Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Nåja... Godkänd pokerkväll ändå med dryga 5 inköp plus. Hittar en tredjeplats i en 30-manna på slutet också trots bajsiga handkort. Kanske bättre att spara första finalbordet till nån turre med mer pengar (här låg bara knappa 4K i vinstpotten) :mrgreen:

 

Månadsresultatet är ett lillback med dryga 2 inköp. Så fruktansvärt uselt som jag sprungit betraktar jag det nästan som en framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B/E-pass som än en gång räddas av mina DoNs eftersom vanliga SnGerna fortsätter att bara gå fullständigt åt h-e. Och naturligtvis så fortsätter jag att göda fullständigt idiotiskt spelande fiskar. Nu en snubbe som limpade från UTG och sen synade min push från SB med AQs. Vad han hade? 44. Hur många såna har jag sett träffa set direkt på floppen denna månad och döda all spänning direkt? Vet inte - men säkert tre gånger så många som jag själv har förmått spika i motsvarande situationer.

 

En sån här spelare utan begrepp om FE, utan känsla för att han här antingen flippar eller är gravt dominerad kan sitta och bygga fetstackar. Jag begriper ju iofs varför det blir så och vad priset för honom är. Dessutom påverkar det ju inte utgången i handen iofs (annat än att han trots allt möjligen bör folda om han höjer där och får omslag även om hans stack är dubbla min eller kanske vika handen direkt eftersom han sitter på UTG) eftersom jag ställer här oavsett vad han gör med tanke på att han kan ha lite vadsomhelst (löspassiv spelstil förstås). Men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sätt och vis nådde jag förresten mitt finalbordsmål igår (måste ju ha lite omväxling till whinandet). Har satt in några tiotal dollars på Pokerstars bara för att kunna slaska lite. Lirade en $4,40 180-manna SnG igår och slutade 8a. Furstliga $18 rikare blev jag... :-) Samtidigt känns det ändå inte riktigt på riktigt... Räknar ju inte heller mina två klonkar i Everests 90-manna SnG för $2,50 dit heller... Det är liksom för lite pengar och för dåligt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar lite CG. Spelar jag denna hand dåligt eller har jag bara otur? Skälet att jag inte vill raisa är att jag utifrån det jag hittills spelat alltför ofta sett tvåpar och trissar när folk betar/synar varje gata och därför vill försöka hålla pottkontroll.

 

Villain har 23/0 över 31 händer och framstår således som aningen löspassiv...

 

***** History for hand R5-12411212-563 *****

Start hand: Sun Dec 27 00:24:22 GMT+0100 2009

Table: Lancaster [12411212] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.25/$0.50, Real money)

User: HERO

Button: seat 6

Players in round: 9

Seat 7: HERO ($49.21)

Seat 8: ThomBoy003 ($45.19)

Seat 9: dakalito ($86.63)

Seat 10: anoma ($70.04)

Seat 1: 5eme As ($134.86)

Seat 3: carlotta1905 ($47.15)

Seat 4: PR57187355 ($50.65)

Seat 5: V. Vega x ($56.24)

Seat 6: juliekiss ($48.58)

HERO posts small blind ($0.25)

ThomBoy003 posts big blind ($0.50)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ks, Ah]

dakalito folds

anoma folds

5eme As folds

carlotta1905 calls $0.50

PR57187355 folds

V. Vega x folds

juliekiss folds

HERO raises $1.25 to $1.50

ThomBoy003 calls $1

carlotta1905 calls $1

--- Dealing flop [Ac, Td, 2s]

HERO checks

ThomBoy003 bets $2.50

carlotta1905 folds

HERO calls $2.50

--- Dealing turn [3h]

HERO checks

ThomBoy003 bets $3.50

HERO calls $3.50

--- Dealing river [7d]

HERO checks

ThomBoy003 bets $4.50

HERO calls $4.50

---

Summary:

Main pot: $25.50 won by ThomBoy003 ($24.23)

Seat 7: HerrFold2 ($37.21), net: -$12

Seat 8: ThomBoy003 ($57.42), net: +$12.23, [Ad, 7h] (TWO_PAIR ACE, SEVEN)

Seat 9: dakalito ($86.63)

Seat 10: anoma ($70.04)

