Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Dryga 2 BI plus till slut för detta långpass. Ut på bubblan shorstacked med AQs mot bb med K7o. Träff ess på flopp men BB sätter en stege på river. Originellt... :twisted:

 

En hand att fundera över - tycker själv att den var ganska intressant:

 

Vi är på finalbord i 30-manna med semibubbla. Fi är förlorande spelare enligt Sharkscope och lirar 24/6 över de 130 händer jag har. Har bara suttit mot honom på högre blindsnivåer och hans VPIP är nästan 40 upp till 200/400, så jag misstänker att han är mer löspassiv på totalen än mina stats visar.

 

***** History for hand T5-11360813-68 (TOURNAMENT: S-1238-10209) *****

Start hand: Mon Dec 14 23:24:22 GMT+0100 2009

Table: Table #2 [11360813] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, ante: 20, TC)

User: HERO

Button: seat 2

Players in round: 8

Seat 3: LippyBRS (3140)

Seat 5: ewelinzdw (6830)

Seat 6: dim51 (3125)

Seat 7: HERO (5370)

Seat 8: toniodevegas (8705)

Seat 10: Sein-Sollen (2575)

Seat 1: krech-18 (3050)

Seat 2: gonzo1702 (12205)

LippyBRS posts ante 20

ewelinzdw posts ante 20

dim51 posts ante 20

HERO posts ante 20

toniodevegas posts ante 20

Sein-Sollen posts ante 20

krech-18 posts ante 20

gonzo1702 posts ante 20

LippyBRS posts small blind (100)

ewelinzdw posts big blind (200)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Queen of ClubsQueen of Diamonds]

dim51 folds

HERO raises 600 to 600

toniodevegas folds

Sein-Sollen folds

krech-18 folds

gonzo1702 calls 600

LippyBRS folds

ewelinzdw folds

--- Dealing flop [7 of Diamonds3 of Diamonds8 of Diamonds]

HERO checks

gonzo1702 bets 800

HERO calls 800

--- Dealing turn [Jh]

HERO checks

gonzo1702 bets 1800

HERO ???

 

 

- Kallt att bara syna flopp?

- Folda eller ställa turn (som spelat)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter halva månaden är man iaf på plussidan med typ 5 inköp (jag räknar ett inköp som medelvärdet mellan de nivåer jag lirar vilket i huvudsak fortf är $10 och $20) Sessionen idag såg inte bra ut, men hittar till slut 2:a plats på ett bord och räddar till ett mindre back. Synd ändå för jag får in det som favorit i sista handen med i stort sett jämna stackar (knappa 20bb djupa) med A2o mot hans QJs. Standard hela vägen således. (Han höjde, jag ställde, han synade)

 

Gjorde annars ett par klantiga spel kändes det som. Går ibland på för hårt med höga par, en typisk sjuka för TAG-spelare antar jag. Det finns en viss tendens till att trycka mot spelare jag tycker är särskilt dumma fiskar. Sånt får jag ta och sluta med. Sen märker jag att jag känner mig lite osäker på korrekta pushranger från mellanpos på både vanliga och DoN-bord när det är typ 6-8 spelare kvar och blindsen är uppe på 75-150 eller 100-200. Förfaller också till lite konservativt spel på bubblan när jag sitter i bb och får höjningar mot mig med marginalhänder som A8.

 

Står på 8-4 i gröna speldagar, men tyvärr har det inte varit några större plus än dryga 3 bi, medan jag haft värre förlustsessioner. Så det fortsätter att gå tämligen trögt. Får väl hoppas på en julrush... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Kallt att bara syna flopp?

- Folda eller ställa turn (som spelat)?

Antar att det inte är så kallt, du degar väl oavsett turn? Jag hade förmodligen höjt flop för att jag är livrädd för ett till ruter.

Turn ska degen in. Fold finns ju inte på världskartan. Har han färgen klar checkar han flop, bluffar han med tillägg behöver han ju inte få ett till "gratiskort".

