Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

116/205 i den turre ($22) jag är kvar i vid första paus. Har bara spelat ett par händer då jag varit extremt kortkall, men hade tur att dubbla med AK när två ess kom på floppen och en fisk som synat med A2o kände sig säker på att han hade bästa handen:lol:

 

Har grindat ut $100-bonusen idag också. Utan den ligger jag ungefär $50 back, men har tre bord förutom turren uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är närmast episkt kortdöd på de tre kvarvarande borden. Har iaf cashat på 4 av 5 DoN. Vanliga SnGerna går dock för närvarande kapitalt åt helvete. Dominerad (och vinner inte de händerna som mina motspelare gjorde i 1 månads tid) och förlorar flippar en masse. Plus då som sagt ett närmast förbluffande flöde av monumental handkortsmörja.

 

"Men stjäl då!"

 

Som jag nämnt tidigare: Detta är Ongame. Här är det inte lätt att stjäla när korten är dåliga eftersom det även på högre blindsnivåer är regel snarare än undantag att någon av de tre-fyra första spelarna öppnar potten. Klart man bör kunna justera och kontrastjäla mer. Men det är inte lätt att bedöma vilka av alla dessa glada positionsoberoende raisare som verkligen har något och vilka som är synfiskar som krossar sig själv men tyvärr också en själv med dåliga, lösa syner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är också så jävla typiskt Ongame: Man åker ner på 100-200 av något skäl. Måste in med nästan vad som helst. Nu vinner man plötsligt 3 raka händer eller så med skräp eller semiskräp. På så vis gick jag i en 30-manna från 95 till drygt 1000 chips och mörkar 150. Får med 6 man på bordet sen äntligen en vettig hand: AT från UTG+1. Pushar såklart. Alla viker till herr retaaaard i stora mörken (riskerar 40% av sin stack ca)som synar med alla fiskars favoritskithand nr 1: KJ. Triss i knektar på floppen...

 

I turren hade jag utan kort åkt ner till 1600 och hade 8 bb kvar. Chipleadern - en dum fisk - limpar från tidig position. På button med KQ känner jag att jag inte har mycket annat val än att ställa när alla andra foldat. Fold på mörkarna - chippien synar med A2s och... ja ess redan på flopp och kvällens MTT-äventyr är slut. Som vanligt knullades jag sönder och samman av variansen och som vanligt undrar jag varför i helvete jag fortsätter att spela dessa MTT:er trots att jag gång efter gång efter gång får bevisat för mig att det inte finns någon gräns för hur länge jag kan fortsätta att vara på fel sida.

 

Närmare 1000 händer senaste dagarna: Inga AA, 5 KK, 2 QQ, 1 JJ, 1 TT, inga AKs. En flush, en kåk. Tre set, varav ett torskade mot bättre hand. Några straightar faktiskt, men bara en gav något av värde. Det är trots allt svårt att hitta pluset med såna kort.

 

Ett bord kvar nu, den andra 30-mannan. Inte haft något bättre än 99 på den dryga halvtimman och spelet är typiskt "ongamish" med tidiga höjare på nästan varje preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många såna här sekvenser har jag haft i mina SnGer denna höst och vinter: Flipp 1: Jag har underpar mot två överkort. Ett eller två av överkorten träffar. Jag tappar stor del av stacken. Några händer senare: Jag får AK, AQ ställer, får syn av nån jävla pungråtta som först limpar och visar sig ha 22, 44 eller nåt sånt. Nu träffar överkorten INTE.

 

Läste att den där spelaren BOKU87 som kör en utmaning på pokerstars att spela upp $100 till $100 K på ett år haft downswings på sistone på 100 bi. Förmodligen gör den allt hårdare konkurrensen att variansen ökar för alla och de små samples jag spelar betyder ingenting. 200-300 games i månaden kan man ju helt uppenbart springa hästpung i ett halvår eller mer utan att det är nåt konstigt. Det vore kul att istället "råka ut" för motsatsen. Men det verkar inte hända i min lilla pokerkuppe dessvärre.

 

Inte särskilt tiltad egentligen, men ska ändå dra på med ett par casual plays på min Pokerstarsskojrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ha ha... dags för en tävling: Stora mörkar som INTE har TT när jag pushar. Hur många gånger har just det scenariot utspelat sig senaste dagarna? Typ 6-7 ggr tror jag. Inte en enda en av dem har jag vunnit trots överkort flera gånger.

 

Fortsätter att vara uppkäkad av variansen i framför allt de vanliga SnG:erna. Det är smått absurt faktiskt hur illa det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillback till slut idag. Skönt avslut iaf då bubblan spricker på båda DoN-borden på 2 händer med mig på tryggt avstånd från dramatiken.

 

1 cash på senaste 12 SnGerna. 64% cashar i månadens DoN räddar upp resultatet till breakeven exkl bonusarna med vilkas hjälp jag ligger ungefär 7 inköp upp på 129 spelade SnG och kanske 1000 CG-händer.