Seat 1: 5eme As ($134.86)

Seat 3: carlotta1905 ($45.65), net: -$1.50

Seat 4: PR57187355 ($50.65)

Seat 5: V. Vega x ($56.24)

Seat 6: juliekiss ($48.58)

***** End of hand R5-12411212-563 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker definitivt att du ska c/r turn när du inte väljer att göra det på flop. Turn slår ju hyffsat blank och bör inte förbättra fi's hand. :-)

 

Ja det är nog rätt. Med risk för facit-i-handen-tänkande så tror jag den här sortens spelare kan lira den här linjen med en rad händer som vi slår. AQ, AJ, A9 och ner till kanske rentav A5 om korten är soooooootid. Dessutom kan han mycket väl kallsyna med händer som QQ och JJ och sen värdebeta. Känns som att jag faller för monster-under-sängen-tänkande här; förmodligen just för att jag sprungit in i en massa skit med mina AK-händer i cashgamen och ligger minus på dem (visserligen bara över 4K-sample, men ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med QQ och JJ tror jag vi får se en 4-bet pre med tanke på att det är mkt möjligt att han får med den andre Fi också. 3 spelare på floppen med QQ är inget man önskar, imo.

 

Hoppas du förstår hur jag tänker. Lirar själv lite lägre än dig CG men är påväg uppåt :-)

 

GL 2010! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med QQ och JJ tror jag vi får se en 4-bet pre med tanke på att det är mkt möjligt att han får med den andre Fi också. 3 spelare på floppen med QQ är inget man önskar, imo.

 

Hoppas du förstår hur jag tänker. Lirar själv lite lägre än dig CG men är påväg uppåt :-)

 

GL 2010! :-D

 

Ty!

 

Jo QQ/JJ väntar man sig naturligtvis trebet från normalt. Kanske hade den här spelaren också gjort det. Men han gav samtidigt intryck av att vara en löspassiv av den typen som bara synar in sig där och ser vad som händer. Det behöver ju inte vara fel i varje givet läge - åtminstone inte med JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra dag och det var ju inte igår direkt. Tyvärr spolierades humöret något av att den förbannade jävla Ongameklienten kukar ur just i samma ögonblick som jag hamnat heads-up med nära nog identiska, drygt 15bb djupa stackar i en 30-manna mot en dålig fisk. Det gick inte att råda bot på det på annat vis än att stänga av och inte ens det gick utan ett antal desperata tryckningar i aktivitethanteraren. När jag kom in på bordet igen hade jag dryga 2 bb kvar och hann precis lägga in dem med K5o. Fisken hade 32o men fisken vore ju inte en fisk om inte 2an klonkade in på flopp...

 

Nåja... ca 4,5 inköp upp idag så bortsett från att en programmerare nånstans ska få en rejäl hemorojdattack :twisted: av pokergudarna så får ändå dagen sluta med :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ett smart drag att limpa knektar från UTG+1 ca 20 bb djup? Ja - om en semifisk (yours truly) råkar sitta med tiorna på button och bestämmer sig att höja eftersom herr limpovich inte är en 9/7 spelare utan snarare 31/0. All deg åker in och herr Limpovich vinner.

 

Hur tänker man när man limpar där? Hur tänker man sig att hantera överkorten som nästan alltid kommer på floppen?

 

ja ja... blandad kompott idag. Träffat kåk tre ggr i samma SNG och leder den just nu. Bra i en 30-manna också, men totalt tyvärr back närmare 5 inköp. För tyvärr var motriggen tillbaka snabbare än jag önskat. Efter en hygglig början på passet har jag nu åter förlorat flera raka dominanshänder - senast två raka AK mot AJ där knektsvinen träffar flopp. Så inget slut i sikte än på antidominansriggen - den kanske största dollartjuven i mitt lir denna månad tror jag.

 

Medan jag skriver inträffar fler sjuka saker. Har varit tvungen att släppa KK och nu förlorade jag en pott med AA mot en megafisk som synar en reraise och en syn på reraisen med JT. På flopp KQJ går hon sen allin och sätter stegen på river. Fyfan.

