to $3

KiniBW folds

puma23 xxxx folds

HERO raises $9.75 to $9.75

_goink_ folds

Snowbe66 folds

ziemgcc folds

appelsin1 folds

oulu123 folds

---

Summary:

Main pot: $6.75 won by HERO ($6.75)

Seat 9: ziemgcc ($41.91), net: -$0.25

Seat 10: appelsin1 ($24), net: -$0.50

Seat 2: oulu123 ($40.46), net: -$3

Seat 3: KiniBW ($130.55)

Seat 4: puma23 xxxx ($51.52)

Seat 5: HERO ($36.93), net: +$3.75

Seat 6: _goink_ ($54.76)

Seat 7: Snowbe66 ($9)

***** End of hand R5-14513577-554 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SnGerna gick ganska dåligt med framför allt en otrevlig anhopning av premiumhänder i mörkarna när jag pushade. Backar allt som allt drygt 70 dollar vilket var lite knappt hälften av månadens plus. Men bara att bita ihop och ta nya tag. Med fem raka plusdagar vore det väl lite förmätet att klaga. Hade dessutom lite tur nu på slutet som kompensation när jag var nere på 100 i en DoN på semibubbla men ändå lyckades casha efter en serie lyckade händer. 4a i en 30-manna också till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet CG-pass igår em med lillback. Ett SnG-pass nu som slutade 2 inköp ner efter konstaterandet att jag återigen har riggen mot mig efter några dagars respit. Nästan hela månadsvinsten borta. DoN-bordet gick hyggligt men de vanliga SnGerna var bara mörker - genomusla handkort och premiumhänder i mörkarna eller dåliga syner som gick hem när jag väl började pusha med ICM-mässigt korrekta händer. Och då kan jag nog säga att jag har en pushrange som ofta ligger en bit innanför de matematiskt korrekta marginalerna. Det är i varje fall nödvändigt på Ongame där lösa syner är vardagsmat. Framför allt känns det som att man måste tighta till sin range från tidiga positioner. Från sen pos har nog folk ofta - intuitivt eller av erfarenhet rätt ok calling ranger. Men från mellan och fram synar många pusher med händer som 77, AJs och liknande som sällan är ICM-mässigt korrekt att göra. Framför allt bör man vara försiktig med lägre par eftersom många kommer att syna med KQ, QJs eller AT från button och framåt och så länge man har i varje fall runt 8-10 bb är det nog sällan rätt att flippa.

 

Ja ja... nu blir det lite tvätt och sen familjeaktiviteter resten av dagen och kvällen. Ett nytt pokerpass kanske ikväll om andan faller på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna MTT-varians... Ännu en genomusel sittning utan en tillstymmelse till kort under nästan en timme. Till slut 7 bb kvar och push med A5s. En bajskorvsfisk som gjort åtminstone 3 huvudlösa spel och vunnit på dem synar med 44 som han dessförinnan limpat med från UTG. Står så klart.

 

Jag har sagt det förut och jag säger det igen för intresseklubben: Hade jag haft samma sinnessjuka smörja i SnGerna som i MTT.erna så hade jag nog inte suttit här och skrivit. Då hade jag varit gul för länge sen. Det är för jävla konstigt att det här verkar kunna fortsätta i evighet. Nån gång ska jag väl ha marginalerna på min sida? Nån gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kvällspasset slutar i princip B/E så backet på runt 2 inköp från förmiddagen blir också dagens slutresultat. Ut som en 5:a i sista 30-mannan med push 22 från CO och BB har förstås 77. Symptomatiskt för de senaste dagarnas poker.

 

Slölirar en pokerstars $3,20 27-manna 8/10 efter att nyss överlevt och dubblat med J9 där en korkad spanjor synade med QT men jag spikade knekten på river. Annars som vanligt en märklig korttorka på Stars. Även om jag förstår att det bara är varians så känns det uteslutet att jag skulle börja grinda på allvar på en sajt som kastar på mig såna jävla usla handkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det svänger i SnG-livet. Nu svänger det åtminstone lite åt båda håll igen och jag noterar ett bra pass idag med +5 inköp och 4 cash av 4 möjliga i DoNsen. Känns gött. Inget värre än AK i bb som torskar mot QJo och en heads-upgubbe i 30-mannan som träffade ALLT. Men det får man ta även om 30 dollars till och vinst hade suttit gott.

