Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Månaden slutar mycket stilenligt och konsekvent med att Ace of SpadesQueen of Spades springer raka vägen in i en VPIP80-fisks raketer. I sanningens namn vann jag dock en identisk hand idag med rivrad stege men det har verkligen inte rått överskott på premiumhänder på motståndare denna månad.

 

30 oktober $9 (7 SnG - 3 ITM; TIIR: $121)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattar månaden på söndag eller så, mer spel blir det som sagt inte. Får väl vara glad att den ändå blir grön (drygt $150 med en hundring från rakeracet). Men inte känns det som mycket att hänga i julgranen när jag tryckte in över 250 SnG och över 4600 dollar. Men variansen har inte varit på min sida.

 

Till kommande månader behöver jag ändå studera mer ICM, den saken är klar. Tror det finns mer pengar att hämta på att optimera sina ranger, inte minst på bubblor och semibubblor. Mer MTT-strategi kan jag nog också behöva ta in - nästa månad ska jag dock bara in på nåt finalbord åtminstone. Det måste vara min tur nu :twisted:

 

Nu sängen och imorrn åter till mitt SM som börjat riktigt bra men där de verkligt tuffa utmaningarna återstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadssummering OKTOBER

 

Antal spelade: 254 SnG - 26 MTT (109 resp 2 ITM)

 

Total insats: $4680

Totala vinster: $4724 (inkl bonusar)

rake race: $100

 

ROI: 1% (exkl race, den medräknad ca 3%)

 

Cashgame: 962 händer $25 (bb/100: 4,51)

 

Månadsresultat: $169

 

Antal spelade händer: ca 14,3 K (inkl CG)

 

Bankrullar:

Eurobet: $1743,39(start: $200 - 20 maj 2009)

Everest: $433,95 (start $100 - dec 2008)

Fordran affiliate: $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja... det bästa man kan säga om månaden är väl att den trots allt slutar på grönt. Men det är också allt. Rekord i intryckt volym, men genomgående motigt. Fyra stora förlustdagar (med mina mått mätt då :rolleyes: ) men bara en riktigt bra vinstdag och några bra där bakom. 12 backdagar av 28 spelade är väl ok, men eftersom vinsterna för det mesta varit så beskedliga men förlusterna tunga så blir det inte mycket bevänt med resultatet. Och turrarna... turrarna... Det går bara inte. Jag hoppas och hoppas att variansen nån gång ska verka till min fördel. Men det låter vänta på sig. Jag har ofta haft en bra utveckling inledningsvis i de rebuyturrar jag spelat, men sen går det åt helsike under timme 2. Och det flyt jag haft försvinner ut i tomma intet och förvandlas inte till en enda ynka dollar. Idag höjer jag t ex upp en pott strax före paus 2 med AQ. 3 spelare synar och floppen kommer A85. Jag checkar från min tidiga pos och en spelare betar pott. De andra två lägger sig - jag går allin. Han tänker en bra stund innan han slutligen synar - med AJ. Jag hinner le belåtet en sekund innan turn producerar en knektjävel. Jag har tappat räkningen på alla såna dominanshänder jag förlorat. Och lika illa går det för tjejen efter hennes $2K semiklonk. Det är utdragning på utdragning på utdragning och hennes rullar sjunker stadigt medan fisken äter sig tjock och fet :twisted:

 

Nåja - nya tag inför november. Ska göra en sammanställning av alla månader också när jag orkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då börjar vi nya månaden då...

 

1 november - inget spel

2 november $14 (8 SnG - 4 ITM; 1 MTT - bust; TIIR: $174)

 

Passet börjar bra - jag cashar i samtliga 4 $22 DoN:s jag spelar. Men sen går resten åt skogen. Har suttit i två timmar nu för vad som visade sig bli totalt jävla bortkastat - turren åt helvete enligt ovan, bust på bubblan i en vanlig SnG och så slutligen ut som 8:a i en 30-manna efter en allin från SB med min knappt 9bb djupa stack när button lägger in 2,5. Jag sitter med KQ. Han tänker och tänker och tänker - han har mig täckt men förlorar drygt 60% av sin stack om han torskar - innan han synar med 33. Jag vet inte om det är ett korrekt spel av honom - han vet ju att han flippar eller är rejält dominerad och jag har som vanligt spelat tämligen tight. Men skit samma - jag missar bordet men inte han; setet sitter redan på flopp och dödar alla mina förhoppningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens sjukaste hand. Vad får honom att syna på flopp? Vad hoppas han på? Synen på turn är väl mer förståelig ur psykologisk synvinkel även om han inte har odds för den. Men vad bryr sig en fisk om odds?