 

Bredvid mig sitter tjejen och upplever precis samma sjuka rigg fast på Fulltilt. Som jag skrivit tidigare så har vi båda två råkat ut för de mest hårresande saker nu under de senaste 3 månaderna. Vi får in det som favoriter nästan hela tiden. Folk tar idiotsyner och träffar och drar ut. Eller så är det dessa dominanshänder där vi istället för att vinna 70-30 torskar 30-70. Det är så märkligt detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut på bubblan i SNGen jag länge ledde... KQ mot A8 som träffar triss på flopp redan.

 

Hela plusset från igår utraderat om man bortser från att ett bord är kvar. Sista delen av passet har jag förlorat alla händer utom en där det blev showdown. Trots att jag dominerade eller låg obetydligt efter i samtliga utom en.

 

Det som ändå kanske är mer intressant än whinandet är mina egna reaktioner. Samtidigt som jag bitvis bara blir mer och mer trött på pokern där slumpen mest verkar styra mot att jag ska slå nya bottenrekord i motrigg så blir jag på ett annat plan mer och mer besluten att svettas mig igenom det här. Jag vet att det logiskt sett kan fortsätta så här jämt men att sannolikheten inte talar för det. Jag SKA IGENOM! och se ljuset på andra sidan typ :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja... det är ju åtminstone lite omväxling. Jag har varit uppe som bäst på +5inköp i månadssaldo i december 2 ggr. Förra gången tappade jag det genom ett streak på 5 förlustdagar i följd. Den här gången får jag som omväxling tappa allt på en dag istället. A6s mot KTo (tia på flopp)drar sitt strå till torskstacken. Bara 60% att vinna den så why whine dock :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och kan jag inte vinna 80% (essen), 70% (AKx2) eller i ovan nämna hand 60% så kan jag förstås inte räkna med att sätta flippen för de sista 3bbna i stacken på finalbordet i 30-mannan med AT mot 99.

 

Senaste halva månaden: Lirat 63 vanliga SnG. Cashat i 10. Inte ens 15%... Det är talande att jag nu senast hade tredubblade stackar i två och missade båda. Inget spew, inga lösa syner eller för lösa pusher. Bara skit enligt ovan.

 

Ska jag plocka något positivt ur detta så är det väl ändå att jag lyckas gå B/E i detta tämligen kompakta variansmörker. Det talar ändå för att det finns pengar att tjäna den dag jag återfår förmågan att ha lite tur mer än en enstaka turnering eller dag som sen genast äts upp av motrigg följande dag/dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets sista spelpass - i morgon kommer kidsen och deras farmor och vi ska fira lite lugn familjenyår. Lirar lite turrar ikväll mest tror jag och bryr mig inte så mycket om resultatet; det kan väl kvitta om jag går b/e för månaden eller -$100 känns det som. Får bli nya tag nästa år istället och förhoppningsvis lite mer marginaler på min sida. Vore iofs juste att äntligen sätta ett riktigt finalbord så här i sista skälvande ögonblicken av året. Men ribban får ligga lågt och jag surfar här lite lagom påverkad (utan att omdömet påverkas hoppas jag) av Green Goblin-cider och en halv, halvflaska Campolieti :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22/308 efter 2 timmar i $11 rebuyturre. Fått in det bra i flera viktiga potter. En vinst på ett $22-bord SnG också. Annars inga framgångar. Kvar med 7 bb i en everestturre också. Hade kunnat vara drygt det dubbla om jag inte förlorat min femte eller sjätte raka AK-hand allin mot J5s - alla gånger utom en mot två underkort dessutom så det har inte ens varit flippar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol - även om det går bra i rebuyturren än så länge så är det inte direkt snäll varians när degen åker in pre. Förutom nämnda fem raka AK som åkt på stryk mot sämre händer så har jag nu också fått syn av KT FYRA GÅNGER I RAD! med bättre händer (par eller esshöga) men torskat SAMTLIGA.

 

Om variansen hade den egenskapen att den verkligen jämnade ut på totalen i längden så skulle det nog finnas ett fett jävla pluskonto att checka ut från nu med flyt. Men tyvärr funkar det ju inte så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvvägs in i timme 3 och på plats 45 av drygt 150 kvarvarande händer detta: Spelar jag handen fel? Kan jag komma bort från min tia här?