 

Helgen är slut och arbetsvecka i nya lokaler står för dörren + hela den vanliga cirkusen med ungar som ska till skolan med idrottskläder, läxor, kvällsaktiviteter und so weiter. Ett rätt annorlunda liv antar jag i jämförelse med en del andra PF-medlemmar, men eg. ganska standard ändå.

 

Nattinatti nu, sov gott och dröm inga mardrömmar om stora stygga variansspöket! :mrgreen::twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två pass idag och slutar lillplus, tack vare DoNsen som fortsätter att rulla på bra. Gjorde dock ett par riktigt dåliga spel på det sista bordet som jag ändå kom undan med. Gillar inte när jag spelar dåligt på det viset och det är faktiskt en klen tröst att det går vägen ändå.

 

I princip tror jag att jag spelar DoN bättre än vanliga SnG, så rent ekonomiskt borde jag kanske hålla mig helt till dem. Om jag nu inte ska köra vidare mer på CG-spåret förstås... Har någon läsare nån åsikt? På det här kontot som jag kört sen augusti har jag nu ett ROI exklusive bonusar på cirka 3% på SnG. På drygt 1000 spelade DoN ligger jag på en ITM-frekvens på 58% på $20-nivån. Med risk för whine så tror jag att det här resultatet fortfarande är lite för lågt - jag har haft fler downswings än dito ups.

 

På CG har jag ett väldigt litet sample - bara dryga 5K händer varav drygt hälften på NL50 och resten på NL30. BB/100 ligger på 6,50 där. Har haft turen på min sida på flipparna lite grann där tror jag men har å andra sidan åkt på en hel del coolers som gör att jag t ex ligger back på AK där jag på något mystiskt vis lyckats med konststycket att möta en fi som har eller drar något ännu bättre varje gång jag träffat brädan vilket har kostat även om jag inte stackat av helt på nån av dem. Träffat drag dåligt också och fått flera set utdragna, så summa summarum tror jag inte att jag sprungit speciellt ultrabra egentligen.

 

I ekvationen bör man ta hänsyn till att det nog fortfarande är lättare för mig att nöta in bonusar med SnG. Har inte en spelstil som genererar många stora potter i CG och känner mig dessutom inte bekväm med att köra mer än 4 bord samtidigt, medan jag ofta 6-tablar SnG.

 

Ett Ace of Clubs för bra input! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt lira lite turrar ikväll men det får nog bli ändrade planer då Ongame verkar ha slagit på r*vkn*llsriggen igen idag. 6 raka allins coinflip eller däromkring torsk nu och när jag dealas AQ eller A8s från bra position så sitter en kille bakom med AK båda gångerna. Hooray!

 

Kan jag klara cashen på sista bordet stannar backet på detta pass på $30. Ligger 3/7 med nästan dubbel stack i DoN så ser ut att finnas hygglig chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust - nio raka allintorskar (ingen som stor underdog) bryts äntligen när AQ får stå mot A9.

 

Experimenterar lite med att försöka höja 3bets-frekvensen på lägre blindsnivåer. Bortsett från att jag hade röta med KT och träffade en stege på floppen så verkar det inte vara nån bra idé. Folk försvarar sina limpar även efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte det sista bordet - en 30-manna $11 - bjuder på något positivt så blir det en skitkväll av detta med mer än halva månadspluset - dryga 3 inköp - borta. Allmänt misshandlad av kortgeneratorn både vad gäller handkort, bordsträffar och villains med premiumhänder i mörkar. Gjorde dock förmodligen ett felaktigt pushbeslut på en bubbla här i en $33 DoN. Inte ICM-mässigt, men med hänsyn till bordsdynamiken.