 

Ingen feedback på handen ovan?

Trist, jag svarade för nån/två dar sen, satt väl på jobbet och var tvungen att stänga ner hastigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... fold fanns på min världskarta. Ruskigt vekt spelat då jag trodde att det fanns många semibluffar + toppar i hans range. Ville inte busta här på semibubbla, men kände intensivt att jag spelade fel när jag vek ner mig.

 

Vad han hade? Ja det visade faktiskt handhistorien från Ongame så han måste ha visat handen fast jag inte såg det. Ace of Spades6 of Spades! Inte svårt att förstå varför den killens rulle läcker som ett såll även om han här hade turen att träffa ett vekpucko :-) Å andra sidan är det ju såna här gossar som synar på turn och sen får in ett ess på rivern... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä sant - nu kan jag trösta mig att jag backar i huvudsak "tack vare" Ongames härliga kortgenerator som fortsätter att bråka med mig och vara allmänt kall. Drar inte ut men blir utdragen och möter premiumhänder titt som tätt.

 

Två MTT igen mot bättre vetande. Som vanligt uruselt kortsnitt som tvingar fram passivt spel i fältets undre del. "Stjäl då!" Javisst. Problemet är bara att åtminstone på Ongame så kan du inte räkna med att stjäla mer än 50% av potterna. Alltid är det nån som ska in och böka i potten. Att sitta och försöka stjäla med semiskräp förrän man är absolut tvungen (typ när stacken sjunker ner mot 5-10 bb) känns därför inte som en vinnande strategi.

 

Ett vunnet bord räddar upp dagen till ett back som ändå lämnar ett litet månadsplus kvar. Men återigen är det mest uppförsbacke. Dryga 2,5 månader där den enda hyggligt bra rushen - den i mitten av november - bestraffades med en rekorddownswing som åt upp precis hela pluset om dryga 20 inköp på 5 dar.

 

Har dock inte gett upp hoppet om en julrusch ännu. Nån gång ska väl kranen öppna sig igen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två set idag också torsk mot prickade fyrkortsfärger.

 

Min motrigg är å andra sidan inget mot det som drabbat tjejen efter att hon vann $2K i en turnering för drygt ett par månader sen. Det är en sån sjuk kavalkad av set-ups och utdragningar som drabbar henne konstant att det är värre än något jag whinat om i mina pokerdar. Hemskt så illa man kan springa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lesson learned: GE FAN I ATT SLOWSPELA RAKETERNA! Då händer sånt här.

 

***** History for hand T5-11712425-3 (TOURNAMENT: S-988-34980) *****

Start hand: Fri Dec 18 21:19:35 GMT+0100 2009

Table: Table #1 [11712425] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 10/20, TC)

User: HERO

Button: seat 3

Players in round: 9

Seat 4: la rib (1480)

Seat 5: _Desty07 (3030)

Seat 6: gonchimen (1500)

Seat 7: HERO (1500)

Seat 8: g45g45 (1500)

Seat 10: PHIPHI35H (1500)

Seat 1: PeetGroob (1500)

Seat 2: Devil Jin1 (1520)

Seat 3: DerToto0408 (1470)

la rib posts small blind (10)

_Desty07 posts big blind (20)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [As, Ah]

gonchimen folds

HERO calls 20

g45g45 folds

PHIPHI35H calls 20

PeetGroob folds

Devil Jin1 folds

DerToto0408 folds

la rib calls 10

_Desty07 checks

--- Dealing flop [Kh, 5d, Td]

la rib checks

_Desty07 bets 80

HERO calls 80

PHIPHI35H calls 80

la rib folds

--- Dealing turn [4s]

_Desty07 bets 150

HERO raises 620 to 620

PHIPHI35H folds

_Desty07 raises 940 to 1090

HERO raises 780 to 1400 [all in]

_Desty07 calls 310

--- Dealing turn [4s]

--- Dealing river [9s]

---

Summary:

