Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Och vad gör man i det här läget:

 

***** History for hand T5-9863413-37 (TOURNAMENT: S-987-62002) *****

Start hand: Wed Nov 25 21:47:02 GMT+0100 2009

Table: Table #1 [9863413] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 600/1200, ante: 120, TC)

User: HERO

Button: seat 5

Players in round: 6

Seat 7: HERO (1420)

Seat 8: CapulaMaster (1250)

Seat 9: The_Chel (4580)

Seat 1: Robbie_Hood (2765)

Seat 4: kelyan260108 (2475)

Seat 5: Sill_Elling (2510)

All post ante 120

HERO posts small blind (600)

CapulaMaster posts small blind (1130) [all in]

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Jack of HeartsKing of Diamonds]

4 folds

HERO calls 600

---

--- Dealing flop [7s, 6d, Td]

--- Dealing turn [4d]

--- Dealing river [6h]

---

Summary:

Main pot: 2980 won by CapulaMaster (2980)

Seat 7: HERO (170), net: -1250, [Jh, Kd] (PAIR SIX)

Seat 8: CapulaMaster (2980), net: +1730, [Ace of ClubsAce of Hearts] (TWO_PAIR ACE, SIX)

Seat 9: The_Chel (4460), net: -120

Seat 1: Robbie_Hood (2645), net: -120

Seat 4: kelyan260108 (2355), net: -120

Seat 5: Sill_Elling (2390), net: -120

***** End of hand T5-9863413-37 *****

 

Mitt problem är att om jag lägger mig så överlever alla andra stackar fram till det är min tur nästa gång och det är dessutom stor risk att de bara rundfoldar till varann. sen har anten tagit ner min stack till 0 innan det är min tur nästa gång... Jag ligger ju naturligtvis före bb:s hand här i genomsnitt också så jag ser inte att jag kan göra annat. Men naturligtvis - en sån här dag inträffar naturligtvis halvprocentaren och tvångallin-bb sitter med essen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta är att jag låg i väldigt bra cashningsläge i två $22 DoNs innan och strax före bubblan. Det mesta såg klart ut, men sen pekade alla parametrar bara åt fullständigt fel håll. Och merparten av den vinst jag mödosamt jobbat ihop efter fittstarten på även denna månad har bara raderats ut just nu på två sanslösa dagar... Mr Motrigg :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis räcker dock inte turen hela vägen. Ut som fyra för $34,50. En bonus på $30 gör att dagen totalt ändå inte landar på tresiffrigt åtminstone som igår. Men en jävel ITM på ett dussin och flera DoN bland dem... Detta är förvisso pokerverkligheten i allmänhet och kanske SnG i synnerhet. Men det är inte särskilt vackert att sitta på fel sida om utdragningarna och se mörkarna vakna med premiumhänder dessemellan när man pushar.

 

Det som känns jobbigt är att hela sensommaren och hösten med undantag för september har jag egentligen bara plussat genom bonusarna. På spelet har jag gått småback eller BE. Vet inte om motståndet på $10-20 är svårare än jag begriper. Men under vintern, våren och sommaren så lyckades jag ju hålla runt 7-8% ROI exklusive bonusar på nivåer mellan $2,50 och $10. Det väcker ju förstås tankar om vad jag eg. har för edge. Det jag realistiskt hoppas och tror är att jag ska kunna klå den här nivån med ROI på runt 5-6% kanske + lite bonusar av olika slag. Då kan man plussa totalt runt kanske $500 i månaden om man orkar omsätta 4000-5000. Det skulle iaf bli en juste extra semesterresa på ett år. Men är det realistiskt?

 

Det andra alternativet är att köra vidare på CG-spåret istället och tänka att jag med mitt strategitänkande ska kunna hitta ett hyggligt plus på lägre nivåer. Har ju gått bra denna månad, men det är helt klart +-varians inblandad där. Dock har jag inte haft översig bra händer och idag blev jag bl.a. ägd av AA med KK och ett par liknande grejer men plussade ändå dryga 30 bb på en knapp timmes spel på fyra bord. Men att lira mitt tighta spel på de relativt tighta bord det ofta verkar vara på NL30 (antar att NL50 är rätt likt) ger inte lika mycket pokerpoäng som att lira SnG:s och då blir det svårare att få ihop bonusar. Och jag hyser inga illusioner om min förmåga på högre nivåer - är för vek och för okreativ för det än.