 

***** History for hand T5-12842570-137 (TOURNAMENT: R-233-188) *****

Start hand: Wed Dec 30 23:17:15 GMT+0100 2009

Table: Table #60 [12842570] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 800/1600, ante: 160, TC)

User: HERO

Button: seat 6

Players in round: 10

Seat 7: LuckyPoepie (26694)

Seat 8: HERO (42710)

Seat 9: 5DiamondsBln (13720)

Seat 10: --TERO-- (20486)

Seat 1: BulasB (32308)

Seat 2: x john199 (88495)

Seat 3: CHE-22 (20430)

Seat 4: geopaep (59160)

Seat 5: jani 52 (5732)

Seat 6: charlyduMas (21236)

LuckyPoepie posts ante 160

HERO posts ante 160

5DiamondsBln posts ante 160

--TERO-- posts ante 160

BulasB posts ante 160

x john199 posts ante 160

CHE-22 posts ante 160

geopaep posts ante 160

jani 52 posts ante 160

charlyduMas posts ante 160

LuckyPoepie posts small blind (800)

HERO posts big blind (1600)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [8h, Tc]

5DiamondsBln folds

--TERO-- folds

BulasB folds

x john199 folds

CHE-22 folds

geopaep folds

jani 52 folds

charlyduMas calls 1600

LuckyPoepie folds

HERO checks

--- Dealing flop [Th, 5c, 5s]

HERO checks

charlyduMas bets 5600

HERO raises 11200 to 11200

charlyduMas calls 5600

--- Dealing turn [4c]

HERO bets 29750 [all in]

charlyduMas calls 8276 [all in]

--- Dealing turn [4c]

--- Dealing river [3d]

---

Summary:

Main pot: 44552 won by charlyduMas (44552)

Seat 7: LuckyPoepie (25734), net: -960

Seat 8: HERO (21474), net: -21236, [8h, Tc] (TWO_PAIR TEN, FIVE)

Seat 9: 5DiamondsBln (13560), net: -160

Seat 10: --TERO-- (20326), net: -160

Seat 1: BulasB (32148), net: -160

Seat 2: x john199 (88335), net: -160

Seat 3: CHE-22 (20270), net: -160

Seat 4: geopaep (59000), net: -160

Seat 5: jani 52 (5572), net: -160

Seat 6: charlyduMas (44552), net: +23316, [Jd, Ts] (TWO_PAIR TEN, FIVE)

***** End of hand T5-12842570-137 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så slutar det som det alltid slutar... Observera fiskens sjukt usla spel. Limp för en sjundedel av stacken istället för att pusha med denna legitima pushhand från den positionen. Sen syna istället. Och få belöningen fast han som alla andra jävla skitfiskar ligger efter när markerna åker in mot mig.

 

***** History for hand T5-12842563-145 (TOURNAMENT: R-233-188) *****

Start hand: Wed Dec 30 23:30:09 GMT+0100 2009

Table: Table #67 [12842563] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 1000/2000, ante: 200, TC)

User: HERO

Button: seat 1

Players in round: 10

Seat 2: kinkinkit x (14772)

Seat 3: bruut79 (51691)

Seat 4: Aqualung747 (24005)

Seat 5: chris66_y (20606)

Seat 6: kpanzer06 (7417)

Seat 7: Sasselsson (18480)

Seat 8: peduze (32234)

Seat 9: 20256251314 (62670)

Seat 10: rocknrool x (14190)

Seat 1: HERO (15634)

8 posts ante 200

kinkinkit x posts small blind (1000)

bruut79 posts big blind (2000)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Td, Ad]

6 folds

rocknrool x calls 2000

HERO raises 15434 to 15434 [all in]

kinkinkit x folds

bruut79 folds

rocknrool x calls 11990 [all in]

---

--- Dealing flop [Jh, 3d, 6d]

--- Dealing turn [Tc]

--- Dealing river [7h]

---

Summary:

Main pot: 32980 won by rocknrool x (32980)

Seat 2: kinkinkit x (13572), net: -1200

Seat 3: bruut79 (49491), net: -2200

Seat 4: Aqualung747 (23805), net: -200

Seat 5: chris66_y (20406), net: -200

Seat 6: kpanzer06 (7217), net: -200

Seat 7: Sasselsson (18280), net: -200

Seat 8: peduze (32034), net: -200

Seat 9: 20256251314 (62470), net: -200

Seat 10: rocknrool x (32980), net: +18790, [Js, Qs] (PAIR JACK)

Seat 1: HERO (1444), net: -14190, [Td, Ad] (PAIR TEN)

***** End of hand T5-12842563-145 *****

 

 

... åkte ut handen efter med de sista 1500 kvar när en motspelare träffade färg på sista kortet - jag skulle vunnit annars och iaf haft dryga 6000.