Main pot: 3120 won by _Desty07 (3120)

Seat 4: la rib (1460), net: -20

Seat 5: _Desty07 (4650), net: +1620, [Th, 5s] (TWO_PAIR TEN, FIVE)

Seat 6: gonchimen (1500)

Seat 7: HERO (0), net: -1500, [As, Ah] (PAIR ACE)

Seat 8: g45g45 (1500)

Seat 10: PHIPHI35H (1400), net: -100

Seat 1: PeetGroob (1500)

Seat 2: Devil Jin1 (1520)

Seat 3: DerToto0408 (1470)

***** End of hand T5-11712425-3 *****

 

 

Det är dessutom en DoN där det verkligen är no need to be fancy som gäller. Naturligtvis oflyt och jag borde kanske ha vikt. Men det var en lös dumfisk som jag med tanke på mitt slowspel satte på en kunghög hand.

 

Naturligtvis var detta också den enda legitima handen hittills på 5 bord i ett hav av smörja i övrigt. Pokern är inte snäll denna höst, men jag gör ju inte saken bättre själv genom att spela så här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut i ongameturren med TT. Ännu en gång träffar jag triss på floppen och ännu en gång drar motståndaren ut mig med en stege. Det är svårt att hitta ett hyggligt plus när sånt här tycks inträffa hela tiden. Det kunde ju vara skoj också om min egen straightfrekvens ökade - den har inte direkt stått i proportion till motståndarnas förmåga att träffa på sista tiden om man säger så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

händer det här på riktigt? 6bb kvar och pushar med A6s i klöver. Liten stack i bb slänger in mer än halva sagda stack för syn med 52 i ruter och träffar...

 

... pamparadam .....

 

STRAIGHT FLUSH!!!!!!!

 

Som det ser ut är det bara DoNsen som kommer rädda dagen från en total katastrof. 6-5 idag och det är mest tack vare non-confrontation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt... är det här på riktigt??? Notera att idioten är för dum för att ställa - han synar faktiskt in sig med lågt par för sjättedel av sin stack!

 

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 5345300716

Bords ID: -137548527

Spelsätt: Spel om pengar

Turneringsbord: 34291168-19

Speltyp: Hold'em

Ante: 60

Blindar: 250/500

Insatser: 500/500

Valuta: USD

Startdatum: 2009-12-18 GMT

Starttid: 22:26:50 GMT

 

 

 

Bordsplacering:

 

titi1968 sitter på stol 1 med 3650.

@ngel_dust sitter på stol 2 med 17174.

___M___ sitter på stol 3 med 14026.

full31000 sitter på stol 4 med 14525.

Cuba-scf sitter på stol 5 med 5649.

HERO sitter på stol 6 med 13180.

riton10 sitter på stol 7 med 8819.

Troubadonken sitter på stol 8 med 4935.

Samsonite85 sitter på stol 9 med 6015.

-SHARK-D2M- sitter på stol 10 med 3840.

alla postar ante - 60

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 8.

Samsonite85 lägger den lilla blinden på 250.

-SHARK-D2M- lägger den stora blinden på 500.

 

Ge hålkorten:

 

HERO: Ac 2d

 

Före floppen:

5 lägger sig

HERO höjer 1200.

riton10 synar 1200.

3 lägger sig

 

Floppen (10c 2s Ah):

HERO checkar.

riton10 checkar.

 

 

Turnkortet (10c 2s Ah 3h):

HERO höjer 500.

riton10 synar 500.

 

 

Riverkortet (10c 2s Ah 3h 4c):

HERO höjer 500.

riton10 höjer 2500.

HERO synar 2000.

 

 

Kortvisning:

riton10 visar 5h 5d.

riton10 har 2s 3h 4c 5h Ah: Straight

HERO döljer Ac 2d.

 

 

Pott - sammandrag:

Hela potten: 9750

riton10 vinner 9750.

Ingen husprovision tas för denna giv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

torsk med damer nu också på enda kvarvarande bordet förutom turren.