 

***** History for hand T5-8191092-6 (TOURNAMENT: S-981-47307) *****

Start hand: Tue Nov 3 19:55:31 GMT+0100 2009

Table: Table #1 [8191092] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 10/20, TC)

User: HerrFold2

Button: seat 8

Players in round: 9

Seat 9: 14094486 (3000)

Seat 10: HERO (1500)

Seat 1: Kinnaj15 (1500)

Seat 2: titisene (1500)

Seat 3: alexs36179 (1460)

Seat 4: D_._Diggler (1320)

Seat 5: hAMsSsT (1470)

Seat 7: boogyloo100 (1780)

Seat 8: blattklee (1470)

14094486 posts small blind (10)

14094486 posts small blind (10)

HERO posts big blind (20)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Queen of HeartsQueen of Clubs]

Kinnaj15 folds

titisene folds

alexs36179 raises 40 to 40

D_._Diggler folds

hAMsSsT folds

boogyloo100 calls 40

blattklee folds

14094486 folds

HERO raises 180 to 200

alexs36179 calls 160

boogyloo100 calls 160

--- Dealing flop [6 of DiamondsQueen of Diamonds3 of Spades]

HERO checks

alexs36179 checks

boogyloo100 bets 250

HERO raises 500 to 500

alexs36179 folds

boogyloo100 calls 250

--- Dealing turn [10 of Hearts]

HERO bets 800 [all in]

boogyloo100 calls 800

--- Dealing river [Ace of Hearts]

---

Summary:

Main pot: 3210 won by boogyloo100 (3210)

Seat 9: 14094486 (2990), net: -10

Seat 10: HERO (0), net: -1500, [Qh, Qc] (THREE_OF_A_KIND QUEEN)

Seat 1: Kinnaj15 (1500)

Seat 2: titisene (1500)

Seat 3: alexs36179 (1260), net: -200

Seat 4: D_._Diggler (1320)

Seat 5: hAMsSsT (1470)

Seat 7: boogyloo100 (3490), net: +1710, [Jack of HeartsKing of Clubs] (STRAIGHT ACE)

Seat 8: blattklee (1470)

***** End of hand T5-8191092-6 *****

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den där handen är ganska symptomatisk för inledningen på pokermånaden eller överhuvudtaget hur det gått den senaste månaden. Men ingen idé att gnälla mer på det nu. Vore dock fint med lite mer medgång nu på alla pokerfronter.

 

3 november $47 (11 SnG - 4 ITM; TIIR: $187)

 

Månadsresultat: $61

 

Lite statistik för eventuella nördar. Ganska exakt 30 K händer på detta konto nu. Pocketparligan:

 

66 - 202 gånger

44 - 196 gånger

77 - 195 gånger

55 - 190 gånger

QQ - 189 gånger

22 - 186 gånger

88 - 185 gånger

33 - 183 gånger

JJ - 180 gånger

KK - 179 gånger

AA - 176 gånger

TT - 173 gånger

99 - 169 gånger

 

Fått ett par procent fler par totalt än förväntat men annars har variansen som synes inte gynnat mig då de flesta höga paren ligger i bottenskiktet på ligan.