 

Stor tävling i helgen i min andra spelverksamhet så nu blir det inte mycket poker. Är inte enormt laddad, men när man väl sitter vid borden brukar det ändå bli fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen efter en lång tävlingshelg. Det gick bra och jag är nöjd. Men tydligen förbrukade jag all +-varians för kvällens pokerpass var verkligen en riktig jävla pissochskitorgie. 7 SnG - cash i 1 (en DoN) Känner mig totalt omotiverad just nu och funderar både på att ta paus resten av månaden (och stanna på furstliga +$45 inkl bonusar) och ge fan i den tänkta nystarten på annan sajt i februari efter min flytt. Känns inte som det tjänar något till eftersom ingenting verkar kunna bryta motlutet. Har nu återigen ett streak med 14-15 raka SnG (utöver DoN) utan att casha och är fullständigt löjligt sönderknullad av variansen. Inte ens bordet jag började att dubbla och sen fick in två stackar på middleblinds med AA gick vägen. De hade JJ/QQ och Q träffade. Sen fick jag upp stacken lite och hamnade till slut på bubbla där jag till en början låg trea. Men fyran drog ut mot en av storstackarna och tvingade mig så småningom att pusha med K9 som åkte mot 66. Flipparna fortsätter att gå 30-70 ungefär och då är man fullständigt rökt i SnG-världen och det spelar ingen roll hur dåliga syner folk gör.

 

Allt detta är fullständigt normalt - I know. Kanske tillhör jag helt enkelt dem som inte kan hantera svängningarna i pokern, vad vet jag.

 

Som Mr Tight brukar uttrycka saken: Over and Out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 dagar off blev det. Ett pass idag som inte gick nåt vidare. Har 21-2 på de senaste 6 passens vanliga SnGer. Mindre tilt än en gryende aning om att jag kanske håller på att tröttna på det här.

 

Vad jag tänkte mig att göra när jag orkar (flytt i helgen så lär behöva lägga tid och energi på det) är att gå igenom hur jag sprungit rent variansmässigt senaste månaderna. Min känsla är ju att det varit dåligt, men om det i själva verket är helt normalt och jag då gått i princip nästan på nån dollartia när break even på de senaste 4 månadernas spel... ja då verkar det ju inte meningsfullt ur ekonomisk synvinkel meningsfullt att fortsätta spela. Att bara lira jämnt med nivån ger ju inte mer än möjligen en liten tillfredsställelse att säkert lira bättre än 80-90% av alla andra lirare. Men det räcker inte för mig.

 

Dom stålars man har kan man ju alltid slaska bort på lite MTT när andan faller på. Fast där finns inget sug heller för tillfället.

 

Nåja... lär återkomma. Grinda på boyz (och de fåtaliga girlz som frekventerar forumet) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett pass i alla fall och plussade lite, typ ett inköp. Åker naturligtvis ut på sista bordet med 33 mot synande QT och dam på river. Flippandet är inte min starka sida direkt... Inte heller de vanliga SnGerna som gick 4-1 idag. Kortkall och helt utan tur i de flesta avgörande lägen.

 

Kanske är det bättre grindkarma i den nya lägenheten - men jag har fortfarande för avsikt att utvärdera mitt spel lite innan jag gör en satsning på nån ny sajt i varje fall. Här känns det ibland som att vi sitter i nåt currykors eller nåt :twisted: Tjejen satt idag och fick flera AA i rad spöade av de mest osannolika händer och backade typ 5-6 inköp. Igår dubblade hon iofs rullen, men det var på dagtid, vibbarna kanske är mer gynnsamma då?

 

Ett annat alternativ är förstås att lära sig spela en bättre poker. 8-) Har kommit av mig lite med CG-satsningen igen, vet inte riktigt varför.

 

Nu sängen för att vila mig i form till helgens packande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Haha nä jag tror inte på currylinjer. Farfar intresserade sig däremot för saken under sina sista år fast han var läkare och kanske borde vetat bättre.

 

Inflyttad men fortfarande internetlös (segtelia ska koppla in på onsdag säger de) så har jag fortfarande pokerpaus. Har nog varit ganska bra för mig. Ingen större motivation egentligen alls just nu, men tänkte väl testa lite så smått när nätet är uppe igen. Håller iaf på att gå igenom allin-händer för januari för att se hur jag egentligen sprungit. Så här långt ser det rätt dåligt ut, vilket ju är bra för det är en hyfsad indikation i så fall på att jag ska kunna plussa bättre i långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp... första pokerpasset på nästan två veckor. Satte mig utan något egentligt större sug och körde lite mjukstart med ett set om 4 SnG varav 2 DoN. Cashade i de båda senare och bustade symtomatiskt i de båda andra. Lillplus iaf och sen kom en $30-bonus till dessutom så god, grön start på februari iaf. Januari slutar furstliga $32 upp; 1,5 inköp ungefär.