 

eventuell läsare undrar eventuellt kanske varför jag gör ett move från CO där med A2o. Ja kära läsare... efter en faktiskt riktigt bra första 1,5 timme är jag nu återigen - det är ju Henjon som lirar turre - totalt kortdöd och har inte haft andra options.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluffcheckraisar allin med missad AK i turren och efter låååång betänketid lägger sig motspelaren. 112/156 nu. 50 ITM så det är lång och svår väg kvar. Ut i sista SnG:n. Korrekt push - för lös syn av sb. Men vad hjälper det mig när jag förlorar handen?

 

Värre motriggar har jag definitivt haft. Men denna sega kvicksand jag nu trampat i mer än 2,5 månader... det tristaste jag upplevt under mitt dryga pokerår är det definitivt. Tänk att det inte vill släppa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det inte går att göra blindsteals... Plockade A7 på button nu. Men lösfisken på UTG minraisar igen. Det är tidiga raisar och syner nästan varenda hand nu. Kanske borde chansa att han ligger efter men jag vill inte... Vill ha lite mer stål bakom. 9bb kvar i stacken nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar bara på en resonabel pushhand nu. Men det kommer ingen... Inser att jag snart blir tvungen att syna nån fjollraisare med något halvmarginellt. Kommer ha drygt 6bb när blindarna strax passerat mig.

 

Dags för ess nurå!!! Ett enda ikväll och dom rök som sagt mot T5s så lite flyt vore fanimig inte mer än rättvist.

 

EDIT: Inte i BB i varje fall. j6 blev det och Knullbert höjer från tidig pos igen. Och lägger sig mot bet på flopp. Idiot men högre stack än mig har han. Såå trött på att se illa spelande fiskar surfa om mig i turre efter turre medan jag trampar vatten med mina Q4o-händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit med ungarna och kollat in Avatar. Nötfilm! En riktig saga och ett riktigt äventyr med lagom dos SF. Absolut mer än sevärd! Ger den fyra rivrade nötflushar.

 

Igång med lite lördagspoker och... ja det är sig likt. Hur otroligt weaktight det än kan låta så har jag lirat snart en timme i en $11 utan att lira en enda hand! Den vanliga, vidriga smörja som bestås mig i MTT:er. Skulle precis ställa med AQs mot 3 limpare när en tight spelare hinner före. Då jag fortf har drygt 10bb kvar så känns det inte som man ska hitta synen där...

 

Annars bust flera bord redan. Bla med en annan AQs-hand som mötte AJs och... ja vad annat är att vänta? Dominanshänder är inte ett begrepp som har någon relevans i min pokervärld. Om ja nu inte missuppfattat det hela - det kanske är det normala att det ska vara den LÄGRE HANDEN som tar hem potten? Det verkar ju åtminstone så i min lilla värld...

 

... och där förlorar jag ett set igen allin där motspelaren sätter flush på turn. FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste sluta nu... Jag skriker fast ungarna gått och lagt sig. Har fått in det nu som favorit eller storfavorit 5 gånger i rad ikväll och VARENDA JÄVLA GÅNG har motspelaren satt rätt kort på turn eller river. Nu senast i den andra turren med QQ där jag synar en reraise från vad jag tror antingen är AK eller JJ-99 med min QQ. Det är AK... På ett annat bord är jag uppe med 55 mot AQ allin (liten stack efter flushutdragningen ovan). AQ som jag själv torskat två ggr i rad. Nu sätter pissröven sin jävla dam på rivern istället.

 

Varför spelar man pokar egentligen? Varför utsätter man sig frivilligt för detta jävla rövknullande som man inte ens gillar i sina mest förbjudna drömmar? Återigen är jag fullständigt jävla mördad och våldtagen av variansen. Åerigen försöker jag förstå varför det ska gå 3 såna här sessioner på varje flytdito? Det borde inte vara så rent logiskt. Men det är så lik förbannat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...