 

Återigen så rinner de flythänder jag får ut i avloppet. Just när jag började tro att jag faktiskt skulle få avsluta pokeråret med en åtminstone hyggligt bra turnering så drar Ongame ner rullgardinen för mig igen.

 

När jag orkar ska jag bara för att få ett mått på hur pass hyggligt jag ändå lyckats denna månad (slutar runt b/e med bonusar) titta igenom hur allinsituationrerna gått. Det har förmodligen inte varit fullt så illa som jag upplevt. Men det genomgående temat är ändå helt klart att jag fått in det bra som regel men långt ifrån fått utdelning för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyår är färdiginskålat. Farmor och ungarna har gått och lagt sig. Dags att summera månaden och året. Blev som planerat inget spel denna nyårsafton. Onödigt att fresta humöret då whinandet ligger alldeles för nära nu hela tiden efter mycket uppförsbacke.

 

Månadssummering DECEMBER

 

Antal spelade: 193 SnG - 18 MTT (74 resp 2 ITM)

 

Total insats: $3847

Totala vinster: $3799 (inkl bonusar)

 

ROI: -1,25%

 

CG: 1166 händer ungefär 50/50 på NL30/50 -$22,30; bb/100=-2,91

 

Rake race: $50

 

 

Månadsresultat: $20

 

23 speldagar totalt varav 12 gröna och 11 röda.

 

Bankrullar:

Eurobet: $1775(start: $200 - 20 maj 2009)

Everest: $412 (start $100 - dec 2008)

Fordran affiliate: $50

- - - - - -

 

Ja vad ska man säga? En månad till som stannar i princip b/e. December hade dock en helt annan karaktär än den enormt, närmast sjukt swingiga november. Den kan snarast sammanfattas som månaden då inget hände. Jag låg hela månaden och darrade mellan ungefär 6-7 inköp plus och minus och landar alltså drygt 1 minus (Jag lirar kanske ungefär 65% på $22 och 35% på $11 så snittet ligger väl ungefär på $17)

 

DoN var det enda som gick hyggligt bra: 80 lirade och 47 cashade ger 58,75% ITM vilket är ungefär min snittfrekvens över det sample på snart 1000 DoNs jag lirat. De vanliga SNGerna lyckas jag bara kravla mig in i pengarna 23,8%. Särskilt andra halvan av månaden har varit helt horribel. En hyggligt stor andel segrar hjälper dock upp resultatet som annars kunde ha blivit betydligt sämre. MTT:erna... tja fortsatt motigt. Men det är väl inte mycket mer att tillägga i den saken. Måste ju också erkänna för mig själv att jag har sämre koll på vad jag borde göra i vissa lägen när jag börjar bli shortstackad jämfört med i SnGerna. Samtidigt är det ju så många fler dåliga spelare i turrarna.

 

CG:t är väl ett för litet sample för att säga så mycket om. Hade otur flera händer och fick inte mycket action på mina bra träffar överlag. Räknar man bort raken har jag åtminstone slagit borden jag lirat på, om än ytterst marginellt :-)

 

Nåväl - december läggs till handlingarna. Ur pokerhänseende inte ett dugg saknad av dagboken, det kan ni vara säkra på :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt pokerår 2009

 

Ja - det första riktiga pokeråret för mig. Tjuvstartade i slutet av november 2008, men det var ju i år jag på allvar började spela poker.