 

Svårt att förutse vad som händer på pokerfronten just nu. Kommer suget tillbaka på allvar? Nån attack mot nya startbonusar blir det i varje fall inte förrän jag känner det eftersom det kräver ett ganska intensivt spelande om jag ska ta den $500-bonus på Betsafe som är den jag har närmast i tankarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer :mrgreen: Han gillade dagens lilla pokerpass. 4 DoN - på $22-nivån cash i 3. En 30-manna $11 - Klonk! $108. En 1-bords $22 - klonk! $100. Totalt nära 10 inköp plus. Härligt! Inte igår man hade en sån här dag. Varit rätt mycket dåliga spelare på borden de här två semicomebackdagarna. En tillfällighet eller mer fisk i havet igen? :lol: Kan ju alltid hoppas.

 

Queen of SpadesQueen of Hearts i betyg till dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade ungefär 40% av plusset på fredagens pokerpass som var sällsynt kallt och motriggat. Det här att de få bra dagarna så gott som direkt följts av riktiga våldtäktssessioner har varit ett av hösten/vinterns stora problem ur resultatsynpunkt.

 

Två pass idag söndag. Slutar på lillplus. Gjorde ett dåligt jävla bubbelspel i en $22 som jag borde ha stryk för. Satt drygt 20bb djup och gick in från button med 3xBB med KQo. Tight/försiktiga SB synar efter betänketid. Flopp kommer dam hög, SB checkar. Jag betar ut 2/3 och han ställer. I det här läget sätter jag honom på endera ett set eller AQ. Lik förbannat ska jag syna istället för att spara mina kvarvarande 13-14 BB till ett bättre läge. Han har AQ...

 

Bust på ett par DoN-bord också där det mesta tydde på cash. Förvånades över en tight reg som gjorde flera i mitt tycke oerhört lösa synar - sista gången på bubblan med K9 när jag stötte från SB med K6.

 

Litet CG-pass också som gick dåligt med bl.a. färg över färg och löspassiva fiskar som inte verkade kunna missa bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken site lirar du?

 

Lirar du mycket fler bords sng?

 

Ongame lirar jag på. Har spelat en del på Everest också, men är för dålig trafik där tycker jag och för dåliga bonusvillkor. Brukar lira 6 bord samtidigt och då är 3-4 Double or Nothing som är enklare att multitabla. När jag ibland lirar CG kör jag max 4 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett minst sagt swingigt pass som började bra, sen gick till dåligt, men redde upp sig till slut och slutade lillplus efter en andraplats i en $22a som var som ett koncentrat av kvällen. Drog bland annat ut AA med AK och KK med A6s, men förlorade också med flera dominerande händer. Stacken åkte jojo upp och ner. Många bra händer idag när jag själv drog bra. I en absurd bubbelsekvens på ett DoN-bord pushade jag först från SB med AA - bara för att få syn av BB som också vänder upp AA. Splittad pott och i nästa varv foldar alla igen till mig på SB som har QQ denna gång. Trots att jag ligger 4a och har 2 stora mörkar ner till siste man så tycker jag det känns som självklart pushläge då jag ändå inte har mer än runt 6 BB och stora mörken är hyggligt kompetent och inte synar alltför löst. Enda problemet är att denna gång har BB dragit KK!

 

På det sista bordet satt f.ö. bara vinnande spelare över ganska stora samples när 5 man var kvar. Inga krossare dock. Ser sällan folk med större vinstprocent/belopp när jag sharkscopar. Det är 3-5% - dessutom med Sharkscopes underliga sätt att räkna. Många har inte mer än några hundra dollar på 2K games och mer på mina nivåer ($11-22), även om de förstås dragit in en del mer på bonusar och liknande. Det är svårt att vinna i poker idag, inte minst på SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska trevligt pass med några sjyssta utdragningar och en del bra bordträffar. Att jag sen åter åkte på flera AA-händer, sista gången med KK på semibubbla i $22a, är väl inte myckat att säga om antar jag. Tiltar inte loss nämnvärt när jag förlorar en allin med A9 från button mot en löst synande SB med A2o som träffar 2a på river. Ett bra tecken på att jag inte torskar dessa dominanshänder i parti och minut längre som fallet var under december-januari.

 

Passet slutar upp $36. Ligger ungefär $200 plus för månaden och har nu nästan hämtat hem en $50-bonus också.

 

Dags att nanna kudden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett nytt väldigt swingigt pass som till slut ger 5 cashar på 9 spelade SnG och ett drygt inköp plus. Känns som att jag springer ganska normalt just nu och då blir det åtminstone ett halvhyggligt plusande. Något som känns skönt. Köpte en $100-bonus idag, troligen den sista jag kommer att lira in på Eurobet. När den är klar tänkte jag ge mig på Betsafes $500-bonus som blir en utmaning att spela in. Får nog lira fler turbo och sätta en försiktig målsättning att gå plus minus noll på själva grindandet under de två månader jag har på mig att få ihop till bonusen.

 

Har varit dålig att posta händer på sistone. Kan tyda på att jag är lite lat med strategianalyser. Hoppas på bättring framöver.

 

Ligger just nu +$180 men är nöjd eftersom jag bara omsatt knappa $1400 denna månad pga flytten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...