 

Floppat set 12% exakt - pyttelite bättre än förväntat. Torskat något fler än 10% av dessa händer vilket jag antar är ganska normalt - jag slowspelar sällan mina set extremt och bjuder därför inte in allsköns drag regelmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här sortens motrigg jag dignar under just nu är extra irriterande eftersom den förutom att stjäla pengar av mig också stjäl en jävla massa tid. Det är inte det att jag åker ut direkt - nä jag både dubblar och tredubblar stackarna. Men sen kommer det efter en bra stunds spel... Jag tycker inte att jag vare sig tiltar/slaskar eller blir onödigt tillknäppt. Jag spelar på mitt stackdjup och position. Men det hjälper inte. Jag tror inte att jag eg. ligger så dåligt till på allinstatistiken senaste månaden. Men 75-80% av turen försvinner in i det svarta hålet eftersom den följs av otur på samma bord och bust längre fram.

 

Hårt och tråkigt - men välbekant för alla som till äventyrs orkar läsa whinedagboken 8-) Går mot femte backdagen av sex senaste veckans spel ser det ut som. Men bara att bita ihop och vänta på bättre tider antar jag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sinnessjukt... ett bord kvar och jag leder med 6 spelare som alla ligger under 10bb. Två händer senare är jag ute... Gör en syn med 99 från SB som jag vet är korrekt ur ICM-synpunkt. Pusharen har 66 men jag hinner inte glädja mig över dominansläget mer än någon sekund innan det första jag ser landa på floppen är en 6:a. Sen K7 i nästa hand från button med 1300 kvar. Bara att pusha men SB synar med A9 och min parade 7:a hjälper inte då en 9 landar sekunden senare.

 

Det är fullständigt normalt jag vet... men dessa streaks när man loosar runt 15 raka SnG:s (exkl DoN:s som jag hela tiden mentalt räknar för sig själva) är jävligt tunga. Även om man ser utdragning på utdragning drabba än så sviktar ändå förtroendet på den egna förmågan. Men skit samma, det här poker och ingenting att göra åt. Det vore inte särskilt rättvist om jag redan är på väg ner i en ny rejäl downswing. Men vad vet variansen om rättvisa?

 

4 november $123 (8 SnG - 1 ITM :evil: :evil: TIIR: $143)

 

Månadsresultat: $184

 

Handbetyg: Up yours ongame :twisted: :twisted: :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatstatistik sen dagboken startade:

 

Maj $147 ROI 8,7%

Juni $188 ROI 8,1%

Juli $323 ROI 16,4%

Aug $216 ROI 4,5%

Sept $1074 ROI 28,9%

Okt $169 ROI3,0%

 

Alla siffror är inkl bonusar och rake races vilket ju eg. är lite missvisande. Bästa månaden hittills - september - hade jag ett "rent" ROI på 17%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte det kanske skulle bli en trevlig pokerkväll. Men nej - den negativa variansen fortsätter att förfölja mig. Hur många dominerande händer har jag torskat med idag? Orkar inte räkna.

 

Så här långt:

 

8 SnG - ut i 5, en cash, kvar i två

2 MTT - en bust efter en dryg timme. I en har jag överlevt 2 timmar men har som ALLTID (hur är det möjligt??????????????) råkat ut för extrem korttorka andra timmen och med undantag för ett par blindsteals har jag maktlös fått se stacken rinna bort. 3:e timmen igång nu men 69 av 70 och bara 4,5 bb så inget reellt hopp (60 prisplatser). Krävs mirakel här och just nu inträffar inga såna när jag spelar. Utom för motspelarna då... :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ouch... går allin med de sista 900 från lilla mörken med JTo, går upp mot AK och träffar en tia på rivern. Första medriggen idag. Sen tog jag ytterligare en hand och ett par pushar på en lång och mycket defensiv bubbla och är nu åtminstone inne i pengarna (furstliga $40 för plats 41-60). 37:a av 51 just nu och ganska precis 10bb i stacken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där var det roliga slut. Som alltid... Jag får 99 från stora mörken och nån halvlös spelare höjer från ganska tidig position. Inte fan ska jag väl folda där? Jag räknar med att det kan finnas en viss FE, flera dominerade par och flippar med AK, AQ. Men det är QQ och jag blir kvar med 1300 i stacken som jag förlorar nästa hand trots att jag träffar tian på floppen med min T9 och får ett stegdrag. Jag hade lite drygt 12bb i stacken och låg 35:a av 46 när detta hände. Så den verkliga framgången i MTT låter vänta på sig och jag faller än en gång på målsnöret och ser andra spelare sitta på rätt sida om turen i det avgörande läget. Tröttsamt, tröttsamt, tröttsamt.