 

Nåja... dagens summa summarum:

 

25 november $35,38 (6 SnG - 1 ITM - TIIR: $110. CG: +$10,12 på 220 händer - bb/100= 7,67)

 

Månadsresultat: $198,24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har verkligen vänt neråt för tillfället... Tappar direkt halva stacken med AA när det visar sig att en 69/23 fisk limpat från UTG med 42 i klöver som flushade på floppen. Jag satt direkt till vänster och checkade i hopp om en raise längre in i bordet. Dumt... Å andra sidan hade den typen av spelare säkert synat in sig. Men det hindrar ju inte som princip betraktat att slowspel har sina risker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud... blir fullständigt slaktad av Ongame för närvarande. Trots 4 DoN av 6 har jag bustat 3 nya och har nu en cash på senaste 16.

 

Det verkar också vara en sån där dag där folk tar mongosyner och vinner. Återigen var jag bra uppe på flera bord och såg ut att gå mot cash när alla parametrar bara vrider sig totalfel och jag slutar som slaktoffer för fisk som spelar hjärndött och ändå vinner händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut på bubblan på $22-bord med flip KQ mot JJ. Tappade halva stacken på ovan nämnda bord med JTs från button där SB sitter med TT.

 

Sett till koncentrerat missflyt över några få dar kan nog detta vara det absolut värsta jag någonsin. Där åkte jag förresten med A5 mot Q8 (träffade en färg)

 

Hela månadens vinst snart uppäten om inte en vändning kommer på de tre bord jag har kvar...

 

2 bord kvar... Jag vet redan vad som ska hända när QQ flippar mot AK. Sista kortet som landar är en.... kung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket nära riktig tilt nu och bara skita i de två borden och spela som en riktig moron. 18 busts och 1 cash på senaste 19 och då är det ändå 7 DoN med - det ska normalt sett vara omöjligt att missa 7 raka där.

 

Har i dagsläget backat 20 inköp på 3 dagar. Värsta tappet - absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$250 ner på tre dar och månaden är tillbaka exakt där den startade. Segt segt segt. Motrigg motrigg motrigg. När jag väl kommer i pengarna så blir det heller inga segrar, oftast åker jag ut på 3:e plats och oftast när en mer än legitim pushhand - som nu A6 från SB med djup på 8-11 bb på allas stackar möter 77 och far åt pipsvängen.

 

That's all there is to say typ. Får väl vara glad att jag cashade den sista också ändå och håller mig under $100-strecket på dagsförlusten.

 

Minus på CGt också - träffade några bra grejer men fick aldrig ut något ur motspelarna.

 

26 november $85,57 (9 SnG - 2 ITM TIIR - $154. CG -$11,57)

 

Månadsresultat: $112,67

 

Ner 16 inköp på 3 dagar och 21 spelade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördagen fullständigt åt helvete den också med 9 turrar (varav 6 SnG) utan EN ENDA cash. Dessa fyra speldagar har som koncentrat betraktat varit det värsta jag upplevt under ett års pokerspelande även om jag över längre tid haft en värre downswing. Tiltade ur duktigt igår också och kände - mycket ovanligt för mig - att jag blev mer förbannad än vanligt pga 1,5 glas vin i kroppen. Det kändes inte bra - men jag har ändå satt mig och spelat idag. Det har gått lite bättre... men vete 17 om jag plussar. Bättre är f.ö. inte bättre än att jag träffat på AA med mina ena KK-hand i CG:t och förlorat AA i en SnG mot 22. Just nu känns dock allt som inte är totalt svart hål som ett fall framåt.

 

Hela vinsten på $350 försvann på dessa 4 dar, denna vansinnigt swingiga månad. Det känns tungt och tråkigt men det är ju liksom pokerns grundvillkor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus idag... månaden totalt ungefär B/E nu. Blir ett ordentligt pass imorgon för att komma upp till en gräns i affiliatens rakerace. Annars är jag rätt trött på pokern för tillfället och har bestämt mig för att inte byta sajt nu, är inte beredd att spela så pass mycket som krävs under 2 mån för att få ihop till $500-bonusen. Har dessutom tillräckligt med poäng på Eurobet för att ha råd att köpa bonusar för $190 nästa månad med, så det verkar rätt vettigt att kura där fram till årsskiftet åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara för sjukt det här... Spelar två pass idag för att nå upp till en gräns i mitt rakerace. Plussade $30 på första passet och tänkte att jag kanske åtminstone skulle kunna sluta månaden nån stans mellan 50 och 100 dollar plus. Med tre bord kvar och över 100 dollar back för dagen på pass 2 ser inte detta ut att bli verklighet...