 

Nu 88 och sista 1000 i 30-mannan. Hejdå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... jajemän. Flippar mot AK, men såna här kvällar vet man alltid hur flippar i såna lägen slutar. Visst är det konstigt? Redan första kortet på floppen är ett ess. Och att man skulle dra ut... Nix.

 

Dåliga kväll går det ju också åt pipsvängen konstant i händer man själv inte deltar i. Som på $30-bordet när en ganska dålig spelare i sb som ligger 3a på bubblan med hyggligt bra avstånd till oss 3 bakom plötsligt pushar sina dryga 10bb in i BB. BB som har dubbelt så stor stack synar med AQs (ingen bra syn i en DoN heller iofs) och SB visar upp... QJo. Gratisbiljett in i pengarna? Nix inte på Ongame. Aldrig, aldrig, aldrig att de där händer går till favoriten i 73% som min pokeroddskalkylator påstår. Möjligen 60, absolut max 65. Skulle vara kul att se statistik på faktiskt över ett större handsample. I det här fallet bidde det en triss. Dessutom hade jag själv en enkel syn för dryga 300 från BB mot en stack på bubblan som då hade dryga 500. Jag hade AJ och han King of ClubsQueen of Clubs. Träff A men två klöver på flopp. Och på rivern landar det förbannade tredje klövret. Sen åkte jag då ut med vad som ev. var en dum push med AT när BB satt med TT. Jag hade i det här läget dryga 200 mer än minsta stacken och satt med både den och den andra mindre stacken i position på button när de hade mörkarna. De stora stackarna höjde inte heller överdrivet aggressivt så jag hade förmodligen fått bättre stealmöjligheter än att skjuta från UTG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTT-kväll. Börjar så här nice (vi är cirka ett dussin händer in i turren och jag har foldat allt då jag endast haft komplett skräp av typen 93o)

 

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 5467128021

Bords ID: -139367826

Spelsätt: Spel om pengar

Turneringsbord: 38652943-15

Speltyp: Hold'em

Blindar: 10/20

Insatser: 20/20

Valuta: USD

Startdatum: 2010-01-21 GMT

Starttid: 20:15:07 GMT

 

 

 

Bordsplacering:

 

patridinho sitter på stol 1 med 4650.

scan7 sitter på stol 2 med 2780.

radinot sitter på stol 3 med 1430.

BeachBoy59 sitter på stol 4 med 1620.

tiphus sitter på stol 5 med 1550.

-basti79- sitter på stol 6 med 1420.

franck216 sitter på stol 7 med 1080.

Ankus sitter på stol 8 med 3525.

HERO sitter på stol 9 med 1465.

willrcl sitter på stol 10 med 1480.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 1.

scan7 lägger den lilla blinden på 10.

radinot lägger den stora blinden på 20.

 

Ge hålkorten:

 

HERO: King of DiamondsKing of Spades

 

Före floppen:

3 fold

franck216 synar 20.

Ankus lägger sig.

HERO höjer 60.

willrcl lägger sig.

patridinho höjer 110.

scan7 lägger sig.

radinot synar 90.

franck216 lägger sig.

HERO höjer 410.

patridinho höjer 4540.

radinot lägger sig.

HERO synar 995.

 

 

Floppen (6 of Hearts10 of ClubsQueen of Clubs)

Turn (8 of Hearts)

River (9 of Spades):

 

Kortvisning:

patridinho visar 7 of Hearts7 of Diamonds

patridinho har 6h 7h 8h 9s 10c: Straight

HERO visar Kd Ks.

HERO har 9s 10c Qc Kd Ks: Par

HERO är utslagen.

 

 

Pott - sammandrag:

3185 går tillbaka till patridinho (ingen syn).

Hela potten: 3070

patridinho vinner 3070.

Ingen husprovision tas för denna giv.

 

---

Jag gjorde inget återköp. Varför betala för att bli knullad i röven av Everests riggmaskin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...