 

Har "bara" backat drygt 4 inköp ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man tänka sig en mer illustrativ avslutning på kvällen: 8 kvar i 30-manna och 3000 (7,5 bb) i lilla mörken med AQ. CO stöter och jag synar. Han har AJ och JA FÖR FAN DET ÄR FULLSTÄNDIGT SJÄLVKLART ATT KNEKTEN SITTER!!!!!

 

De här dominanshänderna känns som den absolut största orsaken till mina olyckor i poker på sistone. Och det är alltså inte jag som går upp och blir dominerad, utan jag kommer in i händerna som dominerande favorit 8ggr av 10. Men: Jag vet inte om jag vågar sätta mig och gå igenom dem, men just nu har jag kommit dithän att jag inte ens blir förvånad längre. Jag lovar att jag inte överdriver när jag säger att jag torskar mer än 2 av 3 såna just nu. Idag tror jag det var alla utom en.

 

Jag tackar ödmjukt pokergudarna för ännu en rövkväll denna månad. Vanliga SNG:s: 1 av de senaste 25 i pengarna. Lite plus på DoN:erna är den enda ljusglimten i ett just nu ganska kompakt variansmörker.

 

6 november $67,01 (8 SnG - 2 ITM, 2 MTT - en cash 46/60; TIIR: $187)

 

Månadsresultat: $224,01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En goodrundag bryter negativa trenden - skönt. Vinner en $22 för $100 bland annat och cashar i 5 av 6 spelade DoNer. Dessutom en $50-bonus ingrindad under dagen också. Första gången på jag vet inte när också med rejält med raketer - inte mindre än 6 stycken på dryga 600 spelade händer i 12 turneringar.

 

Det är märkligt hur fundamentalt annorlunda upplevelsen av poker blir när man springer fint jämfört med motsatsen. Det verkar så lätt, det verkar nästan inte ens vara samma spel. De nitar man naturligtvis ändå åker på tar man med jämnmod och coinflipparna ser man på med tillförsikt. Spelets skönhet ligger verkligen i betraktarens pokeröga. Eller nåt - vad vet jag, det är lördagkväll och jag har druckit lite vin :-)

 

7 november $162 (12 SnG - 7 ITM; TIIR: $198)

 

Månadsresultat: $62,01

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goodrun igår - fullständigt slaktad av kortgeneratorn idag. Bl.a. 2 DoN där jag såg ut att ligga mycket stabilt till för cash med 2:a plats med 8 resp 6 kvar. Sen gick varenda hand fel för mitt vidkommande sätt. Särskilt extremt på ena bordet där 6 raka allins vanns av fel spelare och resulterade i att det till slut blev jag som bubblade ut i den 7:e. Tack för det televerket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast egentligen är ju frågan: Hur lära sig att inte ta åt sig av sån här skit. Hur lära sig att känslomässigt acceptera att det är en del av pokerverkligheten. Hur komma in i en mode där man nöter på med sitt A-game och väntar ut bättre tider och inte börjar hänga med huvudet så fort det lyser lite rött i resultatredovisningen eller när en vinstsession äts upp snabbt av motrigg modell värre.

 

Jag vet allt detta i teorin. I praktiken har jag lika svårt som de flesta andra att försona mig med att detta är poker. I praktiken tror jag att jag är mer motriggad än medelpokerspelaren. Dumheter*. Men svårutrotade dumheter i centrala nervsystemet verkar det.