 

Det är en så sjuk smörja i allt från handkort till uteblivna träffar - när fick jag ett set t ex senast? - att jag kräks på allt vad poker heter just nu.

 

Två AA idag iaf (inga KK inga QQ på > 600 händer) . Rundfold ena. Förlorar den andra mot T7 för rivrad stege.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är pokermånaden slut. Den mest swingiga och sjukt bergodalbaneaktiga jag upplevt i karriären. Det började monumentalt uselt med 7 backdagar på 10 (jag brukar plussa ungefär 60% av de SnG-pass jag lirar) och ett hål i rullen på dryga 15 inköp. Sen vände det rejält en tredjedel in i månaden. Med ett pass plockade jag in hela backet och sen följde en period på 10 dagar med bara ett enda back och flera semihyggliga plus som tillsammans byggde upp ett överskott på dryga 20 inköp inkl bonusar. Jag räknade med att kunna tappa en del av det. Men jag räknade inte med den komplett sinnessjuka downswing som avslutade månaden: Rött fem dagar av sex och över 25 inköp ner i något som bara kan betecknas som fritt fall ner i en pokeravgrund. Augusti hade jag visserligen en större downswing totalt, men koncentrerat är denna senaste knappa vecka det vidrigaste jag upplevt vid pokerborden utan konkurrens. ´På av passen lyckades jag med konststycket att inte casha i en enda SnG - trots totalt mer än 15 spelade.

 

Jag antar att jag poppar upp igen till ytan, men just nu är pokermotivationen mer än låg. Det har varit så mycket uppförbacke och så mycket motrigg under hösten. Det är så förbannat tråkigt med det monumentala missflyt och brist på timing som utmärker mina försök att spela flerbordsturneringar. Det är psykiskt påfrestande att känna hur de goda perioder som nu bara glufsas upp av negativ varians.

 

Det är också svårt att få grepp om hur jag egentligen står mig mot nivån. Mitt ROI med mitt senaste konto som jag nu lirat dryga 900 SnG med är på 3% Då har jag bajsmånaden augusti, supermånaden september då jag absolut sprang bra och de båda synnerligen tröga och motsträviga oktober november då jag fått spotta blod för varje liten ynka dollar jag försökt tjäna.

 

En ljuspunkt: cashgamet gick bra. Positiv varians där alla gånger (till skillnad från SnG-borden), men kanske borde jag satsa krafterna där istället. Problemet är att jag omsätter färre poäng där och därmed får svårare att dra ihop bonusarna.

 

ja jo... månaden i siffror följer i nästa post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadssummering NOVEMBER

 

Antal spelade: 209 SnG - 13 MTT (77 resp 1 ITM)

 

Total insats: $3805

Totala vinster: $3579 (inkl bonusar)

 

ROI: -5,9%

 

CG: 1656 händer i huvudsak på NL30 +$168,96 bb/100=17,31

Rake race: $50

 

 

Månadsresultat: $7 LOL egentligen...

 

 

Bankrullar:

Eurobet: $1746(start: $200 - 20 maj 2009)

Everest: $465 (start $100 - dec 2008)

Fordran affiliate: $50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 december - inget spel

 

Började månaden med en spelfri dag, kändes rätt och jag hade dessutom annat för mig.

 

Den här dagen och månaden börjar åtminstone på + - förmodligen marginellt. Jag har lirat en turre i 3,45 timmar och kom in i pengarna för en tio minuter sen men är ganska short. Var som bäst uppe runt 30:e plats av totalt 1700 startande efter att ha vunnit två monsterpotter där särskilt den ena var rena rama bjudningen. Men sen har det trögat på sig och jag har lirat vektajt och dåligt och inte vågat gå med med de halvhyggliga händer jag fått vid några tillfällen. Allt för att jag kände att jag behövde en turrecash i första hand och inte kände för att tilta efter en bust efter 3 timmars spel. Dessutom har det rent objektivt varit ont om tillfällen då det varit en konstig blandning av aggrospel men ändå många synare som skapat svåra floppsituationer i nästan varje pott om man inte träffat väldigt bra.