 

När jag försöker summera så upptäcker jag att jag inte riktigt vet hur. Jag har lirat nånstans runt kanske 140-150K händer. Jämfört med vad jag kunde vid årets början så är mina kunskaper och min förståelse för spelet så här ett år senare betydligt högre. Jag har läst, jag har spelat. Jag har analyserat. Kunskaperna har blivit mer och mer möjliga att omsätta i praktiken. Jag är ju 40+ så jag jag har förstås gjort den här kunskapsresan på flera andra områden i livet tidigare och vet en del om hur det funkar. Men poker är ändå fascinerande eftersom det finns så enormt många bottnar och dimensioner i spelet. Det är också fascinerande eftersom du å ena sidan får snabb återkoppling i form av resultaten i ditt spel. Samtidigt är det mer svårbedömt än de andra spel jag trängt in hyggligt i eftersom variansen och slumpmomentet är betydligt större. Så jag går nästintill break even årets sista tre månader. Vad betyder det? Att mina tidigare resultat bara var positiv varians? Eller att jag faktiskt upplevt en period av ganska besvärlig motrigg som jag själv tror och att b/e faktiskt är lite av ett styrkebesked? Jag har inget säkert svar...

 

Jag har åtminstone plusat. Min sammanlagda bankrulle har på ett år blivit 7 gånger högre än det jag satt in. Det är ändå inte kattskit. Det är småsummor som betyder föga eller inget i min ekonomiska situation. Men det ger ändå motivationen för att fortsätta spela, tillsammans med att jag ofta tycker att det verkligen är fantastiskt kul och intressant.

 

Det finns dock ett stort ABER. Som många andra så vet jag inte om jag egentligen kan tackla variansen och det som följer med den. Det spelar ingen roll att jag inte är beroende av pokern för min försörjning eller ens för att få en hygglig guldkant. Jag har helt enkelt problem att mentalt acceptera svängningarna och perioderna då det går botten. Jag har problem att försona mig med att en ofrånkomlig del av pokern är att dumma eller till och med riktigt apdumma fiskar kommer att vinna mängder av potter där de spelade dåligt eller rentav uselt mot en.

 

Det här är dessvärre inte bara ett problem för mig själv. Jag blir grinig eller rentav arg och whinar om pokern inte bara här utan så att också anhöriga får ta skit. Det känns inte bra. Jag försöker sluta, men när det går dåligt så kan jag ibland bara inte hålla igen. Jag MÅSTE få pysa ut skiten. Så här har jag alltid varit med spel i viss mån och jag är en spelartyp - livet utan något spel skulle bli riktigt trist. Men det här är inte hållbart. Dessutom så tar pokern en hel del tid som andra önskar att jag la på att vara mer social istället. Svår avvägning, om än förstås inte unik för mig.

 

Kanske skulle jag kunna förvandla mig till en ren grindmaskin. Bara sitta och nöta och hoppas att jag kan dra in 6-7% i snitt på SnGerna eller motsvarande på CG. Men då skulle jag tvingas döda mycket av det känslomässiga engagemanget. Det skulle inte bli lika roligt längre...

 

Säkert är jag för resultatfixerad, jag är inte dummare än att jag begriper det. Har försökt ta ett litet steg genom att denna månad sluta redovisa dagsresultat i detalj i dagboken. Whina mindre och analysera spelade pass mer vore att föredra.

 

Måste grubbla lite mer på detta och i avvaktan på det vill jag inte sätta upp några tydliga resultatmål för 2010. Ett nyårslöfte blir dock att lägga mer tid på analys och att verkligen göra allt för att hålla utbrotten borta och försöka ta fiskarnas utdragningar med mer filosofiskt lugn. Jag vet ju intellektuellt att det är exakt det spelet som ger MIG en chans att ändå plussa lite förhoppningsvis också i framtiden.

 

Klarar jag inte det här får jag nog omvärdera pokerns roll i mitt liv.

 

Fast en hygglig turneringsklonk minst ska jag dock ha in 2010 under alla omständigheter! Det har jag ärligen förtjänat tror jag i min relativa enfald :lol:

 

Gott nytt år 2010 alla lirare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL nu under 2010. Fokusera mer på kontantspel så du kan börja göra lite deg, och gott nytt år! :h:

 

ty! Ja jag tror att kontantspelet eg. är en bättre möjlighet för mig i långa loppet. Problemet är att än så länge har jag lättare att grinda ihop points till bonusar genom att nöta SnG. Hade tänkt göra ett sajtbyte för ny insättningsbonus nu, men eftersom jag flyttar om en månad så väntar jag med det och ser till att få det avklarat och komma i ordning i den nya och större lägenheten innan jag drar igång det nya.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...