 

*På knappt ett år och nånstans dryga 100 K händer spelade kan jag naturligtvis ha sprungit något under snittet. Men säkert inte mycket i så fall. Det enda jag på allvar tror att jag har haft lite statistisk motrigg i fortf. är MTT:er. Jag borde ha haft en eller ett par finalbord och några hundra dollar till åtminstone på vinstkontot tror jag. Men what the heck, det kommer väl också förrellersenare. Helst förr 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockar in lite av backet på kvällspasset, främst tack vare ett lyckosamt inhopp på 2 CG-bord i väntan på att sista SnG-bordet skulle gå klart (där jag föga förvånande bustade eftersom jag med undantag för igår sprungit som en lam sköldpadda i de vanliga SNG:erna hela senaste dryga veckan)

 

8 november $59,78 (10 SnG - 3 ITM; TIIR: $198, 33 händer CG på NL30 bb/100 92,02)

 

Månadsresultat: $121,79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typisk hand som förklarar varför jag just nu blöder ur bankrullen och inlett månaden med 6 backdagar av 8:

 

***** History for hand T5-8646748-38 (TOURNAMENT: S-1239-9863) *****

Start hand: Mon Nov 9 22:46:49 GMT+0100 2009

Table: Table #1 [8646748] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 1000/2000, ante: 200, TC)

User: HERO

Button: seat 5

Players in round: 6

Seat 6: joel80 (11280)

Seat 7: HERO (10140)

Seat 9: santana59 (1605)

Seat 10: popsss94 (12150)

Seat 3: nas2980 (3855)

Seat 5: A-G-I-S (5970)

joel80 posts ante 200

HERO posts ante 200

santana59 posts ante 200

popsss94 posts ante 200

nas2980 posts ante 200

A-G-I-S posts ante 200

joel80 posts small blind (1000)

HERO posts big blind (2000)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Queen of SpadesAce of Spades]

santana59 folds

popsss94 folds

nas2980 folds

A-G-I-S folds

joel80 raises 10080 to 11080 [all in]

HERO calls 7940 [all in]

---

--- Dealing flop [6h, 4c, 7h]

--- Dealing turn [2h]

--- Dealing river [Qd]

---

Summary:

Main pot: 21080 won by joel80 (21080)

Seat 6: joel80 (22220), net: +10940, [7 of DiamondsQueen of Clubs] (TWO_PAIR QUEEN, SEVEN)

Seat 7: HERO (0), net: -10140, [Qs, As] (PAIR QUEEN)

Seat 9: santana59 (1405), net: -200

Seat 10: popsss94 (11950), net: -200

Seat 3: nas2980 (3655), net: -200

Seat 5: A-G-I-S (5770), net: -200

***** End of hand T5-8646748-38 *****

 

76% mot 22%, men som jag skrev häromdan så har dessa s.k. dominanshänder varit min absoluta olycka på sistone. Jag har tappat räkningen på i hur många av dem som motståndaren dragit ut med underkortet. Inte för att det är något konstigt med denna hand i sig - standardpush och standardsyn. Men jobbigt ändå. Sista bordet och just in i pengarna (30-manna) med chans att jobba igen hyfsat mycket av dagens storback. Hade ju gått upp som chippie här vid den normala vinsten.

 

Lördagens goodrun fullständigt utraderad på 2 dagar.

 

9 november $119 (9 SnG - 2 ITM; TIIR: $154)

 

Månadsresultat: $240,79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en micropaus på en dag och körde ett mindre pass ikväll nu bara för att känna på terrängen lite utifall att motrigg skulle hänga kvar och jag skulle reagera på icke önskvärt vis. Det gick dock bra och trots 0 vinster gav 3 andraplatser ändå ett fint dagsplus. En av dem var t.o.m. nytt vinstrekord: $138 i en 30-manna på $22-nivån. Sorgligt iofs att jag inte lyckats få ihop något högre belopp än så på ett års pokrande och iaf en hel del MTT vid sidan av allt SnG-grindande. Men skam den som ger sig.

 

Att jag torskade HU i 3 av 3 var nog mest tillfälligheter - kom dock in som underdog chipmässigt i 2 av dem. Man märker genast skillnaden när man möter en korrekt spelande - dvs aggressiv - motståndare. Har varit uppe mot flera förvånansvärt veka (för nivån) opponenter annars, men idag var det folk som visste vad de höll på med.

 

10 november - inget spel

11 november $129 (6 SnG - 3 ITM; TIIR: $99)

 

Månadsresultat: $111,79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7:e backdagen av 10 spelade denna månad. Och precis som efter lördagen så följs en bra dag omedelbart av en motriggdag av värsta sort. Allt var skit: Handkorten, bordträffarna, timingen.