 

Irriterande: Slog nästan ut en dum fisk i en av monsterpotterna som synade 2 allin med par i damer. Han fick dock 4000 kvar och efter att ha dragit ut folk i x antal potter så är han nu med i toppen med 111 k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första insatsen i turren på bra länge: Skjuter in mina återstående 4,5bb mot en höjning från ganska tidig pos. Har AQ och tycker inte att jag har mycket annat val. Är uppe mot QQ men floppen kommer AJ9 och jag dubblar. Just nu 119/148 av ursprungliga 1735 spelare ($5 rebuy som jag eg. bara spelade av rekreationsskäl)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och UT. Pushar rätt marginellt med J9s från cut-off men självfallet har en av mörkarna plockat upp JJ och jag är dominerad och får inte mer hjälp av bordet än en ensam nia som varken gör till eller från.

 

Nåja - känns iaf skönt med en cash och $35 i storvinst. Satt kortkall igen sista dryga timmen, men drog åtminstone in en AA och två KK under turrens gång och träffade flera set.

 

2 december: $17,94 (7 SnG - 3 ITM; 1 MTT - 135/1735; TIIR: $157,50)

 

Månadsresultat: $17,94

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland blir man så trött på den monumentala orättvisan i poker i det korta perspektivet. I en 30-manna kommer vi in i pengarna och är 4 personer kvar (6 priser) när ett slags status quo uppstår. Till höger om mig sitter en av de sämsta fiskar jag sett på länge. Fisken har noll begrepp om FE - under hela turneringen ser jag honom inte höja en enda hand. Inte ens de minst halvdussinet gånger jag foldar från CO och ger honom chansen att höja från button mot de båda mindre stackarna i mörkarna. Han bara foldar om han inte gillar det han har. Men han synar, synar, synar, synar så fort han har en hand han gillar. Höjningar innan spelar ingen roll. Vilket skapar enormt problematiska situationer postflop eftersom man obv. inte vet vad han kan ha träffat eller inte träffat. En gång synar han mig med KJ och checkar hela vägen trots att han träffar topppar redan på floppen. Jag tappar halva min goda stack och när jag till sist pushar från button med ung 8 stora mörkar kvar och K7 - ja då har fisken i god fiskstil naturligtvis plockat upp KK.

 

Nåja, det tillhör ju skillsen att kunna spela ut denna typ av spelare också och jag får villigt erkänna att jag saknar en del här. Jag blir förvirrad och vet inte vad jag vågar försöka. Fast egentligen är det ju bara att spela rättframt eftersom allt tyder på att han är en spelare som synar om han har nåt och foldar om han inte har nåt - that's it.

 

Sammanfattning dagens poker: Sjysst CG-pass; ca 1,5 inköp upp. Krattigt SnG-pass (såklart - hösten i ett nötskal) men ändå plus på totalen.

 

3 december: $27,52 (4 SnG - 1 ITM; TIIR: $66, CG 281 händer +$59,02 bb/100 =32,87)

 

Månadsresultat: $45,46

 

Fortsätter alltså att springa bra i CG:t men vara tämligen motriggad i SnG:erna. Men månaden är ju ung - december ska jävlaråfan bli en stabil plusmånad - det är ett löfte! :twisted::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt uppenbart att min motrigg på Ongame är långt ifrån slut. Det är rena pokermordet som pågår så snart jag sätter mig och försöker spela SnG

 

Senaste handen - bubbla:

 

Höjer 3bb med AA från button och får syn av BB. Flopp 442. Jag betar halvpott han synar. Turn 5 och nu åker all deg in. Vad har han?????? 63 i hjärter! Kvällens andra AA-hand åkte mot en löst synande storstack med Q9 som träffade tvåpar. Dessutom bl.a. ut med färg mot kåk där fisken synade en stor pott med tvåpar som träffar en triss i treor på river. Och nu åkte jag ut shortstackad på semibubbla i DoN med Q2 som får syn av en obetydligt större stack i BB med 43 som träffar trean.

 

Allt detta är helt normal poker. Men hur många såna här pass har jag haft under hösten jämfört med de medriggade? Hur mycket har jag kämpat i uppförsbacken med krattiga handkort, coolers, utdragningar? Hur mycket tur har läckt ut i rymden eftersom det bara kommit setups senare i matchen som dödat mig?

 

Pokern är inte rolig nu... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...