 

Överspelade jag några situationer: Jo, det gjorde jag nog vid ett par tillfällen. Men det var nog ganska marginellt. Kanske också något vekt spel vid ett par tillfällen.

 

Vid fyra raka tillfällen var jag förresten uppe allin med överkort mot par som träffade set/fyrtal. 1 på 1000 typ att det händer. Min pokermånad i ett nötskal.

 

Nå - framhäv de goda stunderna och tänk positivt. En enda liten fjuttig ITM idag, å andra sidan en seger :lol:

 

12 november $93 (8 SnG - 1 ITM, 1 MTT - busto; TIIR: $143)

 

Månadsresultat: $204,79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses - det här är sannerligen den överlägset swingigaste månaden i min pokerkarriär. Bergochdalbana utan dess like. Idag var det dessbättre upp och det rejält. Händerna stod fint mot oerhört fiskigt motstånd. Många var löspassiva, men på ett $20-bord kom jag in i pengarna genom att spela (och vinna) en enda hand allin på blindsnivån 50/100. Då var redan halva bordet borta... Jag synade en kontrahöjare allin med mina AJ eftersom hela hans spel so far pekade mot en mycket vid range. (viker normalt där annars vid omslag). Tror han hade K6s eller nåt sånt där och jag vann. Några händer senare var jag inne i pengarna... Det var dock inte dagens främsta: Sköna segrar för $100 på två bord, en 10-manna $20 och en 30-manna $10.

 

Dessutom plus dryga 30 dollar på lite cashgame sista halvtimmen medan jag spelade klart 30-mannan.

 

Den här medriggen var jag väl värd :-)

 

13 november $260,74 (8 SnG - 6 ITM; TIIR: $132, CG +$24,74)

 

Månadsresultat: $55,95 skönt med :mrgreen: igen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något jag inte förstått i turneringspoker? Jag vet att om man har 10x motspelarens stack så har man odds att syna en allin med i princip vad som helst. Men den här killen har bara 4x och gör ändå denna märkliga syn:

 

 

Bordsplacering:

 

ChtiOdd sitter på stol 1 med 15335.

mambo71 sitter på stol 2 med 6810.

HERO sitter på stol 3 med 1978.

eddtdebest sitter på stol 5 med 9098.

olsen65 sitter på stol 6 med 6930.

nevnelkul sitter på stol 7 med 2720.

charlysalome sitter på stol 8 med 16775.

nichtartig sitter på stol 10 med 5070.

Ante 30x8Knappen är vid stol 5.

olsen65 lägger den lilla blinden på 125.

nevnelkul lägger den stora blinden på 250.

 

Ge hålkorten:

 

HERO: Ace of ClubsJack of Clubs

 

Före floppen:

charlysalome lägger sig.

nichtartig lägger sig.

ChtiOdd lägger sig.

mambo71 synar 250.

HERO höjer 1948.

eddtdebest lägger sig.

olsen65 lägger sig.

nevnelkul lägger sig.

mambo71 synar 1698.

 

 

Floppen (7 of Clubs6 of Spades3 of HeartsQueen of Spades9 of Hearts)

 

Kortvisning:

HERO visar Ac Jc.

HERO har 7c 9h Jc Qs Ac: Högsta kort

mambo71 visar Queen of Diamonds5 of Diamonds

mambo71 har par i damer

HERO är utslagen.

 

 

Allting bara skriker FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISK här. Limpa från mellanposition bara för att korten är suuuuuuuuuuuuuuuuuuuited. Och sen försvara sin pissiga limp när man måste inse att man ligger rejält efter. Eller är det så här man i själva verket ska spela i MTT:er? Ta vad som antagligen är max 30-40%-lägen när man iaf vet att man har en hygglig stack kvar om man förlorar? När jag sharkscopar snubben har han nämligen 9% i genomsnitts-ROI. Okej: Han har lirat 2500 SnG och har bara plusat $500 så det är ju inte någon stor pokergud vi pratar om. Men helt usel kan man ju inte vara om man ligger plus på ett så stort sample.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...